-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sidewinder
חנן
יכול להיות מצב שהגלגלים יהיו מקבילים אחד לשני ולא לשילדה ונכון לעשות שיהיו מקבילים אחד לשני ולשילדה גם כן
וזו הכוונה של לכוון את ברזל הזווית לכיוון של חזית הרכב ואז אפשר למדוד את המרחקים בין
גלגל לגלגל וגם בין הגלגל לשילדה ואז אתה מקבל מקבליות בין הגלגלים והשילדה
ודבר נוסף אתה יכול לספור סיבובים בהברגות של המיסבי קצה תבריג עד הסוף וספור סיבובים
יוסי
אחלה תודה רבה.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
חנן, כוון את הTOE IN של הזרועות האחוריות כך שהגלגלים יהיו מקבילים אחד לשני בגובה הסטטי של הרכב, עד כמה שאפשר - יותר נכון טיפה מכונסים פנימה. השיטה - כמו שיוסי כתב, חבר שני סרגלים קשיחים, אופקיים, לנאבות (במקום גלגלים) ומדוד עם מטר מרחק שווה קדימה ואחורה. בדיוק אותו עיקרון כמו כיוון שפור מקדימה ברכב עם סרן חי. תעשה את זה הכי טוב שאתה יכול, הבדל של מ"מ בודדים על גבי מטר זה זוית קטנה, וכאמור, שתהיה מתכנסת (גלגלים מכוונים פנימה קדימה). בהמשך תוכל לכוון סיבוב לפה סיבוב לשם - בשביל זה הרי השקעת 60$ בכל מיסב קצה JMX16, לא? ;)
אורך הציריות שאתה תזמין יהיה בטולרנס הרבה יותר גדול מאשר כיוון הTOE-IN, אל תדאג. כשהגלגל עולה ויורד הם זזות בתוך הCV מרחק גדול יותר משמעותית.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
נמרוד, אני חושב שאתה טועה. אורך הציריות מחייב להיות מדוייק והחלק הפנימי של ה CV צריך להנעל על הציריה במדוייק (משני צידי ה-CV) כדי שהציריה לא תשוט בתוך ה CV.
בפתיחה וסגירה של המתלה ה-CV נכנס ויוצא בתוך עצמו במגבלת תנועת הגולות.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
לזה אני מתכוון עידו. התנועה של המתלה מעלה ומטה גדולה יותר מאשר השינויים הקטנים בכיוון הTOE, ולכן זה לא מה שקריטי בהזמנה של הציריות. לדעתי.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
חנן, כוון את הTOE IN של הזרועות האחוריות כך שהגלגלים יהיו מקבילים אחד לשני בגובה הסטטי של הרכב, עד כמה שאפשר - יותר נכון טיפה מכונסים פנימה.
כמה זה טיפה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אורך הציריות שאתה תזמין יהיה בטולרנס הרבה יותר גדול מאשר כיוון הTOE-IN, אל תדאג. כשהגלגל עולה ויורד הם זזות בתוך הCV מרחק גדול יותר משמעותית.
הטולורנס שהאמריקאים מדברים עליו הוא בסך הכל 3/8 זה הכל. יענו כולה 9.5 מ"מ.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
שאלה למומחים בלבד ! מי שלא יודע בודאות את התשובה בבבקשה לא לענות, רק לקרוא את התשובות וללמוד.
לפני שאני מזמין את הציריות אני צריך לכוון את הזרועות האחוריות על ידי כיוון מיסב הקצה המסיבי שנמצא על כל אחת מהן, כך שהגלגלים האחוריים יהיו מקבילים לרכב, הכיוון הזה משפיע על אורך הציריות.
אז השאלה שלי היא איך עושים את זה בצורה נכונה ומקצועית ?
חנן שאלתה בצורה מיקצועית לא חובבנית או שאני לא מבין.
אבל השיטה שהחברים מצעים פה מניחה את הדעת ועובדת אבל פרט אחד לא אהבתי ברזל זווית זה לא חומר ישר או כל פרופיל ברזל אחר עם יש לך פרפיל אלומניום עדיף ואפשר גם עם חוט סימן של בנין אבל זה יותר קשה.
עידו
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
חנן שאלתה בצורה מיקצועית לא חובבנית או שאני לא מבין.
אבל השיטה שהחברים מצעים פה מניחה את הדעת ועובדת אבל פרט אחד לא אהבתי ברזל זווית זה לא חומר ישר או כל פרופיל ברזל אחר עם יש לך פרפיל אלומניום עדיף ואפשר גם עם חוט סימן של בנין אבל זה יותר קשה.
עידו
עידו שאלתי ברצינות וברור לי שהדרך הכי טובה ומדויקת היא לקחת את הרכב לכיוון במכון, אבל זה לא משהו שאני יוכל לעשות כרגע ולדעתי הדיוק של מכון לא כל כך חשוב לי.
ברור לי שפרופיל אלומניום טוב בהרבה מברזל זוית. בכל אופן תודה.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
כיון הציריות נעשה בצורה הבאה(כמובן לאחר שהמיתלים מאוזנים)
צריך לעלות את המתלה מקביל לגיר (סגירה מקסימלית)הכונה שמעל נקודה זו הציריה מתארכת
ומתחת לנקודה זו הציריה מתארכת וזה מידת הציריה .
למדידה מדויקת אני ממליץ לקחת ציריה ישנה לחתוך אותה לחבר לה קרדנים לחבר אותם למתלה
ולהגיע לנקודת סגירה מקסימלית ולמדוד(לפי המעקב שלי על שלבי הבניה אמור להיות רווח זאת
אומרת צריך ציריות יותר ארוכות).
לאחר מציאת האורך המתאים תוכל לקבוע מהלך פתיחה וסגירה
נ.ב
אם לבנתיים מדובר במנוע סוברו יש לי דרך להאריך ציריה (בונים משתים אחד) בעזרת מוט הולבר
מאוזן בדיוק מושלם(לגבי הספקנים שביניכם ) ויעמוד בכוחות של 200 כ"ס ללא בעית גזירה(בדוק
על מנוע 3000 סמ"ק אלפא 250 כ"ס)
בהצלחה!!!
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
דודי
שים לב חנן משתמש בציריות של פורשה ן CV930
שזה דומה לציריות חיפושית רק 28 שיניים ולא 33 שיניים
סוברו זה משהו אחר
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sidewinder
דודי
שים לב חנן משתמש בציריות של פורשה ן CV930
שזה דומה לציריות חיפושית רק 28 שיניים ולא 33 שיניים
סוברו זה משהו אחר
אין קשר בין סוג הציריה לבין הרעיון איך לקחת מידה!!!
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
חברים תודה. קבלתי ממכם את כל המידע הדרוש. אני מקווה לעשות את זה השבוע ואם לא אמס בחום :oops: אז גם אצלם את התהליך.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
בינתיים הגיעו ה "סטאב אקסלים" שייצרתי כאן בארץ הקודש. הם מורכבים מפלאנג' של CV 930 שבדרך כלל מתקינים בגיר ו מציריה קדמית של סופה "דנה 30" .שני החלקים הללו עברו חיתוך חריטה והתאמה מושלמת כולל לחיצה ב PRES ולאחר מכן ריתוך מיג מבחוץ ומבפנים. אין ספק שזו תהיה החוליה החלשה ב"רכבת" ההנעה. ימים יגידו איך היא תחזיק מעמד.
עכשיו אפשר להרכיב אותם על הזרועות ולכוון את הזרועות לקראת המדידה של אורך הציריות הדרוש...
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
OK אז ה"סטאבים..." במקום אפשר להתחיל לכוון, קודם כל הורדתי מהזרועות את הקאליפרים והדיסקים. לאחר מכם "פילסתי " את ה"סטאב אקסל" עם הפלאנג' של הגיר. בשלב הזה חיברתי "סרגל" אלומיניום לפלאטה שאליה מחוברת הנאבה ומדדתי מרחקים מהשלדה. השלב הבא היה לנתק את הזרועות ולהבריג את המיסב הראשי פנימה או החוצה לפי הצורך. כל הסיפור הזה בוצע מספר פעמים בכל צד עד שהייתי מבסוט ו........מיובש מחום, :oops::oops::oops:. ואז כבר לא נשאר לי כך למדוד את אורך הציריות . זה כבר יקרה ביום אחר.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
בינתיים הגיעו ה "סטאב אקסלים" שייצרתי כאן בארץ הקודש. הם מורכבים מפלאנג' של CV 930 שבדרך כלל מתקינים בגיר ו מציריה קדמית של סופה "דנה 30" .שני החלקים הללו עברו חיתוך חריטה והתאמה מושלמת כולל לחיצה ב PRES ולאחר מכן ריתוך מיג מבחוץ ומבפנים. אין ספק שזו תהיה החוליה החלשה ב"רכבת" ההנעה. ימים יגידו איך היא תחזיק מעמד.
עכשיו אפשר להרכיב אותם על הזרועות ולכוון את הזרועות לקראת המדידה של אורך הציריות הדרוש...
חנן שלום
למה לא ליצר את החלק קומפלט מחתיכה אחת בחריטה זה אפילו אמור לעלות אותו מחיר אבל יותר חזק בלי הריתוך ?
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
חנן שלום
למה לא ליצר את החלק קומפלט מחתיכה אחת בחריטה זה אפילו אמור לעלות אותו מחיר אבל יותר חזק בלי הריתוך ?
זאת סוגיה שחשבתי עליה אבל לא התעמקתי בה. בקשר למחיר , לא נראה לי שזה יעלה פחות מ 400 ש"ח (על העבודה לא שלמתי) ועל תשכח שחלק כזה צריך לעבור חיסום כך שאני דיי בטוח שזה יעלה הרבה יותר אבל בהחלט צריך לחשוב על זה.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן גולומבק
בינתיים הגיעו ה "סטאב אקסלים" שייצרתי כאן בארץ הקודש. הם מורכבים מפלאנג' של CV 930 שבדרך כלל מתקינים בגיר ו מציריה קדמית של סופה "דנה 30" .שני החלקים הללו עברו חיתוך חריטה והתאמה מושלמת כולל לחיצה ב PRES ולאחר מכן ריתוך מיג מבחוץ ומבפנים. אין ספק שזו תהיה החוליה החלשה ב"רכבת" ההנעה. ימים יגידו איך היא תחזיק מעמד.
עכשיו אפשר להרכיב אותם על הזרועות ולכוון את הזרועות לקראת המדידה של אורך הציריות הדרוש...
חנן פתאום שמתי לב שרשמתה שהחלק רותך במיג ידוע לך עם איזה סליל ועם החלקים מחוסמים?
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
חנן פתאום שמתי לב שרשמתה שהחלק רותך במיג ידוע לך עם איזה סליל ועם החלקים מחוסמים?
החלקים מחוסמים.
אין לי מושג עם איזה סליל השתמשו.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
חנן,
כל הכבוד על ההתמדה ועל ההשקעה !
המשך כך, זה בסוף משתלם, אני יודע :D !
בהצלחה בהמשך !
ערן.
-
תגובה להודעה: באגי T1 של חנן גולומבק, פרויקט בתהליך
אוקי, מתחיל להיות מעניין...
http://www.jeepolog.com/forums/attac...0&d=1243353324
אם אני מבין נכון, כיוונת את גלגלים למקבילות במצב הנראה בתמונה, של ציריה אופקית. אבל זה לא המצב הסטטי של הרכב - המצב הסטטי יהיה בערך שליש מהלך נמוך יותר. וזה אומר שבמצב הסטטי ,גובה נסיעה רגיל, הגלגל יהיה מכונס. זה לאו דווקא טוב או רע, אבל זה לא מה שאני הייתי עושה. עכשיו אני אשאל שאלה אחרת - האם הזרוע סימטרית? כלומר, האם השמאלית זהה לימנית, אתה יכול להחליף בינהן (למעט כמובן תושבות הבולמים שמרותכות בצדדים הפוכים)? במילים אחרות, האם במצב שנראה בתמונה, זוית קאמבר היא אפס או שלילית?