יש לי נזילה בין המכסה לדיפרנציאל.
חשבתי שזה יהיה נכון להחליף שמן אם אני פותח את המכסה.
צריך הסבר איך סוגרים את המכסה לא ברור לי אם יש שם אטם או שזה רק חומר אטימה (לא יודע מה השם שלו).
איל
Printable View
יש לי נזילה בין המכסה לדיפרנציאל.
חשבתי שזה יהיה נכון להחליף שמן אם אני פותח את המכסה.
צריך הסבר איך סוגרים את המכסה לא ברור לי אם יש שם אטם או שזה רק חומר אטימה (לא יודע מה השם שלו).
איל
הפרוצדורה המדויקת נמצאת בעמוד 15-3 בספר הטיפולים בעברית לסופה, שהקישור אליו נמצא בספריית ג'יפולוג .
נצל כבר את ההזדמנות שהמכסה ביד, לעשות את זה:
http://www.jeepolog.com/jp_archive/j...oil_drain.html
אני לא זוכר אם יש אטם מקורי או לו, אבל תיגש לאוטו דיפו (או כל חנות שמוכרת מוצרים מסוג זה) ותקנה gasket maker שזה בשפת הקודש "עושה אטמים". תמרח שכבה בעובי שני מילימטר בערך וסגור את המכסה.
תקפיד לנקות היטב את משטח המגע משאריות קודמות של RTV ושל האטם הישן (וכמובן מכל ליכלוך אחר.
בהצלחה
יוני5
יש אטמים כאלה אצל ינוביץ.
זה לא נראה מסובך,,,,,
זה ממש לא קשה.
רק תדאג להקפיד על ניקיון, השתמש בקופסא מפלסטיק, או כלי כלשהו שיהיה גדול מספיק להכיל את השמן ויהיה מספיק נמוך להיכנס תחת ביצת הסרן, או לעשות את זה במקום שלא בדיוק בעייתי ללכלך, כי העסק יכול להיות מאוד מלכלך, אם לא עובדים ממש נכון (ופעם הראשונה, לא עובדים נכון מניסיון- זה לא העניין רק לדעת להרכיב ולפרק אלא גם לשמור על סביבת עבודה נקייה).
טיפ קטן אתה יכול לרכוש משאבה קטנה שתשמש אותך למלא את הסרן אחרי הניקוי.
שאלת התעלקות:
האם זה בעייתי לסגור את מכסה הדיפרנציאל עם סיליקון וללא אטם?
זה תלוי כי לדוגמא בסרן AMC20 האטם יושב בתוך מגרעת שהקוטר שלה יותר קטן מקוטר המכסה ואז המכסה יושב על האטם.
אני לדוגמא שמתי את האטם במגרעת ומסביב לאיפו שהמכסה יושב שמתי גם סיליקון.
מוריס
אני משתמש בסיליקון RTV אדום רגיל שנים בסרנים, זה אולי לא מה שהדוקטור 4X6ZH ממליץ, אבל בשביל להחליף שמן דיפרנציאל לא צריך רופא.
אל תשפוך את השמן המשומש, כל שמן משומש על אדמה - חבל. לך לכל חנות כלי בית וקנה קערה גדולה או גיגית קטנה ושטוחה מפלסטיק ב9.90. באותה הזדמנות קנה ב12.99 משאבה של תנורי נפט של פעם, זאת עם הפומפה האדומה, בשביל למלא שמן טרי. תשתמש בסיליקון אדום לטמפרטורה גבוהה שאתה קונה באותה חנות, ותשתמש בהרבה, אל תתבייש.
הרגת אותי :mrgreen: נמרוד.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
סיליקון אדום עבור טמפרטורות גבוהות.
סיליקון כחול עבור מים.
סיליקון שחור עבור שמן.
וסיליקון שקוף עבור עבודה בעניים.
בחייך נמרוד,
ראשית לכל מוצר טווח טמפ. עבודה ללא קשר לצבע (לחברה מסויימת למשל כל המוצרים שקופים).
שנית, הדיפרנציאל הוא ממש לא מקום הדורש סיליקון עמיד בחום.
ושלישית, הצבע הוא סימן מסחרי בלבד.
רביעית, הצבע הוא סימן מסחרי בלבד.
מעבר לכך, אסור למרוח שכבה עבה של סיליקון. את הסיליקון מורחים בשכבה דקה ומינימלית בלבד. יש לכך שני טיעונים: 1) עודף סיליקון יכנס לאזור האטום, ויסתובב בו יחד עם השמן. 2) עודף סיליקון עלול לסדוק חלקים יצוקים עקב לחץ נקודתי הנוצר מאי יכולת עודפי הסיליקון "לברוח" מחוץ לאזור האטימה.
הדבקה נעימה
קיד.
כתבתי שבשביל לאטופ דיפרנציאל לא צריך דוקטור, זה כולל גם אותך! :twisted:
סיליקון אדום = הדרך שלי להגיד סיליקון של רכב שקונים ב12 שקל, לא סיליקון של כיורים ב8.
אבל אתה צודק ואני מתבייש על חוסר הדיוק.
לגבי שכבה עבה - מקרים אחרים אתה כנראה צודק, במציאות הפשוטה של מכסה דיפרנציאל - שטויות, עדיף שכבה עבה מדי מדקה מדי ואז תצטרך לפרק ולאטום שוב.
למה סיליקון של כיורים לא טוב ?
מאיזו סיבה ?
חוץ מזה שהוא גורם לקורוזיה, גיא?
אם כבר אז כבר - מה לגבי ההמלצה לא להדק את הברגים באשר הסיליקון נוזלי אלה לסגור את הברגים כמעט עד הסוף, לתת לסיליקון להתיבש ואז להדק את הברגים - כך לסיליקון בין המכסה לבית יש "נפח" שמאפשר אטימה טובה.
כימית.ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
המוצר נחות כימית, ולכן זול משמעותית.
קיד.
זו בדיוק הדרך הבטוחה לשבור / לכופף / לסדוק את שפתי שטחי האטימה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי eran4x4
אטם לא צריך "נפח"! זה לא ארומה של יין.
אטם צריך להתגבר על בעיות של טיב פני שטח הנובעות מעיבור של מכונה, ועל הפרשי התפשטות טרמיים. בשני המקרים מדובר על עשיריות מילימטרים.
לדוגמא, חלקים מכניים באיכות מעולה לא זקוקים לאטם. ראה ספולות הדראוליות, או מערכות הזרקת סולר.
צום מועיל.
קיד.
תודה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי קיד
אלון, ממש לא היה ידוע לי שזה גורם לקורוזיה ... ( גם לא מנסיון אישי ) :roll: