בשבת הקרובה אני יוצא לטיול בדיונות של אשדוד.
חוץ מהורדת האוויר ל 12-15 בר האם הנסיעה חייבת להיות ב LOW או שמה רק כאשר יש צפי לחול טובעני במיוחד??
תודה,
אדי
Printable View
בשבת הקרובה אני יוצא לטיול בדיונות של אשדוד.
חוץ מהורדת האוויר ל 12-15 בר האם הנסיעה חייבת להיות ב LOW או שמה רק כאשר יש צפי לחול טובעני במיוחד??
תודה,
אדי
אם אתה רוצה לשמור על הגיר, אוטומט?, סע בנמוך.
אם החול רטוב ולא שוקע אז אפשר ב high.
גיר רגיל.
זה משנה או שעדיין עדיף LOW?? (כמובן שההבדל בצריכת הדלק זניח מול החלפת הגיר..:D).
תרגיש עומס על הקלץ ותחליט, אם אתה מחליק הקלץ או משתמש בו רבות עבור לנמוך.
אני בחול מעדיף נמוך, סוגר השאלה, הדלק זה שולי.
מצטרף לשרשור, ואשמח לעזרתכם. שבת גם מתכנן טיול חולות. פראדו 2002 קצר דיזל. מה לחץ אוויר מומלץ בצמיגים? ומה ההמלצה מבחינת איך לשלב הילוכים?
כמה אויר להוציא?
פראדו קצר 2002 דיזל - אוטו עם מנוע חזק (163 כ"ס), גיר אוטומטי וצמיגים גדולים יחסית (31), אבל משקל עצמי לא קטן (קצת פחות מ-2 טון).
מנוע חזק הוא נקודת פתיחה מצויינת.
גיר אוטומטי - אני אוהב פחות בחולות, כי הוא מועד להתחממות במאמצים כאלה. כדי להפחית עומסים ולשמור על הגיר - מומלץ להוציא הרבה אוויר.
במקומות שצריך תנופה ומהירות - והמנוע שלך חזק מספיק, סע ב-HIGH בלי חשש. סכינים קצרות ותלולות, היחלצות מתקיעות וכו' - מצבים שמעמיסים מאוד על הגיר, סע ב-LOW. אם הרכב היה ידני, הייתי אומר לך שהוא יכול להישאר ב-HIGH כמעט כל הזמן. אבל אלה עצות כלליות מאוד ומשתנות מרכב לרכב.
הצמיגים שלך, במידה 265/70-16 רחבים יחסית ועם "הרבה דופן" באופן יחסי וזה ממש מצוין לחולות. הם מאפשרים לך הורדת אוויר משמעותית, יחסית, בלי להסתכן בקילוף מהג'נט.
תוריד ל-15 PSI ותרגיש איך האוטו מגיב ומתנהג. לנסיעה על שבילי דיונה זה יספיק בהחלט ולמעלה מזה. אם תרצה לכבוש סכינים תלולות וארוכות, ייתכן ותצטרך להוציא עוד אויר - עד 12PSI בערך. די והותר לטעמי.
במצבי חירום/תקיעה אפשר להוריד גם ל-10PSI ואפילו ל-8-9, אבל אז תצטרך להיות זהיר מאוד בפניות. לא לפנות במהירות ותחת כוח, כי אתה לא רק הורס את הצמיגים אלא גם עלול לקלף אותם מהג'נט.
במקרה כזה - כדאי שיהיה לך קומפרסור נייד באוטו. אם נאלצת להוריד המון אוויר, שיהיה לך איך לנפח בחזרה ולהמשיך בטיול.
בחולות כל רכב מתנהג אחרת תלוי בנהג וברכב
יש דרך יחסית קלה לבדוק כמה להוריד.
תוריד לאזור ה12 PSI ותנסה לעלות את הדיונה הגדולה ב1h
אם עולה יפה תמשיך הלאה ותבדוק
אם יש "עודף" כוח והאוטו מאבד הרבה אחיזה ומפרפר הרבה
אתה צריך יותר אחיזה = להוריד אויר
אם אתה רואה שאוטו נחנק לא עולה ולא מצליח לפרפר
אתה צריך לעבור לL כמובן לבדוק את הגבולות של ההילוך כח אצלך
כי מה שלא עלית ב1H לא מחייב שתצטרך 1L יכול ליהיות גם 2L
גם בחול, אני ממליץ להתחיל ב"שיטת הקוביות". 5 קוביות לחול קיצי רגיל. וכמובן - כשהצמיגים קרים.
אם צריך - מורידים עוד קצת. כל פעם טיפה ובזהירות.
אסף.
כל צמיג עם מספר קוביות שונה ומרווחים שונים ביניהן...
בצמיגי שטח מלא יש פחות קוביות והרווחים גדולים.
בצמיגי כביש - המון קוביות והחריצים/רווחים צרים וקטנטנים
הנסיון מלמד שצמיגי AT וגם צמיגי כביש, טובים משמעותית בחולות מצמיגי שטח מלא, שנוטים "לחפור" בחול במקום "לצוף" עליו.
הבעיה: לצמיגי כביש יש דופן חלשה. הורדת אויר משמעותית מזיקה לדופן בוודאות.
לצמיגי שטח מלא דפנות חזקות יותר ששורדות בשלום הורדות אוויר רציניות.
מסקנה: מי שאוהב דיונות, יבחר בצמיגי AT. פשרה מוצלחת וטובה.
היי,
תודה לכולם ובמיוחד לדרור על ההסבר המעמיק והמפורט, עם זה כל מה שנשאר לי זה ללכת ולנסות (אין חכם כבעל ניסיון)
אז שוב המון תודה,
סופ"ש של טיולים לכולם,
עופר
חשוב שתפנים שעכשיו החול יחסית רטוב ולכן אין בעיית עבירות מיוחדת.
באותו מקום (עם אותו רכב ועם אותה הפחתת אוויר) ביולי/אוגוסט, זאת כבר "אופרה" אחרת !
רענן
הוצאת אויר מקלה על ההתקדמות בחול ושומרת על המכלולים מהתחממות. בכלל הוצאת אוויר מהצמיגים בכל נסיעת שטח שומרת על האוטו - רוב הויברציות והמהלומות לא עוברות למיסבים/תפוחים וכו' אלא נספגות על ידי הצמיג.
גם בחול "רטוב" של חורף שוקעים יופי והרכב מתאמץ לא מעט. אז נא להוציא אוויר בלי להתבייש.
וזה כי החורף אצלנו הוא סוג של בדיחה - גשם פעם בשבועיים-שלושה בערך, ובין אירועי הגשם הטמפרטורות עולות מעל 20 מעלות והשמש צוחקת ומלטפת - ומייבשת יופי. בין גשם לגשם השכבות העליונות של החול, לעתים עד עומק של חצי מטר, מתייבשות לגמרי.
בקיץ כמובן הכל יותר קשה - החול יבש לחלוטין, רך מאוד, הגרגירים בשיא עצמאותם והיפרדותם זה מזה, שואבים ומחבקים כל דבר.
אחלה!!
תודה לכל מי שהגיב ותרם מהידע שלו לנושא.
אסכם:
הורדת אוויר התנאי הבסיסי!! עדיפות ל 12-15 בר.נסיעה ב HIGH כאשר המנוע בריא ובמידת הצורך לשלב LOW (בהתחלה בהילוך שני ובמידת הצורך להוריד לראשון).
נסיעה רציפה זה הסוד בנסיעה בחולות.
אז צאו לבלות כי השבת הולכת להיות שבת פצצה!!!
שבת שלום לכולם וסעו בזהירות,
אדי
דרור , מה שאמרת נכון חלקית לגבי נזק לצמיג עם דופן עבה או דקה . צמיג כביש או At עם דופן דקה יהיה רגיש יותר בשטח טרשי עקב מגע הדופן עם הקרקע או אבנים חדות כל זה במצב שהצמיג ״שוכב״ עם לחץ נמוך. בדיונות בהן אין סכנת נזקים של פגיעות חיצוניות של אבנים ,הנזק לצמיג עם דופן עבה יהיה גדול יותר עקב חוסר הגמישות ו״העבודה״ והמאמצים המכניים בין השכבות. בנוסף צמיג עם דופן ש״עובדת״ עקב לחץ אויר נמוך גם תתחמם יותר עקב העבודה בין השכבות ותתקשה יותר להתקרר עקב עובי הדופן.
אתה סותר את עצמך בתיאור.
בפועל,
כשרוצים צמיגים עמידים, מעלים את עובי הדופן, לא מפחיתים אותה.
דורון. כמעט בכל דבר ישנה איזו התפשרות , אותו דבר גם בצמיגים . שאם לא כך , היו מייצרים צמיג מסוג אחד לכל סוגי הדרך . מה שנכון לדיונות לא תמיד נכון לטרשים. בהסבר שלי אין סתירה , צמיג עם דופן עבה רגיש יותר לנסיעה עם לחץ נמוך כתוצאה מ״נזק עצמי״ של עיוות וחימום ויפתח סדקים לפני צמיג דקיק וגמיש. אין ספק שבשטח טרשי הצמיג עם דופן עבה עמיד הרבה יותר מהצמיג האחר. אני נוסע על BF עם דופן עבה מאד יחסית . מוריד לחץ גם בשטח טרשי לא מסיבות עבירות אלא נוחות ומניעת ויברציות למערכות הרכב.מעדיף בלאי צמיגים מאשר נזק מויברציות לפני עלייה לכביש אני מקפיד לנפח על מנת למזער נזק.
לא מדויק.
בצמיג "קשה" עם דופן עבה וחזקה אתה יכול להוציא יותר אוויר ולנסוע בלחץ מעט נמוך יותר ממה שהיית עושה בצמיג עם דופן דקה שמקבל "בטן" בקלות וגם מתחמם מהר יותר. זה נכון לכל סיטואציה - כביש, טכני, טרשים, חולות. דוגמה מהחיים: עברתי מצמיגי שטח מלא מקסיס ביגהורן בעלי 2 שכבות בדופן לצמיגי שטח מלא אוחזים, איכותיים וחזקים יותר (וגם יקרים יותר) בסדרי גודל - טויו MT בעלי 3 שכבות בדופן. הטויו צמיג כבד ו"קשה" יותר, ובנסיעה באותו לחץ אוויר נוחות הנסיעה שהוא מספק פחות טובה. על מנת לקבל את אותה רמת נוחות נסיעה על כביש, אני נוסע בלחץ נמוך יותר ממה שהייתי רגיל עם המקסיס. גם בחולות אני מוריד יותר אוויר כדי לקבל את אותו כושר ציפה על החול. כמובן שהדופן העבה יותר של הטויו הרבה יותר עמידה לנזקי לחץ אויר נמוך בכל סיטואציה.
דוגמה הפוכה: צמיגי כביש ספורטיביים של רכבי כביש/שטח מודרניים (ריינג' רובר, מרצדס ML, ב.מ.וו X5, טוארג וכו') - בעלי חתך נמוך ודופן נמוכה ודקיקה עם שכבה אחת (!!!...) - כי הם מיועדים לתת אחיזה גבוהה על כביש במהירויות גבוהות מאוד. כאן פשוט אסור להוציא אוויר! כי הדופן נקרעת מיד (היא עלולה להיקרע במהירות בשטח טרשי ואפילו על שבילים תמימים גם עם לחץ אוויר מלא. מנסיון).
ואם נחזור לחולות ולצמיגים עם דופן גבוהה נורמלית שמקובלים בג'יפים שלנו: צמיג כביש או AT אכן פגיעים יותר בשטח טכני או טרשי, אבל בכל מה שקשור בכושר ציפה על חולות (אחרי הפחתת לחץ אוויר כמובן) הם גוברים חד משמעית על צמיגי בוץ/שטח מלא עם סוליה אגרסיבית. כמובן שהדופן הדקה של צמיגי הכביש תינזק מהר יותר כתוצאה מנסיעה בלחץ נמוך (לחץ נמוך מדי "שובר" את דופן הצמיג מבפנים), והמסקנה היא שמי שעיקר השטח שהוא עושה הוא דיונות - הבחירה הנכונה שלו היא צמיגי AT. כמובן עדיפות לצמיגים איכותיים בעלי דופן חזקה עם 3 שכבות.
אם כבר בהורדת אוויר עסקינן.
בהדרכת שטח שביצעתי ממש לא מזמן בתחילת הדרך (לפני 4 חודשים) המדריך ייעץ לי שבטיולים הרגילים שלי (עבירות קלה, מקסימום קלה-בינונית) אין טעם להוריד אוויר בצמיגים כלל.
ביום יום אני עם צמיגים bf at (מזכיר פראדו קצר דיזל 2002) נוסע עם 30 PSI (קידמי ואחורי).
אכן מאז כל הכניסות לשטח לא הורדתי בכלל אוויר
למבינים בדבר האם זה נכון?
תודה רבה,
עופר