בשעה טובה יואב!
סליחה על השאלה בשרשור שלך אבל אולי אתה יודע אם המעבר לאספנות הוא לפי שנת היצור או העליה לכביש?
לאחרונה שמתי לב שהגיפ שלי הו 98 אבל עלה על הכביש בסוף 99.
Printable View
בשעה טובה יואב!
סליחה על השאלה בשרשור שלך אבל אולי אתה יודע אם המעבר לאספנות הוא לפי שנת היצור או העליה לכביש?
לאחרונה שמתי לב שהגיפ שלי הו 98 אבל עלה על הכביש בסוף 99.
תודה למברכים :)
בועז,
אני לא בטוח.
אין אצלי ברשיון "מועד עליה על הכביש". יש תאריך רישום שהוא 2000. (היה לפני כן דיפלומטי).
מצויין שנת ייצור 1992 (למרות שבפועל יוצר ב1991) ולכן ב1.1.2022 היה ניתן לרשום כ"אספנות".
חזרה לעניינים טכניים.
האלטרנטור המקורי נותן 60 אמפר. יותר נכון, היה נותן. פעם, כשהיה חדש.
בנוסף, הוא עובד עם ווסת מכאני חיצוני לא אמין ולא יציב שכבר תקופה ארוכה מרעיש בצורה מעצבנת. סוג של זימזום חזק תלוי סל"ד.
מתח הטעינה לא יציב והוא נע בין 12.8V ל- 15.7V ובנוסף, מאזן האנרגיה גבולי. נסיעה עם אורות, מזגן ומקרר דולק כבר הייתה מפילה את המתח במערכת למתחת 12V.
Trail Gear מייצרים תושבת אלטרנטור יעודית ל 22R שנועדה לאלטרנטור GM אוניברסלי.
אחרי הרבה שיעורי בית והצלבות מידע. הזמנתי מאמזון אלטרנטור שלהבנתי מתאים.
עד שסיימתי את ההתקנה לא הייתי בטוח שמתאים אבל האמריקאים כנראה יודעים מה הם עושים. למרות שהוא יותר גדול והסביבה הצפופה שהוא מותקן בה, התאים בול! אפילו לא היה צריך להחליף מידה של רצועה. הפולי יושב בדיוק מול הפולי בקרנק.
בהזדמנות זו, העברתי כבלי חשמל גיבורים אל המצבר. פלוס וגם מינוס. מתחתי אליו גם פלוס-אחרי-סוויץ עבור זרם עירור.
למעשה, עקפתי את צמת החשמל המקורית של טויוטה. נורת הטעינה דלקה קבוע אז ניתקתי אותה. יש לי שני שעוני מתח, אחד אנלוגי מקורי ושני דיגיטלי שהתקנתי עם מערכת החשמל הכפולה, וזה מספיק.
קובץ מצורף 136838
התושבת של Trail Gear מול המקורית
קובץ מצורף 136839
קובץ מצורף 136840
כבל 25ממ"ר למצבר. למינוס הסתפקתי ב 10ממ"ר, יש גם את הגוף.
קובץ מצורף 136841
בהנחה שהאלטרנטור הסיני-אמריקאי הזה נותן משהוא קרוב לדף הנתונים, יש לי עכשיו בסרק יותר אמפרג' ממה שהמקורי נתן בפיק.:cool:
תתחדש
התלבטות שיש לי ברכישת ג'יפ שהוא בסטטוס אספנות - טיולים בדרך כלל נעשים בבוקר, וההגבלה מאוד בעייתית. מה דעתך על זה? (אני מחזיק רכב אספנות כרגע גם כן)
תתחדש יואב!
עבודה יפה.. גם הכבלים והשרינקים נאים (:
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ותמיד טוב שיהיה לוח שנה היברידי של כל הדתות והזרמים השונים.
חג זה חג.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הגיע זמנם של הבוקסות (BUSHINGS) של קפיצי העלה.
בהזדמנות חגיגית זו החלטתי לבצע טיפול כללי לקפיצים. קפיצי עלה אולדמן שהותקנו לפני כשבע שנים ועשו בערך k100 ק"מ. הקפיצים במבנה של 3+3 שעם העומס הקבוע שיש ברכב נחים על גבי הsecondary תמיד.
קובץ מצורף 137330
אם מישהו תוהה איך נראת תחזוקת שבר...
קובץ מצורף 137332קובץ מצורף 137333
כבר זמן מה יש נקישות וקלאנק-קלאנק מכוון הקפיצים במיוחד בנענועים מצד לצד. תחלס, אין סיבה להגיע למצב הזה. אני צריך להחליף בוקסות באופן יזום בתדירות גבוהה יותר.
קובץ מצורף 137331
הקפיצים פורקו מהרכב ואז פורקו לגורמים. כל עלה נוקה עם מברשת פלדה.
קובץ מצורף 137334קובץ מצורף 137335
אולדמן מציעים ספייסרים להתקנה בין העלים. משיקולים של זמינות, אני החלטתי לייצר אותם לבד.
קובץ מצורף 137336
אחרי הנקיון, הרכבה עם הספייסרים, גירוז באיזורי חיכוך והרכבת בוקסות פוליאוריטן של אולדמן.
קובץ מצורף 137338קובץ מצורף 137339קובץ מצורף 137337
בבדיקה, הם לא איבדו מ"מ מה Free Camber. מה שמראה שהם שמרו על הקפיציות שלהם ושהם עובדים בתוך תחום העבודה שלהם.
בסה"כ מרשים אחרי k100 ק"מ של עבודה קשה.
הקפיצים שונים מקפיצי היילקס?
הצילום של התושבת אחורית קפץ לי לעין בגלל השוני בין רוחב תושבת עליונה ותחתונה.
בהיילקס זה זהה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b756335629.jpg
שקלת לשים ברגים מתגרזים?
זה מאריך משמעותית את חיי הבושינג, ושומר על תנועה חלקה כל הזמן. פעם בכמה זמן נותנים לחיצת גריז פנימה.
הקפיצים הם של היילקס IFS עד ויגו.
אכן, אלה שאקלים מתגרזים.
מקבלים גירוז אחת לכמה זמן.
זה פריט חובה, לדעתי, כשעוברים לבושינג מפוליאוריטן שעובדים שונה לגמרי מהבושינג גומי המקורי.
אכן מוזר.
אבל עוד בתחילת הת'רד הזה הסברתי שמדובר בעוף מוזר.:D
"הדגם הזה"...??
יש לאולדמן טבלה בקטלוג שמתאימה לו בול למרות המוזרות.
קובץ מצורף 137340
זה דגם אמריקאי.
סתם בשביל הסקרנות, מה רוחב העלה?
Up to 95 at least, the only difference between 4runner springs and pickup springs is that rubber wight, other then that they are 1:1
Thats why I wrote pickup and not hilux
Care to post the vin?
עוד עניין שנתקלתי בו במהלך ביצוע העבודה.
הבורג (המקורי) של העין הקדמית של הקפיץ, של התושבת בשילדה, התאחד עם שרוול המתכת שבתוך הבושינג.
מכוון שהשרוול גדול יותר מהחורים בתושבת, אי אפשר להוציא את הבורג ואת הקפיץ מהתושבת.
זה קרה בצד של מיכל הדלק, איפה שהכל צפוף.
מבאס. מחייב חיתוך זהיר עם דיסק בלי לפגוע בקפיץ או בתושבת.
קובץ מצורף 137343
בצד ימין הגדם החתוך. בורג עם שרוול מתכת עליו.
בצד שמאל בורג מקורי חדש.
זו פעם שניה שזה קורה. באותו צד. אני לא מצליח להבין למה.
מזל שאז הזמנתי מאמימה 2 ברגים.
הזמנה הבאה היא מאולדמן לקיט של בורג כזה מתגרז.
קובץ מצורף 137344
קרוב לאגזוז?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk