שניכם התבלבלתם....
1- יש במפורש, זרם איזון, ויש זרם פריקה.
אני לא מכיר בלאנסר שמאזן 5A .
2- ואם זה רק לטעינה, מה יגן בפני פריקת יתר (ותזכרו, צריך להגן ברמת התא הבודד, כלומר להיות מחובר לחיבורים בין התאים)?
???
Printable View
שניכם התבלבלתם....
1- יש במפורש, זרם איזון, ויש זרם פריקה.
אני לא מכיר בלאנסר שמאזן 5A .
2- ואם זה רק לטעינה, מה יגן בפני פריקת יתר (ותזכרו, צריך להגן ברמת התא הבודד, כלומר להיות מחובר לחיבורים בין התאים)?
???
הפריקה מיועדת למשל למצב שהתא ב4.2 וולט, ואתה מעוניין לאחסן אותו ב3.85.
אין קשר לאיזון.
עבור הגנה במצב של חיבור לצרכנים צריך פתרון נוסף. המטען לא מיועד לזה.
כוונתי היא להטעין מהמטען המאזן לא דרך ה bms. לחבר צרכנים דרך ה bms.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חוב מהדיון הזה לפני שבוע.
ליתיום די ריק (פחות מ 11V), מחובר לרכב (עובד) + צרכנים (מקרר + תאורה) .
המערכת מושכת מהרכב 9.7A , מתוך זה, 3.9A הולכים לטעינה וקרוב ל 6A הולכים לצרכנים.
קובץ מצורף 124308
אז מה שאתה אומר זה שגם מצבר די ריק לוקח רק 4 אמפר?
אסף.
כמה הולך לסוללה כשרק הסוללה מוטענת? ( בלי צרכנים)
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני אנסה לענות לשניכם.
1- סוללה ריקה מגיעה גם ל 15A, שזו המגבלה של ה DC2DC.
מי שזוכר עקומת טעינה של ליתיום, מהר מאוד (2-3AH), המתח של הליתיום עולה, והזרם טעינה יורד ל 4-8A. לקראת הסוף זה הולך ודועך עד שה BMS חותך את הטעינה.
2- יש שאלה לאיזה מתח לכוון את ה dc2dc?
אם אני רוצה הגנה "מושלמת" , אני אכוון את ה dc2dc ל 12.6V.
זה מבטיח שאם יקרה ל BMS יקרה משהו, ה dc2dc יעצור תמיד בזמן. אבל, זה אומר שהפרש המתחים בין הליתיום (שמתמלא) לdc2dc קטן יחסית, ולכן, רוב הזמן, זרם הטעינה בסביבות ה 5A (בערך).
לעומת זאת, אם אני מעלה את ה dc2dc ל 13V למשל, במקרה של תקלה ב BMS, זה יגיע ל 4.33V (שזה עדיין סביר בחרום) אז הטעינה תהיה מהירה יותר.
3- בגדול, בהנחה שמכוונים ל 12.6v, רוב הזמן הטעינה תהיה 4-5A (בהנחה שה dc2dc עומד בצרכים).
צריך לזכור, שבמשך הבוקר, במקביל לטעינה, יש צרכנים ( בעיקר מקרר, ואולי קצת מים, ואצלי, משאבת סחרור של החימום מים), ולכן אני חוזר להמלצה שלי -
dc2dc של 7-15A. ( תיאורטית, אין בעיה גם עם 20-25A, פשוט אין כאלו dc2dc במחיר שפוי, ולדעתי לא שווה לשלם יותר).
הערה שנשכחה בהודעה הקודמת.
כל המספרים האלו יכולים בקלות לנוע +- 2-3A.
BMS שונה או סוללה שונה ישנו את המספרים.
כלל אצבע, ככל שהBMS יותר חזק, יש לו יותר MOSFET (זה הקוביות השחורות הגדולות, שממתגות את הזרם), אז ההתנגדות שלו נמוכה יותר וזרם הטעינה, באותם התנאים בדיוק, יהיה יותר גבוה.
אז תכלס מטען כזה כיחידה קומפלט הוא בול מה שצריך למי שמחפש פתרון מדף , לא?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
וואללה איבדתי אותך? למה אתה מתכוון שאתה אומר "מטען כזה" ?
מה שאני מציע זה השילוב הזה -
DC2DC
https://www.aliexpress.com/item/300W...598d4c4duqndaP
BMS
https://www.aliexpress.com/item/3S-4...598d4c4duqndaP
תוסיף איזה פיוז יפה
https://www.aliexpress.com/item/ANS-...5b414c4d8gWevE
ואם אין לך איזה קופסה בבית, אז תזמין אחת פנסי מאלומיניום (שגם תעזור בקירור)-
https://www.ebay.com/itm/Aluminum-PC...53.m2749.l2649
מחברים, אני מעדיף EC5 -
https://www.aliexpress.com/item/EC2-...0-e1a22fc49f8b
אני מניח שגם DC2DC ו BMS אחרים (שיש לך) יעשו את העבודה פחות או יותר.
למי שקורא את השרשור הזה ושוקל לקנות, כדאי לחכות עם הקניה של ה DC2DC.
זה עובד, אבל יכול להיות שיש אפשרות למשהו יותר טוב.
אני אעדכן שאני אבין בדיוק מה קורה.
אולי יעניין אותכם:
https://www.youtube.com/watch?v=ZDSOIN0egMo
אפשר יחידת מוזיקה משולבת.
אם אסור לנסוע לים אז לפחות שיסבלו מהרעש
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4fc960d09d.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז,
אתה הולך ומתדרדר.
תחזור לפוקוס, יש לך מצבר מוכן לטיול הבא?
זיו, כולנו עצרנו באמצע ממתינים לשכלול החדש שהבטחת
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נפל לי בתיבת הדואר המטען הבא:
2S 3S Lipo Battery Charger, HOTRC 25W E350 2000mA 11.1V Balance Charger with Fireproof Shell RC FPV Drone Quadcopter https://www.amazon.com/dp/B07QW1SBZS..._1EKiDb3XC7WP7
אז מה אומרים על זה?
אסף.
להטעין מצבר 3 תאים באוטו..... להטעין לאט לאט ולא דרך ה bms.
אסף.
המממ....
נעזוב רגע את ה 220v (מה ההגיון האנרגטי, להעלות 12V ל 220, בשביל להוריד חזרה ל 12V?).
ואיך אתה מתכוון לצרוך? דרך BMS אחר?
לחבר ולנתק אותו? שני BMS במקביל?
לדעתי צריך להסתכל על ה BMS כחלק מהסוללה.
צריך לבחור אחד, ולקבע אותו לסוללה.
עכשיו הכל קורה דרכו, גם טעינה וגם שימוש (חוץ ממקרה שרוצים להשתמש כבוסטר כמובן).
דבר שני, זרם הטעינה שלו נמוך מדי.
אם אתה מניח שאתה לא מחבר מקרר למצבר הזה, והמקרר מחובר למצבר הראשי (ועובד רק מתי שהמנוע עובד), אז למה זה טוב???, ואז 2A אולי מספיק?.
אבל בהנחה, שאם מתקינים כבר מערכת כזו, אתה מחבר אליה גם את המקרר, אז בבוקר למחרת שאתה רוצה לטעון, או שהמטען קטן מדי, או שתצטרך להתחיל לשחק עם חיבורי חשמל ולהעביר צרכנים בין המצברים.
My two cents
לא הסברתי טוב את עצמי צודק יש לי בקמפר חיבור חשמל חוף אליו מחובר מטען ctek שמטעין את המצבר הראשי, וזה במקביל יטעין את הליתיום. זו המטרה.
אסף.
לא בטוח שאני מבין את הביטוי "חוף".
שים לב להערה שלי על bms.
אתה צריך לבחור BMS אחד! ולחבר אותו קבוע למצבר.
מהרגע הזה, תתייחס אליו כחלק מהמצבר, ותניח שהמטענים שלך (dc2dc או ac) מספקים רק את ה12.6, (אבל לא מתערבים באיזון ויציאת טעינה \ פריקה)
חשמל חוף - 220 וולט מהקיר בחניה או באתר הקמפינג.
הbms יהיה מחובר כדי לטעון מהרכב דרך ממיר dc לdc שמוציא 12.6 וולט ומקבל מתח מהמפצל טעינה המקורי של surepower שנותן עבודה כבר 40 שנה.
הוא גם יחובר לפנל הצרכנים.
אבל במקביל אליו המטען הזה, לטעינה מאוזנת, ממתח קיר. זה רכיב בודד שמיועד בדיוק להטעין מצבר 3 תאים. יש לו יתרון על פני הbms בטעינה ממושכת - הוא קצת יותר חכם ממנו כשהתאים מתמלאים.
האם באמת יש בעיה לחבר אותם במקביל?
אסף.
לא יודע.
לא יודע אם מישהו בעולם.... ניסה לחבר את ה BMS שיש לך למטען שיש לך :-(
בהחלט אני יכול לחשוב על בעיות.
בעיקר, זה יצריך משמעת ונוהלים (להקפיד לכבות אחד לפני שמחברים את השני. בסוף זה יקרה ותחבר את שניהם :-( )
אבל אני לא מבין מה הסיפור.
אני לא מבין מה זאת אומרת "ש לו יתרון על פני הbms בטעינה ממושכת - הוא קצת יותר חכם ממנו כשהתאים מתמלאים"?ליתיום זה לא עופרת, אין פה כל מיני אתגרים של float, trickle .... וכל השטויות. מגיע ל 4.2V עוצרים.
תא אחד מגיע לפני האחרים, מאזנים.
טעינה נשארת על אפס, יורד קצת, ה BMS נדלק מחדש וממלא (זה יכול לקחת למעלה מחודש, אם אתה מטייל מספיק, זה אפילו לא רלוונטי).
בקיצור, כל BMS בסיסי עושה את העבודה הזו, לא קונה סיפורים על חוכמה (לא נתקלתי בזה בשום אתר רציני).
למה אתה מסתבך?
שים BMS אחד קבוע, חבר אליו את כל הצרכנים , ואל תגע.
בא לך לחבר לזה ספק DC2DC, חבר, זה יטעין כמו שצריך.
בא לך לחבר ספק AC? אני מחבר ספק ישן של לפטופ (לנובו 20V) ל DC2DC.
בקיצור, תחזיק שני DC2DC, אחד ממותקן קבוע ברכב, וומתחבר שאתה מניע (שים עליו פיקוד בסיסי, לכיבוי).
DC2DC שני, מחובר לספק ישן (אתה מוזמן לקבל אחד במתנה. הלונובו נותן 4.5A , עובד סוכר).
בחניה מחברים את הAC, ומנתקים לפני נסיעה.
בכל השאר לא נוגעים, התקן ושכח.
שמשחקים, בסוף יש תקלות ושגיאות.
טוב. חושב על זה.
עכשיו לעניין הפצצה המתקתקת. אני מדבר על המצבר ליתיום עבור הקמפר.
התאים בתוך ארגז פעולה, יש בו נשם לאיוורור. יחד איתם אני שם בארגז את ה bms ואת ממיר dcdc צמודים לדופן לטובת קירור.
על דופן הארגז אני ארכיב שני מחברים אחד הולך לצרכנים השני לאספקת מתח.
היום המצבר 'בית' ממוקם בתא המנוע. חם שם. חם ברמה של 80 מעלות כשהמנוע עובד. כשנוסעים יש רוח (המצבר תכלס בתוך ה'עמוד' של הכונס אויר) אבל מי יודע אם הטמפ' באמת יורדת כתוצאה מזה..
לשים בכזה מקום חם מצבר ליתיום נראה לי לא בריא.
מצד שני..
יש לי מקום בתוך אחד הארונות - ממש מתחת לפנל צרכנים - עבור המצבר. הבעיה היא שזה בתוך האוטו. בתוך ארון עץ שבתוך האוטו. דליק. גם צריך להשתמש בחוט שהולך היום מהמצבר לפנל הצרכנים, בתור חוט מהמפצל למצבר. וזה חוט ארוך שלא מתאים מראש ליותר מ15 עד 20 אמפר כמו שהוא.
אני לא רוצה לייצר במו ידי פצצה מתקתקת.... אבל מה מהשניים יותר מסוכן? וואלה לא יודע.
אסף.
תשתמש בגזים של השריפה מהנשם עבור מנגנון הפלטה אוטונומי של המצבר מהאוטו.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
יש לנו מכר שאומר שמהנדס טוב זה מהנדס מעתיק. למדתי ממנו הרבה.
מכיוון שיש מספיק רכבים היברידיים שכיסוי המצברים שלהם זה ריפוד הספסל האחורי, אני חושב שאתה יכול בשקט לשים את סוללות הליתיום בארון עץ.