אורי, אני מזכיר לך שזו רק זוית בטן, ובעיני היא הזוית הכי זניחה.
הוא לא משפר במאום, בקונפיגורציה שלך, בסרנים ובגובהם, או בזוויות הגישה והנטישה.
אז בדיוק כמו שהוא אמר, והייתי נוהג באופן זהה - אין שום סיבה לשינוי כזה, שמצריך בפני עצמו עוד שינוייים.
Printable View
קלוקינג זה לא סיפור גדול. אם אתה רוצה יש אפילו טבעת מתאם שעושה את כל העבודה.
לחילופין למהנדס מכונות שכל היום עובד עם סולידוורקס זה לא סיפור גדול לתכנן ולחתוך.
גם חיתוך וריתוך בבודי זה לא סיפור גדול. זה בסך הכול באיזור הריצפה. דורש קצת התאמות לא ביד דיל.
דורש כמובן מפרק כפול בגל הנע הקידמי (עוד $$$)
השאלה הגדולה האם זה שווה את זה? לעניות דעתי ממש לא, ומהסיבות ששמיל ציין.
אולי למשהו שכבר שיפור ושינה מכל כיוון ורוצה עד פרויקט, אולי..
לפי דעתי גם גשר גיר עבה ומסיבי כמו שנמרוד עשה מיותר. המקורי עושה עבודה לא רעה בכלל.
ובמקרה והוא נסדק, נשבר, מתקנים או מחליפים.
אשר לתושבות, נמרוד לדעתי זה לא הכיוון בגלל הסיבות שאסף צין.
דופן השילדה מאוד רגישה ואם היא נדפקת דורש לא מעט עבודה לתקן אותה.
אם אתה רוצה להיות ממש ממש צדיק, תקדח חור עובר כמו שאני עשיתי.
תכניס פנימה תותב ותרתך כמו שעידו הציע (מקדח כוס מלמעלה תכניס את התותב ואז תרתך חזרה)
חזק מאוד אין סיכוי שהשלדה תקרע, או תימעך, וגם הרבה פחות עבודה (כמו שאתה אוהב)
אם יש בעיה בבורג פשוט אפשר להחליפו.
ולמה לא להשתמש בתושבות לפי העיצוב של התושבות בודי. מישהו שם כבר חשב על חוזק פיזור לחצים עומסים ריתוכים וכו,,,
פשוט להכין משהוא דומה ולרתך.
תושבות הבודי הן קוביה שמרותכות מסביב.
היתרון - הרבה שטח ריתוך, החיבור מסביב מבטיח קשיחות.
שאלות שצריך לשאול את עצמנו - האם בתוך קורת השלדה מאחורי תושבת הבודי יש חיזוק? בלנדרוברים למשל אני יודע בוודאות שהתשובה חיובית. בגלל צורת החיבור של התושבת שיוצרת בעיה ומרכזת מאמצים, יש בתוך הקורה צלעות חיזוק אלכסוניות. מה יש בתוך השלדה של הג׳יפ?
האם המאמצים בתושבת דומים? לא ממש. על תושבת הבודי יושב משהו גמיש. המרכב מונח על התושבות, צף על הגומיות, ולא מאלץ את קורות השילדה. תושבת גיר מחוזקת היא קשיחה וכנראה מהווה קורת רוחב בשלדה, מקשיחה אותה. זה, אגב, שונה מגשר הגיר המקורי הגמיש.
שורה תחתונה תושבות המרכב מחוברות כמו חיבור של קורת שלדה לקורה אחרת. כלומר חיבור קשיח שמטרתו בחיבורי קורות להעביר מאמצים בעיקר בפיתול של הסולם. אבל עליה יושב גוף גמיש. ולמרות זה היא עדיין מחלישה את קורת השלדה בגלל הריתוך ההיקפי.
אסף.
התחלתי לחתוך את הגוף ולהחליף פחים. הפאץ' הראשון שנכנס למקום זה רגלי הנוסע. יצא סביר, יש הרבה לקחים. את הלוח הזה ניסיתי בשיטה משולבת - butt-weld מאחורה וחפיפה, overlap, מקדימה. אני חושב שbutt-weld עדיף בהרבה, למרות שבכל מקרה התוצאה מספיק חזקה וטובה. למי ששואל - פרופיל 100X50 הולך להחליף את כל הפינה, גם מחליף את כל האזור הרגיש הזה לרקבונות, גם משמש בסיס לכלוב ההתהפכות - חיבור בין הקשת הקדמית למרכזית, וגם בתור רוקר פאנל/מדרגת צד הכי חזק שיכול להיות. המשך ביום שישי הבא.
קובץ מצורף 109991
קובץ מצורף 109992
קובץ מצורף 109993
קובץ מצורף 109994
קובץ מצורף 109995
קובץ מצורף 109996
קובץ מצורף 109997
אפשר לראות פה את מה שאני חושב לעשות כדי לאפשר גישה לאום של תושבת הבודי המרכזית.
קובץ מצורף 109998
קובץ מצורף 110000
רעיון מעניין לתושבת. איך אתה חושב לסגור את הפתח בהמשך כדי שלא תצטבר שם טינופת/חלודה?. אני ניסיתי להימנע מפתח עליון מהסיבה הזו למרות שזה בהחלט נח.http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...3355284526.jpg
אצלי קדחתי חור עם מקדח כוס ליד החור של התושבת. מספיק כדי להכניס אצבע/מפתח להחזיק קונתרה.
הפרופיל כרוקר פנל גאוני. למה לא עשית את זה לפני חודש אז הייתי מעתיק ממך... עכשיו כבר סיימתי פחחות.[emoji6]
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
פרופיל כרוקר פאנל?
בעייתי בעיני. למה אתם חושבים שהפח של הבודי יחזיק את משקל הג'יפ כשכל העסק מתנדנד על סלע גדול?
הפרופיל אכן חזק ויחזיק מעמד, אבל כל הבודי שמעליו עלול להתעוות. גם ברגי תושבות הבודי לא בדיוק מיועדים להחזיק את השילדה + המכלולים המכניים שתלויים מהבודי.
אני טועה?
לגבי תושבות הבודי - הרעיון של נמרוד מצויין. אין מה לחשוש מהצטברות לכלוך. זה מספיק גדול על מנת להכניס לשם פעם בכמה חודשים צינור של שואב אבק חזק, שימצוץ משם את כל הליכלוך.
שמעתי על מישהו שחיבר בזנט בתור מגן סף, ואמר שעובד יפה.
וראיתי דיגום מסחרי של חיבור פח עבה בצורת L לדופן עד לתושבות, לאותה המטרה.
שאלה של הדיוט בענייני ריתוך, תיקון ופחחות-
כאשר יוצרים טלאים כאלה, כפי שעשית ברצפת הרכב(חתכת והחלפת בחתיכה אחרת), האם את הטלאי החליפי אתה מייצר בעצמך? אם כן, איך מייצרים פאנלים כאלה עם כל הקימורים, התבליטים וכד' באמצעים ביתיים?
או שפשוט הזמנת מחו"ל את הטלאי הרלוונטי?
אריאל
אני השתמשתי בבזנ"ט 40X40 בתור מגן סף בסיקס הקודם שלי, עשה את העבודה יופי, כולל הרמה עם הייליפט - אבל היה כמובן מלכודת לחות וחלודה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...75614173&stc=1
קובץ מצורף 110021
קובץ מצורף 110022
קובץ מצורף 110023
קובץ מצורף 110024
זה צעצוע חדש שניסיתי הערב לראשונה, עובד פצצה!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...4c1935d739.jpg
תופס את הפחים במרחק 1 מ"מ. אני נתקלתי בזה בharbor freight אבל יש באיביי
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/261191878631
1+ רעיון מעולה.
אבל.. איך חתכת את הפחים כל כך מדויק?
תן לי לנחש, קודם חתכת את הטלאי ואז סימנת על הגוף.
זה עובד טוב בחתיכות גדולות, פחות טוב על טלאי קטן.
חתכתי בבודי, אחרי זה חתכתי טלאי אוברסייז, הצמדתי אותו, סימנתי בטוש והשחזתי עד להתאמה. זה באמת טלאי קל כי מאחורה הוא בהגדרה גדול, ויחתך בסוף.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...6cf8ca5631.jpg
התאמת פרופיל 100X50 בדופן:
קובץ מצורף 110099
קובץ מצורף 110100
קובץ מצורף 110101
קובץ מצורף 110102
במקביל אתמול בלילה התחלתי לעשות סקיצה של כלוב התהפכות. הקשת המקורית הקיימת באפור, כיפוף אחד חדש באדום, השאר צינורות. הצינור האופקי יקבל רגליים שיתחברו לפינות הדשבורד, ומאחורי הדשבורד רגליים אופקיות עד לפרופיל למטה.
קובץ מצורף 110103
קצת אוברקיל אלא אם אתה מתכנן להתהפך הרבה.
אני לוקח את המילים בחזרה - נראה טוב מאוד הרעיון הזה של הפרופיל למטה.
למה? מה טוב בזה? אני לא שואל מסרקסטיות או ציניות, באמת רוצה לדעת. כמו שראית, אני צריך מתישהו להתחיל לשפץ את הבודי שנמצא אצלי.
כי הדפנות האלה בבודי, עם הפחים הכפולים, הם נקודת תורפה. תופסים לחות ורטיבות ומחלידים מהר מאוד.
הפרופיל חזק, לא יירקב, לפחות לא מהר ולא בימי חייך.... וגם יכול לשמש כרוקר פאנל/בסיס לכלוב התהפכות ומדרגת צד.