19 קבצים מצורפים
מדריך - החלפת רפידות בלם אחוריות - פאגרו Q
החלפת רפידות אחוריות בפאגרו Q
קובץ מצורף 101798
הבהרה: למרות שמדובר בהליך פשוט שכל מי שמטפל לבד ראוי שידע לבצע - עדיין מדובר במערכת בלימה, מי שבחר לבצע את ההליך לפי ההסבר שלי עושה זאת על דעתו בלבד.
כלים וחומרים:
-סט רפידות אחורי לפאגרו Q
-אבן, בלוק או כל דבר שימנע מהרכב תזוזה לא רצויה או הידרדרות – לכל כיוון.
-ג'ק מכל סוג שהוא – אני השתמשתי בג'ק בקבוק המקורי.
-סטנד אחד או זוג אם בוחרים להרים את כל הסרן באוויר.
-למי שיש מברגה זמינה – מתאם לבוקסה ובוקסה 22MM - מקל מאוד הפירוק אומי הגלגל.
-מפתח רינג 14MM או בוקסה 14MM וידית ראצט.
-פטיש
-מומלץ – מד מומנט
-מפתח גלגל וידית כוח – אני השתמשתי במקורי.
-סמרטוט נקי.
-כלי פלסטיק לברגים.
-רצוי – מד עובי (לא קליבר)
-רצוי – כפפות עבודה למכונאים
-רצוי- בגדי עבודה
-לא חובה – חוט/שרוך.
-חובה- נעלים. לא כפכפים, סנדלים וכו.
-חובה – קצת בירה לסוף.
ניתן לבדוק את מצב הרפידות על ידית הסרת הגלגל וללא פתיחת הקליפר – דרך החלון שממוקם בחלק האחורי שלו (ראה הסבר בספר מוסך).
ניתן להרים בכל פעם גלגל או להרים את כל הסרן באוויר.
שלבי עבודה
1.זאת עבודה מלכלכת במקצת, כפפות העבודה ישאירו אותך פחות או יותר נקי, יש כאלה שמשתמשים בכפפות מנתחים וכו. (אני נאלצתי שלא להשתמש בהם כי אי אפשר לצלם בטלפון בעזרת הכפפות).
2.כאשר הגלגל עדיין על האדמה נשחרר מעט את ברגי הגלגל – בלם היד מורם.
קובץ מצורף 101794
3.נשתמש בבלוק או כול דבר אחד ונמקם אותו כך שהרכב לא יוכל להדרדר לשום מקום לאחר ההרמה.
קובץ מצורף 101796
4.בעזרת ג'ק נרים את הגלגל באוויר ונמקם סטנד מתחת לסרן, אני נוהג גם להוריד את הלחץ מהג'ק לאחר הכנסת הסטנד.
קובץ מצורף 101797
5.נשחרר את ידית בלם היד.
6.נפתח את כל אומי הגלגל בעזרת הידית או בעזרת מברגה (אנחנו אוהבים מברגות שמחוברות לשקע מצית). את האומים נניח בכלי ולא על הרצפה עם מנת שלא נאבד אותם ושלא יתמלאו בחול/לכלוך.
קובץ מצורף 101795
7.נסיר את הגלגל ונניח אותו בצד, אפשר גם להשתמש בו ככיסא ומומלץ בשלב זה גם לבדוק את מצב הצמיג בעיקר בחלקו הפנימי שלרוב לא גלוי לנו.
8.בעזרת בוקסה או מפתח רינג במידה 14MM נפתח את הבורג התחתון של הקליפר. שים לב – הבורג נמצא בצד ההופכי לנו – פתח בהתאם!. אם הבורג מסרב להיפתח אפשר לשכנע אותו עזרת מכת פטיש עדינה, זהו אזור שאסור/מאוד לא מומלץ לרסס בחומר שחרור ברגים.
קובץ מצורף 101800
9.את הבורג נוציא לגמרי ונניח בצד בכלי, הבורג מצופה גריז מיוחד – אין להסיר גריז זה ואין צורך להוסיף אחר.
10.ברגע שהסרנו את הבורג ניתן להרים את כל מכלול הקליפר כאשר הבורג העליון משמש לנו כציר (אין צורך לפתוח או לשחרר את הבורג העליון)
קובץ מצורף 101801
11.אפשר בשלב זה לקבע את הקליפר במצב פתוח בעזרת חוט או שרוך.
12.הרפידות יוצאות בקלות החוצה, אין צורך במברג או כל חפץ אחר, נענוע קל לכל הכיוונים אמור לעשות את העבודה.
קובץ מצורף 101799
קובץ מצורף 101804
קובץ מצורף 101803
13.ננקה עם סמרטוט נקי את כל אזור הקליפר, בית הרפידות וצינור נוזל הבלם. נבדוק את מצב הגומייה סביב בוכנת הבלם ואת מצב צינור הבלם.
קובץ מצורף 101802
14.נבדוק את מצב הדיסק עצמו עם האצבע ונחפש חריצים שנוצרו בדיסק, מומלץ - בעזרת מד עובי נבצע בדיקת עובי דיסק – העובי המינימלי המותר – 16.4 מילימטר, אם יש חשש מומלץ לבצע בדיקה זו לפני פירוק הרפידות, לבצע רכישת רפידות ודיסקים ובכך לחסוך פירוק והרכבה מיותרים.
15.בעזרת מוט הג'ק, ידית הכוח או כל דבר אחר נייצר לחץ על גבי בוכנת הקליפר ונדחוף אותה אחורנית על מנת שנוכל לסגור חזרה את הקליפר לאחר התקנת רפידות חדשות – עבות יותר מאלה שהרגע הסרנו.
קובץ מצורף 101807
16.נמקם את הרפידות החדשות במקומן.
קובץ מצורף 101806
17.נשחרר את הקליפר מהחוט ונחזיר אותו למקומו. נוודא שהבוכנה לא מונעת מאיתנו למקם את הקליפר במקומו ובמידת הצורך נפעיל עוד לחץ ונדחוף את הבוכנה עוד קצת אחורנית.
18.נוודא ששרוול הגומי ממוקם במקומו – מול חור הבורג ונחזיר את הבורג למקומו.
19.נהדק את הבורג התחתון ונוודא שגם הבורג העליון מהודק כראוי מידת טורק 44 N-M
אם אנחנו כבר כאן – דברים ששווה לבדוק:
כבר הרמנו את הרכב ופירקנו גלגל, זהו זמן מעולה לבדוק את הדברים הבאים:
שלמות תושבת בודי.
שלמות מוט מקשר למוט מייצב.
תושבת גומי של המוט המייצב – ניתן לראות שאצלי המצב דורש החלפה.
חופש בבולם זעזועים.
לאחר הרכבת הגלגל נבצע בדיקה של חופש במיסב על ידי תפיסת הגלגל ונענוע פנימה החוצה – יד אחת פנימה יד שנייה החוצה.
קובץ מצורף 101810
קובץ מצורף 101809
19.נחזיר את הגלגל למקומו, נמקם את אומי הגלגל במקומם ונבריג חזרה – עדיין ללא הידוק.
20.נבצע הידוק ראשוני של האומים – בצורת כוכב (ולא בורג ליד בורג) ורק לאחר מכן נבצע הידוק סופי של האומים ל110 NM.
21.נחזור על כל השלבים לצד השני של הרכב.
אם ביצעת את ההחלפה כאשר כל הסרן מורם השלב הבא הינו לבדוק מצב ידית בלם יד.
נניע את הרכב, נלחץ על דוושת הבלם מספר פעמים, נרים ונוריד את דוושת הבלם מספר פעמים ונבצע בדיקה כמו שמוסבר בספר.
לאחר ההרכבה מומלץ לבצע בדיקת תקינות ברקסים במגרש ריק.
חשוב – אחרי אלף ק"מ לבצע בדיקת הידוק אומי בגלגל.
הערות יתקבלו בברכה.
- - - Updated - - -
קובץ מצורף 101814
קובץ מצורף 101813
קובץ מצורף 101811
קובץ מצורף 101812
תגובה: מדריך - החלפת רפידות בלם אחוריות - פאגרו Q
לאחר הרכבת הגלגל נבצע בדיקה של חופש במיסב על ידי תפיסת הגלגל ונענוע פנימה החוצה – יד אחת פנימה יד שנייה החוצה.
רק לגבי השורה הזו, אלירן. הבדיקה הזו חסרת משמעות. בדיקה כמו שציינת פה מתאימה למיסב קאפ קון ולא למיסב גלילי.
תגובה: מדריך - החלפת רפידות בלם אחוריות - פאגרו Q
1. צריך לנקות את המובילים של ברגי הקליפר ולגרז את 2 הברגים שמחזיקים את הקליפר ועליהם הוא צף לפני ההרכבה במידה והעסק יבש/ מלוכלך.
2. לא לוחצים אף פעם על הבוכנה ישירות אלא על הרפידה הישנה כשהיא מעל הבוכנה.
3. הכל טוב ויפה אבל אישית לא הייתי מעלה מדריך להחלפת ברקסים לרשת משיקולי בטיחות לקוראים השאפתניים שלא התעסקו עם זה מעולם.
תגובה: מדריך - החלפת רפידות בלם אחוריות - פאגרו Q
שמוליק - מקבל, יש דרך אחרת לבדוק חופש במיסבים ?
SIX -
1. אם הבורג מלוכלך מחול או משהו בסגנון אז כן, אחרת אין מה לגעת. אני לא חושב שמדובר בגריז רגיל.
2. מקבל.
3. עם מחשבה כזו צריך למחוק בערך רבע מכתבות הגולשים פה. שכל אחד יעשה את השיקול שלו לגבי רמת הידע והיכולת שלו.