יפה מאוד!
סחטיין
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Printable View
יפה מאוד!
סחטיין
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
עדכון ממה שהפסדתם בהיבט הבנייה:
השתדלתי לתכנן ולבצע חיבורי הכנה לדברים מרכזיים על מנת שלא אתקע בשינויים אחרי הצביעה.
כך ביצאתי תבריגי הכנה לתושבות של בוכנות הגז לתפעול מערכת הדלתות, לדוגמא בתמונה בפינה ימינית תחתונה (יש גם בצד הנוסעים):
קובץ מצורף 140707
עשיתי הכנות לבריח לדלתות, מה שנקרא סטרייקר...
קובץ מצורף 140708
הרעיון כאן זה מצד אחד שיהיה מקום יעודי לחבר מצד שני לאפשר מקסימום חופש בהרכבה כי אין לי מושג כרגע איפה בדיוק ואיזה מנגנון ארכיב. אז עשיתי פינוי בקנט של המסגרת, ואכין בעתיד עוד פלאח עם הפין (סטרייקר) שימוקמם בהתאם למנגנון והמיקום בפועל, לדוגמא, כך ייראה הפלאח שאליו ירותח הפין של המנגנון מבפנים - כלומר בתוך המגרעת שיצרתי בקנט:
קובץ מצורף 140709
קובץ מצורף 140710
הכנות לחיבורים של מושב אחורי (2 מושבים מתקפלים מסקודה רומסטר):
מלמטה - 2 השורות של האומים המרותחים.
קובץ מצורף 140711
מתוך הבודי
קובץ מצורף 140712
בנוסף - התבריגים המקוריים של הלוח שעונים, חלקם היו גמורים וחלקם הייתי צריך לשחזר כי ייצרתי מחדש חלק מהקורה העליונה של תושבת החלון. החלטתי להעיף (לקדוח ולתלוש) את אומי הריתוך המקוריים, להגדיל את החורים ולקדוח חדשים איפה שצריך כך שאוכל להתקין ריבנטים חדשים במקום המקור ועל הדרך לעבור להברגות מטריות (אגב זה נכון לגבי כמעט כל התבריגים שנגעתי בהם ברכב).
קובץ מצורף 140713
ואז הגיע השלב שנדרשתי להחליט ולהכריז לעצמי שזהו - סיימתי עם הבנייה והגיע הזמן להכין את הבודי לצבע.
כאמור, מכל מיני סיבות, שאני לא בטוח כמה הן נכונות, ביצעתי קודם את כל התהליך לחלק התחתון של הבודי, אחר כך החלפתי עיגונים ברוטיסרי והתחלתי לעבוד על שאר הבודי.
השלב הזה של לנקות את הצבע הישן ולנקות חלודה שטחית שהצטברה על משטחים חדשים....זה המון עבודה... מזל שהיה לי ימים מלאים בחופשת סוכות אחרת זה היה נמרח כמו מסטיק.
ארסנל הכלים כלל: 2סוגי מברשות פלדה לדיסק, 2 סוגי מברשות פלדה קטנות למקדחה ודיסק סקוטש קשיח יעודי להורדת צבע:
קובץ מצורף 140714
בגדול דיסק הסקוטש (הסגול בתמונה) עושה את העבודה הכי יעילה וטובה (מבחינת מאמץ וזמן) אך הוא לא מגיע לכל מקום והוא נשחק ונגמר יחסית מהר. אז החלוקה זה - משטחים גדולים עם הסקוטש, פינות, כיפופים וחריצים עם המברשות.
בשביל לא לאבד תקווה ולהשתגע מכמות העבודה, החלטתי לעבוד יסודי, כלומר לעבור לאט לאט על אזור בצורה יסודית ולהתקדם אזור אזור וכך:
קובץ מצורף 140717
קובץ מצורף 140718
קובץ מצורף 140719
עבודה עם מסכה ומשקפיים
קובץ מצורף 140720
יש מעט מאוד אזורים כמו בקיר אש מבפנים ובחוץ שלא הורדתי לפח אלא שפשפתי להוריד צבע ורופף והכנתי את השטח לצביע העל הצבע הישן.
אחרי סיום החלק הזה, עברתי עם ממיר חלודה (טמבור) על ריתוחים ומשטחי פח נגועים או מועדים לפורענות:
קובץ מצורף 140721
קובץ מצורף 140725
קובץ מצורף 140722
הקטע עם ממיר חלודה הוא כזה - הוא עושה עבודה מצויינת בהיקשרות כימית לברזל והפיכה של פח שחור (עם או בלי חלודה ניראית לעין) למשטח אטום, יציב ומוכן לצבע אבל... לאזורים שאין לו מצע לתגובה כמו פח מגלוון או פח חדש ונקי לגמרי, הוא לא נקשר ולמעשה מתייבש כמעין שכבת ציפוי מאוד רופפת. חשוב מאוד לעבור על המשטחים שבהם יושם ממיר חלודה ולאתר את אותם מקומות ולנקות את השכבה הזו. אני עברתי עם מברשת פלדה על מנת לקלף את המקומות האלה.
וזהו... לתת לממיר חלודה כמה שעות טובות לעבוד ויום אחר כך לנקות טוב עם אוויר, לעבור על כל הפח עם סמרטוט ומדלל מתאים לניקוי והבודי מוכן לצבע.
אני משתמש ביסוד אפוקסי HB55 של נירלט עם אקדח צבע HVLP שקניתי באמזון. פעם ראשונה שאני צובע עם אקדח צבע וזה דיי פשוט סה"כ.
מיסכתי הברגות ומקומות שהיה צריך וקדימה.
קובץ מצורף 140723
קובץ מצורף 140724
סיימתי שכבה ראשונה ואני מתכנן את ההמשך. יש חשיבות ללוחות הזמנים בעבודת הצבע והסילר שלא לקחתי בחשבון ושיבש לי קצת את הפנטזיות של לוחות הזמנים אבל לא נורא - סילר יש ליישם רק אחרי ייבוש מלא של השכבה הראשונה (12 שעות) לסילר גם לוקח זמן להתייבש כתלות בעובי יישום (24 שעות ל 3 מ"מ). השכבה השנייה של היסוד צריכה להיות מתואמת עם הגמר על מנת לנצל את ההיקשרות של היסוד עם הגמר כל עוד היסוד לא התייבש לגמרי כך שגמר מומלץ ליישם בתוך מסגרת זמנים כלשהי (כמה שעות) מרגע יישום היסוד.
הסילר זה לא מעט עבודה אצלי כי יש לי המון פחים מורכבים וריתוכים שכדאי וצריך לאטום, התחלתי:
קובץ מצורף 140726
קובץ מצורף 140727
זהו לבינתיים. מקווה שעדכון הבא יהיה בקרוב עם תמונות של צבע גמור לבודי.
בהמשך יש עבודת פחחות על הכנפים שבמצב פחות טוב ממה שהייתי רוצה, מכסה מנוע והתאמה, בנייה של דפנות הצד על מנת לצבוע הכל יחד.
עבודה מושקעת ויפה .
לגבי הדיסק הסגול - הדיסקים האלו לא אוהבים לעבוד במהירות גבוהה , אני עובד עם כאלו דיסקים כבר הרבה שנים והם הפיתרון הנכון להורדת צבע ושאר ירקות , אבל אני משתמש במשחזת פניאומטית בעלת ויסות מהירות ועובד הכי לאט שניתן .
החומר הזה הוא חומר פלסטי אשר בעבודה מהירה מותך ונאטם !!!
לגבי מקומות קשים לגישה - יש לי את אותו החומר בדיסקיות קטנות( עם הברגה מיוחדת ) אשר מותקנות על משחזת ציר קטנה .
אילן
פרוייקט מדהים, תודה על השיתוף!
Sent from my iPhone using Tapatalk
ממש מדהים!!!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יפהפיה! איזה בודי ייחודי!
סחטיין על התעוזה ועל הביצוע המרשים!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מדהימה ההשקעה שלך ואיזה רמה של שיפוץ!
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
תודה על התגובות החמות.
אני משתף כאן תובנות שלמדתי לגבי מערכות צבע - פיירמר, גמר ומה שבינהם.
השלמתי עבודות אטימה וצבע יסוד לבודי:
קובץ מצורף 141935
קובץ מצורף 141936
קובץ מצורף 141937
מעל האיטום השלמתי שכבה נוספת של ייסוד אפוקסי וצבעתי את קיר האש בצבע גמר:
קובץ מצורף 141938
קובץ מצורף 141939
ובזאת סיימתי את עבודות הבודי לפני הרכבה לשלדה. אז ארכיב את כל חלקי הבודי, איישם בודי פילר ואתאים את כל חיבורי החלקים לפני שכבה אחרונה של אפוקסי ואז צבע גמר שיבוצע על השלדה (אזכיר שתחתית הבודי כבר גמור).
התחלתי לעבוד על הכנפיים. צד אחד היה במצב די רע כשדופן הכנף שמורכבת מ 3 שכבות פח הייתה במצב די גרוע:
קובץ מצורף 141940
חתכתי את כל הרקבונות ושחזרתי, הפעם עם שכבת פח אחת בריאה:
קובץ מצורף 141941
קובץ מצורף 141942
בצד השני המצב היה יותר טוב אך גם דרש מעט שחזורים. הורדתי את הצבע הישן כולל שכבה לא מבוטלת של בונדו ובסוף הגעתי למצב סביר:
קובץ מצורף 141943
קובץ מצורף 141944
כאמור השלב הבא זה להרכיב לשלדה לא לפני שאעביר טיפול דומה למכסה מנוע, גריל ומסגרת החלון הקדמית. מאחר וכבר אין לי מקום לכל העבודות האלו בשטח שתפוס על ידי הבודי והרכב, החלטתי לעשות הפסקה בטיפולי הפחחות ולהכשיר את השלדה לקבלת הבודי.
זה אומר - לנקות שלדה, לפרק פגושים קיימים, להחליף תושבות גיר ומנוע, לטפל במיכל דלק ובעיגון שלו ולעשות איזה טיפול קוסמטי לשלדה לפני הרכבת הבודי.
אין ספק שאלו פעולות שנוח לעשות על מנוע נגיש בשלדה:
קובץ מצורף 141951
כמו כל שלדה בת 30 שנה- הברגות של עיגון גשר הגיר התגלו כגמורות ונאלצתי להתמודד עם הסוגייה המוכרת הזו.
עברתי על הפתרונות בשרשורים השונים בפורום. אצלי האומים המרותכים הקיימים היו במקומם כך שכל פתרונות ההשחלה של בוקסות וריתוך מבחוץ היו לא רלוונטיות מה גם זה נשמע לי מלא עבודה. גם שימוש בריוונט לא רלוונטי. לרגע השתעשעתי ברעיון לרתך אוזני חיבור מבחוץ, משהו בסגנון הזה:
קובץ מצורף 141945
אבל ירדתי מזה מהר כדי לא לבצע ריתוכים נראים לעין על השלדה.
בסוף הלכתי על הבלתי נמנע והיסודי - פתיחת חלונות בשלדה, ריתוך אומים מבפנים וסגירת החלונות:
קובץ מצורף 141946
קובץ מצורף 141947
אחרי השחזה וניקיון - כאילו לא אירע דבר:
קובץ מצורף 141948
גם בצד השני:
קובץ מצורף 141949
עכשיו אפשר להרכיב תושבת חדשה ולהרכיב גשר גיר:
קובץ מצורף 141950
ברקע בחרתי וקניתי גוון לצבע החיצוני:
קובץ מצורף 141952
התמונה לא עושה חסד עם הגוון. ההשראה מגיעה מתמונות הקונספט של דגם ה - sand trooper של JEEP מ 2012:
קובץ מצורף 141953
וגם ניצלתי נסיעה של חבר לארה"ב שהביא לי במזוודה משאבת מים בספיקה גדולה של flowkooler:
https://www.summitracing.com/parts/bra-1743
קובץ מצורף 141954
לאט לאט...בסוף מתקדמים.
חג שמח לכולם, בשאיפה שמפגש ג'יפולוג הבא אגיע להשוויץ :cool:
הכנות לקראת חיבור בודי לשלדה:
שמיכה תרמית יחד עם ספריי דבק יעודי 3M נקנה והוזמן מ"ליוגב" שראוי לציין (שוב) לטובה את רמת השרות המצוינת שלהם לאזרח הקטן והפרטי.
קובץ מצורף 142243
על קרטון, הכנתי שבלנוה לחיתוך:
קובץ מצורף 142244
קובץ מצורף 142245
קובץ מצורף 142246
לקחתי החלטה והתקנתי גם בידוד בתחתית הבודי באזור תעלת הגיר\טרנספר ומעל האגזוז באזור רגלי הנהג. בקיץ עם סנדלים הייתי מתבשל באזורים האלה.
קובץ מצורף 142247
קובץ מצורף 142248
קובץ מצורף 142249
החשש בלהתקין שמיכת בידוד חיצונית היא מן הסתם רטיבות שתיספג בשמיכה וגם שמההיקף היא תתקלף עם הזמן, כך שאת כל השוליים וכל האזורים החשופים אטמתי עם סרט אלומיניום עם שכבת דבק בוטלי לאיטום. נחיה ונראה....
באמת באיזור הגיר נפלט גם הרבה חום לתוך הרכב, אצלי הילדים למדו לא להשאיר שם את הכפכפים בנסיעה
הבידוד ישאר ככה? האם לא יינזק מהר מאבנים בוץ וכדו שיעופו עליו?
זה בנוסף לבידוד מבפנים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין בידוד בתוך הרכב.
פחות מדאיג אותי אבנים ודברים שיעופו כי האזור "מוסתר" על ידי מכלולי הגיר והטרנספר אבל כן... זה סביר שיקרה, יכול להיות שאצפה את האזור הזה כולו בטייפ אלומיניום לתוספת הגנה. כן מאוד סביר שיתלכלך מבוץ או שמן וגריז שיעופו שם מהיוק.
האם יישאר לאורך זמן? אין לי מושג. נחיה ונראה. אני מבחינתי עשיתי הכי טוב שאני יכול על מנת לא ליצור שם מלכודת לחות מול משטחי הבודי.
רק תראה שאיזו פיסת שמיכה שמשתחררת לא מוצאת עצמה מסתבכת באיזה חלק שמסתובב. למשל דרייב שאפט.
שעשיתי בידוד בהיילקס חיפשתי לא מעט אחרי החומרים הנכונים והטובים ביותר להתקנה.
הגעתי לבחור בחולון אם אני זוכר נכון שמתעסק בבידוד ברמה הגבוהה ביותר, יש ברשותו 70 סוגי בידודים שונים לרכב.
אני ביצעתי בידוד מתחת לבודי ובקיר האש.
השכבות :
1. יריעה על בסיס זפת - צד אחד זפת דביק וצד שני נייר אלומיניום.
2 . יריעה בעובי 1 סמ של צמר מסוים, צד אחד דביק וצד אחד צמר עמיד בבוץ וכו.
3. שכבה של אלומיניום צורנית שדוחה את החום.
ההבדל הוא מהותי ביותר.
אם יש ביקוש אעביר בפרטי את הטלפון של הבחור.
מצרף תמונה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
קובץ מצורף 142262
Sent from my iPhone using Tapatalk
בזמנו יישמתי יריעות של וירט על כל רצפת הקבינה בהיילקס.
הבדל ניכר ברעש, וגם בחום.
מה שיוצר השפיע לטובה בחום היה יריעת אלומיניום בסגנון שכבר העלו, וליפוף סרט בידוד על צנרת הפליטה.
זה ממש הפחית את החום מצד תעלת הגיר והרצפה ליד.
דיברתי איתו, אישר לפרסם.
זה האיש סמיון 055-2224444
המרכבה 19 חולון.
https://instagram.com/caraudio.co.il...d=YmMyMTA2M2Y=
למי שיש אינסטגרם מוזמן להתרשם, אני בתהליך פתיחת חשבון כבר 5 שנים [emoji38]
Sent from my iPhone using Tapatalk
אבן דרך משמעותית הושלמה השבוע - הרכבת הבודי לשלדה.
פינישים אחרונים שבוצעו לפני: ניקיון השלדה, המנוע ורכבת הכוח עם גרניק. ניקיון של נקודות חלודה בשלדה, יישום ממיר חלודה במקומות נבחרים וצביעה (הפעם הסתפקתי בספריי צבע פשוט).
בנוסף עוד צעד במלחמה על העברת החום לתא הנוסעים, האגזוז נעטף בחומר בידוד. במקור הבידוד נועד לשיפור ביצעי מנוע אבל כאן אני רק רוצה לצמצמם את פליטת החום אל רגלי הנהג.
קובץ מצורף 142696
קובץ מצורף 142697
כאמור, הושלמה הנחת הצנרת החדשה:
קובץ מצורף 142698
אגזוז מבודד:
קובץ מצורף 142699
קובץ מצורף 142700
סט חדש של תושבות בודי - היה לא פשוט למצוא ברשת סט תושבות שהוא לא הגבהה. בסוף לקחתי את המק"ט מהאתר של ינוביץ ומצאתי באמזון את אותו הסט בחצי מחיר. הסט כולל תושבות גומי, ותותבי מתכת, דיסקיות מיחזרתי והברגים כולם חדשים מטריים M10 באורכים המתאימים. אמור להיות לפחות זוג תושבות עם בורג 7/16 יענו M12 אבל אני לא מצליח להבין איפה (ולמה) הם הולכים.
הקצ' היחיד בסט הזה זה שצריך לקצר חלק מתותבי המתכת (כך מנחים בהוראות)
קובץ מצורף 142701
קובץ מצורף 142702
קובץ מצורף 142703
והנה הגיע הזמן לפרק סוף סוף את מתקן הרוטיסרי ששימש בית נוח לבודי תקופה ארוכה והמון מקום פתאום התפנה לי בסככה:
קובץ מצורף 142704
קובץ מצורף 142705
קובץ מצורף 142706
מצא חור את תושבתו
קובץ מצורף 142707
קובץ מצורף 142708
בדיעבד אני מאוד מרוצה שלקחתי את הזמן ומצאתי פתרון לכל תושבת מבחינת שחזור הברגות ומציאת פתרונות חלופיים להתקנת הברגים זו ממש מכה חוצת פורומים, בעלי CJ ו YJ ברחבי העולם חוששים מלגשת להחלפת תושבות בודי מאימת ההברגות המתפרקות.
קובץ מצורף 142709
כיף גדול להגיע לשלב הזה. הדרך עוד ארוכה - צבע פריימר לכנפיים, גריל, מכסה מנוע, הרכבתם ואז התאמת משטחים וכיסוי פאקים עם בודי פילר לפני צבע גמר. ועוד לפני זה - בניית הדפנת המתרוממות ובנייה של קשתות (כלוב) שמקדימה משמש כנקודת עיגון למנגנון בוכנות.
אני לגמרי באופריה ותחושת שביעות רצון מהתהליך והשלב שהגעתי אליו. מתחיל להראות כמו ג'יפ שוב.
למי שפיספס.... כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/show...9E%D7%99%D7%9D