אפשר להעלות גם את המתח כדי להעלות הספק (וזה מה שקורה היום במטעני QC - 9V)
Printable View
מעבדות לחרות :-)
זהו, נגמרה הדאגה, אפשר להשתמש בכל הצרכנים בלי חשבון ובלי דאגה.
ובנוסף, בונוס, בוסטר שמסוגל להניע משאית.
אני מניח שבטיולים הקרובים אני עוד אתעסק ואבדוק, אבל המטרה להגיע למצב של אפס דאגה והתעסקות.
ביום יום, הליתיום מחוץ לרכב. לוקח 5 דקות להכניס, להדק את הרצועה, ולחבר את החשמל.
אני מטעין בבית, אבל מהרגע שהליתיום ברכב, בזמן שהמנוע עובד, הליתיום נטען (במידת הצורך).
3 תאים, נותנים למעלה מ 35AH.
קובץ מצורף 123817
תתחדש :)
הליפו הצנוע שלי התניע ביום חמישי האחרון אוטוקראוון ישן (אספנות) שהיה תקוע על כביש 4. הבעלים היה ספקן, ואז מופתע, אחרי שבוסטר אחר כבר כשל בנסיון. הליפו הצליח להתניע את הקשיש שסבל מהצפת דלק 3 התנעות ארוכות עד שהמנוע התאפס על עצמו (בעזרת ניתוק של משאבת הדלק החשמלית). לא זיהיתי את הדגם או נפח המנוע, אבל זה היה ג ד ו ל ...
תתחדש!
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
נגמרה הדאגה?!
ממליץ לך כבדהו וחשדהו.
אתה שם מבטחך בידי בקר סיני בשנקל...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני מקווה שבסוף בסוף לאחר כל הטסטים והמסקנות, תוציאו ספסיפיקציה מסודרת של המוצר/מערכת המוגמר, (עם לינקים).
יכול להיות מאוד שימושי.
טל.
סיימנו שלושה ימים בדרום, אני עדין לא לגמרי סומך, אז אני עם מכשיר מדידה ועוקב.
על הבוקר, שמניעים, מתחילה טעינה של קרוב ל 20A, אחרי שעה, הליתיום היה מלא -
קובץ מצורף 123920
אפשר לראות שהמתח שמגיע מהרכב הוא 13.81V (רכב עומד בסרק), זרם הטעינה הוא אפס (כלומר סיים לטעון, והבקר עצר את הטעינה), וסה"כ נטען 15.529AH.
דרך אגב, חנייה ארוכה, אבל המקרר נתפתח רק פעם אחת.
אני ממשיך לדבוק במספרים - צריכת זרם של לילה שלם, כולל תאורה, משאבת מים וטעינות סלולר (לילה חם), צריך לחשב 25AH.
בשעה טעינה פלוס מינוס הסוללה תהיה טעונה כך שתספק לילה שלם של עבודה?
נשמע חלום!
אגב, מה משנה אם סרק אופול גז?
המיצב אמור לספק אותו המתח מרגע שהוא נכנס לעבודה, לא?
( ככה זה אצלי בגיפ לפחות)
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
למרות שזה לא ייעודו המקורי, איך יהיה בקר כזה בתור מודול dc-dc ?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F303143799265
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וואללה, יש לי אחד כזה זרוק במחסן, ולא חשבתי להשתמש בו, אבל נראה כמו רעיון נכון.
אם אתה בסדר עם הזרמים שלו (10A) אז אתה גם לא צריך את כל "ההסתבכות" שלי עם דיודה.
פשוט חבר כל דבר למקום שלו, וזה אמור לעבוד (והרווחת את ה USB + תצוגה של מצב טעינה, למרות שעל זה, אל תסמוך יותר מדי).
בדיוק. גם הפרדה גם 5וולט וגם זיווד נוח.
לזה בטור מחבר את ה bms ונראה לי שאני מרוויח גם הגנה כפולה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למרות שאני כותב כל הזמן 25-30A, אני לא באמת יודע למה צריך יותר מ 10A.
בכל מקרה, הוא יכול לחבר חלק מהצרכנים ישירות לbms, ואז "המגבלה" של 10A תשאר לטעינה בלבד.
היתרון בלעבוד 100% דרך הבקר הזה, זה נותן לך כל הזמן אינדיקציה על מצב האנרגיה שלך (כמה צרכת, מה מתח המצבר).
ככל שאני חושב על זה יותר, זה יכול להיות פתרון מושלם.
השאלה היחידה, אם זה באמת מגיע להספקים האלו?
נבדוק.'
יש בקרים כאלו גם ל-20-30+ אמפר.
יש לי אחד זמין והדלקת אותי על הרעיון.
לא בטוח שהבנתי בחיווט מה המיקום שלו.
Slowly..
אני מתכוון לחבר אותו רק על צד הטעינה - לbms - והצרכנים מחוברים ל bms.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הוספתי את את האפשרות "החדשה".
אם הולכים על בקר כזה, אני דווקא חושב שנכון לשים גם את הצרכנים דרכו.
יש איזה נקודה חשובה, שנכונה גם לBMS שאנחנו מדברים עליהם, וצריך לשים לב.
שהסינים כותבים שזה בקר ל 20A (זה מה שיש לי), מה הכוונה?
ואותו הדבר, שעל ה BMS כתוב 25A או טעינה 10A?
ובכן, זה בסה"כ אומר שזה הזרם שהמכשיר הזה מסוגל לסבול \ לתפקד! זה לא אומר המכשיר עצמו ידאג לזה.
לעומת זאת, בכל מה שקשור למתח טעינה, פריקה, הגנה......אלו ערכים שהמכשירים האלו אוכפים \ שולטים.
למיטב ידעתי, המקרה היחיד שהBMS האלו (שאנחנו מדברים עליהם) תהיה בקרת זרם, זה מעגלים שיש להם הגנה נגד קצר, ואז זה פשוט ינתק את העומס.
יש לי בקר כזה(Solar charging Controller), שמיועד למצברי רכב, לא ליתיום (דורון שים לב לזה), והספקתי לבצע ניסוי קצר.
והוא מתנהג כמו הBMS, כלומר, הוא לא מגביל את הזרם טעינה :-(
לקחתי ליתיום די ריק (10V), וחיברתי לטרופר (14.1V) דרך בקר כזה, ומיד קיבלתי זרמי טעינה של יותר מ 30A.
החלטתי לא לנתק, אחרי איזה 5 דקות, הבקר התחמם (קרוב ל 50 מעלות) וניתק את הזרם, שהוא התקרר, הוא חזר להטעין, וחזר להתנתק אחרי עוד קצת זמן.....
אחרי כמה מחזורים כאלו, המתח של הליתיום עלה, הזרם טעינה ירד (13-15A), וזה המשיך להטעין בלי בעיה.
בקיצור, זה עובד, אבל.......
היתרון ב DC2DC הפושטים שאני משתמש, שהם באמת מגבילים את הזרם.
לסכם, נראה לי כמו כיוון ששוה להסתכל עליו, אבל כנראה, שזה לא הבקר האידאלי לזה.
דורון,
אני חייב לך תמונות עדכניות
אחרי הנזיפה הזו http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post844578
אז בבקשה, פתוח זה נראה כך. שים לב לשקע אנדרסון שמחובר ישירות על המצבר (בנוסף ל BMS).
קובץ מצורף 124209
הדיגום הנוכחי נראה כך (שים לב לאביזר פשוט שנותן מושג לגבי רמות טעינה, לחיצה זה דולק 5 שניות).
הכבלים, כמו שכבר התכתבנו איפהשהו, יותר גדולים מכבלים של בוסטר.
קובץ מצורף 124210
המצבר מעוגן ברכב עם רצועה. אם אני צריך להשתמש כבוסטר, אני יכול לשלוף את זה תוך פחות מ 5 דקות (הכבלים מאחורי המצבר).
מקווה שעל זה "החבלן" כבר חותם :-)
אחרי ההבנה שהבקר טעינה סולארית בעייתי, חזרתי לחשוב עוד פעם על הכיוון שאסף הציע - דיודות במקום אביזר מיתוג \ מפסק \ איסולאטור.
אני חושב שהגעתי לכיוון מעניין (אני לפחות לא נתקלתי עד היום) שנראה פשוט, זוול ואמין.
יש לי DC2DC כזה -
https://www.ebay.com/itm/200W-15A-DC...53.m2749.l2649
והתצורה הזו מגיעה לזרם טעינה של 13A (אבל גם עם ליתיום ריק, זה לא עובר את זה).
זה אומר, שאני מחזיר את כל השימוש של לילה שלם, בפחות משעתיים נסיעה למחרת.
כרגע זה נראה כיוון מנצח.
ע"מ לממש, אני צריך להתארגן על דיודה שוטקי 150A, ולצלול לתוך המערכת חשמל של הטרופר (ולהכניס דיודה בין האלטרנטור למצבר הראשי ).
ממתין לתגובות.
למה הדיודה?
ה DC2DC הזה הוא חד כיווני בעצמו,לא?
יש לי כאלו 2. אחד אוכל להשאיל לך אם חסר לך בנתיים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dc5649872c.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הדיודה מגנה על המצבר הראשי שלא יתרוקן.
המצבר צרכנים מוזן רק מהאלטרנטור ( ולא מהמצבר הראשי)
אז למה מיקמת אותה שם ולא על הרגל של הקו שהולך לבגאז׳?
לא עדיף בעינך עזוב את האלטרנטור ואת החשמל של האוטו לנפשו?
ועוד שאלה, האם דיודה עדיפה בעינך על ריליי ?
אני גם לא יודע כמה כדאי לסמוך על בקר יחיד כזה בתנאי נסיעה שכל הזמן יקבל מתח.
הייתי מעדיף טעינה מפוקחת לפרק זמן קצוב מאוד.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
עוקב ברפרוף על הסיפא של השרשור הזה.
בנקודה הזו, זיו, של הדיודה בין האלט' למצבר המקורי, אני מציע לך בחום לחזור או לעבור לפתרונות אחרים, כאלה שלא מתערבים באופן גס כל כך במערכת החשמל המקורית של הרכב, ויש כאלה, כמו שכבר הראית.
בסוף, להיתקע לבד במדבר בלי חשמל בשביל בירה קרה זה לא רעיון טוב.
פיקששת מה כתבתי בהודעה #346 -
יש איזה נקודה חשובה, שנכונה גם לBMS שאנחנו מדברים עליהם, וצריך לשים לב.
שהסינים כותבים שזה בקר ל 20A (זה מה שיש לי), מה הכוונה?
ואותו הדבר, שעל ה BMS כתוב 25A או טעינה 10A?ובכן, זה בסה"כ אומר שזה הזרם שהמכשיר הזה מסוגל לסבול \ לתפקד! זה לא אומר המכשיר עצמו ידאג לזה.
לעומת זאת, בכל מה שקשור למתח טעינה, פריקה, הגנה......אלו ערכים שהמכשירים האלו אוכפים \ שולטים.
למיטב ידעתי, המקרה היחיד שהBMS האלו (שאנחנו מדברים עליהם) תהיה בקרת זרם, זה מעגלים שיש להם הגנה נגד קצר, ואז זה פשוט ינתק את העומס.
בועז,
תעשה לעצמך תרגיל ותצייר על, על השרטוט שלי, את כיווני הזרימה הרצויים, ואת אלו שאני מנסה למנוע.
הקו שהולך לבגאז' מוגן, מבחינת הכיוון, ע"י ה DC2D. הבעיה זה איך מבטיחים שהמצבר צרכנים לא שותה את הסוללה התנעה במשך הלילה.
דיודה לעומת ריילי - את "הפילוסופיה שלי" בנושא, פירטתי כאן -
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post844593
אבל בקצרה, זרמים חלשים דיודה, חזקים ריילי. דרך אגב, הפתרון שהצעתי פה, מעט סותר את זה, אבל השימוש בדיודה ולא בריילי, חוסך את הדאגה של מצב של סוויטץ' פתוח , או לחלופין סיבוך של כל המעגל לעבוד על מתח (מעל 13V) ולא סתם חיבור למתח.
מה שהבנתי מקריאה חוזרת זה שאם הורדתי את המצבר ל 10 וולט צריך גם bms וגם בקר סולרי ל30 אמפר בצד הטעינה.
או לא לרדת ל 10 וולט...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ולגבי הממירים step down תקנו אותי אם אני טועה - אבל כדי שהם בכלל יספקו משהו מתח הכניסה צריך להיות מהמתח המווסת ביציאה. כלומר ממצבר של 12 וולט הליתיום לא ייטען.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למה להסתבך?
Cole Hersee 48120 Battery Isolator https://www.amazon.com/dp/B001FQOGFS..._xrL3CbD929H7A
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk