זה לא רמקול, זאת האוזן הקשבת של חנן לכל ליועצי הצפון...
גל שחם
Printable View
תגיד ברוך המיכל שמן הגה מרותך שם לשלדה או שזה רק נדמה לי .
קראתי את התגובות בעמודים האחרונים בשרשור והתפלאתי שלא הוזכר דבר על זה שבהרבה מאוד כלי רכב, משאבת הדלק נמצאת בתוך המיכל דלק, עם מתח חי, בזרם מספיק חזק לגרימה של ניצוצות בקלות רבה, וכל זה מוחזק על שני קונקטורים פשוטים שגם הם בתוך המיכל..
איך זה בטיחותי? מספיק שבטלטול חזק של הרכב, עם חצי מיכל מלא, מגיע גל חזק של דלק בתוך המיכל, ומזיז את החיבורים שבתוך המיכל... גם פה יש סיכוי מאוד קטן שזה יקרה אז איך זה יכול להחשב בטיחותי???
לי אישית זה תמיד משאיר טיפה דאגה על הלב בזמן נסיעה על הסמוראי שלי, ואני מאוד רוצה לעבור למשאבה חיצונית - או לסולר :), רק בשביל הסר ספק :)
תקני בטיחות של מכוניות מחמירים הרבה פחות מאשר של מכוניות מירוץ. ולאחר שכתבתי את זה, שים לב שבד"כ הקונקטורים נמצאים מחוץ למיכל. ואם יש קונקטורים בתוך המיכל, הם בחלקו התחתון. ניצוץ בתוך נוזל לא יכול להדליק אותו. רק ניצוץ באדי הנוזל יכול להדליק אותו.
אסף.
בנוסף לתגובה של אסף - בכדי שיהיה פיצוץ\אש צריך חמצן - בתוך המיכל (כאשר הוא סגור במכסה המקורי ) אין - מחוץ למיכל יש!
למנוע מאוורר יש בד"כ פחמים
ברוך ,אין לך מושג כמה שאתה צודק , לקח לי חצי יום למצוא בורג 7/16 אחד.ציטוט:
זה לא שהוא נמצא בחולון, כפר סבא או תל אביב.
דא"ג , אתם חושבים שהחרגול הזה מנסה להגיד לי משהו ?
והרי החדשות...
לקחתי בחשבון מרווח גחון במצב סטטי של כ 35-40 ס"מ,
במצב סגירה מלאה 10 ס"מ
ובמצב פתיחה מלאה ,כמה שיתאפשר.
התוצאות: סגירה מלאה אין שום הגבלה הרכב יכול לרדת עד הרצפה. פתיחה מלאה ,הרכב יכול לעלות כ 10 ס"מ ממצבו הסטטי ואז הזרוע מגיע לסוף המהלך שלה. אני יכול כמובן להגדיל את זה אם אקבע מרווח גחון סטטי קטן יותר.
סיכום , בגלל שכוח המשיכה פועל למטה אז הכניסה חשובה הרבה יותר מהיציאה :rolleyes:
ימים יגידו איך זה ישפיע על הנסיעה.
[quote=עידו לוריה;262611]שלום חנן
בדיוק.ציטוט:
נראה לי שהיוניבול העליון מגיע לקצה המהלך שלו ולא הזרוע כמו שכתבתה
[/[/quoteציטוט:
עם זה נכון אז אפשר לשנות לבית של היוניבול את הזווית ותקבל מהלך פתיחה יותר גדול .
לא רוצה אפילו לחשוב על זה.
בקיצור, זוית היוניבול לא טובה ומגבילה אותך בפתיחה, כמו שחששתי :rolleyes:
10 ס"מ פתיחה זה ממש ממש לא מציאה לרכב מירוצי מדבר כזה.
המתלה הזה היה צריך לתת לך בלי בעיה 33 ס"מ כניסה ו 18-20 ס"מ יציאה, אפילו 16 היה סביר.
היציאה חשובה בעיקר להתנהגות הרכב בסיבוב עם קרקע לא ישרה - אז יש למהלך היציאה חשיבות רבה.
מהלך יציאה של 10 ס"מ נשמע כמו - או אולי פחות - פאג'רו T2, וגם כמו כל ג'יפון עירוני או כל SUV. בטח לא כמו קלאס 1 או דומה לו.
נ.ב.
המצב חמור יותר = הרי אתה לא יכול לתת ליוניבול להגיע לקצה המהלך שלו, שאז יישבר או יקבל חופש תוך נסיעה קצרה אחת.
אם אתה מגביל אותו ברצועות הגבלה לפני סוף המהלך, אתה חייב לתת לפחות 2 ס"מ לפני הסוף, לאור הגמישות הקיימת במתלה וברצועות, ואז מהלך המתלה שלך הוא 8 ס"מ, וזה בלתי קביל לחלוטין.
לא נראה לי(כפי שכתבתי אי שם למעלה), שיהיה מנוס מחיתוך היוניבול והתקנתו מחדש בזוית הנכונה.
לא נעים אבל גם לא נורא - קצת עבודת מסגרות, פירוק והרכבה, והכל כמו חדש :cool:
אתה הרי לא מעלה על דעתך ליסוע ברכב כזה מושקע עם שילדה המאפשרת מהלך גדול, כשיש לך מהלך יציאה של 8 ס"מ.......:confused:
אתה צודק.
נראה לי שכדאי לי לקנות בתי מיסב חדשים ליוניבולים לפני שאני מחרב את הישנים.
אין צורך.
מה שצריך הוא כדלקמן:
1. לחתוך את היוניבולים עם מסגרת הברזל שמקיפה אותם, לאחר שהרכב הועמד על בוקים - תחתוך לא קרוב מידי לבית המיסב אלא כמה ס"מ רחוק יותר לכיוון הזרוע.
2. להשחיז היכן שצריך על מנת להציב אותם בפוזיציה הנכונה.
3. לתפוס אותם בפיקים כשהכל מחובר וכשהזוית של הציר ביחס ליוניבול היא *90 בקירוב, וכאשר הגיאומטריה הקיימת של המתלה נשמרת = לא לקצר ולא להאריך כלום.
4. לפתוח את הסנאפ-רינגס ולהוציא את המיסבים.
5. לרתך היטב את בתי המיסבים היקפית, כאשר הם סגורים על מנת ששפריצים לא ייכנסו לתוכם - הריתוך חייב להיות מקצועי ורציני.
6. לעטוף את איזור הריתוך בפלאח בריא שירותך מסביב ושימנע כל חשש לשבירת הריתוך ההיקפי.
7. לתת לעסק להתקרר לאט ובשקט.
8. להחזיר את המיסבים פנימה ולתת בגז.
אני לא מבין מה לא הבנת.
אתה לא חותך כלום בפלזמה. אתה חותך 3-4 ס"מ אחרי בית המיסב לכיוון מרכז הרכב, כלומר חלר מהזרוע המכופפת, ואת החלק הזה מרתך בזוית הנכונה לחלק הגדול של הזרוע.
מה לא ברור כאן???
אל תנסה לפרק את בית המיסב או לעשות נסיונות חסרי טעם להוציא אותו כמעט שלם ממקומו - לא תצליח וזה גם יהרוס אותו לגמרי, יעוות אותו וימנע הכנסת המיסב בחזרה.
אני אנסה לצייר את זה על התמונה של המתלה שלך ואשלח אח"כ.
אתה למעשה צריך ל"הוציא" את החלקים המסומנים באדום, פחות או יותר.
כך תוכל להימנע מחיתוך מלא של החלק - די אם תחתוך עם דיסק את ה V החוצה, "תקפל" את שני החלקים שנותרו אחד לכיוון השני, תרתך ותחזק כמו שהסברתי לך למעלה, וזהו.
תאמין לי שגם אם לא תדייק על מ"מ, אתה לא תרגיש הבדל וממש לא יקרה כלום.
[quote=הצפרדע;262746]
אתה לא חותך כלום בפלזמה. אתה חותך 3-4 ס"מ אחרי בית המיסב לכיוון מרכז הרכב, כלומר חלר מהזרוע המכופפת, ואת החלק הזה מרתך בזוית הנכונה לחלק הגדול של הזרוע.
quote]
חשבתי על מה שאתה מציע אבל בגלל שעכשיו המיסב מרותך בקו ישר שממשיך את מישור הזרוע אז מה שאתה מציע יגרום לקיצור סך כל הזרוע וישנה את זוית הקמבר.
תגיד לי סתומי, למה אתה כל כך מרובע??
מה, למדת במקרה הנדסה בטכניון? :p ? :cool: ?
בשביל מה יש לך היים-ג'וינטים מתכווננים בצד שני?!?
ואם הכיפוף ידרוש מהלך קצת יותר גדול, מה הבעיה להוסיף שם תוספת ברזל קטנה של 2 ס"מ?
הרי הכל נעטף בסוף עם פלאח עצבני שסוגר הכל ומחזק את אמאמאמא של החיבור?
וחוץ מזה, אם גם למעלה וגם למטה יהיה קיצור של ס"מ, הרי הקיצור הוא בשני המקומות מה שלא ישנה את זוית הקאמבר, לא?
מה פתאום למטה :shock: השתגעת לגמרי ? למטה הכל בסדר. אתה רואה שהיוניבול רותך כאן בזוית כלפי מעלה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...2&d=1249204469
הנה היוניבולים במצב פתיחה וסגירה מלאה.
נראה לי שאין בעיה עם היוניבולים התחתונים, הרכב שוכב ממש על הרצפה בסגירה מלאה.
בפתיחה מלאה אפשר לראות שעדיין יש ליוניבול התחתון מקום והבעיה אכן רק בעליון.
למה הכוונה ב"פתיחה מלאה"?
בתמונה הימנית שבה רואים את היוניבול בסוף המהלך, כמה פתיחה יש במתלה בס"מ?
אני מניח שלא מדובר על אותם 10 ס"מ עליהם דיברת קודם.
אם כן, אז יש לך בעיה.
אם המצב הזה הוא בפתיחה של נגיד 18-20 ס"מ, אז זה בסדר גמור.
הבעיה היא שאני לא רואה איך אתה יכול למדוד - ברגע שהיוניבול העליון משוחרר, אתה לא יכול לדעת בדיוק היכן להעמיד את ה UPRIGHT, ויכול להיות שמה שנדמה לך כפוזיציה נכונה, הוא בכלל סטיה די גדולה.
חנן, לא כתבת בדיוק כמה המהלך שמדדת בגלגל - כמה סגירה וכמה פתיחה עד שהמיסב העליון מגביל אותך?
ברור לפי התמונות האחרונות שהמהלך הכולל הזה נקבע על ידי המיסב העליון שבשני הכיוונים מגיע לקצה מהלך לפני התחתון.
יש לך כאן שתי נושאים: מהלך כולל, וחלוקה של המהלך לפתיחה וסגירה.
האוזניים בשלדה קבועות כבר. הנאבות על כל מכלוליהן סגורים. בלי לשנות את הרוחב הכללי, אז המהלך הכולל הוא עובדה גמורה, ולא תוכל לשנות אותו. אין לך מה להשוות לבאגים קלאס 1 אמיתיים - בהם גם המרחק בין האוזניים בשלדה קטן הרבה יותר, וגם הרוחב לרוב גדול יותר. המהלך הכולל שמדדת הוא נתון וזהו.
החלוקה של המהלך בין פתיחה לסגירה, כמו שזה נראה היא לא אידיאלית - אם מה שמקובל זה חצי-חצי עד עדיפות של 2/3 לסגירה, במקרה שלך יש משהו כמו 3/4 לסגירה. ומכיוון שגם המהלך הכולל לא גדול כמו שאולי היה ניתן לקוות, אז נותר מהלך פתיחה קטן מדי.
כדי לכוון את חלוקת המהלך, הדבר העיקרי שאתה יכול לשנות זה הזרוע העליונה. שינוי קטן של הזוית נדרש כדי להביא את החלוקה הזאת לאופטימום - אני חולק על ברוך, נדמה לי שהוא כתב לך לבנות כך שבמצב סטטי המיסב ממורכז בדיוק - זה לאו דווקא מדויק. זה תלוי איזה מיסב יגביל בסגירה ואיזה בפתיחה - אם העליון יגביל בשניהם, אז הזוית צריכה להתחלק על פי יחס הסגירה פתיחה. אבל יכול להיות שאחד מגביל בפתיחה ואחד בסגירה - זה דברים שרואים בצורה ברורה ביותר בתכנון הממוחשב, לעסתי את הנושא הזה בגרסאות מוקדמות של הTT של סרטינה ובגלל הקושי הזה להפיק מהלך מקסימלי מתצורת המיסבים הזאת, אפילו עם תכנון ממוחשב, בחרתי בתצורה החליפית של מיסבים שוכבים.
העצה שלי שונה קצת משל ברוך - אני הייתי מציע לך להזמין עוד זוג כוסיות ליוניבול ובאנגים למיסבים (בוא נגיד עוד 150$ סך הכל ביבוא מזוודה) ולבנות זוג זרועות עליונות חדשות, מדויקות. לדעתי זה בהחלט ביכולת שלך, את הריתוך הסופי אתה יכול לתת למישהו מקצועי יותר לבצע. לא רואה טעם בחיתוך וריתוך מחדש, הזרועות העליונות שלך הן בעלות מבנה נקי ואלגנטי עם מינימום של ריתוכים, זה צריך להיות ככה.
התיקון הזה אינו דחוף - יקח עוד חודשים להשלים את האוטו, וגם אם תגיע לנסיעות מבחן במצב הנוכחי לא יקרה כלום (עם רצועות הגבלה). אחרי שתבנה זרועות חדשות מדויקות, שיעבדו גם בשטח בצורה מיטבית, תוכל להסב את הישנות לאותה זוית כמו שברוך הציע והן ישמשו כספיירים.
שאפו לברוך שזיהה את הבעייה עוד בשלב המוקדם, שים לב שמדובר על תיקון עדין ומדויק של מספר מעלות בלבד למשולש העליון - זה ממש fine tuning. אני חושב שבסך הכל בוצעה עבודה טובה, אפילו טובה מאד בהתחשב ביכולות, ואם יש לקח מהותי בתכנון המתלה הקדמי הוא שנקודות העיגון בשלדה יכולות וצריכות להיות קרובות הרבה יותר אחת לשנייה. בעיקרון, צירי הזרועות התחתונות צריכים להיות הכי קרובים שאפשר, אפילו מתלכדים אחד על השני בדיוק (כמו במכוניות פורמולה אחת). אין לזה חסרונות מבחינת גיאומטרית מתלה ( לעומת זאת זה כן מציג אתגרים מבחינת חוזק השלדה).
*