א. מדוע נוצרת התחמצנות על קטבי הסוללה ברכב.
ב. כיצד ניתן למנוע ?
תודה
Printable View
א. מדוע נוצרת התחמצנות על קטבי הסוללה ברכב.
ב. כיצד ניתן למנוע ?
תודה
הסיבה על רגל אחת - הפרשי פוטנציאלים של מתכות תחת זרם קבוע + לחות = התחמצנות המתכות במקרה הטוב עד שיתוך מתכות במקרה של הזנחה.
הפתרון נעלי גומי על הכבל, אפשר למצוא כאלה בכל חנות חלקי חילוף נורמאלית. וכמובן למהדרין יש את השיטה הנהוגה בצבא - למרוח את הקטבים בווזלין\לובריקנט\סיליקון(לא כזה של הדבקה - מין משחה לא מתקרשת) עושה את העבוד מצויין אבל גם צובר לכלוך מצוין
לניקיון מקומי- קומקום שלם של מים רותחים. נשאר מצבר נקי ויפה. לאחר מכן- ניתן לקנות ספרי גריז מיוחד למגעים חשמליים- בדרך כלל הצבע שלו הוא אדום. מחזיק מעמד שלושה ארבעה חודשים, לאחר מכן חוזרים על התהליך- מים רותחים-ייבוש וריסוס...
התחמוצת \ הליכלוך \ וכל מה שיש על נעלי הכבל
כל מה שיש על ובסביבת המצבר
מפריע מזיק וגורם להרבה צרות .
למי שיש ספק מומלץ לקחת DVM וולט מטר
ופשוט לתקוע את הכבלים שלו לתוך הפלסטיק המלכולך
מובטח לך זליגת כמה וולטים טובים בזרם של כמה עשרות מליאמפרים
מצבר חייב להיות נקי ויבש
תעשה את החישוב ולחליט עם הליכלוך זה רק אסטטיקה
התחמוצת נוצרת רק כל כבל הפלוס ( +)
התחמוצת נוצרת כתוצאה מפליטת גזים מהמצבר .
במצבר ישן מצבר באיכות ירודה האטימה מסביב לחיבור ה + לא טובה לכן תקבל שם התחמצנות
מצבר חלש או מצבר שנפרק פריקת יתר
גורם לטעינת יתר ואז כל התהליך מהיר יותר
יש מצברים שהמשקל הסגולי ( ריכוז ) החומצה גבוה יותר .
ואז כל התהליך מהיר יותר .
איציק
תודה לעונים.
שאלתי בפורום מאחר והתייעצתי עם המקום בו קניתי את המצבר לפני שנה (פזרון בת"א) ואמר לי בעל המקום שהוא לא מכיר את הסיבה מדוע מצבר אחד מתחמצן והשני לא. כמו כן הוא נגד הגריז- לדבריו עלולה להיגרם זליגה נוספת בגלל הלכלוך על הגריז.
הוא המליץ רק על מים חמים.
הבעיה שכל שבועיים צריך לנקות וזה קצת מוגזם.
אצלי אותו הדבר פלוס על כל הפקקי ביקורת שבין שני הקטבים.
כבר נמאס לי כל כך שנראה לי שאין פתרון לזה אלא להחליף למצבר אופטימה.
המון קורוזיה שאוכלת גם את הגשר שמעגן את המצבר לתושבת; אם יש פתרונות לאחר הניקוי אז אשמח. לא נראה לי למרוח וזלין על כל המצבר + פקקי הביקורת (נראה לי קצת סוטה).
ניקוי אמיתי של הקטבים !!!!!
לשחרר את הברגים,
כפית וחצי סודה לשתייה בכוס מים חמים !!
לאט לאט לשפוך על הקטבים,,,,,,לתת לעסק לתסוס,,טוב טוב.
לשטוף במים חמים,,,,,,לחזק הברגים,,,,יש ספרי סיליקון ,,,המהדרין (בשביל איציק) מצפים בסיקפלקס !!
פעם במספר חודשים,,,,לחזור על הפעולה
את הגשר ותושבת המתכת אי אפשר לצפות בסיקהפלקס, זה לא חומר ציפוי בכלל.
ספריי זפת או גומי מתאים יותר, כמובן לאחר הסרה מוחלטת של חלודה, שומן וליכלוך וחיספוס כלשהו של המשטח.
חבר'ה, זה לא רק בקטבים אלא גם על כל הפתחים (אני חושב שישה במספר).
כל קוטב ובינהם הפתחים מזדהמים בגידולי קורוזיה והורסים לי גם את הגשר, האם גם אותם לצפות בוזלין/גריז?
צריך גם לבדוק אם אין גורם חיצוני שגורם לקורוזיה המוגברת על נעלי כבל המצבר שהנם:
1. עודף מיים במצבר (שזה בפועל אלקטרוליט, קרי, חומצה גופריתנית מהולה במיים).
2. טעינת יתר של האלטרנטור (מתח גבוה) נה שיגרום לרתיחת האלקטרוליט ופליטה מוגברת של גזים שתוקפים את המתכות הקרובות למצבר.
בברכה - רפי לין
WURTH - Battery terminal protector - RED
מגן יפה, מתייבש לחלוטין דקה לאחר היישום ולא מג'ייף כמו וזלין או גריז. מומלץ.
לא, יש להם סוכנים נוסעים , תתקשר ליבואן בקיסריה והוא יפנה אותך.
ברכב 12V מתח הטעינה המכסימלי, כשכל צרכני החשמל כבויים, 14.4V ורוב הוא נע בין 13.8-14.2 וולטים.
בברכה - רפי לין
יש לי שאלה נוספת לנושא המצברים -
המים המזוקקים שנמצאים במצבר - מרוכזים במספר פתחים,
לאחר שפתחתי אותם ראיתי שיש פחות מחצי והוספתי מים מזוקקים.
לאחר נסיעה, שמתי לב שחלק מהמים יצאו דרך הפתחים ושכל החלק העליון של המצבר רטוב.
השאלה היא - כמה צריך למלא?
האם העובדה שמפלס המים יורד אומרת שהמצבר לקראת סוף חייו?
גובהה המים המזוקקים צריך להיות מילימטר שניים מעל התאים בתוך המצבר .