נושא המצברים הוא מורכב...
ניתן לפעמים להציל מצבר עופרת חומצה שעבר פריקה מלאה על ידי טעינה נכונה...
בהנחה שאין לך פרזיט באוטו ובהנחה שהמצבר לא ענתיקה אז כדאי לנסות...
צריך להבין שמצבר עופרת חומצה הטעינה הראשונית היא טעינה כימית כלומר מכניסים את הלוחות לתוך המצבר במצב מוצק וטעון מקסימום... אפשר לשנע את המצבר ריק מאלקטרוליט(חומצה גופריתנית , וברגע שממלאים את האלקטרוליט באותה שניה יש מתח בקטבים והמצבר טעון במלואו נקרא לזה 100%
http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../Recharged.gif
ברגע שהתחלת להשתמש בזרם מהמצבר התכולה שלו יורדת גם טעינה אופטימלית לא תחזיר אותו לעולם ל-100% של הטעינה הכימית אבל ככל שפרקתם אותו פחות וכלל שטענתם אותו יותר נכון אז תחזירו אותו יותר קרוב ל-100% וככל שפרקתם אותו יותר כך יהיה בלתי אפשרי להחזירו קרוב ל-100%
למה משום שפני השטח של הלוחות משתנים ומלוח של תחמוצת נחושת דחוסה במפעל ולוח של עופרת מתכתית מוצקה אתה מקבל לוחות מלח עופרת גופרתית פורוזיביים ופריכים כמו איטונג רק יותר חלש מכנית ומתפורר
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Discharged.gif
החומצה הופכת מהולה האלקטרוליט הופך להיות מים מלוכלכים שלא מסוגלים לשמור על הלוחות
התהליכים הפוגעים בבריאות המצבר
1. לוחות פגומים שמתפוררים וחומר מהלוח (במיוחד בגיפים בטילטולי שטח) נושר לתחתית הצבר בהתחלה יש ירידה בתכולה כי החומר הזה עזב את המעגל החשמלי ובמצבי קיצון של פריקה עמוקה לזמן ארוך נושר מספיק מלח מהלוחות על מנת לקצר אותם ברגע שמנסים להטעין או להניע נוצר גשר מלח או קצר שהופך את ההנעה או הטעינה לבלתי אפשרי..
2. סולפטיזציה כלומר יצירת מעטה של גופרית אלמנטרית על הלוחות
3. פרוק המים של האלקטרוליט (תהליך אלקטרוליזה) ופליטת מימן וירידת מפלס האלקטרוליט בגלל מתח יתר או טעינה לא נכונה
הדבר שצריך להפנים שאלטרנטור הוא המטען הכי גרוע שיש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דבר שמקצר את חיי המצבר בגלל כל התופעות הנ"ל
איך מונעים את קיצור חייו של מצבר?
רצוי להשתמש בעשרה אחוז העליונים של המצבר 90-100% כאשר סטרטר גג מכלה בערך 5% מתכולת מצבר רכב ממוצע
רצוי לא לתת למצבר להתרוקן מתחת ל-80%
אבל כדי להשיג מטרה זו אי אפשר להשיג זאת רק על ידי האלטרנטור במיוחד עם הנסיעות בעיקרן עירוניות..
לכן כדאי להשתמש במטען חכם רב שלבי כאשר יש מטענים היום עם 5 או 8 שלבים ומדי פעם (אני עושה זאת פעם בחודש) לתת למצבר טעינה מלאה עד תום במטען רב שלבי הטעינה עושה דסולפטיזציה ומונעת יצירת גופרית על הדפנות...
במידה ומצבר התרוקן לי עד הסוף (שכחנו אורות הזעקה או צרכן אחר) אני מבצע טעינה מיוחדת הנקראת ריקונדישן ובכל מראה פעם בשנה יש לעשות ריקונדישן למצבר
זהוא בגדול ממליץ על מטעני CTEK אבל יש גם מטענים נוספים
הערת אגב במצברי אופטימה הטעינה המיוחדת היא חובה מדי פעם אחרת המצבר מתחזה למת!!! :)
קובץ מצורף 62869קובץ מצורף 62870קובץ מצורף 62871קובץ מצורף 62872