התגובה של דרור- תודות רבות על הרצינות
בוקר טוב.
ראשית, שאלה כזו לא שואלים בהודעה פרטית אלא בפורום סופה/YJ/TJ/JK. אולי יש שם מישהו מהאיזור שיוכל לעזור לך בבדיקה פיזית של הרכבים.
בכל המודלים, כל הסופות נולדו עם השילדה הארוכה, ובתע"ר קיצרו לחלקן את הזנב. בסיס הגלגלים נשאר זהה. אין לך בעיה להסיע 3 ילדים גם בסופה קצרה, פשוט נשאר פחות מקום למטען.
מודל 92 מגיע עם החזית המקורית המכוערת, במקור של ג'יפ CJ10, שמיובאת מטאיוואן. זה באמת מכוער וגם לא יציב ומתפרק.
אחר כך החליפו לחזית עם פנסים עגולים, אחר כך לחזית רנגלר. מה עדיף? עניין של טעם. אני מעדיף את החזית הישראלית עםפ נסים עגולים.
מחירים - ברוך הבא לעולם הג'יפים שאין קשר בין ה"מחירון" שלהם לערכם בפועל. היחידים שמתייחסים למחירון כתורה מסיני אלה חברות הביטוח.
תבין, סופה זה לא מאזדה מליסינג ואפילו לא איסוזו - אין שתיים זהות. למצב הכללי של הג'יפ, סוג וכמות השיפורים והתוספות יש קשר ישיר למחיר שידרשו ממך - בפועל סופות טובות נסחרות במחירים כפולים ויותר מהמחירון.
סופה שדורשים עליה את המחיר המגוחך שכתוב במחירון היא בדרך כלל נבלה סרוחה, ואתה תמצא את עצמך משקיע בה את סכום הקניה כבר בשנה הראשונה. אל תתפתה למחיר קניה זול!!! שנת הייצור כבר לא משנה, רק מצב הג'יפ.
אתה בודק לפי הסדר הזה:
1. רשיונות (טסט בתוקף, מספרי מנוע ושילדה, מידת צמיגים, זיופים וקומבינות) כל שאלה שלך שנענית בתשובה מגומגמת, אה ,בה, דוד שלי, סבתא שלי, זה בסדר גם ככה וכו' - עזוב ותעבור לג'יפ הבא.
2. שילדה - סדקים, שברים, עיקומים, חלודה.
3. מכני - מנוע (צריך להישמע בריא ולנסוע חזק. להניע בנגיעה, לעבוד חלק ולא לגמגם, לא לנפח, לא לעשן, לא להזיע, לא לנזול. לחץ שמן בסרק במנוע קר - 50-60 זה טוב. במנוע חם - 20-30 בסרק זה טוב, 40-50 בנסיעה זה טוב. שעון לחץ שמן לא עובד/תקין? קורה הרבה, אבל צריך להדליק נורת אזהרה. תבדוק שלא "התנתק פתאום"). חשוב מאוד לוודא שלמות ותקינות של צמת המנוע הראשית - כל נתק פיצפון יכול לגרום למנוע לזייף/לחתוך/לגמגם. התיקון פשוט בדרך כלל, אבל מצריך בעל מקצוע בדיאגנוסטיקה. לא לזלזל בזה - זה פתח לצרות בסופה ישנה.
גיר - צריך לעבור חלק בלי חריקות. טרנספר - כנ"ל. צריך לעבור חלק וקל.
סרנים - לבדוק שלא נוזלים. סרן קדמי - לבדוק שהסרן ישר ולא "מחייך" (עקום)
לעשות נסיעה, לראות שהכל מסתובב ומתפקד חלק, בלי חריקות, רעשים, יללות. אם משהו מרעיש/חורק/מיילל - המכלול בדרך להחלפה/שיפוץ יקר. לעבור לג'יפ הבא או להוריד במחיר.
3. מרכב (בודי). הבעיה העיקרית היא חלודה. אני מאמין שלא תמצא סופה שלא חלודה פה ושם. גם אחרי פחחות וצבע יסודיים, החלודה כבר בפנים והיא תצוץ מת ישהוא. אל תקנה ג'יפ עם מרכב רקוב מדי. יש איזו שהיא נקודת אל חזור בכמות החלודה, שמעבר לה כבר אין טעם לתקן וצריך להחליף בודי. זה אפשרי ורבים עשו זאת בהצלחה, אבל באמת שלא כל אחד בנוי לפרויקט כזה.
4. גג - אם יש סגירת פח מקורית, בטוח שהיא חלודה. לבדוק שלא יותר מדי ולהוריד במחיר עבור תיקונים. סגירת פיבר - לוודא שהמזגן תקין, כי בקיץ הפיבר הוא כמו טוסטר-אובן. ג'יפ פתוח - לוודא שהברזנט תקין. ברזנט חדש זה לא זול, וגם התיקונים לא זולים.
5. קוסמטיקה, חשמל, אבזור - לוודא הימצאות, שלמות ותקינות של : אורות, מנגנוני מגבים, צופר, איתותים, חימום, מזגן, שלמות דשבורד, שלמות ריפודים, תקינות מנעולי דלתות, מנגנוני חלון, פגושים, כנפונים, מראות.
6. שיפורים: כעיקרון, מקובל לתמחר את השיפורים בכמחצית משוויים כחדשים.
- כננת אם יש, צריכה להיות רשומה ברשיון (חשוב!) וכמובן תקינות שלה (תיקון כננות אינו זול)
- הגבהות: קיט קפיצים עד 4 אינץ' זה בסדר. מעבר לזה כבר בעיה.
- לפסול כל ג'יפ עם בודיליפט!!!
- נעילות: אחורית או אחורית וקדמית. יש כמה סוגים, חשוב לוודא תקינות.
- צמיגים - לוודא שהמידה רשומה ברשיון. מותר עד 31' כולל. כל צמיג במידה 32-33 ומעלה אסור לפי החוק ואם הוא "רשום ברשיון" קרוב לוודאי שמדובר בקומבינה ובוחני ניידות הבדיקה של משרד התחבורע מודעים לזה ומורידים מהכביש ללא רחמים.