תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
אני מצרף סקיצה עם הזויות והמרחקים בג'יפ כרגע. כלומר - ללא בודי. להערכתי זה מייצג במידה רבה את המצב הצפוי הסופי עם קפיצי הגבהה.
מבקש עזרה מבעלי סיקסים מוגבהים - אשמח אם תמדדו את המרחק האנכי בין צינורות הסרנים הקדמי והאחורי לקורות השלדה (נא להתעלם מבאמפסטופ - לשלדה עצמה). אלו שני המרחקים המסומנים באדום בסקיצה שלי. אנא ציינו איזה קפיצים יש לכם ומה אורך השאקלים עין-לעין, וכמובן דגם הג'יפ -ארוך/קצר/פתוח/סגור.
זה יעזור לי להעריך את המצב הסופי.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...fc598eca6e.jpg
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
אצלי 24 ס"מ מקדימה בין הצינור לשלדה (מעל הבאמפסטופ), 26 ס"מ מאחור
שאקל קדמי 10 ס"מ עין לעין, שאקל אחורי 11 ס"מ, סיקס קצר פתוח
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
תודה ארז, איזה קפיץ? האם יש בודי ליפט? ואני מניח ש33 במצב כזה לא נוגעים בבודי.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
אין בודי ליפט.
הקפיצים הם ברירת מחדל ורחוקים מלהיות טובים או אופטימלים. אחורי זה מקורי מעורגל שלא נגעתי בו 15 שנה מאז שהג'יפ אצלי, הקדמי זה פרוקראפ (קומפ) 4 וחצי אינצ שקניתי משומשים ממישהו לפני 10 שנים וגם לא זזו במ"מ מאז.
בהצלבה חריפה כלומר סגירה מלאה האחורי נוגע בפינה האחורית של הבית גלגל כי לא הנמכתי באמפסטופים/ חתכתי את הפינה קצת.
הקדמי נוגע בסף של הכנף הקדמית במצב דומה של סחיטה מלאה עם צד הצמיג לא עם הסוליה שלו, חיתוך קל יכול לפתור את זה אבל אני לא בקטע של לחתוך את הכנף המקורית. קח בחשבון שיש פה במשוואה משתנה נעלם שקשה עד בלתי אפשרי למדוד אותו - פיתול השלדה והוא זה שמביא לי את הגלגלים עד לשם ורואים את זה לפעמים גם בעין, בסבן זה יהיה פחות גמיש ויותר טוב
בעתיד כשהג'יפ יפורק ויבנה מחדש יהיה עליו סט רוביקון 4.5 ולא שום קפיץ אחר. יצא לי להרכיב ולנסוע בכמה סיקסים עם קיט כזה ולדעתי זו התמורה הכי טובה לכסף גם בנוחות וגם בביצועים, כל השאר בינוני מינוס. עם בולמים אתה יכול לשחק כמו שאתה רוצה, והאמת שיצא לי לנהוג במדבר גם בסופה עם קפיצי רוביקון ובולמי בילשטיין יחסית פשוטים 5100, וזה היה הJEEP הכי נוח שיצא לי לנהוג עליו ברמה שטרם הכרתי בג'יפים כאלה, זה היה כמו לנסוע בכביש.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
תודה, הנתונים עוזרים מאד. אשמח לשמוע מעטד חברים.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
נמרוד, אני בעלים של CJ7 שנת 79.
ברכב שלי מורכב גיר - TH400 וטרנספר DANA-20 מקורי. התצורה הזו מגיעה במקור עם קרדן כפול בגל ההינע הקדמי.
הג'יפ שלי יושב על קיט רוביקון אקספרס 4.5" עם שאקלים רגילים (של YJ - החלפתי את האוזניים הקדמיות למידה המתאימה), ללא בודי ליפט. זה דרש גל הינע אחורי עם קרדן כפול גם כן. עם ספייסרים נכונים ואיכותיים (לא מאלומיניום) אין שום בעיה לשמר את מידות הקאסטר המקוריות.
עצה נוספת, שתשפר לך את ההיגוי בצורה מאוד משמעותית (לא בטוח שאני מגזים כשאני אומר שזה כמעט כמו היגוי של מאזדה או משהו כזה ...) היא להחליף את מוט ההגה במוט טלסקופי כפול מפרקים, המיוצר בארה"ב ועלותו יחסית זניחה. ניתן להזמין אותו בכל תצורת חיבור (אצלי למעלה חיבור של CJ ולמטה חיבור של המתאים לתיבת הגה של YJ/סופה ...), ותושבת HEAVY DUTY לתיבת ההגה. השילוב הזה משנה את ההיגוי ברכב לטובה, בצורה קיצונית.
איציק
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
מצתרף להמלצה על מוט ההגה עם שני צלבים במקום הפעמון המקורי. מוריד הרבה מאוד מהחופש בהגה.
7 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
ואני חשבתי לתומי שיש חשיבות לclearance....
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
בוודאי. אני משפר מרווח גחון ב4 ס"מ לעומת גשר גיר המקורי, חוסך 8 ק"ג והופך את הטיפולים לקלים יותר.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
1.5" זה משמעותי... אבל אם כבר אז כבר.. לא ניתן לייצר תושבת flatbelly?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
איך הגשר החדש יחובר לשילדה?
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
רואים בתמונה ברזל זווית
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
ראיתי, ו? ברגים? ריתוך? אטבי כביסה?
ברגים שיבואו מהצד יאלצו לעמוד במאמצי גזירה וגם ירחיבו את החורים עד שייקרעו, אם הברגים לא יהיו מהודקים מספיק (וזה קורה בג'יפים).
אני בטוח שנמרוד חשב על משהו אחר.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
ברזלי זוית מרותכים לשלדה מבפנים, והגשר מחובר עם ברגים אנכיים, כרגיל. הייתי משתמש בחורים המקוריים עם האום בתוך השלדה אבל אחד מהם כבר התפרק וקשה לסמוך על האחרים. את הפטנט הזה ראיתי אצל יואב.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
זה הפטנט הכי טוב אני העדפתי מבחוץ כי כבר. היה בעבר חיבור שם וגם זה נראה לי יותר מסיבי אבל זה על אותו עיקרון החיבור המקורי בשלדה לא שווה כלום
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
לדעתי חשוב לחבר לצד העבה יותר שבשלדה. היא הרי בנויה משני u אבל הם לא זהים בעובי.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
מסכים.. העובי של הu הפנימי הוא 2 ממ בערך. וזה עוד לפני נזקי החלודה של השנים. אחרי הכל זה החלק התחתון של השלדה. נראה לי מתכון טוב לסדקים צמוד לריתוך .
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
יש כללים מקובלים לריתוך על שלדה. איפה, כמה וכיוון הריתוך. אם מקפידים הכל יהיה בסדר.
אסף.
תגובה: פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
יש כללים מקובלים לריתוך על שלדה. איפה, כמה וכיוון הריתוך. אם מקפידים הכל יהיה בסדר.
אנא הרחב למען הכלל. אפשר להתייחס לתמונה ספציפית - הזוית צריכה להיות מרותכת לשלדה, ס"מ או שניים יותר גבוה ממה שבתמונה. הברגים, שניים או שלושה בכל צד, יהיו במתיחה, המגע יהיה בין הגשר לתחתית השלדה. ברזלי הזוית לא לוקחים עומס גדול, והמאמצים על הריתוך לא יהיו בעייתים בכל מקרה, אבל שווה לעשות כמו שצריך.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...6&d=1468656600