היי
האם מישהו יודע מה מותר/אסור בנוגע לביצוע חיזוקים בשילדה (והסיכוי לעבור טסט)?
בעיקר באזור הקרוב לחיבור העלה הקפיצי של הסרן הקידמי שמועד לפורענות...
Printable View
היי
האם מישהו יודע מה מותר/אסור בנוגע לביצוע חיזוקים בשילדה (והסיכוי לעבור טסט)?
בעיקר באזור הקרוב לחיבור העלה הקפיצי של הסרן הקידמי שמועד לפורענות...
חיזוקי שלדה שנעשו בצורה מקצועית לא יהוו בעייה בטסט.
בשלדה מותר לעשות חיזוקיםציטוט:
נכתב במקור על ידי Chen_t
בשלדה אסור לרתך לאורך (מעלה מטה) אלא רק לרוחב (מצד לצד)
ריתוך לאורך יוצר נקודת תורפה שתיסדק בשלב מסויים.
מעבר לחיזוק השלדה בחלק הקדמי שלה (אני מניח שאתה מדבר על קצה השלדה באיזור תיבת ההגה)
חזק גם את תושבות הקפיצים הפנימיות
אותן תושבות שאליהם מתחבר הקפיץ- בצד הפנימי שלו, בצד הנגדי לזה שיוצא כפי חוץ
כשאלו נקרעות, הן נקרעות...
והן נקרעות.
http://pic.hevre.co.il/Files/818A0A0...9E10C6B1A6.JPG
או שלא הסברת טוב, או שלא הבנתי, או שאתה טועה.ציטוט:
בשלדה אסור לרתך לאורך (מעלה מטה) אלא רק לרוחב (מצד לצד)
ריתוך לאורך יוצר נקודת תורפה שתיסדק בשלב מסויים
יש שיטה "לפי הספר" לחזק שלדה בחיזוק מקומי. תאר לנו מה הבעיה, ננסה להסביר בדיוק איך לתקן.
אסף.
היי
סוג הפגיעה שאני מעוניין לתקן הוא קרע
מלא של השילדה בנקודה שאחרי התושבת
שמחברת את קפיץ העלה של הסרן הקידמי בצד
הקרוב יותר לנהג (השילדה "גזורה").... :)
ואם כבר אנחנו מרחיבים בנושא אז האם לדעתכם כדאי
לחזק באותה הזדמנות גם את הצד השני שאינו גזור בשביל להשיג הקשחה סימטרית
של השילדה?
אני מתכוון להצמיד שני פלטות בעובי 6 מ"מ מכל צד של השילדה ולרתך לאורך השילדה
ואולי להוסיף מספר ברגי 10 מ"מ מצד לצד של השילדה דרך שני הפלטות....מה דעתכם?
תמונה תעזור.
אם הבנתי נכון- מדובר בסדק בקורה, שחילק אותה לשתי קורות... לפרוטוקול, כשהסדק הגיע מלמעלה עד למטה- לא מתקנים.
לא לפרוטוקול, ככה מתקנים...
אתה צריך לייצר פרופיל שמתלבש על השלדה מצידה החיצוני. האורך הוא בערך 300 מ"מ, והצורה כמו בסקיצה שצירפתי.
בשני צידי הסדק, עם דיסק, אתה משייף פזה יפה, ומרתך את הסדק כולו (ריתוך מלא). שים לב לקיבוע טוב וישר של החלקים לפני התיקון- זה קריטי- חשוב לשמור על השלדה ישרה. חשוב גם לרתך באופן שלא "ימשוך" את השלדה.
אחרי הריתוך- משחיזים את הריתוך עד שלא רואים יותר שהיה סדק- פני השטח חלקים לחלוטין. ככה אין נקודות של ריכוז מאמצים.
על כל זה מלבישים את הפרופיל, ומרתכים. יש כל מיני אסכולות לשיטת הריתוך, אני ממליך לרתך לסירוגין - 25 מ"מ ריתוך, 25 מ"מ אין ריתוך.
כמובן, את החיזוק עושים בשני הצדדים.
אסף.
אסף רק הערה קטנה, בתיקון סדק רצוי לקדוח חורים בשני קצוות הסדק ליפני הריתוך
נכון, ותמצא את ההנחיה הזו ממני, בדיונים קודמים בנושא. אבל כאן, המקרה הוא שאין קצה לסדק... להבנתי הוא מצד לצד.
אסף.
יש לי שאלה.
נכון שזה יותר עבודה, טוב המון יותר עבודה ואני יודע, אבל לא כדאי כבר להחליף שלדה?
נכון שזה לא זול כמו ריתוך (גם אם נעשה ע"י רתך מומחה) אבל זה יהיה הרבה יותר בטוח לא?
.....ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
היי
אני חוזר על חלק משאלתי שעדיין לא קיבלתי עליו תגובה...
1. האם כדאי לחזק את השלדה בצורה סימטרית, בשתי הקורות, למרות שרק צד אחד קרוע?
אני חושב לעשות את זה בכדי להשיג קשיחות זהה בשני הקורות...
2. האם נכון להשתמש בפח בעובי 6 מ"מ לתיקון? (אני מעוניין שהשלדה תוכל להתפתל
גם אחרי התיקון כפי שתוכננה לעשות במקור...)
מה דעתכם?
שבוע טוב
החיזוק- בשני הצדדים.
החומר- כמו השלדה המקורית- משהו כמו 3 מ"מ זה די והותר.
אסף.
אם הבנתי נכון השאלה היא האם לחזק את קורת השלדה השנייה. התשובה היא, אם אין בה גם נזק, לא. התהליך שאנחנו מדברים עליו הוא תיקון מקומי של סדק/שבר בקורה, ולא חיזוק.
חומר כמו שאסף כתב, אין שום טעם והגיון שיהיה יותר מהמקורי. 3 מ"מ לכל היותר.
לגבי פיתול השלדה וכולי... הסר דאגה מליבך. ההשפעה של תיקון מקומי על קשיחות השלדה זניחה. וחוץ מזה, בניגוד לאגדות, השלדה של הסיקס לא תוכננה להתפתל. היא מתפתלת כי זה מה יש, זה הטבע שלה.
נמרוד, כאשר הקורה כבר חתוכה לשני חלקים, חייבים להרכיב "תיקון" גם על הקורה השניה, אפילו שהיא תקינה. הסיבה היא כן עניין הפיתול, ויצירת מאמצים לא סימטריים בסולם. תיקון כזה, הוא חיזוק לכל דבר, וחייב להיות סימטרי (מה שלא נכון כשיש "סתם" סדק ואז הטלאי הרבה יותר קטן)
אסף.