http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25272-X/
Printable View
ערב טוב לכולם !
היום בשעה טובה נבדק "המתאם", ( שעבר שינוי מידות , וחולקה לשני חלקים כפי שדובר בעבר- גיר ,מנוע) בקיצור התאים בצורה מושלמת , ללא סטיות
ושני החלקים נתפסו בפיקים , ובמהלך השבוע אני מקווה לסיים את החלק בצורה סופית ( חורים שקועים , הברזות , הזזת הסטרטר וכו....)
חוץ מזה מוקם גלגל הספר, רדיאטור המים ורדיאטור האינטר קולר
שהיה שבוע טוב לכולם!
מורן אני לא הייתי ממקם שום רדיאטור מקדימה, זה פתח לצרות.
הברגים שמחזיקים את רדיאטור המים נראים כברגים 6 מ"מ , האמנם ? אם כן ,תשנה ל 8 מ"מ . בכלל לא רצוי שיהיה שום בורג בבאגי פחות מ 8 מ"מ.
נראה נהדר.
חנן.
חנן אני איתך בענין הרדיאטור , אבל אין הרבה בררה - להריץ צינור טורבו "2 מהחלק הקידמי לאחורי , נראה לי מתכון לבעיות
אני מתכנן כונס אויר שלא יאפשר פגיעה ישירה של עצמים זרים עם הרדיאטור.
בענין הברגים 6+6=12 לא ? ;)
בכול מקרה אני אבדוק עם יש מספיק בשר כדאי להגדיל
תחליף את הרדיאטור לאחד שעשוי כולו, כולל דודים, מאלומיניום. אלו עם הפלסטיק מתאים למכוניות כביש רגילות, לא לרכבי מרוץ.
מיכה אולי תיתן איזה הסבר מלומד למה כול כך כדאי לשנות את הרדיאטור , כי אני לא מבין עדיין למה זה כול כך קריטי
חנן - צנרת הטורבו יכולה להיות קשיחה ואפילו עדיף , אבל הבעיה היא :
1. בעית צפיפות במרכז הרכב (איפה שהגיר נמצא ,בין הכיסאות.)
2. אני לא יודע מה זה אומר לשנות אורכי צנרת טורבו בצורה כל כך משמעותית .
אני יעלה בהמשך את התכנון של כונס האויר ,ואז אולי זה יראה יותר מובן
המיכלי פלסטיק לא מרותכים לרדיאטור. אני מאמין שעם הזמן הם ידלפו וישברו.
בנוסף הם רגישים יותר למכות מאשר האלומיניום. ברכב פרייבט זה סבבה אבל ברכב מרוץ שחוטף מכות, גם אם לא ישירות ברדיאטור כמובן, זה לא רצוי. אלא אם יש לך סטוק של הרדיאטורים האלה...
מיכה - הרבה מכלולים/חלקים שמורכבים ברכב לא מיועדים לסטנדרט של רכבי מרוץ ( לדעתי כל הרכב לא בנוי בסטנדרטים של רכב מירוץ)
אבל זה מה יש ! . עם העליונות העיקרית של רדיאטור אלומיניום על החבר שלו מהפלסטיק היא: עמידות בפני פגיעת עצמים זרים.
אני לוקח את הסיכון , שלא תבין אותי לא נכון , אני איתך באותה דעה אבל- אני צריך גם לשלם ! ;)
היום אחרי שלושה חודשים של תת פרוייקט "המתאם" הצליח השידוך בין המנוע והגיר !! ( לפחות ככה זה נראה )
מרוב הרצון לראות את המנוע והגיר מחוברים , שחכתי לצלם את המתאם , שיצא מדהים! . נשאר עוד להעביר את הסטרטר לצד שני ובזה תושלם המלאכה.
"רכבת הכוח" הונחה במקומה המיועד, ומפה מתחילה העובודה הרצינית ( ולדעתי הכפית ביותר) של התאמות צנרת , תושבות למינהן , בנית תא נהג, סיום מערכת ההנעה, ועד ועוד ועוד.....
מורן ...
איזה כיף לראות את ההתקדמות הזאת. המון זמן שאני מחכה לראות, ואני מאמין שעוד רבים כמוני, את הבאגי על גלגלים עם מנוע וגיר במקום.
שאפו על העבודה נראה יפה מאד.
עכשיו רק מתחילה העבודה. כל הדברים הקטנים שגם עם תעשה את רובם ותצלם את הרכב אחר כך לא יראו הרבה שינוי אבל הוא יהיה עצום.
מיכה...
לא לכל אחד יש את היכולת הכלכלית והנסיון בבניית באגים שלך.
מורן עובד ללא ספונסרים ועל סמך הרעיון שלו וקצת נסיון ועזרה של אחרים.
רדיאטור של רכב רגיל עולה הרבה יותר זול מרדיאטור אלומיניום מלא למרוצים!
ארנון שושני
אני יודע כמה זה עולה, כבר הבאתי רדיאטורים.
לא מתערב יותר, את שלי אמרתי.
מורן סחטיין על ההתקדמות , מתי אתה מניע (-;
ארנון תודה , גם לך ולרפי יש חלק לא קטן במחשבה / התכנון והבניה של הרכב !!
מיכה הכול ברוח טובה !, לכול הערה / הצעה או ביקורת אני מתייחס בשיא הרצינות !
הרבכ דברים שונו ברכב בעבות הערות שנאמרו ,(לא עם כול דבר אני מסכים )
אתה מוזמן להמשיך ולהתערב בכול עת ,דעתך חשובה !
אני לא מרגיש שיש לי מה לתרום כרגע. אני מאוד נהנה מהשירשור ואם בעתיד אוכל לעזור אז אעשה זאת בשמחה.
יש לי רעיון שאולי יתן פתרון לרדיאטור אבל צריך לבדוק אם בכלל אפשר ליישם אותו ואם כן, אם הוא באמת יהיה מעשי.
אני אנצל את השקט הזה בפורום לטובת עניין שעומד על הפרק.1. הארכת דרייב שאפט קידמי , וקיצור דרייב שאפט אחורי ! (מדובר על הדרייב שאפטים המקוריים של הגרנד ויטארה )אשמח לשמוע חוות דעת לדרכי פעולה / בעלי מקצוע / אנשים עם ניסיון.2. עוד עניים שאני לא סגור לגביו הוא : מספר התושבות למנוע ולגיר , המצב הנתון כרגע הוא : תושבת מקורית (מסיבית!) בחזית המנוע , תושבת גיר מקורית - בחלקו האחורי התחתון של הגיר (אולי ניתן לראות את התושבות בתמונות הקודמות ).ההתלבטות שלי עם להוסיף עוד שתי תושבות משני צידיו של המנוע בחלק האחורי התחתון (צמוד לנקודת החיבור-מנוע , גיר ) , או שמספיקה רק עוד נקודת עגינה אחת , במרכז "רכבת הכוח" בחלקה התחתון באחד הצדדים. סוף שבוע טוב לכולם !
מורן שלום לגבי הדרייבשפט [קרדן] תחפש בפירוקיה דרייבשפטים אחרים באורך שאתה צריךואז תחליף את הצלבים לאלה שמתאימים לצלבים של הטרנספר זה יהיה טוב ויחסוך כסף זה בדרךכלל מה שעושים.
אם אתה לא נוסע עם בושינגים בתושבות מנוע וגיר, חבר את מערכת ההנעה (מנוע גיר טרנספר) בכמה שיותר נקודות לרכב.
דריישפטים תבנה אצל מי שזה העסק שלו - גרינגראס, גל-מט בחיפה (לא הייתי שם שנים אבל ידעו את העבודה בזמנו). אבל הייתי מחכה עם זה, אתה עוד תזיז דברים לפה ולשם וזה ממש ברגע האחרון.
לגבי החיבור של המנוע - יש לך את המתאם בין המנוע לגיר שבנית, זה החיבור העיקרי של רכבת הכוח לשלדה. תרתום אותו בצורה קשיחה לגמרי לשלדה - תחבר אותו עם חיבורים פריקים מכל הכיוונים, או מכל הפינות שלו אם זה נוח לך. מקווה שהשארת אוזניים או מספיק בשר בחוץ בשביל חיבור כמו שצריך. אם לא, אז מצטער שלא כתבתי לפני זה...
בנוסף לזה אני מתאר לעצמי שהנקודות המקוריות של המנוע ושל הגיר, או לצאת מהמתאם שבין הטרנספר לגיר, או להתחבר לזנב של הגיר. מה שכן, אתה לא יכול להתחבר ביותר מדי נקודות. במקור, ברוב הרכבים, הרכבת כולה מונחת על שלוש נקודות, שיוצרות משולש. תוסיף נקודה רביעית, ותמתח אותה, ואתה כבר עלול לעוות משהו. אז פה אותו דבר - תשתמש במתאם הקשיח בתור חיבור עיקרי, ואז עוד נקודה מאחור ושתי הנקודות הסימטריות מקדימה, ובזהירות עם כיווני המתיחה.
בעיקרון, הכל קשיח, בלי גומי ובלי בושינגים. אבל אני לא מכיר בכלל את המכלולים שאתה משתמש בהם אז קח את זה בערבון מוגבל.
אורי שלום
הסכוי למצוא רדייבשאפט באורך המתאים , וצלבים זהים נראה לי די קטן .אבל אחרי שהכול היה במקום אני יעשה בירור בפירוקייה הקרובה
מיכה אין לי הרבה נקודות שבהן קל להתחב , שלוש - ארבע , נקודות עגינה כמו שנמרוד מציע נשמע לי סביר .
נמרוד האמת שלתושבת הקידמית והאחורית כבר בניתי תושבת נגדית על השילדה , למה לא להשתמש בתושבות המקוריות ? מה הייתרונת של חיבור קשיח , בפרויקטים אחרים ראיתי שבדרך כלל לא משתמשים בתושבות מקוריות, או בושינגים או קשיח.
מענין לשמוע מה הייתרונות / החסרונות , של קשיח או מקורי