ממיר פיצפון הוא ממש לא מקורי.
הממיר המקורי נראה כמו דוד אגזוז גדול מאוד בחתך אובאלי ומוטבע בו הלוגו המחומש של קרייזלר.
Printable View
ממיר פיצפון הוא ממש לא מקורי.
הממיר המקורי נראה כמו דוד אגזוז גדול מאוד בחתך אובאלי ומוטבע בו הלוגו המחומש של קרייזלר.
...ובכן ידידי השמחה לפתרון הבעייה היתה מהירה מידי...😞
הגיפ עדיין מתחמם !
אני חוזר על הפעולות שעשיתי לפתרון הבעייה
1 רדיאטור נחושת 3 שורות לאחר ניקוי יסודי אצל בעל מקצוע.
2 הוחלפה משאבת מים חדשה.
3 הטרמוסטט בוטל.
4 ביטול הפאן קלא׳ץ ולאחר מכן הרכבתי וונטה חשמלית (של מזדה 3)במקום המניפה המכנית .
5 ניקוי ע״י חומר ייעודי של מע׳ המים.
6 הוספת שעון חום מכאני כדי לוודא אמינות של השעון חום של הרכב.
7 ביטול הממיר הקטליטי.
8 בדיקת לחץ הפוך - תוצאה סבירה.
9 בדיקת קומפרסיה -סבירה.
10 חיבור הרכב למחשב בדיקה וסורק תקלות - לא מציג תקלות
הרכב עדיין מתחמם ולא סוחב טוב
כשהרכב מונע ועומד במקום לא מתחמם , 90 מעלות.
נסיעה על כביש מהיר במהירות 90 מנוע מתחמם ל 105 מעלות ( בדיקה ע״יי מחשב בדיקה)
הערב יוצא לבדיקה במאמץ בדיונות, ונראה הלאה....
למי שיש רעיונות מה לבדוק עוד, סיבות להתחממות המנוע אשמח לדעת !
גש למוסך ובדוק לחצים. כולל פקק רדיאטור, ושים לב שמוטבע עליו אותו ערך שך לחץ כמו בסופה השניה שלך.
ותחזיר את המניפה המכנית, כולל כונס מקורי - עם או בלי פאן קלאצ', המניפה המכנית יעילה יותר מהחשמלית של מזדה 3. מנוע 4 ליטר 180 כ"ס מייצר בערך פי שניים חום ממנוע 1600 של מאה וקצת כ"ס, למה שהמניפה שלו תפנה את החום מהרדיאטור?
אסף.
היי אסף
ראשית עשיתי היום בדיקת לחצים ( לחץ הפוך ובדיקת קומפרסיה ) תקין
לגבי הפקק , פקק רדיאטור לסופה מינוביץ 13 bar
וונטה - לא המצאתי את הרעיון הזה, הכרתי הרבה שמזמן כבר החליפו את המניפה המכאנית
לחשמלית, חלק שמים של פורד מונדאו 95/6 , וולבו s80 ומזדה 3
מוריד עומס מהמנוע - סחיבה יותר טובה, קירור יותר טוב צמוד לרדיאטור ושואב בעוצמה יותר חזקה מהמכאני
מורגש בחוש
Sent from my iPad using Tapatalk
לחץ הפוך וקומפרסיה הן בדיקות של לחץ בתאי השריפה. אני מדבר על בדיקת לחץ במערכת הקירור. בדיקה סופר חשובה כשמנסים לאתר תקלת התחממות.
וזה שהפקק חדש לא אומר שהוא תקין.
מניפה חשמלית - יש כאן חבר באתר שמייד אחרי שהתקין מניפה חשמלית הסופה שלו התחילה להתחמם. גם הוא שמע את הסיפורים כמה שזה טוב והתחיל לחפש למה הסופה מתחממת. אגב, מניפה צמודה לרדיאטור זה גרוע מאוד, גם אם היא חשמלית היא צריכה להיות מרוחקת לפחות 150 מ״מ מהרדיאטור.
מוכח שהמניפה המקורית מקררת טוב. לא מבין את ההתעקשות על משהו שהוא לא מוכח.
אם אתה רוצה לחפש את הבעיה ברצינות, מתחילים קודם כל בנקודת התחלה של מה שעובד טוב באופן וודאי.
אסף.
היי אסף
אשמח שתסביר לי על הבדיקת לחץ במערכת הקירור, איך עושים ומה נבדק בה...
לגבי הוונטה , עזוב הבעייה הייתה לפני כן באותה מידה עם הפאן המקורי, לגבי היעילות נתווכח על זה בפעם אחרת...
והפקק, איך אתה בודק תקינות שלו?
ד. א מה החשיבות שלו או תפקידו במערכת הקירור
הערב יצאתי לסיבוב עם הג'יפ , לבדוק כמה דברים שהמכונאי המקצוען שלי הציע
לאחר נסיעה מאומצת של 15 דקות, מרים מכסה מנוע בחושך ורואה סעפת אדמדמה !
שכנראה מעידה על דוד האגזוז סתום...
אסף, ממתין לתשובתך כשתוכל בבקשה, תודה
גיא
Sent from my iPad using Tapatalk
גיא,
את תקינות הפקק בודקים עם המשאבת לחץ שאיתה בודקים את הרדיאטור. פשוט מלבישים עליה
מתאם יעודי לבדיקת הפקק, שנמצא בכל ערכת בדיקה כזו.
בפקק הרדיאטור יש קפיץ גדול ושסתום, ועוד שסתום קטן שנפתח הפוך מהגדול.
הגדול פורק את הלחץ מהרדיאטור בלחץ שנקבע לו, משחרר את האדים למיכל העיבוי, שם הם מתעבים
וחוזרים להיות נוזל.
כשהרדיאטור מתקרר, הלחץ יורד עד כדי תת לחץ, אז נפתח השסתום הקטן לכיוון הרדיאטור, והנוזל
במיכל העיבוי נשאב חזרה לרדיאטור.
זהו, על רגל אחת...
אתה בטוח שהסנסור שמורכב הוא סנסור מתאים?
והשעון?
ממליץ לבדוק טמפ' אמיתית עם מד חיצוני. יש מדי IR/Laser באיביי, זה די זול.
אם אתה באזור שלי, יש לי כזה בבית, אתה מוזמן.
סעפת אגזוז אדומה יכולה להעיד בסופה גם על מפלג לא הוכנס לפי הוראות יצרן או דליפה מהאגזוז.בתוך המפלג יושב חיישן סינכרון ואם המפלג לא מוכנס כראוי זה יכול לגרום לתופעה של התחממות וקרטוע זמני בזמן העלאת סלד.
אגזוז לוהט יחד עם התחממות יכולים להיות בכלל בעיית תערובת עניה. קצת קשה לאבחן מרחוק אבל שים לב שזו תקלה שעלולה לגמור את המנוע.
אסף.
לדוגמא חיישן חמצן לא תקין שגורם למחשב לחשוב שהתערובת עניה כל הזמן.
החיישן בתוך המפלג אחראי על תזמון מזרקים ואם המפלג לא יושב בול לפי הוראות היצרן זה יכול לגרום לתערובת עניה וזה בהחלט יכול לגרום להתלהטות סעפת הפליטה ובעיות התחממות.
תודה לכל המשיבים...
לצערי אני עדיין תקוע עם אותה הבעייה, מנוע מתחמם ולא סוחב במאמץ. סעפת אדומה, ומידי פעם בקפייר ולפעמים גם לא מניע....
נגמרתי מכל הבדיקות שיכולות להיות...[emoji26]... חבר אומר ״יאללה, בא נרים ראש ונראה מה קורה...״
חוזר בקצרה על מה שעשיתי.
מע׳ מים חדשה ותקינה - בדוק !
בדיקת לחץ הפוך - קומפרסיה סבירה ברובם, צילינדר אחד 135
אין בועות ברדיאטור או עליית מים החוצה בזמן דחיסת לחץ אויר לצילינדרים .
אין תקלות מחשב.
ממיר קטליטי הוסר.
בקיצור נאחס אחד גדול על סף ייאוש .....
Sent from my iPad using Tapatalk
שתי שאלות אליך:
1. בדקת לחץ במערכת קירור? גש למכון לרדיאטורים ותבקש שיבדקו, זה מעיין פומפה שהם מחברים לפתח המילוי ברדיאטור ומכניסים לחץ ובדקים אם יש דליפה.
2. איך בדקת קודי תקלות?
3. רעיון שעלה לי עכשיו, תבדוק ויזואלית שחוטי ההצתה לא קרועים ומחוברים בצורה טובה למפלג ולפלגים, תוציא את הפלגים, אחד אחד, תסתכל איך הם נראים ואם המרווח הוא 0.035 אינצ.
4. עוד רעיון, אולי הקויל תקול?
הלכת לדברים הגדולים של בדיקת קומפרסיה, להוריד ראש מנוע וכדומה, עדיף להתחיל מהדברים הפשוטים.
בהצלחה,
אביגדור
3 ו-4 של אביגדור לא רלבנטיים.
1 כנראה שלא, כי לא זכור לי שדיווחת על אובדן מי קירור, ואניח שאת 2 אתה יודע.
עד כמה אתה מוכן לחשוב מחוץ לקופסא?
הסימפטומים שאתה מתתאר דומים לתערובת ענייה או לבעייה בתזמון הצתה.
יש עוד הרבה לעשות לפני שמרימים ראש, שגם לא בהכרח הבעייה.
1. בדוק לי בבקשה את מתח ה-5V במצב עבודה של האוטו. בנסיעה, לא רק בעמידה. למיטב זכרוני זו הרגל האמצעית בקונקטור של החיישן.
2. החלף חיישן MAP. לא הרבה יודעים, אבל הוא אחראי לאיכות התערובת. חיישן דפוק לא יניע וחיישן דפוק חלקית (או הצמה שלו) עשוי לגרום בעיות. צמה דפוקה שמורידה מתח, תגרום להורדת איכות התערובת.
3. עד כמה אתה מבין באלקטרוניקה ובבנייה אלקטרונית? מסוגל לבנות ולחבר מעגל שעוקף את ה-MAP ומאפשר העשרת והורדת תערובת. במעגל טרניסטור, נגד משתנה, וולטמטר ומפסק 2 מצבים ON-ON.
4. מתי נוקו/שופצו/הוחלפו מזרקים?
5. מי ומתי כיוון/החליף טיימינג? האם הסתכלת מכיוון הקארטר (מפורק) אל גלגלי השיניים של הטיימינג וראית מה מצב השיניים?
לך לעבוד ודווח.
שנה טובה.
יש טרמוסטט?