-
קלאצ' מומלץ לסמוראי
כנראה בקרוב אצטרך להחליף קלאץ'
הבנתי שיש הבדלים באכויות
אמרו לי שיפני זה הכי טוב - או שמא ללכת על מקורי של סוזוקי ?
הבנתי שההבדל במחיר הוא שמים וארץ 600 מול 1200
אבל זה שווה את זה באורך חייו.
בקיצור איזה חברה מומלצת ??(הבנתי שמקורי זה DAYCO)
מה צריך להוריד כדי להחליף - גיר וטרנספר?? או מספיק רק גיר??
מה עלות כוללת של החלפת קלאצ' במוסך??
-
-
זה גם מה שאני חשבתי
לפי המוסך צריך גם טרנספר
כנראה שאני צריך מוסך אחר
הצעות???
-
אתה באמת צריך מוסך אחר. תיכנס מתחת לאוטו, אתה תבין לבד למה לא צריך.
העבודה עצמה לא מסובכת וניתן בהחלט לעשות הכל לבד (כולל הורדת והחזרת הגיר). אני מוכן לעזור לך אם אתה רוצה.
לגבי סוג קלאץ', אם אתה יכול לך על הCENTERFORCE. זה אומר להביא מחו"ל, אבל זה ייצא לך אותו מחיר כמו בארץ ותקבל מוצר שמרבים בשבחיו בחו"ל.
http://www.puresuzuki.com/CF_Clutch.htm
יש גם את הCENTERFORCE2, שזה עוד איזה 40$. הקלאץ' הזה נפוץ מאוד בארה"ב ויש אותו להרבה חברות שם, תשווה מחירים לפני קנייה (לפחות גם עם RRO וTT).
אם אתה קונה בארץ, לדעתי המקורי נהדר. הנסיון שלי עם תחליפי מסתכם בזה שקיבלתי עם האוטו, כשהחלפתי קניתי מקורי לפי המלצה של אייל. עד עכשיו (שנתיים, בערך) אין תלונות.
-
כן, גם אני הרמתי גבה שהוא אמר שצריך להוריד טרנספר
תודה על ההזמנה - אני מתכוון לעשות זאת עוד חודש
יש לך מושג מה שם חברה של הקלאצ' המקורי??
-
לא, אני קניתי אותו דרך חבר. הוא עשה לי טובה והביא אותו במחיר מעולה. אין לי מושג מאיפה (אולי מהחברה, יש לו שם הנחה נאה).
-
יוסי
כשאני החלפתי קלאצ', במוסך רציני!!!, הם הורידו מנוע!!!
אז כמו שאלון אומר...תמצא מוסך חדש
אני מצאתי...קוראים לו מוסך "איתי על המדרכה ובניו בע"מ"
איתי
-
שלום אני עשיתי קלאץ לפני חודשיים בערך
וקניתי של asin
שאם אני לא טועה זה המקורי ב460 שחים
וזה היה כולל מיסב לחץ.
ואיתי: יש להדס משהו בבטן שאנחנו צריכים לדעת עליו :lol:
-
קנה חדש ומקורי מומלץ.
אפשר להוריד רק מנוע (עשיתי זאת) אפשר להוריד רק גיר (גם את זה עשיתי)
מה שתבחר..
מנוע זה בעיה אם אין לך וינץ'
גיר יותר פשוט אבל גישה מחורבנת להחלפה.
בהצלחה ..
אם לא דחוף לך אני מזמין אותך אלי אחרי מבחנים מועדי ב'
יש לי את כל מה שדרוש כדי לפרק את האוטו לחלקים קטנים קטנים ואח"כ להרכיב חזרה. :wink:
-
תודה תודה לכולם זה כנראה יקרה בחודש הבא
אמרו לי גם שצריך לחרוט את גלגל התנופה כשחליפים קלאץ' --- למה???
-
-
איסין זה טוב ויש גם דאיקו שניהם יפנים
יש גם ולאו צרפתי שמיוצר בקוראיה וגם הוא לא רע 460 כולל מייסב לחץ זה מחיר טוב
מקורי יקר מדי וללא הצדקה
אלון אני לא זוכר כמה עולה סנטר פורס - אתה בטוח שכ 100 דולר ?
-
סדרה 1 עולה 180, סדרה 2 240. דהיינו כ800 ש"ח, אבל סביר להניח שניתן למצוא גם ב700.
לרכב סטנדרטי, סדרה 1 מספיק יופי והוא לא נורא יקר, בפרט בהתחשב בערך המוסף למטיילים כבדים חסרי יחסי העברה (סלע, חצי קלאץ'. רוורס בבוץ, חצי קלאץ').
שימו לב שזה עוד אחד מהשיפורים הגבוליים - לרוב המשתמשים זה מיותר. אני אישית, כחובב סלעים וצמיגים גדולים, הייתי קונה את סדרה 2 בכיף. כמטייל, הייתי שוקל את סדרה 1 אם היה לי כסף לזה. אם לא - זה בכלל לא היה נשקל.
-
למה אחרי שמכוונים את הקלאץ' - (אגב מה זאת אומרת מכוונים)
אורך מתקצר עוד יותר מהר ???
מצטער על עודף השאלות - אבל אם לא נשאל לא נדע
יום טוב לכם :roll: :roll:
-
ציטוט:
אורך מתקצר עוד יותר מהר
לא הבנתי מה בדיוק אתה שואל. האורך של מה? של הכבל, של חיי הקלאץ'?
ציטוט:
מה זאת אומרת מכוונים
מכוונים ז"א מתאימים בין אורך הכבל האקטיבי למיקום המנוף:
(קדימה => לקדמת הרכב, אחורה => הפוך)
יש לך מנוף בחלקו החיצוני של הגיר, אותו אתה יכול לראות אם תפתח מכסה מנוע ותסתכל למה כבל הקלאץ' מתחבר. למנוף הזה יש תחום תנועה מסויים (ע"מ לשחרר הוא נע קדימה). הכבל מתחבר אל המנוף הזה, וכשאתה לוחץ על הדוושה קדימה החלק העליון של הדוושה נע אחורה (כמו נדנדה עם 2 ילדים) ומושך איתו את הכבל, שמחובר למנוף הזה ומושך אותו בתורו.
תחום העבודה של המנוף נקבע לפי מצב הקלאץ' (כמובן שיש גבולות גזרה מסויימים בהם הוא תמיד יימצא). ככל שהקלאץ הולך ונשחק, כן מתחיל תחום העבודה הזה מנקודה שנמצאת יותר אחורה. הכבל תופס את המנוף עם בורג שכיוון סגירתו מניע אותו קדימה. מאחר ובמצב של שחיקה תחום העבודה הנכון נע אחורה, אתה צריך לפתוח עוד את הבורג על כבל הקלאץ' כדי להתאים את מיקום המנוף לתחום העבודה.
זה בעצם הכיוון (אני מניח שהתכוונת לזה) - הזזת הבורג על כבל הקלאץ כדי להתאימו לתחום העבודה הנכון. פתיחת הבורג תוריד את הדוושה (זה משחרר עוד כבל, זה בתורו נותן לחלק העליון של הדוושה לנוע יותר אחורה בטווח ללא העבודה ולכן החלק התחתון הפוך - ינוע יותר קדימה בטווח ללא העבודה, שזה אומר שטווח העבודה יחל מנקודה יותר קדמית, או יותר "נמוכה", אם שמעת פעם מישהו אומר "קלאץ גבוה/נמוך"). סגירת הבורג תעלה את הדוושה. אחרי הכיוון הראשוני של הקלאץ החדש (שוב, התאמה בין מיקום הבורג על הכבל ותחום העבודה של המנוף) יהיה לך רק פתיחה של הבורג, כי הקלאץ' רק יילך ויישחק עם הזמן.
זה מה שרצית?
-
ציטוט:
מצטער על עודף השאלות
הפוך, גוטה, הפוך. שאלות טכניות זו בדיוק הסיבה לקיום הפורום פה.
-
התכוונתי לאורך החיים של הקלאץ'
-
כיוון נכון יאריך את חיי המצמד.
אגב, אם אין לך כוונות לשנות משהו דרסטי בסמוראי כמו שיפורי מנוע רציניים או שאתה חושב שאתה נהג גרוע במיוחד שלא יכול לשמור על חיי מצמד סטנדרטי, אני הייתי נוטה שלא ללכת על הדיעה של אלון, והולך על מצמד סטנדרטי, כי הוא טוב, כי הוא זמין, והוא מתאים יותר לאפליקציה שלך מאשר סנטרפורס.
אגב, סנטרפורס עובדים על עקרון צנטריפוגלי שמהדק את אחיזת המצמד ככל שהסל"ד עולה. זה טוב ליישומים עם מומנטים מוגדלים והספקים גבוהים בסל"ד גבוה, והמחיר של זה הוא בתשלום של עוצמת לחיצת המצמד בסל"ד גבוה. טוב למי שצריך את זה-רע למי שלא.
בDR600 שלי, שהוא אופנוע עם רגישות מיוחדת לשריפת מצמד, הרכבתי קפיצים מחוזקים במצמד. יש לזה מחיר, לחיצה הרבה יותר קשה של המצמד.
לא לטעות, כמו כמעט בכל שיפור, המהנדסים של המפעלים לא נולדו אתמול, והשיפורים במצמד באים על חשבון משהו אחר.
-
סמוראים, עם נהגים לא מנוסים (אני נחשב נהג לא מנוסה, כי יש לי מעט מאוד שעות בסמוראי), ובמיוחד עם צמיגים גדולים (אפילו קצת) מהמקוריים- אוכלים הרבה קלאצ'ים, כיוון שהLO שלהם ארוך מדי. כתוצאה מזה, על מכשול (או אפילו בדיונה), משחקים הרבה עם הקלאץ' (שוב- נהגים לא מנוסים).
אפשר להחליף שניים- שלושה קלאצ'ים עד שלומדים לנהוג (עדיף- זה זמין, זול יותר, כל מכונאי יכול להחליף בלי לשאול שאלות), או מראש לשים קלאצ' יותר חזק (אי אפשר לשחק איתו, אז הוא נשחק פחות. מצד שני- יותר יקר, פחות זמין וכו').
אסף.
-
עשיתי קצת שיעורי בית פה ובארכיון של ג'יפטריפ
ואלה הדברים שמחליפים
תקנו אותי עם אני טועה
- חריטת גלגל תנופה
- החלפת מיסב לחץ
- החלפת דיסקית לחץ
- החלפת דיסקת הקלאץ'
- החלפת אטמים/מחזירי שמן מנוע - גיר