אין ברז בג׳ימני, וגם לנקות לא סיפור.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9E%D7%A0%D7%99
Printable View
אין ברז בג׳ימני, וגם לנקות לא סיפור.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9E%D7%A0%D7%99
בהפעלת החימום אתה מפעיל מפוח שמפזר את החום בקבינה, נוזל הקירור עובר תמיד ויש תריס שנפתח כשאתה מעביר את הסקאלה לחום. לא ידוע לי על ברז בקו.
לגבי הגיר - יש ברדיאטור קולר גיר קטן, התחממות יתר הגיר בשטח (נניח נסיעה בH כשצריך L) יכולה לחמם גם את נוזל הקירור - גם זה קרה לי.
בגלל זה אנשים מפרידים רשויות או מוסיפים קולר גיר בנוסף.
כאורח לרגע ....
א. הבועת אוויר בסרטון נראית כאילו לא בוצע ניקוז אוויר מהמערכת עד הסוף. או שכן יש בריחת גזים למערכת הקרור.
ב. קשה להניח שהגיר מחמם לך את מערכת הקרור בכזאת דרסטיות (הגעה לקו האדום) , אם זה מהגיר, מזמן היית מתלונן על בעיות גיר.
ג. הרדיאטור הפנימי לחימום בסרקולציה ורק מווסתים דרכו אוויר לתא הנוסעים כשרוצים חימום . מכיוון שהוא כלוא בתא ללא זרימת אוויר (בקיץ ), השפעתו מינורית על מערכת הקרור (ההשפעה היא בתוספת זניחה של נוזל קרור במערכת).
ממליץ לך,
א. לבצע בדיקת 4 גזים כשהמנוע בטפרטורת עבודה או מתחמם .
ב. במידה ו - א' עבר בהצלחה, בזמן שהמנוע בטמפרטורת עבודה, בזהירות בזהירות נסה לאחוז בצינור כניסה ויציאה מהרדיאטור בשני ידיים,
אם ההרגשה של טמפ' שונה משמעותית, יש לך בעיה עם טרמוסטט תפוס או לא מתאים.
ג. אם גם ב' עבר בהצלחה , תבדוק ע"י מגע יד (כשהמנוע קר) של רשת הרדיאטור, אם הרשת חדה יחסית, זה מצוין .
אם מתפוררת לך ממגע , הרדיאטור גמור (מוליכי החום שרופים ואין קשר שזרימת הנוזל דרכו מצויינת).
ד. בהנחה שסעיפים א עד ג עברו בהצלחה, החלפת משאבת מים, החלפת פאן קלאץ' , ביצעת ניקוי כולל למערכת, ביצעת ניקוז אוויר כמו שצריך,
אזי בצע בדיקת CO2 בנוזל הקירור וקווה לטוב .
בהצלחה
רענן
אני מכיר שרכב שיש לו דליפת גזים למערכת הקירור דוחף החוצה את נוזל הקירור. לא ראיתי שהוא תיאור זאת כך...
ערב טוב,
שוב תודה לכולם על התגובות, בואו תעזרו לי לפתור את התעלומה...
עברו כבר מספר ימים מביצוע המעקף של הרדיאטור, בזמן הזה הספקתי לנסוע עם הרכב 5 נסיעות ארוכות (כולל עלייה לירושלים), הרכב לא התחמם פעם אחת!
- האם ייתכן שהרדיאטור חימום סתום בצורה כזאת שמונעת סירקולציה של המים במערכת עד כדי מצב שבו הם מתחממים יתר על המידה?
- היכן נמצא החיישן שמתריע על חום מנוע? אולי הוא הבעיה?
- מישהו מוכן להעלות בדיקה מצולמת (כפי שהעלתי) במנוע תקין בוודאות של גימני ונראה האם יש הבדלים?
בכל אופן, כרגע התכנון שלי הוא לא לקחת סיכון וללכת ע"פ ההמלצות של החברים כאן על בדיקה של CO2 במי הקירור, כרגיל, אעדכן!
זה לא סותר.
חישוב יכולת הקירור של מנוע לא לוקחת בחשבון את רדיאטור החימום כחלק מיכולת קירור המנוע בעבודה, אלא את רדיאטור המנוע.
בפועל,
אם אתה פותח את הרדיאטור הפנימי לסירקולציה ואויר שעובר דרכו, הוא מוסיף שטח קירור.
לפי התיאור של אופי העבודה בגימני, יש סירקולציה קבועה, ובהינתן שבמקרה הנוכחי הוא היה סתום=פחות נפח נוזל משתתף בתהליך ופחות שטח עבודה.
פתחת את הסתימה ובבת אחת יש עוד נוזל שמשתתף בעול פיזור החום.
מה שאומר,
שבמצב תקין, המנוע לא אמור להסתמך על הרדיאטור הפנימי לקירור, ובעיית התחממות המנוע לא אמורה לנבוע בגלל שרדיאטור החימום הפנימי היה סתום.
בהרבה רכבים, בגלל עלות תיקון וכו, במקרה של נזילה ברדיאטור הפנימי, מבטלים אותו ואין בעיה עם הקירור מנוע.
ירידת הטמפ אחרי הפתיחה אומרת שהוא מפצה על משהו אחר.
זה כמו לפתוח פתח במכסה מנוע לפינוי אויר חם במקום לטפל במערכת קירור לא תקינה.
הבועות ברדיאטור לא מפריעות לך?
אתה שואל אותי?
אם אני מבין נכון:
כרגע רדיאטור חימום מחוץ למשוואה
פאן קלאטש נעול קבוע
כבר 5 נסיעות ללא בעיה.
חשד לדליפת גזים מהראש.
לגבי הבועות כתבתי - דליפה של גזים נוטה לדחוף נוזל החוצה למיכל עיבוי. בדיקה וויזואלית פשוטה תיתן כיוון. בדיקת לחץ במערכת עם שעון לחץ פשוט תיתן גם כיוון טוב (למעט סדק שמתרחב רק במאמץ - ראינו כאלה) בדיקת CO2 במים גם תסגור את הנושא.
ניחוש לא מלומד - מה שסתם לך את רדיאטור החימום כנראה שגם קצת סתם לך את הרדיאטור (שכנראה עשה את שלו), יתכן והשתחרר והתיישב איפהשהו במערכת...
כתבת שעשיתם שטיפת מערכת. לדעתי זה לא שווה ערך לפירוק וניקוי רדיאטור, אז תדע מה מצבו ולדעתי הוא בדרך החוצה. רענן כתב דגשים איך לבדוק בבית לפני את הנושא.
אם תרצה לבדוק CO יש לי ערכה, ברמת גן.
קובץ מצורף 119857
לגבי מיקום חיישן טמפ, זה מה שמצאתי- מספר 16
אבל עדיף שמישהו שמכיר את הרכב יאשר שזה האיור הנכון.
שלום לכולם, לצערי רק היום ראיתי את התכתובת הזו אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם :), גם אני סובל מאותה הבעיה בגימני 2008 אוטומט כבר במשך שנה וקצת כיוון שהתופעה מגיעה לעיתים רחוקות במיוחד בימים חמים ולא תמיד.
לאחר שקראתי את כל השרשור אנסה לשפוך קצת אור על הנושא ואולי גם לקבל את עזרת החברים המנוסים כיוון שגם אני עדיין לא הגעתי לפתרון התקלה.
בדרכי לפתור את הבעיה התייעצתי עם אנשי מקצוע רבים ומהטובים שאנו מכירים אך ללא תשובה חד משמעית.
אפרט בסדר כרונולוגי את סדר הפעולות אותן ביצעתי עד היום בכדי לנסות לשפוך אור על הנושא כיוון שאני עשיתי חלק מהדברים שהומלצו בשרשור:
1. הפעם הראשונה שנתקלתי בבעיה מייעוץ עם מוסך מסויים טענו הגורם הוא התרמוסטט שלא נפתח והוחלף תרמוסטט למקורי.. לאחר זמן מסויים התופעה חזרה.
2. הפנו אותי לבדיקת נזילות ברדיאטור, כיוון שמיכל העודפים היה מתמלא ומגיע לשפיכת יתר. בוצע בדיקה לנזילות לא התגלתה נזילה. הבדיקה בוצע ע"י החזקת הרדיאטור בלחץ מסויים למשך 20 דק או חצי שעה ללא ירידת לחץ.
3. בהמשך טענו שהרדיאטור כבר לא מספק תפוקת קירור מתאימה בעקבות קצת לכלוך שהיה במערכת, החלטתי לבצע ניקוי רדיאטור, פתחו אותו העבירו חוטר בכל המעברים, בקיצור הרדיאטור לא היה סתום, לבסוף בוצעה בדיקת לחץ נוספת הלחץ נשמר.
4. ביצוע בדיקת קומפרסיה לראש מנוע, נמצא תקין למעט חוט הצתה אחד שהיה פגום, שככל הנראה לא היה הבעיה אך הבחור שביצע לי את הבדיקה טען שזה מה שגרם לבעיה וכל זאת החלפתי את החוט.
5. לאחר חזרה של ההתחממות החלטתי להחליף את הרדיאטור בעצה גם של אחד המוסכים, הולף רדיאטור למקורי ע"מ שלא יהיה ספק... התקלה חזרה
6.לאחר מכן החלטתי לעשות קולר גיר כיוון שייתכן והחום נובע מהתחממות של הגיר, הרכבתי קולר גיר בנוסף לחליל של הרדיאטור.
7. בהמשך לאיפיון התקלה נאמר שהרדיאטור הפנימי סתום וזה מה שגורם לזרימה איטית או מים עומדים ומתחממים יתר על המידה, אך כיוון שבדקתי את המערכת קירור קודם לכן ךא נשמע לי הדבר הגיוני ופירקתי את צנרת הרדיאטור הפנימי והעברתי זרם מים משני כיווני הרדיאטור, הייתה זרימה חופשית משני הכיוונים כך שכנראה הרדיאטור הפנימי לא סתום.
8. לאחר מכן בהמשך עם התייעצות בעלי מקצוע נוספים טענו שהפאן קלאץ "התעייף" ולא תופס ובבדיקות שלי בעבר ובהווה לא הבחנתי בשום בעיה איתו וגם לאחר האבחון שהוא לא תקין הוא נבדק הכל היה בסדר איתו, בגלל שהתייאשתי החלטתי להחליף לפאן קלאץ חדש מקורי, באותו זמן גם בדקתי שהמשאבת מים מסתובבת חופשי ללא התנגדות מסויימת ולפי הוראות סוזוקי היא תקינה.
התקלה המשיכה לחזור פעם בכמה שבועות ובעיקר לאחר נסיעות ארוכות של יותר מחצי שעה וגם לא תמיד.
מאז שהתחילה התקלה אני בהרבה מהנסיעות מנטר את טמפ' נוזל הקירור ברוב הנסיעות הסטנדרטיות הטמפ' עבודה באזור 99-105 מעלות (כאשר אמור להיות באזור ה90-95 מעלות) כאשר בימים חמים רק כאשר הטמפ מגיעה לאזור 116 מעלות המד טמפ בלוח שעונים מתחיל לטפס.. חשוב לציין כי כאשר הוא מתחיל לעלות אני מעביר לניוטרל עם גז קבוע ותוך שניה/שתיים המחוג חוזר למצב הרגיל.
אני ממשיך לנסות למצוא את הפתרון ואני בהמשך מתכוון להחליף חיישן טמפ נוזל קירור מקווה שזה יעזור.
אשמח לעוד עצות חכמים, לדעת מה אתם חושבים ואיך אתם מציעים להתקדם לשלבים הבאים.
לכותב השרשור אשמח לקבל עדכון מאצלך.
קובץ מצורף 124434
בנוגע לחיישן טמפ׳ זהו השרטוט לvvt
יושב ממש מאחורי המנוע, נמצא ליד הקונקטורים של חיישני החמצן.
למה להחליף מד טמפ אם הוא קולרטיבי למדידיה החיצונית שאתה מבצע לנוזל הקירור? איך אתה מבצע מדידה? איפה הרגש? על הראש או מטעם על צינור?
במכון שלי לא בודקים לחץ במערכת 20-30 דקות אלא לילה שלם.
האם בכל מקרי ההתחממות מיכל העודפים היה מלא ונשפך? - לא שאני הכי חושד בזה אבל האם הוחלפה הצינורית אליו?
האם בוצעה בדיקת CO2 בנוזל הקירור?