2 קבצים מצורפים
עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
מצ"ב תמונות של שני אזורי רקבון שזיהיתי בתחתי הג'יפ בסריקה יסודית. מה הדרך הנכונה לתקן? אני מניח שכל פחח יכול לתקן אבל תמיד טוב לדעת מה הנקודות החשובות.
קובץ מצורף 83483
מתחת למושב האחורי צד נוסע.
קובץ מצורף 83484
דופן צד נוסע של תעלת הגיר. מכאן כנראה נכנסת רטיבות בחורף לתוך הג'יפ. הסיבה בכלל למחקר היסודי הוא רטיבות מתחת לשטיח באזור זה.
מעניין ששני האזורים נמצאים צמוד מאד לאגזוז, כנראה שהחום מאיץ תהליכים...
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
לא מבין כלום בפחחות אבל יודע כפי שגם אתה יודע בוודאי שחום הוא זרז חלודה רציני.
אחרי שתתקן אני ממליץ לך להדביק מדבקת בידוד מהסגנון הזה.
לוריה ידע לומר לך היכן להשיג בארץ (ליוגב?) או שתזמין לבד משהו כזה.
זה גם ישפר לך את הטמפרטורה בתה הנוסעים בקיץ.
http://www.ebay.com/itm/DEI-010408-H...-/390730260960
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
ראשית נראה שחסר לך מגן חום. פח דק שמגן בפני חום האגזוז.
בדוק שהוא לא נעלם או לא פורק על ידי בעלים קודמים.
החלודה שצילמת היא עמוקה ודורשת טיפול יסודי.
חיתוך החלק הרקוב וריתוך פח חדש.
על הדרך תן לתחתית צבע חדש ועמיד (משני הצדדים !)
אם אתה נותן את העבודה לפחח, שב לו על הראש שיעשה את העבודה כמו שצריך
ולא יחפף, ישפשף את החלודה מלמטה, ימלא בחומר פחחים יצבע ופרסטו, כמו חדש )-:
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
נמרוד.
לדעתי וממה שאני רואה אז צריך להפריד הת מה שאתה רואה לשני חלקים.
הראשון זה איך לתקן. והשני הוא הסיבה לחלודה.
לגבי התיקון, לנקות להחליף ולהשתמש בהרבה שכבות של כימיקלים וצבעים שימנעו / יאטו את שובה של החלודה.
לי נראה שיש בעית נזילה אל תוך הרכב.
בתמונה הראשונה נראה שיש "תפר" של שני פחים ושהחלודה בעיקר מסביבו, צריך קצת מים באמבטיה שישבו בחריץ חיבור של הפחים וזרוז תהליך בעזרת האגזוז ויש חור.
וגם בתמונה השניה החלודה נראית בתחתית האמבטיה. בעיה ידועה בגראנדים בעקבות נזילה מהמזגן.
דרך אגב בדקתה שהתעלות ניקוז בצידי התא מנוע נקיות וחופשיות.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
התהליך אם אני מבין נכון הוא לחשוף את החקל הדורש תיקון (לפרק את האגזוז מלמטה, לפרק את המושב/שטיח מלמעלה), לחתוך לגמרי את האזור הרקוב ולחבר פח חדש. בתמונה השנייה זה נראה קל יותר, מדובר על אזור שטוח, לחתוך מלבן סביב הסדק, לרתך, להשחיז ולצבוע - במה בדיוק לצבוע? אלו כימיקלים וכמה שכבות?
בתמונה הראשונה נראה אזור מורכב יותר, עוד לא פירקתי אז אני לא יודע איזה קורה בדיוק יש שם. טיפים לאיך לתקן את זה?
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
נמרוד.
יש את השרשור שלי לגבי התהליך: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=77595
ואם בא לך, אז אתה מוזמן לבוא ולעבוד אצלי / איתי, הכימיכלים עלי (-:
4 קבצים מצורפים
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
עברו כמה חודשים, ועכשיו מצאתי את הזמן לפרק ולבדוק לעומק. המצב קצת פחות טוב ממה שחשבתי, עד כמה הוא גרוע יגידו המומחים...
החדשות הטובות - מצאתי ותיקנתי את מקור המים.
החדשות הרעות - עשיתי את זה באיחור של כמה חודשים כאמור, ויש חורים משמעותיים בפח. עכשיו כל הספוגים והשטיחים יתיבשו, והגיע הזמן לסדר. צילמתי כל אחד מארבעת החורים בנפרד, אשמח מאד להסבר מפורט עד כמה שאפשר - מבחינתי עם סקיצה על התמונה - איפה וכמה צריך לחתוך, איזה עובי פח להביא, איך לרתך בדיוק, ואיזה חומרים למרוח ומתי ומאיזה צד... בקיצור, תנו את כל הטיפים והסודות.
תודה מראש!
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
גם אני התחלתי לפני ים-זמן לטפל רק בכמה נקודות חלודה ברצפה.
מאז נגררתי למגה-פרוייקט על האוטו שלצערי אני לא מספיק לסיים...
לעניינינו:
כדי לעשות עבודה באמת טובה, צריך להגיע למצב בו אין חלודה על השטח.
כיוון שאם תישאר חלודה, לא משנה מה תיישם, לאורך הזמן היא תכה שוב.
כהתחלה מלטשים את האזורים "הנגועים" וחושפים את השטח, ככה "יפתחו" החורים למידתם האמיתית שנידרש להחליף.
אני עבדתי עם סידק "לפלף" ורגש. הסתדר יופי.
אם יש "פיטינג" כלומר נקודות מקומיות בפח שהעובי לא נפגע, אל תתעמת עם הפח- וזה המקום ליישום של ממיר חלודה בשכבה דקה מאוד מייד לאחר חשיפת השטח.
בכל מקרה כאשר מתחילים ללטש חשוב לנסות לא להשאיר ברזל חשוף לאוויר בלי הגנה. בין אם שכבה דקה של ממיר חלודה או שכבה זמנית של ייסוד שתסיר לפ הצביעה הסופית.
טלאים אני לא מספיק מנוסה כדי לייעץ.
זכור שחפיפה בין פחים זו נקודת הכשל הבאה. קשה להגן עליה.
לגבי מערכת צבע לאחר גמר התיקונים, אני השתמשתי לאחרונה ברוד-וורייר עליו דובר כאן באתר.
היבואן יושב במודיעין.
היישום פשוט והתוצאה טובה.
למיטב זכרוני זה אפוקסי עם שבבי גומי.
אז הוא גם גמיש במידה מספקת, נדבק היטב לשטח, ונותן פני שטח עמידים מאוד בשחיקה וכמובן קורוזיה.
מאוד קל ליישם, לא צריך ייסוד.
אפשרויות אחרות היא שימוש במערכת צבעים קונבנציונאלית- יסוד ועליו עליון.
יש סדרה ימית של טמבור.
בכל מקרה מומלץ ללכת על יסוד עשיר אבץ שמאוד מסייע במניעת קורוזיה.
ועליון דו רכיבי שלמעשה מגן מצויין על השטח.
יש ליישם את העליון על הייסוד בחלון זמן של 24 שעות.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
היי נמרוד.
הפח שבצילומים הינו פח שחור וצבוע בעובי 0.80 מ''מ - או מעט פחות. בטוח שלא יותר.הייתי בודק את העובי. כדי לרתך פח חדש אתה צריך לעלות בעובי ככל האפשר אך לא יותר מעובי 1.25 מ''מ כי אז הריתוך מתעוות עקב משיכת החום של הפח העבה על חשבון הפח הדק - והריתוך נחלש. הבעיה היא שעבודות ריתוך משנות את תכולת הפחמן בפלדה והמקום נהיה רגיש מאוד לחלודה. לכן אצלי ברכב - ברצפת הנהג והנוסע - הסרתי את הפחים החלודים עד לאזורים הנקיים וגזרתי פח חדש ומגולבן בהתאמה לפתחים שנוצרו עם שוליים חופפים של 40 מ''מ.
קדחתי מסביב חורים בקוטר 5.0 מ''מ כל 50 מ''מ וקיבעתי את החתיכה החדשה של הפח עם ניטים - רצוי מפלדה או נירוסטה.
בחפיפה בין הפחים הכנס חומר אטימה שהניטים ילחצו אותו כדי שיאטם טוב - ואל תשכח לצבוע את הפח המקורי של הרכב לפני הכיסוי.
זו עבודה פשוטה ויעילה שכל אחד יכול לעשות אותה.
אתה מוזמן למפעל החדש כדי לעשות את העבודה - כי תמיד יש בינתיים עמדות עבודה פנויות לכל היום עם כל החומרים והציוד הדרוש לפתרון הזה.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
חיים חלילה לי מלסטור אותך, מי אני שאעשה
זאת.
אבל כאן השיטה שלך עלולה להביא להרבה מאוד בעיות, ועל כן אין לי ברירה.
הבעיה הכי גדולה בשיטה שלך היא התנועה ההדדית בין שני הפחים.
חשוב לזכור כי רכב הוא דבר שנע ומתעוות כל הזמן.
במיוחד אם מדובר על נהצמדה עם ניטים
במרכב אלומנים זה יכולאולי לעבוד כי אין הרבה קורוזיה.
בפח, מהר מאוד החלקים יתחילו לזוז אחד מול השני ויפתחו פתח לרטיבות וקורוזיה.
השיטה לפתירת הבעיה אחת ולתמיד היא:
א. לחתוך את כל האזור החלוד, ובנדיבות, עד שמגעים למתכת עבה ובריאה.
ב. לחתוך פח בצורה המתאימה, אפשר ורצוי עם קרטון ביצוע. להשאיר מרווח של חצי מילימטר
הפח מתעוות בזמן ריתוך. לפח 1 מילימט ניתן לעלות עד 1.5 או 2, יותר חזק ופחות מתעוות.
ג. לרתך את הפח בנקודות באיזורים שונים של הפח, חשוב מאוד להימנע מחימום הפח אחרת יתעוות.
רצוי איזורים מנוגדים למניעת עיוות. אסור לרתך יותר מסנטימטר ברציפות עדיף פחות הרבה פחות.
אם רוצים להאיץ את התהליך ניתן להשתמש באוויר דחוס לקירור.
ד. את כל איזור הריתוך משפשפים עם דיסק "פלפי" כדי לישר את המשטח. מישרים את המעט שנשאר עם
חומר פחחים (או בדיל) משפשפים שוב עם ניר עדין. צובעים צבע יסוד טוב, וכל מה שרוצים מעליו
אגב נמרוד יש עשרות סרטונים ביוטיוב על השיטה והתהליך...
שיהיה בהצלחה, אם תרצה עזרה בשישי אני קרוב
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
היי מוני.
אם לי שום בעיה בדברייך הסותרים את הצעתי. להיפך - זה רק עושה לי טוב כשנמרוד מתבלבל מרוב הצעות.........
לגופו של ענין אני עדיין חושב שהצעתי טובה יותר מהטיפול הסטנדרטי שהצעת והוכיח פעם אחר פעם שהריתוכים ברכב צצים מהר מאוד עם חלודה מסיבית שנובעת מאידוי הפחמן בפלדה.
ההפרדה של הפחים בחפיפות לא יוצרת סמביוזה אלקטרונית בין הפחים כך שאין חלודה ,והתנועה ההדדית בין הפחים נספגת מעולה בהפרשי הקדח והניטים. הקידוח הוא 5.00 מ''מ ואילו הניטים הם 4.80 מ''מ בלבד.
מעבר לכך - יש כאן ברכב את תוצאות ההתקנה שבוצעה כבר לפני שלוש שנים עם שטיפות קבועות של פנים הרכב בצינור מים, ונסיעות בתנאי בוץ בחורפים אלה .
ליתר בטחון ארד היום לרכב לבדוק בפועל את התוצאה ואעדכן כאן.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
בדקתי כעת את רצפת הרכב לאחר שלוש שנים שהיא הותקנה - המצב שלה עדיין חדש ללא כל סימני חלודה.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
קטונתי לעומת המומחים אבל נראה לי שנשכח שהרכב של נמרוד הוא בעל מרכב אחוד לעומת הטויוטה למשל שלה שלדת סולם.
המאמצים שחלים על המרכב אצל נמרוד גדולים לאין שיעור לדעתי ולכן אני בצניעות מצדד בדעתו של מוני.
בנוסף, אם כבר אתה עובר על רקבונות וסדקים, תן דעתך לאיזור החיבור של מוטות הרדיוס למרכב.
במיוחד לעליון בצד הנוסע.
אם הם בסדר לפחות תפנק אותם קצת בחומר מונע חלודה.
הם בוודאי יודו לך על כך...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
וכשיהיה זמן - מה מקור המים?
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
ברנרד רק רכילות תפלה מעניינת אותך... קח את זה כחידה - התשובה בשרשור reader ride שאני מעדכן בו על כל השיפורים. ועוד רמז - אמרתו הידועה של אינשטיין על שני הדברים שאין להם גבול...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
זה אתה שקנית MIG?
התשובה הרשונה, אם כך, ברורה: בריתוך.
עכשיו, לגבי החומרים שלאחר הריתוך, צבעים וכיו"ב, יש כמה שחקרו את זה לעומק בפורום....
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ברנרד רק רכילות תפלה מעניינת אותך... קח את זה כחידה - התשובה בשרשור reader ride שאני מעדכן בו על כל השיפורים. ועוד רמז - אמרתו הידועה של אינשטיין על שני הדברים שאין להם גבול...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
למה להעליב. רק חסר שאני אתחיל להיפגע, כמו כמה אחרים פה. לא יפה.
ממש לא רכילות.
יש לי חבר עם רכב "אינדיאני" שאנחנו לא מצליחים לעלות" עלמקור הרטיבות שלו - מחפש רעיונות/מקומות לחיפוש.. זה הכל.
תגובה: עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
אם מדובר במונקוק ולא בשלדת סולם יש לבצע את החיבור בניטים לפי חישוב הנדסי די פשוט ולצופף אותם כתוצאה מהחישוב. במטוסי קרב שהעומסים עליהם עצומים והם בנויים די דומה לשיטת מונוקוק - כל החיבורים נעשים בניטים ללא שום בעיית עומסים.
אף פעם לא אהבתי ריתוכים במיוחד לא בפחים דקי דופן שמעבר למומחיות הנדרשת לביצועם מחסלים ממש את הפח בסביבת הריתוך.
אבל אני מכבד כל דיעה אחרת .
עוד התייעצות לגבי חלודה ופחחות - הפעם למטה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Bernard
וכשיהיה זמן - מה מקור המים?
הזכרת לי את ההוא מהבדיחה שמחפש את הנזילה מקוביית הקרח ;-)
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex