איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס...
איך מחליפים מחזירי שמן בסרן הקדמי והאם זה דורש לפתוח את הביצה לפרק סי קליפ?
האם מומלץ להחליף מיסבים באותה ההזדמנות במידה ואין חופשים או רעשים?
איזה הסתבכויות עלולות לצוץ?
כמה זמן העבודה לוקחת והאם כדאי לבצע לבד או להכניס למוסך ( בהנחה שיש לי מגוון כלי עבודה מספק)?
נדמה לי שמתפתחת נזילה משני הצדדים ואני מתלבט אם זו עבודה שאני יכול לבצע לבד או להכניס למוסך...
בועז
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
אני מבין שאתה מתכוון לנזילה שניראית בגלגלים.
המחז"ש יושב בתוך הביצה ומורכב מבפנים .
דורש פירוק 2 ציריות והוצאת הדיפרנציאל עצמו. הפיניון לא מפריע ואין מה לגעת בו אם אין גם בו נזילה.
בתנאים ביתיים החלפתי כאלה פעמיים. בפעם הראשונה לקח 4-5 שעות ובשניה פחות משעתיים - גם כי הברגים כבר לא היו תפוסים וגם כי ידעתי מה אני עושה...
כדי להכניס את המחזשים החדשים צריך כלי ייעודי - שניתן להכין לבד עם קצת יצירתיות.
יש כאן מדריך שהסביר את זה .
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=28958
בסה"כ זה די דומה.
איל
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
בועז, אין לך C קליפ בדנה 30 (קדמי).
אין צורך לחלץ מיסבים אם הכל תקין, משמע, אין רעשים, חריקות, שאריות ברזל וחספוס יתר על המיסבים.
מה יכול להשתבש?
1. נזק למחזירי שמן החדשים בזמן הכנסה.
2. סגירה לא תקינה של הסהרונים (X2) שנועלים את הקייס בפנים כגון הפיכת צדדים (ימין במקום שמאל) - שים לב שקיימת הטבעה שונה על כל אחד מהם ועל הסרן עצמו בכדי למנוע את הבלבול. וכמו כן טורק סגירה לא נכון של הברגים שלהם.
3. נזק למיסבים או בתי מיסב שעל הסרן בזמן הכנסה\הוצאה של הקייס. צריך להוציא בזהירות ובאופן שווה משני הצדדים, לא להלחם איתו בהוצאה או הכנסה.אין הרבה מקום לזוז שם.
תשמע, זאת עבודה לא מסובכת אבל דורשת סבלנות וקצת שמן על הידיים.. לא לפחד.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השועל
תשמע, זאת עבודה לא מסובכת אבל דורשת סבלנות וקצת שמן על הידיים.. לא לפחד.
+1
הכנסת מחזיר השמן למקום - יש לי זכרון עמום מימי הCJ (אותו סרן קדמי כל הג'יפים...) של שימוש בבוקסה גדולה וצינור ארוך דרך הסרן הריק מתוכן, בן אדם אחד מחזיק את קצה הצינור ממורכז על הבוקסה שממורכזת על מחזיר השמן, ובן אדם שני דופק מקצה הסרן על הצינור.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
+1
הכנסת מחזיר השמן למקום - יש לי זכרון עמום מימי הCJ (אותו סרן קדמי כל הג'יפים...) של שימוש בבוקסה גדולה וצינור ארוך דרך הסרן הריק מתוכן, בן אדם אחד מחזיק את קצה הצינור ממורכז על הבוקסה שממורכזת על מחזיר השמן, ובן אדם שני דופק מקצה הסרן על הצינור.
אפשרי כך... או בשיטה של דת משה...
יש כלי ייעודי חרוט בהתאמה למחז"ש כך שיישב עליו בלי לעשות נזק וההכנסה מתבצעת ע"י סגירת אומים על מוט הברגה.
יש לי כזה אם יש לך איך להגיע לקחת ולהחזיר.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...bHBm-eVi3ooVFA
איל
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
כתבתי, זכרון עמום...:)
בימי הCJ של חנן ושלי, הכלי הכי יעודי שהשתמשנו בו היה דיסק 4.5 אינץ'.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
מה המורכבות של להוציא ולהחזיר את הקייס?
זו למעשה הנעלם הכי גדול מבחינתי.
מחזירי שמן ואטם יש טעם להזמין בחו״ל?
יש משמעות ליצרן?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
אם עובדים מסודר ומחזרים הכל מאיפה שהוא יצא אז אין בעיה.
רק להקפיד מאיזה צד יצאו כמה שימסים ולסגור את האומגות של המיסבים כל אחד בצד שהוא היה בו, ועם מפתח מומנט.
מחזיר שמן אצל יאנוביץ עלה בסביבות 60 שח. לדעתי אין הצדקה ליבוא...
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
זו השיטה
עם מוט הברגה - לאט לאט שלא ידפק מחזיר השמן - עבודה עדינה
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יורם-דרומי
אגב - אין שימסים?
יש שימסים.
לפעמים הם מחוץ למיסבים ולפעמים הם בין המיסב לקייס ולא יכולים ליפול.
כפי שכתבתי, פשוט צריך להקפיד שכל שימס יחזור לצד שממנו הוא יצא. לא מסובך.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
עזרתכם בבקשה בכל הקשור בהוצאת והכנסת הקייס.
זה כרגע מה שמרתיע אותי...
איך מוציאים
איך נראים השימסים
בכלל כל מה שאתם מוצאים
אני הולך עכשיו לחפור ביוטיוב
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
רק בגלל שזה אתה, קבל פירוק צעד אחר צעד:
1. הרם את הרכב (הנח על חמורים)
2. פרק את שני גלגלים.
3. פתח את בורג הטבור בכל גלגל (שלוף פין פציל וטבעת+קפיץ אבטחה, במידה והגלגל מסתובב, בקש מהאישה ללחוץ על הברקס למניעת סיבוב הגלגלים בעת הפתיחה).
הערה - זה לא חובה לפתוח אותם מכיוון שניתן להסיר את הצירייה יחד עם הHUB.
4. פרק קליפרים (2 ברגים)
5. פרק דסקות בלם
6. פרק מיסב HUB (שלושה ברגים הנמצאים בחלקו הפנימי של הנאבה)
7. משוך את הציריות החוצה.
8. פתח את מכסה דיפרינציאל (הכן מבעוד מועד כלי לאיסוף השמן, עם אין לך חור ניקוז מסודר)
9. פתח ארבעה ברגים של הסהרונים (2 ברגים בכל צד)
10. הסר את הסהרונים (שים אותם כל אחד בצד שלו, כפי שציינתי הם מוטבעים למניעת בלבול בהרכב בכל מקרה)
11. הוצא\שלוף את הקייס החוצה - העזר בלום או כלי אחר שיעזור לך לשלוף בזהירות.
12. פרק מחזירי שמן (אחד בכל צד).
בדוק לשלמות שיני הקורונה והפיניון, זאת גם הזדמנות טובה לנקות את האיזור.
שימסים - דסקיות מרווח, משמים לכיוון הקורונה\פיניון - ימינה שמאלה.
הם מצאים במידי הקייס, בסרנים מסויימים לפני המיסב ויש גם כאלה שאחרי המיסב (משמע, המיסב כבר מורכב על הקייס ואז השימסים מתווספים בחלקו החיצוני של המיסב, פחות נעים כי בהכנסה הם נוטים לזוז ולהתקפל.. יש לשים לב לזה בהכנסה).
ההרכבה היא בדיוק בסדר הפוך. לא סיפור.
בכתבה שאייל שם, זה מאוד דומה ולכן אין גם מה לחשוש, אתה לא הראשון ובטח לא האחרון.
אני באופן אישי גם אבדוק את הכיוון של הפיניון קורונה ויעשה תיקון אם צריך, אבל זה לא חובה כל עוד אין בעיות בסרן, כגון דפיקות, שריקות וכיוצא בזה.
סגירות מומנט - מאוד חשוב לסגור במומנט הנכון במיוחד את הברגים האלה:
4 ברגי הסהרונים (61NM)
6 ברגי הHUB (שלוש בכל צד, 102NM)
1 בורג הטבור (175-180NM) לא יותר מזה ולא פחות מזה. בד"כ כלל ברכישת מיסב HUB מגיע גם הטורק המומלץ על ידי היצרן.
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
המון תודה דני על ההשקעה!
התחלתי לפתח חשש מכל עניין השימסים ויציאה של העסק מכיוון נכון שיגרום לנזק.
בהנחה שמחיר העבודה כמה מאות שקלים ומאחר ואין לי נסיון מספיק עם דיפרנציאל אני כנראה אלך לאודי מזרחי ועל הדרך אלמד אולי איך לבצע בפעם הבאה.
בועז
תגובה: איך מחליפים מחזירי שמן בסרן קדמי של ZJ והאם כדאי כבר להחליף על הדרך דברים נוס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
השועל
רק בגלל שזה אתה, קבל פירוק צעד אחר צעד:
1. הרם את הרכב (הנח על חמורים)
2. פרק את שני גלגלים.
3. פתח את בורג הטבור בכל גלגל (שלוף פין פציל וטבעת+קפיץ אבטחה, במידה והגלגל מסתובב, בקש מהאישה ללחוץ על הברקס למניעת סיבוב הגלגלים בעת הפתיחה).
הערה - זה לא חובה לפתוח אותם מכיוון שניתן להסיר את הצירייה יחד עם הHUB.
4. פרק קליפרים (2 ברגים)
5. פרק דסקות בלם
6. פרק מיסב HUB (שלושה ברגים הנמצאים בחלקו הפנימי של הנאבה)
7. משוך את הציריות החוצה.
8. פתח את מכסה דיפרינציאל (הכן מבעוד מועד כלי לאיסוף השמן, עם אין לך חור ניקוז מסודר)
9. פתח ארבעה ברגים של הסהרונים (2 ברגים בכל צד)
10. הסר את הסהרונים (שים אותם כל אחד בצד שלו, כפי שציינתי הם מוטבעים למניעת בלבול בהרכב בכל מקרה)
11. הוצא\שלוף את הקייס החוצה - העזר בלום או כלי אחר שיעזור לך לשלוף בזהירות.
12. פרק מחזירי שמן (אחד בכל צד).
בדוק לשלמות שיני הקורונה והפיניון, זאת גם הזדמנות טובה לנקות את האיזור.
שימסים - דסקיות מרווח, משמים לכיוון הקורונה\פיניון - ימינה שמאלה.
הם מצאים במידי הקייס, בסרנים מסויימים לפני המיסב ויש גם כאלה שאחרי המיסב (משמע, המיסב כבר מורכב על הקייס ואז השימסים מתווספים בחלקו החיצוני של המיסב, פחות נעים כי בהכנסה הם נוטים לזוז ולהתקפל.. יש לשים לב לזה בהכנסה).
ההרכבה היא בדיוק בסדר הפוך. לא סיפור.
בכתבה שאייל שם, זה מאוד דומה ולכן אין גם מה לחשוש, אתה לא הראשון ובטח לא האחרון.
אני באופן אישי גם אבדוק את הכיוון של הפיניון קורונה ויעשה תיקון אם צריך, אבל זה לא חובה כל עוד אין בעיות בסרן, כגון דפיקות, שריקות וכיוצא בזה.
סגירות מומנט - מאוד חשוב לסגור במומנט הנכון במיוחד את הברגים האלה:
4 ברגי הסהרונים (61NM)
6 ברגי הHUB (שלוש בכל צד, 102NM)
1 בורג הטבור (175-180NM) לא יותר מזה ולא פחות מזה. בד"כ כלל ברכישת מיסב HUB מגיע גם הטורק המומלץ על ידי היצרן.
תיקון קטן וחשוב לדורות הבאים:
סגירת טורק לבורג טבור הוא 175-180 f/lb ,משמע 237 n/m
ולא כפי שנכתב. השאר בסדר.