נו?
אז בסוף הוא הניע?
אנחנו לא עומדים במתח....:rolleyes:
Printable View
הכבל העבה הוא הכניסה לממסר.
פיקוד מחובר מייצר גשר במימסר וסוגר מעגל שממשיך את הפלוס העבה להפעלת הסטרטר.
ברגע שהפיקוד מנותק הממסר מתנתק ולא עובר פלוס לסטרטר.
מה שקרה אצלך שהפיקוד לא ניתק את הממסר והמשיך להיות מגע - פלוס עבה העביר זרם ליציאת הפלוס העבה בממסר.
לא הבנתי איך מיקום הגוף משפיע על זה. הגוף נמצא בכל חלקי הרכב המתכתיים שמחוברים יחד...
העיקר שזה עובד....
כמו שאמרתי, קראתי כל מה שאתה כותב, בתשומת לב רבה ועכשיו חזרתי על הלינקים - מכל האמור, אפשר לחשוב שאם היינו מחליפים את ה- camshaft בחלק מפלסטיק, הוא היה פחות עדין.
ממש הנסיכה על העדשה - אני לא חושב שכל המוסכים ומכוני שיפוץ המנועים, מקדישים למנועים כזו תשומת לב ופינוק וליטוף וחנופה... ועדיין המנועים לא קורסים אחרי יומיים או הנעה או שתיים.
דבר שני, שכבר חשבתי עליו מזמן, מקריאת השירשור..
אז אני לא מבין (מבולבל כזה) - תוספים לשמן זה טוב או לא טוב?
מ"שחר האתר" מטיפים פה לא להוסיף כל מיני חומרים לשמן ושהשמן, כמות שהוא, מספק הכל.
היו כמה שירשורים שהסבירו כמה התוספים (שמן הנחשים בהרבה מקרים - כולל ביקורת של "נוכלים" על כל מיני הדגמות של היצרנים - זכורה לי הדגמת החיכוך של לוקאס, שקטלו אותה לגמרי לפני כמה שנים) מזיקים ויוצרים משקעים וסותמים פילטרים ו(מאוד)ולא טובים למנוע..ו
ופה כל הזמן מדברים על תוספים כאלה ואחרים (לכל מיני חלקים) - אז...???
תוספים זה טוב או לא טוב?
אני חושב שתוספים ייעודיים לדבר ספציפי טובים. לא שיש לי הרבה נסיון אבל אל תשכח שROD כתב שאחרי כמה הנעות מחליפים את השמן והפילטרים. ככה שזה לא תוסף קבוע.
צודק אבל...
רוב המוסכים לא משפצים כאלה מנועים כאן בארץ, מדובר על מנועים מאוד ישנים שהשנה בדיוק מלאו להם 30 שנה, מנועי שברולט סמול בלוק משנת 87 כבר הרבה פחות עדינים. דבר נוסף שכדאי לשים לו לב הוא ההספק, כשמדובר על מנוע קרבי שהמטרה היא לסחוט ממנו כל סוס אפשרי אז כל טיפת בלאי בקמשאפט תיגרור ירידה בהספק. כשמדובר על מנוע סטנדרטי שהנהג רק רוצה לסיים את האוברול שנפל עליו כמה שיותר מהר ובזול, אין ברירה אלא לשלוח את המנוע למוסך ולקוות שהמוסכניק יעגל כמה שיותר פינות על מנת שהמחיר יהיה כמה שיותר נמוך.
בכל מקרה - פרוייקט מרתק ומרשים.
אין לי מספיק כובעים להסיר, על ההשקעה והירידה לפרטים וה...סבלנות.
כל הכבוד.
הסיפור עם הקמשאפטים ידוע כבר הרבה זמן. זה ממש לא בדיה ולא רק עבור המנועים האלו. זה נכון בעיקר למנועים עם קמשפטים מבוססי מרימים. בקמשאפטים עליונים הבעיה פחות חריפה וגם בקמשאפטים עם רולרים. זה מאוד רלוונטי גם למנועי סופה. ההרצה הראשונה מאוד חשובה לשחיקה הראשונה. יש המון דוגמאות ברשת של קמשפטים שהלכו כתוצאה מהרצה לקויה או בלי בכלל ואי שימוש בגריז מוליקוט על הלובות לפני. ערן תמשיך בשלך אתה צודק לדעתי. Better safe than sorry
אני לא מומחה בתוספי שמנים, אפילו לא קרוב לזה.
כאדם עם היגיון בריא אני אומר כמו שהעדר אומר "אם תוסף כלשהו מבטיח לי תצרוכת דלק נמוכה או מרווח טיפולים גדול למה שיצרן הרכב לא יכניס את זה כמאפיין קבוע לרכב שלו וכך ימכור יותר רכבים" זו דעתי על שמני הנחשים למיניהם, אבל כאן הסיפור שונה לחלוטין.
מתי בדיוק זה קרה? אני לא יודע, אבל בשלב כלשהו כאשר הופיעו הממירים הקטליטים התחילו להפחית בצורה הדרגתית את כמות התוסף בשמן שקוראים לו zddp, ההפחתה המשיכה ככל שדירוג השמן גבוה יותר וחדיש יותר. התוסף הזה, כמו שכבר נרשם למעלה נצמד אל המתכת ומונע חיכוך ברמה כזו ששמן מודרני לא יכול וכנראה גם לא צריך. מצד שני התוסף הזה נצמד גם אל הממיר הקטליטי וגורם לבלאי מואץ.
למנועים הישנים התוסף הזה הכרחי במיוחד בשלב הראשון של חיי המנוע, ההמלצה מעבר לים היא להמשיך ולהוסיף את התוסף הזה עם כל החלפת שמנים. אני לא שמעתי עליו עד שהתחלתי בשיפוץ של המנוע ולפני השיפוץ נסעתי כמה שנים וכמה החלפות שמנים מבלי להשתמש בתוסף כזה או אחר.
ההחלפה של השמן אחרי 20 דקות מרגע הפעלת המנוע, נועדה לנקות את חלקיקי המתכת שנוצרים עם ההנעה הראשונה ולא בשביל לנקז את התוסף.
ונמשיך בסיפור
אחרי שהמנוע התלקח, חזרתי למחשב והתחלתי לחפש סיבה.
זה לא לקח לי הרבה זמן לגלות שהרשת עמוסה בסיפורים שבמקרה הטוב נגמרים בכמה בק פייר ובמקרים הפחות טובים ברכבים שרופים וכוויות ברמה כזו או אחרת. כולם עשו את אותה הטעות שלי וכיוונו את המפלג לפי נקודה מתה עליונה של פעימת הפליטה ולא הדחיסה.
נרגש מהגילוי האידיוטי
חזרתי לרכב למרות שהשעה הייתה מאוחרת ורוב השכנים כבר היו בדרך למיטה, הייתי חייב לוודא אחרי שנה של עבודה – האם המנוע הזה מניע?
לאורך כל השנה האחרונה הדהד לי המשפט שאמר לי הבעלים של הסדנא שחרטה את הבלוק "אם אני מבצע את מה שאתה מבקש הבלוק הזה ישמש כמשקולת לנייר" אבל אני התעקשתי והוא לא שכח לזרוק "בכל הארבעים שנה שאני חורט ומשחיז מנועים מעולם לא עשיתי עבודה כזו" ומה אני מבין? הרי בסך הכל קראתי כמה ספרים. מעולם לא בניתי מנוע! מעולם אפילו לא ראיתי מנוע פתוח...
חזרתי לרכב וניסיתי לסובב את גלגל התנופה כך שהמנוע יחזור לנקודה מתה עליונה ואני אוכל לבדוק האם אני בפעימת הפליטה או הדחיסה.
זה התחיל עם בוקסה וידית כוח, גל הארכובה הסתובב אולי מעלה אחת והפסיק, הבורג שמחזיק את הבאלנסר התחיל להתהדק בתוך גל הארכובה – זה לא סימן טוב!
אם אני ממשיך ומסובב את המנוע מהבורג אני גוזר אותו בוודאות.
עברתי לגלגל התנופה, לקחתי מברג גדול וניסיתי לסובב שן אחרי שן, הגלגל בקושי הסתובב – המנוע תקוע.
טוב, אולי תקוע זה לא התיאור הכי טוב, הרי רק לפני כמה שעות הוא הסתובב ועלה באש.
קצת חושבים עם עצמי והגעתי למסקנה שהקומפרסיה הגבוהה עושה לי חיים קשים. הוצאתי את כל הפלאגים ונשכבתי מתחת לרכב שוב. שוב לקחתי מברג ושוב ניסיתי לסובב את גלגל התנופה. הפעם לשם שינוי הוא הסתובב, בקושי, לאט, שן אחרי שן, אבל הסתובב.
ככה שכבתי מתחת לרכב איזה חצי שנה לפחות, או ככה לפחות זה הרגיש. כל כמה דקות אני יוצא ממצב השכיבה שלי ובודק על הבאלנסר כמה קרוב אני לנמ"ע. עוד חודשיים עברו ואני עדיין מסובב ובודק, מסובב ובודק. לבסוף קצת לפני האביב המנוע הגיע לנקודה המיוחלת.
הצצתי לתוך צילינדר מספר אחת והבוכנה נמצאת ללא ספק בראש המהלך, הרמתי את המכסה של המפלג והרוטור מצביע בגאווה על צילינדר מספר 6, בדיוק מול הצילינדר עליו הוא אמור להצביע.
קובץ מצורף 108062
שמח על הגילוי, שלפתי את המפלג והחזרתי אותו כאשר הרוטור מצביע לכיוון הנכון. את המשך הסיפור תוכלו לראות בסרטון המצורף
https://youtu.be/6mWUS000OZ0
https://youtu.be/6mWUS000OZ0
אתה חצי שנה מסובב את המנוע?
למה?
ויש שם איזה רצועה שמחליקה או שאני מדמיין?
מערכת ההצתה עברה שידרוג לפני שנתיים בערך, כתבתי על כך איפשהו בעמוד 10
הכל עבד נהדר במשך שנתיים, ואני כבר מזמן שכחתי איך מכוונים את מערכת ההצתה הזו או מה בדיוק היא עושה, פשוט לא היה צורך.
אבל מה, למערכת הזו יש טריק.
על מנת לשנות את תיזמון ההצתה דרך המחשב הנייד ולא על ידי פירוק המפלג והחלפת קפיצים ומשקולות, יש צורך בשינוי קטן וחד פעמי במפלג. השינוי הוא נעילת קידום ההצתה על מקסימום.
מרגע שקידום ההצתה נעול, כל איחור של ההצתה מתבצע בעזרת המחשב עם גרף תזמון ופלאי המאה ה-21.
אז מה כל זה קשור לשאלה שלך ולעובדה שאני מנסה להניע את המנוע אין סוף פעמים?!
המנוע צריך להניע בקלות כאשר גל הארכובה נמצא 10-15 מעלות לפני נמ"ע והרוטור של המפלג מצביע על חוט ההצתה של בוכנה מספר 1.
את כל זה עשיתי, אבל שחכתי שהמפלג נעול עם קידום הצתה של 20 מעלות, ז"א שכשאני כיוונתי 15 מעלות לפני נמ"ע, המערכת הייתה בעצם ב 35 מעלות ושם אין סיכוי שהמנוע יניע.
בין ניסיון לניסיון אני מזיז טיפה את המפלג וכך משנה את תיזמון ההצתה, לבסוף "תפסתי" את הנקודה הנכונה והמנוע הניע.
הרעש של השריקה זו הרצועה של האלטרנטור שהייתה רפויה מאוד.
איזה כיף לראות שלבסוף הניע! יישר כח וממתין לעדכונים..
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך מחשב להצתה ? או שלא הבנתי. חשבתי שאין לך מערכת הזרקה ממוחשבת.
אה. מעניין. למה זה טוב?
לצורך כיוון של מערכת ההצתה.
האלטרנטיבה של להוציא את המפלג, לפרק לו את המשקולות והקפיצים, להחזיר, לעשות נסיעת מבחן וחוזר חלילה.... היא הרבה יותר ארוכה מאשר להקיש על כמה מקשים במחשב.
גם ככה, החבר'ה ב GM דאגו לשים את המפלג בחלק האחורי של המנוע, והגישה לשם קשה מאוד. בפורד לעומת זאת חשבו על המשפץ הביתי ושמו את המפלג בקידמת המנוע.
טוב לדעת. איך זה בנוי? יש איזה מחשב שמנהל את הכול נכון? מאיפה הוא מקבל נתונים?
תוכל למצוא את כל המידע בקישור הבא:
https://www.msdperformance.com/produ...rip/parts/6530
הבנתי תודה. זה מה שחשבתי.
אחד הדברים שהציקו לי כבר זמן רב היה הבלאגן בחשמל שבתא המנוע.
אומנם הרכב חדש (רק 5 שנים מאז שבניתי אותו) אבל בזמן הזה הספקתי להוסיף לא מעט חוטים,ממסרים ובתי פיוזים.
ניצלתי את הפירוק של הפרונט בזמן החלפת המנוע והכנתי מחדש את כל צמות החשמל כך שהממסרים ובתי הנתיכים יעברו דרך נקודה אחת במקום להיות מפוזרים במקומות אקראיים בתא המנוע.
כך זה נראה אחרי הסדר הראשוני, שורה של ממסרים ליד המצבר הראשי.
קובץ מצורף 108654
התלבטתי רבות לגבי איזה סוג של קופסת חשמל תתאים לצרכים שלי, ישנן הרבה אופציות לבתי נתיכים אך לא הרבה אופציות לקופסאות שמשלבות גם נתיכים וגם ממסרים.
מלבד הרצון בקופסה משולבת רציתי גם קופסה שתהיה כמה שיותר קטנה, אין סיבה היום ב 2016 להשתמש בנתיכים שהיו נפוצים בשנות ה-80.
מצאתי חברה איטלקית שמייצרת קופסאות חשמל בהתאמה אישית, ז"א ישנם מודולים שונים שניתן לשלב ולייצר קופסת חשמל עם סוג הרכיבים שמתאימים ביותר למשתמש.
אני בחרתי בזוג מודולים זהים שבכל אחד מהם 6 נתיכים, 4 ממסרים ומקום נוסף לשני נתיכים רזרבה.
אחד היתרונות הנוספים מבחינתי בסוג זה של קופסה הוא שהיא מגיעה עירומה לחלוטין, ללא חיווט וללא סופיות, ההחלטה לגבי ערך כל נתיך, עובי החוט וסוג הסופית שיתאים לחוט זה – הכל בידי המשתמש.
דבר אחרון שרציתי היה שאת החוטים שאני מחבר אל קופסת החשמל, גם הפיקוד וגם הזרם הגבוה, כולם צריכים להיות נתיקים על ידי מחברים, לא מעוניין בהלחמות, איזולירבנד או שרוולים מתכווצים.
כך זה נראה לאחר חיבור החוטים והמחברים.
קובץ מצורף 108655
שנים של איסוף סופיות כבל ומחברי חשמל מוגני מים השתלמו והגיע הזמן לשלוף את המגירות שהשתתפו בהרכבה של הקופסה.
קובץ מצורף 108656
לאורך כל השלבים של התכנון, הייתי בטוח שאת קופסת החשמל אחבר על בסיס מוגבה על בית הגלגל ליד המצבר, כשבאתי לבדוק איזו זווית צריך להיות לבסיס, גיליתי זוג פתחים בכנף שממש מבקשים להיות חלק מהפרויקט החדש.
כל החוטים והמחברים נמצאים בתוך הכנף, וקופסת החשמל יושבת במקום נגיש צמוד למצבר.
קובץ מצורף 108657
וזה כבר מבט ללא הכיסוי
קובץ מצורף 108658
נגמר עוד פרויקטצ'יק קליל ואפשר להמשיך לפרויקט הבא...
עבודה יפהפיה..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
איזה יופי. כרגיל אצלך...
תן בבקשה לינק לקופסאות. נראה מעניין
אתה תותח
תודה למגיבים.
זה קישור לאתר החברה http://www.mta.it
מוצרים שלהם אפשר לקנות דרך ebay או חנויות באינטרנט או לפי מה ששמעתי גם חנויות כאן בארץ מחזיקות את המוצרים שלהם (לא יודע איזה חנויות).
תב-אור וגלאור ביצחק שדה
בן אביגדור, לא יצחק שדה. ויש גם את מנצור
עברו כבר שלושה ימים מאז סיום הפרויקט האחרון והגיע הזמן להתחיל משהו חדש.
עם כל המקום שהתפנה לי בעקבות מיקום קופסת החשמל על הכנף החלטתי לנצל את המקום הלא מתוכנן עבור משימה נוספת (קצת קשה לי להגדיר את המשימה כפרויקט) שמציקה לי כבר לא מעט זמן.
הג'ימי משמש אותי באופן קבוע עבור הסיבוב השבועי של יום שישי, מלבד הסיבוב הזה את יתר השבוע הוא מבלה במנוחה בתוך הגראג', בזמן שהוא נח הדלק מתחיל לחזור אחורה דרך הצנרת אל המיכל ולאחר מספר ימים בלי הנעה אני יכול לראות שמסנן הדלק ריק.
ההנעה הראשונה אחרי שבוע תמיד ארוכה, המשאבה המכאנית נאלצת לשאוב דלק מהמיכל דרך הצנרת ועד לקרבוראטור, בשביל לקצר את התהליך כבר התרגלתי למזוג כמה טיפות של דלק ישירות לקרבוראטור ורק אז להניע.
הפתרון הפשוט לבעיה זה לעבור למשאבת דלק חשמלית שתתחיל לשאוב מהרגע שאני מסובב את המפתח ואז גם ההנעה הראשונה תהיה מהירה.
ואם כבר משאבת דלק חדשה, אז ניצלתי את ההזדמנות להחלפה של כל צנרת הדלק שבתא המנוע מצנרת גומי לצנרת גומי עם ציפוי של רשת נירוסטה ומחברים מסוג AN. המחברים האלה שפותחו עבור הצבא האמריקאי (מכאן השם Army Navy) מאוד קלים לשימוש ומבטלים לחלוטין את השימוש בבאנדים.
קובץ מצורף 108777
הזמנתי מראש מחברים שונים וצנרת לפי מטר רץ, את אורך הצינורות וסוג המתאמים סידרתי לפי הצורך.
קובץ מצורף 108778
ככה נראה צינור היציאה מהמשאבה אל הוסת
קובץ מצורף 108779
וזה כבר הוסת עם מד לחץ ביציאה
קובץ מצורף 108780
עבור הצינור שמתחבר אל הקרבוראטור, הזמנתי צינור קשיח עם מסנן 40 מיקרון שמשולב בתוכו ובכניסה לצינור הקשיח חיברתי את צינור הנירוסטה הגמיש
קובץ מצורף 108781
חיברתי את התושבות אל הכנף הימנית
קובץ מצורף 108782
וזו כבר תמונה של צינור היציאה מהקרבוראטור
קובץ מצורף 108776
סיבוב של המפתח, המשאבה מטרטרת, מחכה שתי שניות מניע והג'ימי מתעורר.
המשימה מוכתרת כהצלחה, מלבד בעיה קטנטנה – המשאבה מרעישה כמו טרקטור.
חשבתי שלאחר שהג'ימי יניע יגבר הרעש של ה V8 על המשאבה הקטנטונת, אבל לא!
המשאבה הקטנה עושה יותר רעש מהמנוע הגדול.
ניסיתי לבטל את צינור העודפים שחוזר אל מיכל הדלק – הרעש נמשך
ניסיתי להוציא את המשאבה מהתושבת ולהניח אותה על שמיכה עדינה – הרעש נמשך
בקיצור – זו ההגדרה ל"הניתוח הצליח אבל החולה מת"
המשאבה הזו יורדת וחוזרת אל הקופסה שלה עד שהשמיעה שלי תידרדר לרמה כזו שלא אשמע אותה יותר.
ואם המשאבה תהיה צמודה לטנק דלק ותדחף את הדלק למנוע כמו שאומרים?
למה לא לחבר את המשאבה החשמלית בטור (לפני) המשאבה המכנית ולשלוט בה עם מפסק מהדשבורד.
וכך אתה מדליק את המשאבה לפני התנעה ומכבה אותה שהמנוע הותנע בהצלחה.
Sent from my iPhone using Tapatalk