בכל מקרה מומלץ לשים משאבה חשמלית הכי קרוב שאפשר למיכל הדלק. בתא המנוע היא מתאמצת מאוד ויכולה לסיים את חיה מוקדם מהצפוי. לגבי הרעיון של גלעד הוא מקובל מאוד רק שמחברים במקביל ולא בטור. אפשר גם לעשות את זה אוטומטי שהיא תעבוד רק בהתנעה.
Printable View
בכל מקרה מומלץ לשים משאבה חשמלית הכי קרוב שאפשר למיכל הדלק. בתא המנוע היא מתאמצת מאוד ויכולה לסיים את חיה מוקדם מהצפוי. לגבי הרעיון של גלעד הוא מקובל מאוד רק שמחברים במקביל ולא בטור. אפשר גם לעשות את זה אוטומטי שהיא תעבוד רק בהתנעה.
מלבד המשאבה של holley שגם יקרה להחריד וגם רועשת בצורה בלתי נסבלת, הזמנתי גם אלטרנטיבה פשוטה - משאבה סינית זולה וקטנה.
פירקתי את המשאבה הרועשת וחיברתי באופן זמני את המשאבה הסינית רק על מנת לוודא שהסידור עובד.
קובץ מצורף 108783
סיבוב של המפתח, המשאבה מתעוררת וזמזום קל עד בלתי מורגש נישמע ברקע, איזה כיף סוף סוף משאבה חשמלית שקטה.
ממשיך לסובב את המפתח וגם הג'ימי מתעורר ומנגן בלי רעשי רקע מטרידים.
מרים מכסה מנוע על מנת לוודא לחץ עבודה - הכל בסדר. המשאבה שואבת ומספקת דלק בלחץ של 5 psi.
הגיע הזמן לצאת לסיבוב.
נסיעה איטית בתוך השכונה עד שהרכב יגיע לטמפרטורת עבודה ותוך כמה דקות אני כבר על הכביש המהיר, מאושר עם משאבת דלק חדשה, שקטה ועושה את העבודה.
הגיע הזמן לפתוח מבערים, לחיצה על דוושת התאוצה והג'ימי טס קדימה למשך 2 שניות
אני את הרגל לא הורדתי מהדוושה, אבל הג'ימי כבר לא טס
הוא מגמגם
מסכן.... נגמר לו הדלק
מוריד את הרגל מהדוושה ולאט לאט המנוע חוזר לניגון אחיד
מנסה לשייט בכביש המהיר, אבל גם זה לא ממש מצליח, הג'ימי מגמגמם.
עוצר בצד ומרים מכסה מנוע, שעון לחץ דלק מראה אפס אין לחץ המשאבה חמה וכמעט ולא מוציאה דלק.
כיביתי מנוע וחיכיתי בצד כמה דקות, אח"כ הנעה בדיקת מד לחץ, עדיין מראה על אפס...
אין ברירה חוזרים הביתה בנסיעה איטית.
10 דקות אח"כ בגראג' הבטוח מכבה מנוע והולך למחשב לשפוך את הלב
בזמנו עם מנוע רבע מהנפח שלך, עטפתי את המשאבה בפצפצים-אלומיניום כדי להתמודד עם החימום בתא מנוע.
אתה לדעתי צריך לשים את המשאבה ליד המיכל דלק במקביל לקו הקיים, תעשה מעקף קטן. כשהמנוע עובד תכבה אותה.
או, תעשה בכלל כמו בכלי הגינון המוטוריים, מפמפמים שיבוא דלק.
המשאבה השניה יכולה להתמודד עם הלחץ שהמנוע צריך?
בין holley לסיני בשקל יש כמה משאבות יפניות בחנויות, סביב ה400-500 שקל.
משאבה כמו זו עדיף לשים כמה שיותר קרוב לטנק... יש דיון ארוך מלפני 7-8 שנים שבו ג'ו הסביר את זה יפה. ההבדלים בין משאבות למדחפות וכן הלאה.
יש משאבות דוחפות ואז הם ליד או בתוך הטנק דלק ויש מושכות ואז הם חייבות להיות ליד הקרבורטור. הבחירה צריכה להיות בקניה ולא לאחר מכן בהתקנה. הסיניות לא מחזיקות בכלל ונשרפות בחודשיים גם ברכב שנוסע רק פעם בשבוע...
כמו שנאמר יש משאבות טובות ולא רועשות
Sent from my iPhone using Tapatalk
דרך אגב בחנות מקצועית לקרבורטורים ומשאבות באנגליה הבחור טען שלא מרכיבים וסת למשאבה. פשוט מרכיבים משאבה שמתאימה ללחץ שצריך והעודפים הולכים עם צינור העודפים. אני יכול להשאיל לך את המשאבה שלי בכדי שתבדוק
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצאתי טָמבָל!
כן, לא נעים להודות, אבל בשבועות האחרונים אני רץ אחרי הזנב של עצמי עם בעיה שגרמה לי לפקפק בכל יכולת טכנית שאי פעם חשבתי שהייתה לי.
הסיפור מתחיל עם הסיבוב השבועי שאני והג'ימי נוהגים לעשות כבר כמעט חמש שנים ביחד. מגיע יום שישי, חיוך קל עולה על השפתיים, המפתח מסובב את הסוויטש והג'ימי מתעורר מתרדמה של שבוע אל סיבוב הסידורים של יום שישי. עם היציאה מהגראג' החיוך הקל הופך לחיוך רחב ואנחנו מתגלגלים לנו בעדינות של פיל ברחבי העיר. אבל לפני כמה שבועות החיוך הרחב לא הגיע, הוא הוחלף במבט מודאג שיכול להיות רק לאבא שרואה את אחד הבנים שלו מרגיש לא טוב. היציאה מהגראג' דווקא הייתה בסדר אבל הג'ימי סרב להעביר הילוכים, רק הילוך ראשון והילוך רוורס – שום דבר מעבר לכך.
מודאג, החזרתי את הג'ימי לגראג' ונתתי לו לנוח במשך שבוע, במחשבה שאולי התופעה הייתה חד פעמית ובשבוע הבא הוא שוב יחייך. עבר שבוע, יצאנו לסיבוב ושוב התופעה עדיין קיימת, אין העברה של הילוכים. עצרתי בצד, דוממתי מנוע וניסיתי להבין איך אני מתמודד עם העובדה שהגיר צריך לרדת מהרכב לשיפוץ כללי. אחרי כמה דקות של הכרה במציאות הקשה הנעתי את הג'ימי והתחלנו בנסיעה חזרה לגראג', למרבה ההפתעה ההילוכים תפקדו ללא בעיות, יצאנו לסיבוב בכביש המהיר וגם שם, לא הורגשה שום בעיה. המסקנה הייתה, הגיר מתפקד רע כשקר לו ומתפקד טוב כשחם לו.
עכשיו מה עושים עם המסקנה הזו…
עוד שבוע עבר, לאחר בדיקה באינטרנט והתייעצות עם בחור נחמד מהאזור שמשפץ גירים אוטומטים למחייתו החלטתי שאם גם השבוע התופעה חוזרת על עצמה אז אני מפרק את בית השסתומים (המוח של הגיר) ובודק אם לא נתפס לי אף שסתום.
מבאס, אבל הרבה פחות מבאס מאשר להוריד את כל הגיר ולהשבית את הג'ימי לזמן לא מוגדר.
אז פירקתי את בית הסתומים ובדקתי שסתום שסתום וכולם תפקדו נהדר ולמרות זאת פירקתי את כולם וניקיתי (למרות שהיו נקיים) והחזרתי והרכבתי והגיע הזמן למלא שמן חדש ולצאת לנסיעת מבחן.
כשפרקתי את אגן השמן, רוקנתי 5 ליטר של שמן, כשהחזרתי חשבתי אולי היה יותר מדי שמן בגיר והחזרתי רק 4 ליטר. הנעתי שילבתי לדרייב והג'ימי לא זז! תקוע בניוטראל!
זכרתי את התקלה הזו משלב מילוי השמן אחרי השיפוץ של הגיר ולכן הוספתי עוד ליטר והנה הגיר שוב מתפקד ואנחנו יוצאים לסיבוב. שוב, אין תגובה, הגיר תקוע בראשון – מדומם מנוע, ממתין כמה דקות, מניע ושוב ההילוכים חוזרים – הכל מתפקד. עולה על הכביש המהיר ובעיה חדשה הופיעה, הגיר משלב להילוך רביעי אבל אז ההילוך מחליק והגיר מוריד להילוך שלישי.
המסקנה – השיפוץ האחרון שעשיתי לגיר לא הצליח והגיר צריך לרדת שוב לשיפוץ כולל.
הבאסה, עם איזה מילים כדאי להתחיל ולתאר את ההרגשה של "שיפצתי גיר לבד, עשיתי קקה של עבודה ועכשיו צריך לשלוח אותו לשיפוץ אצל מישהו שמבין מה הוא עושה".
רגע לפני שאני מרים ידיים, החלטתי לבדוק את מפלס השמן. אף פעם לא באמת האמנתי למדיד השמן בגלל שלא באמת ברור לי אם הוא שייך לגיר הזה או אם המפלס שהוא מראה קשור למשהו...
המדיד הראה בצד אחד שחסר שמן ובצד השני שיש יותר מדי שמן.
הוספתי ליטר שמן חיכיתי יומיים שיתקרר ויצאתי לנסיעה, הגיר העביר הילוכים מהרגע הראשון.
בדקתי שוב במדיד ושוב התשובה הייתה לא ברורה, הוספתי עוד 2 ליטר שמן ויצאתי לנסיעה, הגיר הרגיש חזק, מעביר הילוכים בדיוק בזמן, לא דופק, לא מתחמם ולא מחליק.
המסקנה, יצאתי טָמבָל!
הבעיה היחידה שהייתה היא חוסר שמן, אני עם עודף ההתחכמות שלי כמעט וזרקתי את הגיר (וכמה אלפי שקלים) לפח. עכשיו נשארה השאלה בכמה קיצרתי לגיר את החיים בגלל שנסעתי עם מפלס שמן כל כך נמוך...
שאלה - האם לא רשום באחד המקורות כמה שמן צריך להכנס בגיר הזה מלכתחילה?
בוודאי שרשום, ולאחר השיפוץ האחרון אפילו הייתי דיי מופתע שלא הצלחתי להכניס את כל כמות השמן הדרושה.
בניסיון להכניס את כמות השמן כפי שרשום בספר השמן פשוט גלש החוצה (המנוע עבד ואיתו גם משאבת השמן שבתוך הגיר).
בנסיעת המבחן הגיר תפקד טוב - אז לא בדקתי מפלס שמן מאז.
בדיעבד הדרך הנכונה הייתה למלא שמן לצאת לנסיעה ואז לבדוק מפלס או לפחות להשלים את כמות השמן החסרה ע"פ הוראות היצרן.
טָמבָל, כבר אמרתי ?!
כיסי אוויר..
כבר הרבה זמן שאני חושב שהקונסולה שבניתי לפני שלוש שנים (קישור) ממש מכוערת, אבל לפחות עד לפני כמה חודשים הייתי מאוד מרוצה מהפונקציונליות שלה.
לאחרונה מצאתי שחסר לי מקום עבור המסך של מחשב הרכב והגיע הזמן לזרוק את הישן לפח ולבנות חדש, גם יפה וגם שימושי.
לקחתי קרטון, מספריים ונייר דבק ונכנסתי לג'ימי לחשוב מה בדיוק אני רוצה.
אחרי שעה של גזירה והדבקה הבנתי שלבנות את מה שאני רוצה זה ממש פרויקט, לא משהו שאפשר לסיים בספ"ש אחד ולא משהו שיש לי את כל החלקים בשביל לסיים תכנון אפילו. הידית של הטרנספר חייבת לזוז מהרצפה אל תוך הקונסולה, היא צריכה להיות קטנה ולהזיז את המצבים בטרנספר בעזרת כבל ולא בחיבור ישיר כמו היום. גם ידית ההילוכים צריכה לרדת מההגה אל הקונסולה ואחרי כל זה עוד צריך להשאיר מקום לרדיו דאבל דין ומסך וכפתורים ומקום לכוסות.....
בקיצור, פרויקט!
אז לפני שאני נכנס לפרויקט האמיתי בינתיים עשיתי פרויקט זמני בשביל שלפחות למסך יהיה מקום.
עם השאריות של הקרטון שלא השמדתי, ייצרתי מודל קטן שייכנס כהארכה לקונסולה הקיימת.
את המודל מקרטון העברתי למתכת, חתכתי וצבעתי
קובץ מצורף 111982
חיווטתי בתוכו את המסך עם כפתור הפעלה ונורה כתומה שנדלקת ברגע שיש תקלה כלשהי, את כל החוטים של הפאנל החדש ריכזתי בתוך מחבר אחד
קובץ מצורף 111983
ככה זה נראה אחרי חיבור לקונסולה הקיימת
קובץ מצורף 111984
וזו כבר תמונה אחרי הפעלת המסך כשהרכב כבוי
קובץ מצורף 111985
בגלל שינויים בבהירות בין הרקע למסך לא הצלחתי לצלם את הקונסולה עם המסך
התמונה הזו צולמה כשהרכב כבוי
אין לחץ דלק ולכן, הנורה הכתומה דולקת (לסימון תקלה כלשהי)
ובמסך מופיעה הודעה שלחץ דלק נמוך
קובץ מצורף 111986
הפרויקט הזה של המחשב הוא פרויקט בלי סוף, כל פעם אני מוצא חיישן חדש שאפשר לשלב ולהשתמש בנתונים שלו למשהו...
כל חריגה מערכים שנקבעו מראש מלווה בהתראה קולית, הדלקה של נורת תקלה והודעה על המסך.
עבור טמפרטורת מנוע וטמפרטורת גיר ישנן שתי נקודות התראה עם שתי התראות קוליות שונות, האחת עבור "heating" והשנייה עבור "overheating"
בצורה כזו אני לא צריך לנסוע עם עין אחת על התצוגה, במידה ומשהו מתחיל להשתבש ישר נשמע צליל ומאותו הרגע אני יודע שצריך להתחיל לשים לב.
אחרי נסיעת מבחן בלילה גיליתי שהמסך מסנוור מאוד ביציאה מהעיר, טרנזיסטור פוטנציומטר וחצי שעה על המחרטה ולקונסולה החדשה כבר יש חור עם כפתור מותאם אישית.
סיבוב קל לכל כיוון ואפשר לשלוט על רמת התאורה של הלדים מאחורי המסך.
המסך כבר לא מסנוור ואפשר להמשיך למשימה הבאה
קובץ מצורף 112007
אלוף!
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
הפרויקט הבא כבר בעיצומו, מקווה שיצליח.
בינתיים מצורף רמז
דאבלר?
יפהפה..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מגדיל קצת את הקדח במייסב הישן בשביל להשתמש בו בשלב ההתאמות.
להכניס את בית המייסב החדש היה פשוט סיוט.
אחרי רבע שעה של ניסיונות לתפוס תנוחה טובה עם הפטיש, פשוט ויתרתי והלכתי להכין כלי שיעשה את העבודה בשבילי.
קובץ מצורף 113042
רבות כבר דובר על החלפה של יחסי העברה בסרנים, רבים כבר ביצעו, מדריכים מפורטים נמצאים ברחבי הרשת וגם באתר הזה.
את התיעוד שלי בחרתי לתת דווקא מהצד הבעייתי של העבודה ולהסביר לבאים אחרי שאומנם זה רק קורונה ופיניון אבל התהליך מסובך, כבד, קשה ומצריך גישה לכלים מיוחדים שלא נמצאים בדרך כלל בארגז הכלים הממוצע.
בקיצור, הפעם אני כאן בשביל להתבכיין
פירוק המכלול והבאתו לשולחן הוא סיפור קצר, כמה ברגים והמכלול בחוץ.
קובץ מצורף 113460
השלב הבא כולל חליצה של המייסב של הפיניון, בשביל לעשות את זה צריך כלי ייעודי לחליצה של מיסבים מסוג זה וגם פרס.
אז נכון כבר שמעתי על כאלה שחולצים את המייסב בעזרת דיסק או פטיש או השיניים, אני בחרתי בגישה הכי פחות קשה.
דרך אגב, חליצה של המייסב של הפיניון זה עוד סיפור פשוט, לחלוץ את זוג המייסבים של הקייס (החלק שעליו יושבת הקורונה) זה כבר סיפור ממש לא קל.
קובץ מצורף 113461
בשביל לכוון את המרחק הנכון בין הקורונה לפיניון צריך להרכיב את כל המכלול ולבצע מדידות וסימונים ואז לפרק להוסיף או להחסיר שימסים, להרכיב שוב ושוב למדוד ולסמן. בשביל לבצע את התהליך הזה מבלי לחלוץ את המייסב כל פעם בפרס (מה שעלול לפגוע במייסב החדש) מומלץ להשחיז מייסב ישן כך שיחליק בקלות יחסית על הפיניון.
קובץ מצורף 113462
השלב הבא חליצה והרכבה מחדש של בתי המייסבים, קיימים 2 כאלה שנמצאים משני צידי הביצה, האחד ניתן להכנסה והוצאה דרך הביצה (בתמונה) והשני ניתן להכנסה והוצאה מכיוון היוק (הקדימה של הביצה).
קובץ מצורף 113463
להוציא את בית המייסב זה עוד קל, להכניס את החדש בצורה ישרה, שהוא לא יתקע בזמן ההכנסה ויתעקם, זה כבר סיפור מהתחת.
אחרי 15 דקות של ריבים עם בית המייסב הפנימי, אחרי שהבנתי שאם אני ממשיך בקרב הזה של אני הפטיש ובית המייסב אז בית המייסב יתעקם, החלטתי לחרוט איזה כלי עזר.
קובץ מצורף 113464
ובאמת עם הכלי החדש, בית המייסב נכנס בדפיקות קלות ביותר כאשר את רוב עבודת ההכנסה עשה האום (אום ענק במידה M20)
קובץ מצורף 113465
וככה נראה הכלי הייעודי כשהוא מחובר ולוחץ על בית המייסב כנגד הביצה.
קובץ מצורף 113466
בשביל להתחיל ולכוון את הקורונה והפיניון יש צורך לחזק את האום של הפיניון כך שילחץ כנגד המייסבים ויצור לחץ.
הלחץ הזה הכרחי לתיפקוד נכון של הסרן ובלי הלחץ הזה המדידות לא יתקבלו באופן נכון.
על מנת למדוד את הלחץ ניתן להשתמש במד מומנט עדין במיוחד (עד לטווח של כ5 ניוטון/מטר) או בעזרת מוט ומשקולת (בתמונה).
מכלול שהורכב מבלי שהלחץ המקדים על המייסבים כוון - לא יחזיק מעמד ויגרם נזק.
קובץ מצורף 113468
שתי מדידות עיקריות יש לבצע בשביל להתאים נכון את השימסים.
האחת מודדת את המשחק שיש בין הקורונה לפיניון (הקורונה צריכה להיות מסוגלת לזוז קלות מבלי להזיז את הפיניון)
והשניה מודדת איפה בדיוק (כמה עמוק) הפיניון פוגש בקורונה.
את המדידה הראשונה מבצעים בעזרת אינדיקטור (בתמונה) והתהליך קל ואמפירי.
קובץ מצורף 113467
את המדידה האחרונה אי אפשר לבצע בעזרת אינדיקטורים או קליברים, יש צורך בסימון של צבע על גבי הקורונה, סיבוב שלה (בלחץ מקדים) ובדיקה של הדפוס שהתקבל. התהליך הזה הפחיד אותי מאוד, קשה היה לי לקבל את העובדה שאני לא יכול למדוד אלא צריך להסתמך על "ציור" בשביל לכוון עובי של שימסים. בסופו של דבר השד לא כזה נורא, ואחרי פעם פעמיים תפסתי את העקרון והדפוס המתאים התקבל.
קובץ מצורף 113469
זה היה מקבץ חלקי של הסיבות לקללות שפוזרו לאוויר תוך כדי פירוק והרכבה של קייס במשקל 10 קג.
הסיפורים עוד רבים, עדיין לא סיפרתי על סגירה של אום פיניון כשהאום צריך לכווץ איזה צינור פנימי שלוחץ על המייסבים.
הסגירה של האום מתבצעת בכ-400 ניוטון/מטר
שווה ערך למשקל של 40קג על זרוע מומנט באורך של מטר, אבל איפה מכניסים כזו זרוע מתחת לרכב ששוכב על בוקים??
ולמי בכלל יש כוח לדחוק 40קג תוך כדי שמירה שהבוקסה שמחוברת לאום לא תזוז...
בקיצור, ברכות למי שעבר את התהליך בהצלחה והרבה בהצלחה למי שעוד עתיד לעבור.
עוד הסבר ללמה חלק מהמוסכים לא באמת משקיעים בעבודה מקצועית.
באמת שחשבתי שהחלפת יחסי העברה בסרן האחורי זה הדבר הקשה ביותר שאצטרך להתמודד איתו.
נו טוב, טעיתי!
החלפה של יחסי העברה בסרן הקידמי עוד יותר מסובך ומצריך כלים ייעודיים חדשים שרק אלוהי ג'נראל מוטורס יודע להמציא.
אם הציריות האחוריות יצאו בקלות אחרי שליפה של טבעת C קטנה, אז הפעם בשביל להוציא ציריות צריך לפרק את הלוקר של הגלגל ואז בתוכו את מייסבי הגלגל וגם את הדיסק של הבלם וגם את רפידות הדיסק וגם את כל הקייס שמחזיק את הבלמים.
במשך יומיים נאבקתי עם הסגירה של האום של הפיניון.
שלוש פעמים נאלצתי לעזוב הכל ולהכין ידית שתתחבר ליוק ושלא תתעקם מהכוח שיש להפעיל.
פתיחה של מייסבי הגלגל שלחה אותי אל המחרטה והכרסומת, בגלל שבGM החליטו שאת האום שלוחץ על המייסבים צריך לעשות עם שיניים מיוחדות ולא אום במידה מילימטרית או אינטשית סטנדרטית.
בקיצור, תענוג זה לא, אבל אחרי 3 ימים שאני עסוק בלהחליף קורונה פיניון סוף סוף רואים את האור ולפי כל התוכניות הג'ימי יעביר את החג בטיול שטח במדבר.
איך עבר הטיול?
המשמעות של לגור בארץ האפשרויות המוגבלות היא חיסול כל טיפה של ספונטניות!
למה הכוונה? תאלצו להמשיך ולקרא את השטויות שלי עוד קצת בשביל להבין.
מי שעקב אחרי התגלגלות הג'ימי שלי בחמש או שש השנים האחרונות כבר מבין שמזמן זנחתי את הגישה של "מקורי מהיצרן זה הכי טוב" לכייון הגישה של "כמה שיותר סוסים אמינים זה ההכי טוב החדש".
לפני כשנה שיפצתי "קלות" את המנוע הישן ומאז לא הצלחתי לכוון את הקרבורטור כך שיהיה חסכוני בשיוט וכנגד שיצליח לצאת מעמידה עם מצערת לחוצה עד הסוף. נאלצתי להתפשר, או שיוט חסכוני (ובריא למנוע) ואז הרכב מגמגם ביציאה מכל רמזור או שיוט עשיר (ולא בריא למנוע) אבל היציאה מהרמזור היא כמו רכיבה על טיל בליסטי.
מה לא עשיתי בשביל לנסות ולכוון את הקרבורטור המסכן כך שאוכל להנות משני העולמות...
הוספתי מגוון חיישנים שלא היו קיימים באף רכב כאשר הג'ימי נולד, נסעתי נסיעות מבחן ואח"כ ניתחתי גרפים באקסל. אבל למרות כל הטכנולוגיה לא הצלחתי לכוון גם וגם ולבסוף התפשרתי על קצת וקצת. ז"א הרכב משייט קצת עשיר (יחס אוויר דלק באזור ה 13.5) ולעומת זאת מצליח לצאת מעמידה אבל לא עם מצערת מלאה, רק עד כ-60%.
אחרי שכל הנסיונות שלי לא צלחו, החלטתי לזנוח את השיטה העתיקה של מאייד ולהכנס סוף סוף אל שנות ה-90. כן, החלטתי לעבור להזרקה. ההחלטה הזו חלחלה כבר לפני מספר חודשים אבל המגורים בלב השממה כשכלי הרכב העיקרי שמורשה לעבור שדרוג הוא הגמל - נאלצתי להמתין עד שימציאו את רשות הדואר וחבילות המסומנות כאביזרי רכב יורשו להכניס רגלם לארץ הקודש, אותה הארץ שבמשך שנים עושה ככל יכולתה לטרפד כל תרבות מוטורית תקינה.
החודשים חלפו, החלקים טפטפו לאיטם, עד שלבסוף ניתן היה להתחיל בעבודה. ספונטניות, כבר אמרתי?!
השלב הראשון הוא להוסיף משאבת דלק בלחץ גבוה.
קרבורטור מסתפק בלחץ דלק של 5-7psi לעומתו המזרקים שבמערכת ההזרקה כבר צריכים קרוב ל 60psi.
בעיה נוספת שעלולה להתעורר, מיכל הדלק של רכב עם קרבורטור הוא בדר"כ ללא מחיצות בגלל שהקרבורטור עצמו שומר על כמות דלק שמספיקה בשביל לחפות על מצבים בהם מפלס הדלק נמוך וצינור שאיבת הדלק שואב אוויר ולא דלק. הזרקת הדלק אינה סלחנית כל כך וכל מעבר של אוויר בצנרת הדלק יגרור גמגום ואף כיבוי המנוע.
עמדו לפני 2 אפשרויות בבחירת משאבת הדלק:
משאבה חיצונית
יתרונות: זו האפשרות הקלה והמהירה מבחינת התקנה
חסרונות: רועשת, ולא פותרת את בעיית מיכל הדלק.
משאבה טבולה
יתרונות: שקטה ובתוספת של hydamat גם פותרת את בעיית חוסר המחיצות במיכל הדלק
חסרונות: לא מהירה ולא קלה להתקנה
כמובן שבחרתי באופציה השניה, ובשביל "להקל" על תהליך ההתקנה החלטתי גם להחליף את כל צנרת הדלק הקשיחה מהמיכל עד למנוע כך שתכלול מתאמים ללחץ גבוה בקצוות (במקום צינור גומי עם באנד).
שעה וחצי של זחילה מתחת לרכב ומיכל הדלק יורד ממקומו בחמש השנים האחרונות.
קובץ מצורף 115629
זה גם הזמן לבדוק את צנרת הדלק הגמישה שהותקנה רק לפני חמש שנים.
למה צנרת שמוגדרת כצנרת דלק (רשום עליה) צריכה לפתח סדקים אחרי תקופה כל כך קצרה?!
קובץ מצורף 115630
ריקון מלא של המיכל, ניקוי עם סמרטוט של שאריות הדלק וסקירה קצרה של האופציות העומדות לפני מבחינת מיקום והמקדחה נכנסת לעבודה
קובץ מצורף 115631
בלב כבד ועם חשש לפיצוץ שואב האבק, שאבתי את כל הגרדים שנפלו בתוך המיכל
קובץ מצורף 115632
המשאבה מותקנת וניתן לראות את ה-hydramat נח בתחתית המיכל
קובץ מצורף 115633
וכך זה נראה מבחוץ אחרי סגירה של כל הצינורות ששימשו את הקרבורטור.
קובץ מצורף 115634
צינור דלק קשיח ראשון כבר מפורק ומחכה שאעתיק את התווי שלו עם הצנרת החדשה.
קובץ מצורף 115635
קדימון קטן והסיבה למה מחברי הלחץ הגבוה לא מתאימים לחיבור אל הצנרת הקיימת
קובץ מצורף 115636
ערן..מסקרן מאוד ... אבל התמונות לא עובדות /:
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אצלי רואים...
אולי נכנסת לפני שהסתיימה ההעלאה
רואים.
ההידראמט זה יריעה ספוגה במקום אגן?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro