איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
השאלה תאורטית בעקבות מעבר ל33 ופנטזיות על דנה 44.
כרגע (אני חושב) אני עם ציריות רגילות (לא מחוזקות, דנה 30 כמובן) ועובר לצמיגי 33.
יש אפשרות לקנות צלבי CTM או משהו דומה בסביבות 1000 ש"ח בחו"ל, או להוסיף עוד 1000 ש"ח ולקנות דנה 44.
ההעדפה היא כמובן להישאר עם הסרן הנוכחי (כי הוא כבר נעול, ואם מחליפים סרן - צריך לקנות גם נעילה).
עכשיו: איפה הציריה נשברת לרוב? באיזור של הצלבים? זה החלק שקורס וגורם לציריה להישבר?
כלומר עם יש צלבים חזקים אפשר להיות לגמרי שקט?
או שיש הבדל בקוטר של הציריה (בין 44 ל 30) והיא יכולה גם להישבר לשניים או משהו כזה?
עמרי
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
עמרי,
החלק שנשבר בד"כ, הוא אכן הצלב בציריה, שגורר אחריו בד"כ עיוות של אוזן הציריה עצמה, ואז כבר הציריה עצמה תהיה חלשה משמעותית, מציריה שלא עברה שבר של צלב.
בדנה 30 של סופה יש אפשרות לשים צלב של דנה 44, צלב דגם 297, ניתן לקנות גם אצל יאנוביץ.
זה הצלב שבא על סופות דיזל חדשות יותר.
וד"א, איפה אתה מוצא צלב CTM ב-1000 ש"ח?
אני חושב שאתה מתבלבל, צלב CTM חדש, עולה 250$ לבודד, ו-500 לזוג.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4340-...QQcmdZViewItem
תסתכל בקישור. צלבים של CTM שמחליפים את ה 297 של SPICER ב 245$...
יש חלופות...
אבל השאלה היא האם זאת נק' הכשל בציריות ואם מטפלים בה אפשר לנסוע בלב שקט ...
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eliv1
עמרי,
בדנה 30 של סופה יש אפשרות לשים צלב של דנה 44, צלב דגם 297, ניתן לקנות גם אצל יאנוביץ.
זה הצלב שבא על סופות דיזל חדשות יותר.
בשביל לשים צלב של דנה 44 בציריה של דנה 30 צריך לחרוט את העין? או שזה בולט און?
עובי הכוסית שונה לא?
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
עמרי נקודת הכשל הראשונה בציריות הקדמיות של ג'יפים היא הצלב. ברוב שבירות הציריות אכן מה שנשבר זה הצלב, אני מדבר על כמעט כל המקרים. שדרוג לצלב 297X של דנה 44 הוא שיפור הכרחי. עדיין הצלב נשאר נקודת הכשל העיקרית, אבל הוא בהחלט חזק יותר משמעותית והסיכוי לשבירת ציריה יורד.
חוץ מהצלב יש עוד בעיות בציריה. היא באופן כללי דקה יחסית - ציריה של דנה 30 קוטרה 1.13 אינץ', 27 שיניים, לעומת ציריה של דנה 44 אמיתי שהיא 1.31 אינץ' 30 שיניים. הבדל משמעותי מאד בחוזק. גם בית הדיפרנציאל, הקורונה והפיניון גדולים וחזקים יותר כמובן.
עכשיו אם תחליף את הצלב לצלב הרבה יותר חזק - CTM לצורך העניין - אז כנראה שהסיכוי שהוא ישבר באמת קלוש. ואם היית משתולל בתחרויות עם צמיגים גדולים באמת, היית מגיע למגבלות של הצירייה עצמה, או של בית הדיפרנציאל. יש ציריות דנה 30 מחוזקות, למשל תוצרת וורן, לשים כזה דבר יחד עם צלב CTM זה כבר הגיוני... אבל יקר מאד. אם היית הולך על תחרויות עבירות או צמיגי 35, זו היתה הדרך להמנע מהחלפת כל הסרן. אבל לא על זה אתה מדבר, אלא סך הכל על צמיגי 33 על סופה טיולים. לדעתי אם אתה שם ציריות מהדור החדש יותר עם צלבי 297 אתה יכול לישון בשקט, אין הרבה סיכוי שתשבור צירייה בנסיעה שפוייה. אתה לא הראשון שנוסע על 33 בסופה, צלבי CTM הם אוברקיל והוצאה כספית שאי אפשר להצדיק אותה. נעילות כבר יש לך? נעילה עולה פחות מצלב אחד של CTM...
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
לדעתי אם אתה שם ציריות מהדור החדש יותר עם צלבי 297 אתה יכול לישון בשקט, אין הרבה סיכוי שתשבור צירייה בנסיעה שפוייה. אתה לא הראשון שנוסע על 33 בסופה, צלבי CTM הם אוברקיל והוצאה כספית שאי אפשר להצדיק אותה. נעילות כבר יש לך? נעילה עולה פחות מצלב אחד של CTM...
נמרוד תודה,
נעילות כבר יש. שתיים (אם אני לא טועה גם רשמתי).
מה זה ציריות מהסוג החדש? זאת אומרת שאי אפשר לשים צלב 297 על הציריה הנוכחית שלי?
העין בציריה "דור חדש" רחבה יותר?
בהנחה ששדרוג הציריות יתבצע בהדרגה-איזה ציריה לשדרג קודם? ציריה של צד הנוסע יותר קריטי לא? (הימנית ארוכה יותר, ולכן פועל עליה יותר ממונט)
מה העלות של ציריה מחוזקת (פשוטה, לא של WARN או משהו כזה...)?
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
התכוונתי לציריות של סופות משנת 97 ומעלה נדמה לי. הציריות שמגיעות כבר עם צלב של 44. בשביל להכניס צלב כזה לצירייה ישנה אז צריך לחרוט את האזניים, לדעתי חסר טעם - ברגע שתחליט לשדרג קנה זוג ציריות חדשות, המחיר אותו דבר (נדמה לי משהו כמו 500 שקלים), שמור את הישנות בתור ספיירים למקרה שכן תשבור משהו ואז תוכל להחליף בשטח.
מכאן אתה מבין גם שאין לך מה למהר לשדרג - אם אתה לא משופע בכסף, אז עזוב את השדרוג הזה, סע כמו שאתה עד שתשבור. יכול להיות שלא תשבור בכלל, ואם כן, אז תשים ציריות עם צלבים מחוזקים.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
בדוק באתר שלהם, אבל אני חושב שצלבי CTM מתאימים לסרנים עם נועלי טבור, כאלה שעושים מספר קילומטרים מועט יחסית, ולא לסרן קדמי שעובד 100% מהזמן. כמו שאתה יודע, מדובר בצלבים עם מיסבי החלקה ולא גלילים.
בכל מקרה, די בטוח שאתה לא צריך את זה. תעבוד בינתיים עם 297 עם גלילים ותראה מה קורה.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מכאן אתה מבין גם שאין לך מה למהר לשדרג - אם אתה לא משופע בכסף, אז עזוב את השדרוג הזה, סע כמו שאתה עד שתשבור. יכול להיות שלא תשבור בכלל, ואם כן, אז תשים ציריות עם צלבים מחוזקים.
ממש אין לי כסף לבזבוזים. אין דיי הולך על הקצה והסיבה היחידה שאני מחליף ל33 היא שגם ככה אני צריך להחליף צמיגים וחבל לי לחכות עוד 3-5 שנים עד ההחלפה הבאה (בקיצר אני לא רוצה לקחת 31 ועוד שנה להצטער על זה...).
מצד שני-מניסיון של חברי הפורום כנראה הרכב מסוגל להתמודד עם זה לא רע בכלל וזה הדבר הנכון לרכב בהתחשב בכך שממש אין לי רגל כבדה על הגז.
העלת לי שאלה נוספת.
במידה ושוברים ציריה קדמית בשטח- הרכב מושבת או שאפשר לנסוע ב 2X4?
ולא התייחסת - איזה ציריה יותר חלשה? הארוכה או הקצרה (ההנחה שלי נכונה?)?
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ההנחה שלך לא נכונה, הציריה הקצרה חלשה יותר, אבל זה לא רלוונטי כי כאמור מה שנשבר בדרך כלל זה הצלב, ומבחינתו אין הבדל.
למה הקצרה חלשה יותר? כי כשאותו המומנט מפתל שני מוטות זהים בכל למעט האורך, בקצר יותר מתפתחים מאמצים גדולים יותר. תחשוב שהמאמצים/אנרגיה מתחלקים על פחות חומר. הציריה היא בסך הכל קפיץ שאוגר אנרגיה.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
ההנחה שלך לא נכונה, הציריה הקצרה חלשה יותר, אבל זה לא רלוונטי כי כאמור מה שנשבר בדרך כלל זה הצלב, ומבחינתו אין הבדל.
למה הקצרה חלשה יותר? כי כשאותו המומנט מפתל שני מוטות זהים בכל למעט האורך, בקצר יותר מתפתחים מאמצים גדולים יותר. תחשוב שהמאמצים/אנרגיה מתחלקים על פחות חומר. הציריה היא בסך הכל קפיץ שאוגר אנרגיה.
אוקיי, הבנתי.
אני התבססתי על זה שמומנט שווה לכח X אורך זרוע ולכן המונט האנכי על ציריה הארוכה יהיה גדול יותר.
אבל בפועל בין קצה הסרן לגלגל האורך זהה בין שתי הציריות ולכן מה שהנחתי היה שגוי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
בדוק באתר שלהם, אבל אני חושב שצלבי CTM מתאימים לסרנים עם נועלי טבור, כאלה שעושים מספר קילומטרים מועט יחסית, ולא לסרן קדמי שעובד 100% מהזמן. כמו שאתה יודע, מדובר בצלבים עם מיסבי החלקה ולא גלילים.
בכל מקרה, די בטוח שאתה לא צריך את זה. תעבוד בינתיים עם 297 עם גלילים ותראה מה קורה.
חנן תודה, לא ידעתי את זה. בכל אופן החלטתי לרדת מהצלבים של CTM.
כנראה ניסע עד שנשבור את הרגילות. ושוב- מה קורה אם ציריה קדמית נשברת בשטח? מושבתים?
אפשר לנסוע 2X4?
(שוב בהנחה שהציריה נכשלה באזור הצלב ולא נשברה לחצי, שהסכמנו כבר שזה כנראה לא יקרה...)
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
הבעיה בצלב שנשבר בשטח היא לא אם אפשר או אי אפשר להמשיך ב2X4 - בד"כ נגרם המון נזק סביבתי- שימנע ממך להמשיך.
יש ציריה מחוזקת, של סופות דיזל ושל סופות ממוגנות החל משנתון מסויים- והיא באה כבר עם הצלבים החזקים יותר. אפשר למצוא בפירוקים/מוסכים שמתמחים בג'יפים (החבר'ה כמו חמיס, בית הג'יפ, סמו וכו').
אסף.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
אפשר לנסוע 2X4 בתנאי שאתה מוציא החוצה את הצריה השבורה
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
אוקיי, תודה לכולם.
הדיונון (דיון קטן :lol: ) הזה התפתח דיי מהר- בינתיים נגמרו לי השאלות :o
עמרי
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
העלת לי שאלה נוספת.
במידה ושוברים ציריה קדמית בשטח- הרכב מושבת או שאפשר לנסוע ב 2X4?
ולא התייחסת - איזה ציריה יותר חלשה? הארוכה או הקצרה (ההנחה שלי נכונה?)?
כמו שכתבו קודמי אין בעייה להמשיך עם צירייה שבורה. לא חייבים 2X4 אפשר להמשיך ב-3X4 (אם אתה נעול קדימה - על פי המשתמע אתה אכן נעול). חשוב לסגור את קצה הסרן כדי לא לאבד את השמן שנמצא בדפרנציאל. עוד דבר חשוב מאוד זה לא להוציא את הציריה השבורה מתוך הסרן אבל לא להוציא את החלק שצמוד לנאבה (זה עם האום הגדול) הבורג הזה משמש להחזיק את שני חלקי הנאבה.
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
עמרי,
הציריות המחוזקות המדוברות עולות כ-1000 ש"ח + מע"מ בינוביץ לציריה חדשה, ולא נראה לי שתוציא בהרבה פחות מפירוקיה. יחד עם זאת, אני ממליץ לך בחום להשקיע את הכסף - גם אם קצת כואב - ולמכור או לזרוק אחורנית את הציריות הקיימות כספייר. עם צמיגי 33 ונעילה, בהחלט שווה את השקט הנפשי, לדעתי.
כמה מילות הוספה למה שכתב אייל - עקרונית אין בעיה להמשיך ב 3X4 או 2X4 במידה והלכה ציריה, מה שחשוב לזכור זה להוציא החוצה את הגדם הפנימי (זה שבתוך שרוול הסרן), לסתום את הסרן כדי שלא יברח השמן, אבל חובה להשאיר את גדם הציריה החיצוני על מנת להחזיק את הנאבה והדיסק, אחרת הם לא ישבו כמו שצריך ותגלה שאין לך בלמים כי נעלי הבילום הקדמיים עובדים על ריק...:evil: אין חכם כבעל ניסיון :lol:
גיתי
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי2
השאלה תאורטית בעקבות מעבר ל33 ופנטזיות על דנה 44.
כרגע (אני חושב) אני עם ציריות רגילות (לא מחוזקות, דנה 30 כמובן) ועובר לצמיגי 33.
יש אפשרות לקנות צלבי CTM או משהו דומה בסביבות 1000 ש"ח בחו"ל, או להוסיף עוד 1000 ש"ח ולקנות דנה 44.
ההעדפה היא כמובן להישאר עם הסרן הנוכחי (כי הוא כבר נעול, ואם מחליפים סרן - צריך לקנות גם נעילה).
עכשיו: איפה הציריה נשברת לרוב? באיזור של הצלבים? זה החלק שקורס וגורם לציריה להישבר?
כלומר עם יש צלבים חזקים אפשר להיות לגמרי שקט?
או שיש הבדל בקוטר של הציריה (בין 44 ל 30) והיא יכולה גם להישבר לשניים או משהו כזה?
עמרי
גם צלב של דנה 44 נישבר.ואיין מה לעשות . למאט נהיגה עם רגש . כתבת להוסיף 1000 שח ולקנות דנה 44..ובזה אתה חושב שסיימת את הסיפור?? תכין לפחות עוד 4000 שקל.. ואני יפרט לך. יחסיי העברה. אדפטורים לסרן האחורי. מוטות הגה. גוזונים ואומים. נקלים. קליפרים צלחות בלם. סט גנטים. במידה ואתה נוסע כיום עם יחס העברה סטנדרטי חבל על הכסף לעבור לצמיגיי 33...
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אברמלה
ואני יפרט לך. יחסיי העברה. אדפטורים לסרן האחורי. מוטות הגה. גוזונים ואומים. נקלים. קליפרים צלחות בלם. סט גנטים. במידה ואתה נוסע כיום עם יחס העברה סטנדרטי חבל על הכסף לעבור לצמיגיי 33...
יש עוד המון אנשים שנוסעים עם 33 וחושבים אחרת. יחסי העברה? הייתי שמח אם הייתי יכול להרשות לעצמי, אבל כנראה שזה לא כ"כ נורא בלי (לא יודע...עדיין לא ניסיתי).
דנה 44 כנראה שאין בו צורך (כמובן שלא הייתי מתנגד...).
מלבד זאת, הרכב הזה משמש כמעט ורק לטיולים. אני לא רואה שום סיבה למה לא לנצל את העובדה הזאת ולבנות אותו כראוי (בקצב שלי...)
נשברה ציריה? נחליף כשתשבר (אחת ספייר כבר יש :grin: ). בלאי בבול ג'ינטים? כשיבוא זמנם-נחליף...מבחינתי אם אין כסף, הרכב עומד. אני לא תלוי בו ביומיום. מלבד זאת-רוב העבודה נעשית לבד...
צמיגים אני בכל מקרה צריך-וזאת ההזדמנות להתחיל לשדרג קצת את הרכב
עמרי
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
עמרי, שים לב, זה צלב של חברת OX, לא של CTM.
לא יודע מי יותר חזק, אבל CTM זה מותג, ואולי בגלל זה משלמים עוד 250 דולר לאחד.
ושוב, לגבי החוזק. תרכיב 33, וסע לשלום, אתה בגישה הנכונה (לפי דעתי).
חוזר: איזה חלק נשבר בד"כ בציריות?
חישוב המומנט שלך לא נכון. הזרוע היא במישור הגלגל, לא במישור הצירייה. כלומר שהזרוע היא המרחק מציר הצירייה.