אחסוך לך את הניסוי.
בוצע ותועד כאן בשרשור.
בדיקת לילה ובדיקת יום.
Printable View
אביגדור, אתה מכפיל את הערך C בקיבול של הסוללה, וזה זרם ההתנעה. שים לב שיש סוללות עם שני ערכי C, אחד רגעי ואחד רציף.
Sent from my HTC One using Tapatalk
ויש גם ערך c לטעינה, שבמקרה שהובא כאן למעלה הוא 2, אז טעינה מקסימלית היא 10 א"ש?
נראה לי שזו מגבלה לא פחות בעייתית מנושא זרם ההתנעה.
לענ"ד, בהסתייגות שאני לא מבין בסוללות האלה, אני הייתי קונה מ, או מעתיק מיפרט מחברות רציניות שמוכרות מצברי התנעה (בניגוד לסוללות טיסנים) מהסוג הזה, כמו:
http://www.mylithiumbattery.com/shop...attery-450cca/
בטבלת הנתונים של סוללת ה5 א"ש שלהם, כתוב שזרם טעינה קבוע מקס' הוא 15 אמפר.
ובשורה התחתונה, נראה לי שאתה צריך לפחות 9-16 א"ש כדי להיות במקום בטוח, גם מבחינת התנעה וגם מבחינת טעינה, וגם אז, לא לבנות על קיבול המצבר, כלומר, לא להפעיל צרכנים לטווח ארוך במנוע מדומם.
על מנת להתגבר על חוסר האמינות הסיני האופייני, אני מציע להסתכל גם על המשקל והגודל הפיזי, אל מול המצברים הייעודיים שמוצעים ע"י חברות מערביות.
ניתן להניח בבטחון מלא שחצי ק"ג סיניים לא יתנו את אותה תמורה חשמלית שנותנים ק"ג וחצי בריטיים.
אפילו כשהמשקל זהה, כבר ראיתי מבחן שמראה שבתוך מארז סוללה גדולה, חבויה סוללה קטנה, כשכל שאר הנפח מלא בקמח, להשלמת המשקל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן,
לא ברור לי למה אתה שם זרם טעינה באותה חומרה של זרם התנעה?
עבור שימוש לחירום, מעניין אותי הזרם התנעה ושהסוללה לא תפרוק לבד, אבל מה אכפת לי אם לוקח 3 או 9 שעות להחזיר אותה לטעינה מלאה?
מה אני שירותי חילוץ? התנעת חירום כל שעתיים?
אני חושב שהדיון הזה (גם בעזרתו של דורון עם הרעיונות שלו לנסות להשמיש את זה למקרר :-) ), מפקשש את הרעיון הבסיסי של המוצר הזה.
Power Pack כמו של דורון עולה היום בסביבות 140 ש"ח, שוקל 1-1.5 ק"ג (עם כל הציוד ההקפי - מטענים, קרוקדילים...) ותופס נפח של חצי גלון.
בתמורה, אתה מקבל תעודת ביטוח, שכל שטות או תקלת מצבר, אתה יכול להניע.
זה עולה פחות, ותופס פחות מגלון שמן גיר :-) זה עולה פחות, ותופס פחות מרצועה קינטית, זה עולה פחות, ותופס פחות מגלגל רזרבי....
ונותן כל כך הרבה שקט, מה השאלה?
כי אביגדור מחפש מצבר ליתיום שיחליף את המצבר הרגיל ברכב שלו. אני מתייחס אך ורק לצורך הזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לא יודע מאיפה אתה לוקח את זה, אבל גם אם זה נכון אז זה הזמן והמקום לעצור מחשבות מהסוג הזה.
הסוללות האלו לא מיועדות לשימוש ממושך, וסכנת ההתלקחות שלהן היא מוחשית וקיימת. אין דין טיסן שנמצא באוויר בין 5 ל- 20 דקות כדין רכב שיכול להיות מונע במשך שעות. גם פוטנציאל הנזק גדול יותר אם הסוללה מתלקחת ברכב לעומת טיסן. בקיצור, תשכחו מזה ...
אני מנחש שזו שגיאת הקלדה והכוונה היתה לזרם התנעה, אביגדור - תקן אותי אם אני טועה ...
בכל מקרה, לגבי הסוללה שהבאתי כדוגמא, אם זרם ההטענה הוא 10 אמפר (ולא אמפר-שעה שזו יחידת קיבול), הרי שהטענה מלאה תיקח חצי שעה באופן תיאורטי (5 אמפר-שעה בזרם של 10 אמפר => חצי שעה), לא נראה לי בעייתי בכלל... אני בדרך כלל מגביל את זרם הטעינה ל- 1 אמפר וזה מספק לחלוטין. סוללה כזו מספיקה ל- 20-30 התנעות וממילא אני לא רוצה להגיע איתה להתרוקנות כי זה מצבר החירום שלי שצריך להיות זמין תמיד. אחרי שימוש או שניים אני מטעין ברכב (עם מטען איטי יותר) בין 10 ל- 30 דקות ...
מקווה שההסבר ברור ...
אני מתכוון לסוללות הטיסנים.
יש גם סוללות ליטיום לשימושים אחרים, לסמארטפונים למשל. בעצם, גם אלו מתלקחות לפעמים ...
Sent from my HTC One using Tapatalk
בגלל שעוסקים בי, אני אגיב...
אני מחפש שני מוצרים:
1. מצבר ליתיום לרכב כמו שהתחילו להשתמש באופנועים.
2. בוסטר להתנעת הרכב במקרה והמצבר יתרוקן.
ניסיתי להבין כיצד בעזרת הפרמטר C במצברי ליתיום אוכל לדעת אם ניתן להניע מנוע 4.0 ליטר. הבנתי שיש קשר בין הקיבול של המצבר ובין זרם ההתנעה (קיים גם במצברי עופרת במידה מסוימת) אבל מבחינת חישוב, זה לא כול כך פשוט כפי שנדב תאר.
קיבול המצבר הולך ופוחת כאשר אני מנסה להניע את הרכב ולכן לא ניתן לומר שהחישוב הוא הפרמטר C כפול הקיבול כי הקיבול הולך ויורד עם שינוי הזמן.
בינתיים רכשתי בוסטר להתנעת רכב שעל פי הנתונים, יכול להניע מנועי בנזין עד 5.0 ליטר, נחכה שיגיע ואז אוכל לדווח.
לגבי המצבר, אחכה בינתיים.
אביגדור
בסוללות ליתיום פרמטר C הוא הקיבול שלו תוכננה הסוללה.
אם לסוללה יש 15000mAh או 15Ah ויש לה C מסויים לטעינה,
אחר לזרם רגעי ואחר לזרם קבוע אז מכפילים 15 בערך ה C.
סוללות ליתיום פולימר (LiPo) בעלות C גבוה בפריקה, הן
מסובכות יותר לטעינה (צריכות מעגל איזון) ומסוכנות מהותית
(יש שימוש נרחב בהן בטלפונים ניידים, רחפנים, טיסנים ורכבים).
לעומתן סוללות LiIon הרבה יותר פשוטות לטעינה, בטוחות מאוד
(יחסית) אבל יש להן C נמוך יחסית שלא יכול להניע רכב.
אני אישית לא הייתי מכניס סוללות LiPo לא הביתה ולא לרכב
(במיוחד שחום הישראלי שהרכב סגור).
הסיבות לשימוש הנרחב בהן הוא יחס משקל אנרגיה גבוה מאוד.
והיכולת לייצר סוללות בצורות שונות ומשונות ולאו דווקא תאים
עגולים כמו הסוללות הנפוצות.
לא מכיר את הדגם ואת האיכות שלו, אבל שימו לב למחיר ב 11.11 - $30
https://www.aliexpress.com/store/pro...899.107.6wflei
זיו - אין הרבה מבצעים "אמיתיים" בחג הרווקים הסיני (11.11), לרוב הם מעלים משמעותית את המחירים בשבוע שלפני כדי לייצר "כאילו" הורדה יפה ביום עצמו.
בפריט שלך הם נוקטים בשיטה אחרת - מחיר השילוח הוא כ-85$ (!), כך שהמחיר הסופי יהיה למעלה מ-100$ ולכן ממש לא מציאה...
מה ההיה לנו שם?
שאלה ראשונית לגבי יכולת של מארז אנרגיה פשוט להחליף מצבר שני.
סיכום אישי אחרי התהליך והשרשור הענף הזה מבחינתי הוא שהפתרון הנכון הוא מצבר שני עם מערכת ניהול בסיסית, שמאפשרת ניתוק בין מצבר ראשי למשני+פאנל סולרי קטן כדי להזרים קצת מיץ בעמידה ממושכת, בעיקר לראשי.
מארז האנרגיה אצלי נשאר בייעוד המקורי שלו- גיבוי ליכולת התנעה בחירום, ומארז אנרגיה להטעין מכשירים שונים בשטח, כשלא מסתדר מסיבות שונות לחבר לרכב.
המארז הוכיח עצמו בהנעת הפרייבט, שכצפוי, המצבר שלו התפגר דווקא בשבת בבוקר, ובמגוון הטענות שטח קטנות.
נטען שהמפצל טעינה/מבודד המצברים, מחבר בפועל בינהם בשלב סגירת המבודד.
למרות שבתיאור המוצר בפירוש נטען שהוא מאפשר טעינה במקביל ללא השלכה בין המצברים.
כלומר חד כיווני למצבר צרכנים ללא טעינה חוזרת למצבר הראשי.
עכשיו, המצבר הראשי ברכב החליט שזהו.
בקושי מניע את הרכב ובדיקת עומס ובדיקת טעינה מאששות שהוא בסוף חייו.
לפי ההנחה שסגירת המעגל מחברת בעצם את שני המצברים, הרכב היה צריך להניע בלי בעיה כי המשני טעון וגיבור.
בפועל, בפתיחת סוויץ, רואים יפה בשעון את המתח צונח במצבר הראשי- תקין בהתאם להפעלת נרות החימום בדיזל, אבל הערך של המצבר המשני לא זז=לא משתתף בהנעה.
וכעת, כשהראשי חלש ומתקשה לסובב את המנוע, די בברור המשני הטעון מלא (וגם חדש), לא משתתף במעגל ההנעה.
אני מפספס משהו או שתיאור המוצר מתאים להתנהגות הזו?
דורון,
זה נקרא Battery Isolator וזה בדיוק מה שזה עושה.
מאחר והסטארטר מחובר רק למצבר אחד, אז השני לא משתתף במשחק ההתנעה.
לדעתי, במקרה של מצבר ראשי מת, אתה פשוט צריך לקחת כבל התנעה רגיל (מספיק אחד, הגוף כבר משותף) ולחבר בין המצברים.
תקבל את העזרה שאתה מחפש, וקיבלת את האזהרה שהראשי מת.
נכון, אני אישית העליתי חשש כזה, תלוי בסוג של המבודד.
תחת הכותרת של Battery Isolatort , יש כמה סוגים \ שיטות.
יש כאלו שעובדים רק על ממסר, ולכן ברגע שהם מתחברים, הם מזרימים בשני הכיוונים, ויש כאלו שהם חד כיוונים, אבל אז יש מפל מתח על המבודד (בד"כ 0.7V של הדיודה) וזה כנראה מה שיש לך.
במקרה של דיודה, לא יכול להיווצר זרם הפוך (מהמצבר המלא לריק).
ברשותך, בא נסגור את המעגל מכמה שירשורים.
במקום אחר שאלת על מצבר פריקה עמוקה -
1- אם אתה הולך לכיוון של מצבר אחד להטענה ושני לצרכנים (ומבודד ביניהם), יש הרבה הגיון להשתמש במצבר פריקה לצרכנים. זה יאריך את החיים שלו לעומת מצבר עופרת רגיל שלא מיועד לפרוק אחוזים משמעותיים (וזה מה שיקרה למצבר הזה כל לילה בשטח).
2- לעומת זאת, אפשר להניח שלמצבר פריקה יש זרם מכסימלי חלש יותר (מתי שתצטרך אותו לגיבוי של המצבר הראשי, אבל זה כמעט ולא יקרה).
3- אם אתה הולך על מצבר פריקה, הייתי בודק אם צריך להוסיף בקר יעודי ולא לחבר אותו ישירות לאלטרנטור (שלדעתי יכול לדחוף זרמי טעינה גבוהים מדי?). שים לב שהמארז אנרגיה שלך, שמסוגל לספק 300A להטענה, מקבל רק 1A זרם טעינה. זה חוסר סימטריות שלא קיים במצבר עופרת.
4- לגבי השאלה שהתחילה את השירשור. מצבר פריקה של 70AH עולה קרוב ל 900 ש"ח, ואתה מדווח שהמארז אנרגיה שלך מחזיק את המקרר 12 שעות. מארז כזה עולה בערך 150 ש"ח. יכול להיות שבמקום מצבר פריקה שווה להשקיע בשנים שלושה מארזי אנרגיה ? לפחות מבחינת התמחיר, זה עושה שכל. עובדתית, נראה לי שעדיין חסר מידע.
5- פאנל סולארי. אני עוד לא השתכנעתי שפאנל בגודל ומחיר סביר מספק את הסחורה.
כרגע, תמונת המצב של המערכת הוא מבודד מצברים/בקר טעינה PAC200 שעושה את העבודה ומאפשר טעינה במקביל ובידוד מצברים.
מצבר ראשי רק להנעה, וצרכני רכב מקוריים+מה שעובד יחד עם המנוע.
מצבר משני עופרת פשוט, בהסתמך על נסיון חברים ממושך שמראה שזה מספיק עבור לילה חניה למקרר+תאורת לד למחנה, ולא חייבים מצבר פריקה לצורת השימוש המיועדת הזו.
אצלם זה עובד ככה מס׳ שנים.
מנסיון אישי בקיץ, בחנייה ממושכת במקום אחד, מצבר עופרת ״מדבקה״, החזיק את המקרר 23 שעות ללא טעינה אבל פגם קשות במצבר.. שכר לימוד.
מטיול סוכות אח״כ, עם מצבר משני חדש, הקונספט הוכיח את עצמו מצוין.
הפאנל הסולרי 15w מיועד לתחזק את הראשי כשהרכב יעמוד שבוע+ בלי הנעה, לא כטעינה אמיתית למצבר צרכנים.
הניסוי בכרכום היה סוג של ניסוי, שהראה שיש בעל זאת ערך מסויים בתגבור בעמידה ממושכת דרך הפאנל.
המארז אנרגיה הוא בונוס גיבוי שביום-יום בכלל ממוקם בפרייבט, והוכיח את עצמו.
כרגע יש ברכב וסביבו יותר אנרגיה זמינה ממה שאני מצליח לטייל..
זהו,
מבחינתי מחפש את ההתעסקות הבאה ברכב.
אני לא חושש שתהיה בעיה לעבור את הלילה עם מצבר עופרת (כתבתי את זה במפורש יש אחר סוכות - אני חושב שהגזמנו עם החשש).
השאלה היא האורך חיים של המצבר.
האם נכון לשלם פחות על מצבר עופרת, שימות יותר מהר ממצבר פריקה שעולה יותר?
או בכלל, לאמץ ולפתח את הרעיון המקורי שלך, ולשים 2-3 מארזי אנרגיה. במחיר של 150 ש"ח לאחד ו12 שעות שאתה מדווח, זה מעניין.
כל זה לא רלוונטי לטרופר שצריך שני מצברים ביום ביום :-(
החלטתי על מצבר עופרת זול בעקבות נסיון של חבר האתר שנסע כך מס שנים.ציטוט:
אני לא חושש שתהיה בעיה לעבור את הלילה עם מצבר עופרת
השאלה היא האורך חיים של המצבר.-(
ואיך תיטען כ״כ הרבה מארזים במשך היום?ציטוט:
או בכלל, לאמץ ולפתח את הרעיון המקורי שלך, ולשים 2-3 מארזי אנרגיה. במחיר של 150 ש"ח לאחד ו12 שעות שאתה מדווח, זה מעניין.
זה מסורבל למדי.
150*3 זה כבר מחיר קרוב מאד למחיר מצבר מדבקה.
אז נוציא ח״פ על מפצל הטעינה והכבלים עוד 200 שקל, ויש פתרון נוח ויעיל בהרבה.