אני מסודר, תודה :)
Printable View
זה נגד של חצי אוהם, להגבלת הזרם לערך נמוך ובטוח.
זו אחת הדרכים המומלצות להביא תא למצב שבו הוא לא מהווה סיכון.
ליתר בטחון, ההליך מבוצע בשטח פתוח.
מה יש בתוך התא הזה?
סוללות 18650 משורשרות?
לא יודע, אבל זה גם היה ההימור של ניר מוקדם יותר בשרשור הזה.
אין על זה מידע באיטרנט.
אולי עכשיו שיש תא מת שווה לעשות לו ניתוח?
אני אוהב את הגבות שלי. אתה מוזמן לקחת ולנסות.
הימור אחר
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...aaa3fec2b2.jpg
שאלה מצויינת.
אולי כי אין באמת בעיה כזו (של התלקחות מפריקת יתר) וכל הבעיה היא "רק" מה קורה עם מנסים לטעון תא שעבר פריקת יתר?
ככל שאני קורא וחוקר את הסוללות האלו, אני יותר רגוע לגבי השימוש בהן.
יש שני תרחישים שצריך להזהר מהם - קצר או טעינת יתר של תא (והסכנה העיקרית פה, שאנחנו טוענים בד"כ 3-4 תאים בטור, כלומר אם תא אחד נחלש, יפול יותר מתח על התאים האחרים).
ולכן, אנחנו שמים BMS. אז נכון, שאם ה BMS מתחרפן אז יש סכנה לחיי הסוללה, אבל את זה אפשר לפתור ע"י חיבור של שני BMS במקביל.
אני טוען באמצעות DC2DC שמכוון ל 12.6V ומחובר ל BMS. אחרי משחקים וכיוונים, המערכת מגיעה למצב של זרם אפס שהיא טעונה.
1- אני רגוע להשאיר את המערכת מחוברת שעות לאחר סיום (לא צריך לעמוד ולשמור מתי זה מסיים).
2- צריכה דרך BMS (חלש, 20A), מבטיחה שכל קצר בצרכנים ינותק או אפילו יגרום לשריפה של ה BMS , אבל בטוח מבטיח ניתוק של המצבר בזרמים סבירים.
3- השימוש ב DC2DC בטור ל BMS, מבטיח שגם אם אחד מהם משתבש, השני לא יתן למצבר לעבור את המתח המירבי (12.6V במקרה שלי).
סוללה שמתקצרת. מתחממת. מתנפחת ומתלקחת ...
תשאל איך אני כל כך בטוח.
סוללה שרוצים להרוג אותה. וגם לבצע וידוא הריגה.
מכניסים אותה למי מלח. ( מי ברז עם כף או שתיים של מלח בישול ). הסוללה מתפרקת כימית. נהיה מין קצף ירוק מגעיל. אין בזה שום סכנת קצר או התלקחות. רצחתי ככה מעל 100 סוללות שסר חינן בעיני.
תא שירד מתחת ל 2.5 וולט. מטען אמור לסרב לטעון אותו. אם אתה מחבר סוללה טעונה אתה יכול לטעון אותו ללא התחממות ( סוללה באותו מספר תאים כמו הסוללה הפגומה )
זה מעלה את המתח מעל ל 3 וולט ואז המטען החכם מוכן לטעון אותה כרגיל. מומלץ לבצע איזון וטעינה איטית. ( יש גם fast charge ) ולהזהר מפריקת יתר על הסוללה הזאת כי היא תמות בקרוב.
קצר שווה לפריקת יתר. ולפריקה של זרם גבוה מהמותר וזה מוביל להתחממות. התנפחות. התלקחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי זיו,
יש איזו התקדמות בגיזרה שלך?
עברת ל 4 תאים או שאתה עדיין בשלושה?
אני סבור ש-4 תאים הם הסידור הנכון.
תהיתי אם DC2DC גם בטעינה ואולי גם בפריקה יכול לתת פתרון גם להגנה מפני טעינת יתר וגם להגנה על האביזרים מוולטאג' גבוה מדי בו בזמן שאולי אפשר יהיה לטעון את התאים ב 14 וולט ולקבל יותר AH מזוג רביעיות.
האם יש BMS מומלץ ל 4 תאים?
האם עדיף אולי BMS עם תצוגה מובנית?
האם ה MBS מגן גם בזמן הפריקה?
תודה
בועז
בעקבות מה שזיו עשה, בשתי הסוללות האחרונות שבניתי, שהמטרה שלהן היא להיות זרוקות ברכב, בלי כוונה קונקרטית להשתמש בהן יזום, ולכן גם לא לעסוק בטעינה שלהן, הרכבתי אותן משלושה תאים.
פחות משקל, פחות תאים לבזבז, יותר חשמל, ומכיוון שאין לי כוונה לטעון אותן בעשר השנים הקרובות, פחות מפריע לי שהטעינה מורכבת יותר.
והן טעונות ל 3.8 או 4.2 לכל תא?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
3.9-4 וולט.
אני עדיין עם 3, לא הגעתי לבדיקה של 4 תאים.
אני יודע להגיד ש 3 תאים, מוציאים 35AH וזה יותר ממספיק לי .
אין ספק ש 4 תאים בטוח יותר, השאלה, בטעינה ל 14.4V, כמה W אפשר להוציא, ובלי ניסוי, אי אפשר לדעת.
ה BMS ל 4 תאים הגיע, פשוט לא הגעתי לניסוי הזה (אני צריך או סוללות נוספות, או לפרק את המארז שלי, מה שמאוד לא בא לי).
בינתיים, התקדמתי בבדיקות של DC2DC בטור ל BMS, ואני בהחלט מרוצה מהבטיחות ( העלתי את המתח יציאה של ה DC2DC וראיתי שה BMS עוצר לבד את הטעינה, ניתקתי או הוספתי מתח לגששים של ה BMS והוא עצר את הטעינה....), בקיצור אני מרגים טוב, עם הגנה כפולה, ואני מחפש לקבע טעינה ברכב.
אני לא סגור על החיווט המדוייק, ואני לא סוגר את זה עד שאני לא אחליט 4 או 3 (זו צורת חיווט אחרת ברכב).
בכל מקרה, גם בתצורה של 4 תאים, לא צריך DC2DC ביציאה. אם מטעינים מאלטרנטור, כל המערכות של הרכב יודעות להסתדר עם המתח (גם אם זה 14V+).
במארז המלא (3 תאים) אני טוען ל 12.5V ובפאוורפאק (סוללה 1 וציאה ל 5V USB) טוען ל 4.2V.
דרך אגב, שבדקתי את ה BMS והעלתי את המתח של ה DC2DC, הוא עצר ב 12.74V שזה 4.25V לתא.
המחשבה הבלתי מלומדת שלי היא אם הולכים על תצורת 4 תאים וטוענים ל 3.8-4.0 וולט ( 15.2-16 וולט כולל) ומשתמשים ב DC2DC אנחנו מצד אחד בתחום הבטוח של התאים ומצד שני מקבלים הרבה יותר AH ככול הנראה.
אולי עד כדי אפשרות לוותר אולי על טעינה באמצא הטיול ועל ידי כך להגדיל את הבטיחות אפילו יותר.
ה 35 א״ש הם משישיה בסך הכול או משלושה נטו?
האם אתה מפקח על עומק הפריקה ואם כן כיצד?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זיו על פניו אתה לא צריך ממיר Dc2DC כי ה bms מגן מטעינת יתר. רק צריך למצוא bms מספיק מדוייק (אלו שקניתי עוצרים ב 4.2 לתא).
אני מבין שהממיר בטור מטרתו למנוע נקודת כשל בודדת.
נשמע לי בכל זאת.. מסוכן להסתמך על הbms לבדו. השאלה היא מה קורה כשהוא נופל למרות הממיר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נתחיל מהבסיס -
פה, בדיונים שלנו, אנחנו אוהבים להשתמש מ A/H (כי כך למדנו במקומות אחרים).
שאתה קורא על ליתיום, אתה תראה שהם משתמשים ב W/H .
אני חושש, שאנחנו טועים, והתעשיה צודקת, שאתה רוצה להבין הספק של סוללה, W/H הוא נתון יותר נכון.
תקח לדוגמה מקרר, אנחנו סתם מבלבלים את עצמנו עם A/H. ע"מ לעמוד במשימה שלו, המקרר צריך X וואט בשעה.
אתה תתן לו 14.2V הוא יצרוך כמות A/H מסויים, אתה תתן לו 12.6V, הוא יצרוך יותר (~12%+) A/H.
מאחר, וחוץ ממקרה של מנוע עובד (ואז זה לא מעניין) המתח של המצבר משתנה (בזמן פריקה), אז הדיון הנכון הוא על W/H ולא על A/H.
אותו הדבר קורה עם דרייברים של לד, תשנה להם את המתח (12-14V) הם יצרכו זרם שונה, אבל ההספק ישאר קבוע.
מי שחריג, זה הצרכנים "הפסיבים" \ לינארים הקלאסים - נורת ליבון. לנורת ליבון, אתה נותן יותר מתח, היא צורכת יותר הספק (אבל זה כבר מיעוט).
למה כל הנאום הזה? מפני שהשאיפה האמיתית שלך היא כמה שיותר W/H ולא כמה שיותר A/H (תוריד ל 5V , ובכלל יהיו לך הרבה A/H :-) ).
בקיצור, אתה צריך לשאוף לטעון את הסוללות למתח "הסופי" שאתה רוצה לצרוך, אין סיבה להמרות כפולות.
מבחינת בטיחות, טעינה של 4 תאים ל 16V זה בדיוק כמו לטעון 3 תאים ל 12V (זה 4V לכל תא).
כל הרעיון של 4 תאים וטעינה מאלטרנטור, זה לא להתקרב למעטפת הביצועים של התא.
ובכלל מעל 14.4V, אומר שאתה מעלה מתח בטעינה, וזה עוד יותר בזבזני.
35AH זה משלושה תאים וזה (לדעתי) יותר ממספיק. אתה צריך יותר? תבנה שני מארזים של 3 - זה גם יותר בטיחותי וגם יותר אמין (האלקרוניקה זה גרושים).
נתנו לך כבר את הטיפ פה, גם שלושה תאים מניעים דיזל עקשן (כמו טרופר) בלי בעיה (אני הזמנתי אנדרסון 175A ע"מ ליצור כבל התנעה מהמארז הזה).
אין (לדעתי) סיבה להתעסק עם 6 או 8 תאים, זה מיותר.
ברור לי לחלוטין - או 3 תאים ל 12.6, או 4 תאים ל 14.2-14.4V.
4 תאים יותר בטיחותי, ואני יכול "לסבול" את ה 25% תוספת גודל, מבחינתי, השאלה היחידה, כמה W/H זה נותן.
נתוני יצרן זה 142WH לתא. כלומר 3 תאים נותנים בסביבות 390WH.
(שזה במתח ממוצע של 3.7V שווה ל 38A/H, מה שמסתדר לי עם ה 35 שאני כבר ראיתי).
אם 4 תאים (וטעינה ל 14.4V), יתנו לי מעל 350W/H, אני הולך על 4 תאים ושני BMC (בלי DC2DC).
אם הם לא יגיעו לזה, אני נשאר עם 3 תאים, BMC ו DC2DC.
אני שם DC2DC (וכתבתי פה איפהשהו , זה BUCK ולא יכול להעלות מתח, הוא יותר יעיל אנרגטית) על הטעינה בגלל 2 סיבות -
1- זו הגנה נוספת נגד טעינת יתר במקרה של תקלה ב BMS (זה נחוץ רק במקרה של 3 תאים, אבל לא ב 4).
2- אני רוצה להגביל את זרם הטעינה (ל 8-10A) , בעיקר בגלל בטיחות, אבל מוכן, ורוצה לתמוך בפריקה של עד 20A (אבל לא יותר). אני לא מכיר BMS שעושה את זה (דרך אגב, זו גם הסיבה שלא אהבתי את ה BMS של ה 100A שאסף הציע פה).
נו, מי מקורב לקיבוץ אביבים ויכול להשיג לנו שסתומי ניסוי כאלו?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7bcb2a0a28.jpg
http://m.sponser.co.il/article.php?id=95604
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אסף,
אני לא בטוח שאני מבין את השאלה (כי אתה בעצם נותן את התשובה :-) )
ה DC2DC גם מגביל את הזרם הטעינה המכסימלי (שאני מטעין בבית למשל, יש לי מטען חלש, 1.25A, אז אני צריך לשלוט על זרם הטעינה), וגם משמש מגביל מתח (מכסימלי ) בפני עצמו.
עם ה BMS כושל, אין לי אמנם איזון, אבל ה DC2DC מגן גם בפני זרם טעינה חזק מדי וגם דואג שהמתח המירבי לא יעבור את ה 12.5.
והפוך, אם הDC2DC כושל, הBMS יגן גם בפני זרם טעינה גבוה מדי וגם יעצור ב 12.74.