שלום לכולם
אתמול היינו בשטח ברמת הגולן. בקטעים הקשים של עליות רציניות הג'יפ התחמם. לאחר שעברנו למקטעים קלים יותר ובטח שבכביש הכל נרגע והג'יפ חזר לתפקוד מלא. רציתי לדעת אם יש כאן חבר'ה נוספים שנתקלו בתופעה הזאת בשטח? מה עשיתם ומה אתם מציעים?
תודה
Printable View
שלום לכולם
אתמול היינו בשטח ברמת הגולן. בקטעים הקשים של עליות רציניות הג'יפ התחמם. לאחר שעברנו למקטעים קלים יותר ובטח שבכביש הכל נרגע והג'יפ חזר לתפקוד מלא. רציתי לדעת אם יש כאן חבר'ה נוספים שנתקלו בתופעה הזאת בשטח? מה עשיתם ומה אתם מציעים?
תודה
כדאי שתציין פרטים חשובים כגון ,
גיר אוטומט או רגיל ?
שנה ומצב תחזוקתי ?
בעליות הקשות היית ב LOW או ב HIGH ?
התחמם , להיכן הגיע המחוג בסקאלה ?
רענן
איזה שנה הרכב? אוטומט\ידני? היית משולב ב LOW? אם אוטומט מתחת ל2005 - מותקן קןלר גיר? - תן קצת פרטים - השאלה כללית מידי
הרכב אוטומטי. שנת 2010. עבר טיפול לפני שבוע. הוחלפו שמנים, פילטרים ופלגים. וכמובן מים. בעליות הקשות הייתי בD משולב 4*4. כשהמנוע התחמם הגיע עד הסקאלה האדומה ואז מיד עצרתי והסקאלה ירדה מיד. לאחר שעברנו לכביש רגיל של עליות וירידות של הצפון, במשך 3 שעות האוטו לא התחמם ותפקד רגיל.
תבדוק שהרדיאטור נקי מבחוץ. אחרי החורף יש מצב להרבה בוץ במעברים של האוויר
תודה על התגובות. הג'יפ נשטף יום קודם מבוץ. עבר רחיצה בקיטור
חשוב מאוד, למרות שיש ממסרת אוטומטית וממיר מומנט שעושה את העבודה, לשלב תמיד LOW כאשר מאמצים את הרכב או כשנוסעים לאט בשטח.
אם נשארים ב HI ונותנים לממיר מומנט לעבוד במקום לשלב, הוא אכן עובד, אבל מחמם תוך כדי את השמן, וכשהמצננים צמודים אחד לשני, שמן גיר חם מחמם גם את המנוע.
אסף.
+1 לנסיעה בlow. אם נוסעים נכון אין סיבה שיתחמם גם אם אין קולר גיר, ובטח לא בדגמים המאוחרים.
דבר נוסף,
לא עושים שטיפה בקיטור. בטח שלא בלחץ גבוה ובמיוחד לא על הרדיאטור.
תבדוק שלחץ המים לא עיקם את הפחיות של הרדיאטור (ובעצם כמו "סתם" את מעברי האוויר).
כמו למשל בתמונה הזאת:
http://forums.mazdaworld.org/attachm...b25_oldrad.jpg
(יש כאן גם נזק כתוצאה מפגיעה פיזית, אבל עבודה עם גרניק בלחץ ומקרוב יכולה לגרום לעיקומים דומים של הפחיות).
תא המנוע של הג'ימני הוא קטן ואטום ובנסיעה איטית החום נשאר כלוא בתא המנוע,
אני פתחתי מכסה מנוע כשנסעתי בשטח ביום חם, זה שיפר את המצב.
אני מציע שתעשה חיפוש.
צמד המילים ג׳ימני ו מתחמם לא ממש נדיר בפורום הזה
אני אחסןך לך קצת מאמץ. יש עוד צמד מילים שכדאי לך להכיר: קולר גיר
ממליץ לך לטפל בזה ומהר
קולר גיר זה נחמד אבל במודלים החדשים אין בעיית התחממות ואף אחד לא מסוגל להראות אם הוא יותר עוזר ממזיק או יותר מזיק מעוזר.
אני מכיר לא מעט, ועד לא מזמן גם אני הייתי בינהם, שנסעו ונוסעים בלי קולר גיר והאוטו לא מתחמם,
אם הוא הגיע לאדום אז או שיש באוטו בעיה או שהוא עשה משהו לא נכון, קולר גיר יסתיר את את זה עד לפעם הבאה שזה יקרה.
אני לא נגד קולר גיר אבל לפני שמרכיבים קולר גיר (כמו כל שיפור אחר) צריך לוודא שהכל תקין ושלא מסתתרת בעיה.
מפתיע אותי שזה עוד לא נאמר כאן: תבדוק את הפאן קלאצ'. אצלי היתה בדיוק את אותה הבעיה וכבר התחלתי לחשוב בכיוון של קולר גיר עד שמכונאי שם לב שאמנם הפאן מסתובב אבל לא מהר מספיק. הוחלף פאן קלאץ וזה פתר את הבעיה.
לכל מי שחושב שהגירים האוטומטיים של הVVT חסינים מבעיות - לצערי הרב אתם טועים.
אמנם הגיר פחות רגיש, אבל גם לא מעט גירים אוטומטיים כאלו כבר נהרסו והתחממו, עד עכשיו הם נחשבו אמינים יותר בעיקר בגלל שהיו חדשים יותר.
ברור שיותר גירים יהרסו ברכבים שנת 99-2004 מאשר ברכבים 2006-2010.
עוד מעט הרכבים 2006 יהיו בני עשר שנים וגם להם יילך הגיר במוקדם או במאוחר. אז מי שחושב שרכב VVT אוטומטי לא מתחנם - חבל סתם ליצור אשליה.
אפשר לדחות את הקץ בעזרת טיפול מונע של קולר גיר, ועוד דברים שרענן ציין בכתבה שלו על הנושא.
ברור שקולר גיר לא בא במקום איתור התקלה. אבל לדעתי ג'ימני אוטומט בלי קולר גיר זה מתכון לצרות ולא משנה אם מודל חדש או ישן. כמו ששגיא אמר אתה פשוט לא יודע מספיק על הדגמים החדשים יותר.
סתם שאלה. בתצורה המקורית שעון החום נותן אינדיקציה על טמפרטורת המנוע והגיר,
איזה אינדיקציה יש לטמפרטורת שמן הגיר כשמרכיבים קולר גיר?
ואני עדיין סבור שהגורם להתחממויות הוא חוסר נסיון (aka נסיעה בhigh) ושאין סיבה להוסיף קולר ברכב סטנדרטי שלא מיועד לעבירויות.
אז תשאל למה יותר מברכבים אחרים?
והתשובה שלי תהיה שבהרבה מקרים ג'ימני הוא כרטיס כניסה לנהגים צעירים שבאמת עושים שטח יותר מרכבים אחרים (ויקרים) אותם קונים כשיש יותר כסף (ונסיון).
בואו קודם נשמע מפותח השרשור, אם הוא באמת נסע ב HIGH..
אסף.