חופש זה סבבה אבל אתה מסכים איתי שגומיה קרועה זה לא טוב ?
מה גם שכמעט ואין בשר לגומיה. לקח לי קצת זמן למצוא אותה.
לצערי הרב, ככול שהזמן עובר, מתברר לי שאני צריך לבנות את השמינקס שלי מחדש.
לא יעזור כלום. כבר החלפתי חצי אוטו, נשאר החצי השני :wink:
Printable View
חופש זה סבבה אבל אתה מסכים איתי שגומיה קרועה זה לא טוב ?
מה גם שכמעט ואין בשר לגומיה. לקח לי קצת זמן למצוא אותה.
לצערי הרב, ככול שהזמן עובר, מתברר לי שאני צריך לבנות את השמינקס שלי מחדש.
לא יעזור כלום. כבר החלפתי חצי אוטו, נשאר החצי השני :wink:
חבל שאחרי כל מה שנכתב כאן בחרת גם אתה ללמוד מהנסיון...ציטוט:
לצערי הרב, ככול שהזמן עובר, מתברר לי שאני צריך לבנות את השמינקס שלי מחדש.
לא יעזור כלום. כבר החלפתי חצי אוטו, נשאר החצי השני
פתח גליון אקסל, רשום כל הוצאה שיש לך על הרכב, ספר לנו עוד חצי שנה לכמה הגעת...
רמז- זה יהיה פי כמה וכמה יותר מאשר לחסוך 5K בקנייה ועדיין תשאר ביד עם גרוטאה. תוכל לספר על כך לדורות הבאים ולהצהיר מנסיון שלא כדאי לקנות בזול, רמז - גם לך אף אחד לא יקשיב...
שמעת אותי מתלונן? אם כן אז לא זאת הכוונה.
השיקול שהנחה אותי לקניית גרוטאה עדיין הוא לדעתי השיקול הנכון למי שרוצה להכיר כל בורג ברכב.
אם הייתי מחכה, רוב הסיכויים שהייתי קונה את הרכב של חנן. אבל לא חיכיתי.
אני יכול לומר לך בוודאות שבסופו של דבר אני אוציא על הרכב פי 3 או אפילו פי 5 ממחיר הקניה.
אבל אז הוא כבר לא יהיה גרוטאה. כבר עכשיו אני לא חושב שהוא גרוטאה. פחחות זוועה וצריך דחוף קפיצים ובולמים חדשים. גם מערכת חשמל מסודרת יותר לא תזיק לו אבל גרוטאה הוא כבר לא.
חוץ מזה, ההנאה שבתיקון שווה לי בנתיים את זה. שלא לדבר על ההנאה שבנסיעה עליו (מזוכיסט :)).
אבל זה באמת לא לשרשור הזה.
תרים את הטרנספר עם ג'ק עד שיורד כל העומס מגשר הגיר, נתק את התושבת מגשר הגיר, הורד גשר גיר, פרק תושבת מהגיר והרכב חדשה, הרכב גשר גיר, סגור אומים על תושבת הגיר, ובסוף תהדק את בורג הגבלת המומנט (תודה קיד על השם הנכון לשטרונגול הזה). שום דבר לא מסובך, אלא אם תגלה כמו בהרבה סיקסים ישנים שההברזות בשלדה לברגי גשר הגיר גמורות, ואז זה דיון אחר שלדעתי היה פה רק שבוע שעבר....ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
המלצה שלי - קודם כל תבדוק שהתושבת לא תקינה, על ידי הרמה עדינה של הטרנספר. אל תנחש מה מצב הגומיה, בדוק. חבל לעבוד לחינם כשיש לך בטוח עוד הרבה דברים דחופים יותר לסדר בג'יפ.
ואם אתה מחליט לפרק, WD40 על כל הברגים יומים לפני ושוב יום לפני, עדיף כמה פעמים בכל יום ובנדיבות.
הקלאץ אולי לא מחליק אבל הבהונות שלו עקומות ומיסב הלחץ לא לוחץ כראוי על הקלאץ ההפרדה לא מושלמת כמו גם ההצמדה... זו יכולה להיות מאוד התקלה..
הייתי היום ביאנוביץ' וקניתי את הבורג מומנט ותושבת גיר חדשה.
במהלך שבוע הבא אני ארכיב את זה.
לא עלה יקר במיוחד.
I whouldnt waste money on the torque stud
I generaly take the whole bracket off and use it for for FLACHIM
I never seen any adverse effect from not having it,
as you know, the trans mount is the same as any Chevy rear wheel drive product, have you ever seen a torque stud on any 4x4 chevy truck?
צחי, אולי הסיבה לגשר הנוסף הזה היא גם עקב מבנה תושבות המנוע שבנויות שונה? זאת שאלה כנה אגב, ולא ציניות.
אצלי הכנתי גשר בעצמי. משהו הרבה יותר מאסיבי. השתמשתי בפלאח בעובי של 8 מ"מ אם אני לא טועה. אליו חיברתי 2 כריות גומי מלאות, ללא צורה קונית. במצב הזה, התושבת מונעת תזוזות בצורה מוצקה יותר.
זה עובד יפה מאוד, ולא מעביר ויברציות של המנוע למרכב. גם לא גרם לשום נזק עד עכשיו.
העסק מחזיק מעמד יפה במשך השנים והחופשים הצטמצמו.
מצד שני, גם גשר הגיר מחוזק, וזה אולי מומלץ בכל מקרה.
Eren,
First, my name is not zahi, call me Yosi if you like
The theory behind the torque stud have nothing to do with viberations
The idea is to counter ballance the additional whight of the transfer case on the other side.
The motor mount design is very similar between the Chevy and the jeep, like I said, both use the Identical trans mount, so I dont see your point
I will admit thats its not a dad idea to have it there, just that in my opinion its dead whight.
יוסי :lol: , אני שאלתי אם תושבות המנוע זהות.. כבר הבנתי שתושבות הגיר דומות מאוד.
בקשר לחלוקת המשקל ע"י הרגל הנוספת של תושבת הגיר.. אני לא ממש מבין איך היא אמורה לעשות משהו..
לצערי, המצב אצלי קיים כך יותר מידי שנים כדי שאזכור מה היה המצב אצלי לפני תוספת התושבת הזאת (בהתחלה היתה רק התושבת המרכזית של הגיר בלי הרגל הנוספת).
בקשר לחלוקת המשקל ע"י הרגל הנוספת של תושבת הגיר.. אני לא ממש מבין איך היא אמורה לעשות משהו..
Simple, in theory
as the crank rotates clockwise and the rear driveshaft rotates clockwise, the engine/trans assy is trying to rotate counter clockwise
the additional support will help prevent that rotation by using leverage on the bushing on the bottom of the skid plate/trans cross member,
Therfore, preventing premature faliure of the trans mount
With me so far?
However, as time goes by the bushings fail and they eather dont get replaced or the whole assy gets thrown away without any differance in performance, I believe that most CJ's around here are missing that bracket all togethe.,
כבר מזמן נתקלתי בפירסומים על התושבות האלה לסיקס
http://img50.imageshack.us/img50/9559/14xf.png
מישהו הביא?
מישהו התקין?
נמרוד
Those are known as bomb proof
most excellent if you can take the price
very very beefy
Here is a link with some prices:
http://www.mountainoffroad.com/catal.../bombproof.htm
נראה לי דיי פשוט להכין כאלה תושבות.
מצד שני, אני חושש שתושבות כאלו יכולות לגרום לנזק לשילדה. נראה שהן לא מאפשרות מספיק שיכוך כנגד המומנט שמערכת ההנעה מייצרת ופשוט יעבירו את המומנט ישירות לשילדה. כמעט ואין שם גומי ביחס לתושבות המקוריות.
מצד שלישי, אולי לייצר כאלה אבל עם בושינג בקוטר גדול יותר?
מצד רביעי, התושבות המקוריות אמורות להחזיק מעמד שנים אם המצב תקין, ואולי כדאי למצוא מה הבעייה?
התושבות הBOMBPROOF נושאות בעומסים לכל הכיוונים- תומכות תזוזה של המנוע למעלה, למטה, לפנים, לאחור ולצדדים. התושבות המקוריות תומכות את המנוע מלמטה, ולמעשה לא תומכות כלל תזוזה שלו למעלה (בקפיצה בשטח, המנוע מתרומם יחסית לשלדה וקורע את התושבת), ותומכות מעט מאוד תזוזה לפנים או לאחור.
זה, יותר מהכל, התרומה של תושבות כאלה. אני הכנתי לפני כמה שנים תשבות בסגנון הזה לסיקס, אם אני זוכר נכון השתמשתי בבוקסות של תושבות מנוע של טויוטה כלשהו, בגלל שהתאימו בול בתוך צינור (לא זוכר את המידה).
אסף.