golyat , יש לך מניפה חשמלית בקדמת מעבה המזגן שלך או שאתה פשוט סומך על המכנית שתקרר גם את הרדיאטור מנוע שלך וגם את המעבה?
Printable View
golyat , יש לך מניפה חשמלית בקדמת מעבה המזגן שלך או שאתה פשוט סומך על המכנית שתקרר גם את הרדיאטור מנוע שלך וגם את המעבה?
ללא מניפה חשמלית כרגע.
היו שתי מניפות חשמליות. המהירות הנמוכה היתה מחוברת להפעלה ב190 f והגבוהה ל205f כמו כן. המזגן היה מחובר למהירות הגבוהה. זה לא הספיק. אני מניח שמאווררים חזקים יותר היו עושים את העבןדה.
בכל מקרה כרגע מניפה מכאנית אחת ואחרי נסיעת מבחן בעליה ארוכה עם מזגן עובד הרכב לא מתחמם. עומד יציב על 190f במד חום המכאני. ועל 90 מעלות בחשמלי.
אני מבסוט. למרות לתחושתי המניפה המכאנית דורשת יותר כח מהמנוע. עם החשמליות התגובה לדוושת הגז היתה יותר מהירה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
1. המאווררים החשמליים שלך היו מחוברים לא נכון. המהירות הנמוכה מעבר להיותה מחוברת לטמפ' הפעלה הנמוכה - צריכה לעבוד ***באופן קבוע*** כאשר המזגן דלוק, או לכל הפחות כאשר המדחס נכנס לפעולה.
2. המכנית בלבד לא תוכל לקרר גם רדיאטור מים וגם מעבה מזגן בימים חמים בעליות ללא מאוורר חשמלי בקדמת המעבה לתגבור (שגם הוא - צריך לעבוד קבוע כל עוד המזגן עובד), וגם אם בכביש זה יעבוד זה יהיה גבולי, ברגע שתגיע לפקק או לנסיעה איטית בשטח לא תוכל לעבוד עם מזגן לאורך זמן.
אם אתה בעניין של להשאיר את המכנית אחלה, מציע לך לשקול להוסיף מאוורר קדמי בחזית המעבה אם אתה רוצה שהמערכת תצליח להתקרר בכל התנאים או לפחות תצליח להתמודד איתם.
תודה על העצות. אני רוצה להוסיף מניפה חשמלית. רק צריך למצוא לה מקום. צפוף שם.
המזגן היה מחובר למהירות הגבוהה של המניפות החשמליות באופן קבוע ועדיין הרכב היה מתחמם.
בעתיד אני מתכנן למצוא רדיאטור מזגן צר יותר ולהרכיב אותו יחד עם מניפה חשמלית.
היום ב40 מעלות חום הרכב לא היתחמם כל העליה מצומת כורסי לרמת הגולן. ( 12 קמ עליה.) מניפה מכאנית גמישה 18 אינץ 6 להבים.
גם בסרק בעמידה הקירור טוב.
ברור לי שמניפות חשמליות חזקות ביחד עם אלטרנטור מוגדל יעשו את העבודה.
נאסוף חלקים. מתישהו בעתיד נעשה גם את זה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
רק לי עוברת בראש השאלה: מה לעזאזל אתה עושה ב 40 מעלות חום מטפס עליות בגולן עם סיקס?
:p:cool:
יש לו מזגן :)
איזו שאלה מוזרה..
יום חופש מהעבודה. 40 מעלות חום בחוץ.
מה עוד יש לעשות?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
כיוון שחיברת את המזגן למהירות גבוהה המעבה למעשה לא מקורר עם מזגן עובד אלא מקבל קירור אך ורק כשהטמפ' במים מגיעה להפעלה של מהירות גבוהה וזה כבר שלב מאוחר מדי לנסות לקרר את הרכב כי גם המעבה רותח וגם רדיאטור המים חם מאוד. בשיטה הזו אגב היעילות של המזגן יורדת דרסטית מאותן סיבות.
בחיבור המזגן למהירות נמוכה באופן קבוע אתה שומר על קירור קבוע למעבה מה שמשאיר את הטמפ' מבוקרת בלי קפיצות של חום למהירות גבוהה ומטה.
טעות נוספת ועיקרית שעשית לפי מה שכתבת באחת התגובות כאן היא ששמת את יוניט ההפעלה של המאווררים בצינור העליון ולא בתחתון.
זו הסיבה שהמאווררים לא קיררו לך את הרכב וזה גם תרם לשריפת אלטרנטורים (למרות שצריך גדול יותר) - המאווררים עבדו כל הזמן בגלל הסידור הזה.
אני ארחיב עוד קצת בנושא כי כבר נכנסנו לזה ואני רוצה שאתה ומי שקורא ולא מכיר את העניין יבין את העיקרון כי אני רואה את הטעות הזאת הרבה - יוניט הפעלת המאווררים צריכה להיות באמצע הרדיאטור או ביציאה ממנו ולא בכניסה אליו או בצינור בין ראש המנוע אליו והסיבה היא שמים שיוצאים מראש המנוע תמיד יוצאים חמים, מה שיגרום למאווררים לעבוד כמעט באופן קבוע כל עוד הרכב עובד ומתאמץ אפילו טיפה (בכביש מהיר המצב עוד יותר גרוע).
הקריאה שאתה רוצה לקבל כדי להפעיל את המאווררים היא אחרי שהמים עברו ברדיאטור ולא לפני - כלומר אחרי שהרדיאטור עשה את העבודה שלו ובמידה ולא הצליח לקרר מספיק - המאווררים מתגברים אותו ונכנסים לפעולה.
הקירור של הרכב מבוצע אך ורק ע"י הרדיאטור, והמאוורר הוא אך ורק תגבור למתי שהרדיאטור לא מצליח לקרר לרמה המבוקשת.
בהתאם, בכביש מהיר המאווררים כלל לא יעבדו ואם יעבדו יעבדו מעט מאוד כיוון שבכביש מהיר הרדיאטור מקבל זרימת אויר גבוהה, היעילות שלו עולה והטמפ' הכללית יורדת ושם לרוב לא יהיה צורך במאוורר כלל.
לגביי הנושא של להוסיף מאוורר בחזית שלך כרגע, המאווררים היחידים שתוכל להכניס לשם הם ממשפחת הSPAL שמיועדים לעניינים האלו ומגיעים צרים מראש ולא יקרים במיוחד. לך על המאוורר הכי גדול שאתה יכול למצוא שיכנס לך שם.
לדעתי לא הבנת אותו.
אני מפרש שהוא חיבר את המזגן למהירות הגבוהה, ולכן הפעלת המזגן אוטומטית מפעילה את המהירות הגבוהה. בלי תלות בטמפ' (כמו בהרבה רכבים).
תקן אם טעיתי.
נכון. הפעלת המזגן היתה מפעילה את המהירות הגבוהה בלי קשר לטמפרטורה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
משהו בערכת הקירור שלך לא נכון.
סיקס תקין, גם עם מזגן מופעל, מחוץ לעיר כמעט ולא אמור להדרש למאווררי מונדיאו, למעט אחת לפרק זמן.
פתיחה מהירות נמוכה 95, פתיחה מהירות גבוהה 98, וכמעט לא יגיע לפתיחה הגבוהה.
אף שלגישתי ארז טעה במעט, הוא לא טעה בעקרון - אין לחבר מהירות גבוהה להפעלת המזגן, ויש לשמר את היתירות לאחר כך.
לגישתי, אגב, גם את המהירות הנמוכה של המאווררים אין צורך לחבר קבוע להפעלת מזגן, אם מדובר בנסיעה חוץ-עירונית.
הטעות של ארז, לגישתי, היא ברצון למקם את מד הטמפרטורה ביציאה מהרדיאטור. יש מקום ספציפי ותקין לזה - בתוך משאבת המים, וזה המקו הנכון. אין סיבה לסבך את מערכת המים דווקא ביציאה מהרדיאטור, מקום שם הכי פחות נגיש לטיפול.
גם אם העקרון של מדידת הטמפרטורה נכון, ניתן להתגבר עליו בנקל בחישוב הטמפרטורה בו ייכנס המאוורר לעבודה - נמוכה 95, כפי שכתבתי וגבוהה 98.
הסט-אפ הזה עובד, יחד עם בקר דיקסל ורגש במשאבת המים, בהרבה מאד סיקסים וסופות, כולל המוגדלים ביניהם, ועובד טוב.
אין צורך להחליף סוס מנצח!! :)
נשים בצד לרגע דיעה אישית לצורך העניין ונפתח מכסה מנוע של כל פרייבט ממוצע נכון להיום ונבדוק איפה הרגש/ יוניט שמפעילה את המאווררים נמצאת. איפה הוא נמצא? ברובם המוחלט של המקרים הרגש ימצא על הרדיאטור, במיקום שנמצא החל מהשליש העליון של הרדיאטור ומטה מהסיבות שציינתי. זה משהו שכל היצרנים עושים ומבססים את הפעלת המאווררים שלהם עליו שנים אחורה מאז שנכנס המאוורר החשמלי לרכבים בגלל הצורך בקירור למנוע רוחבי ולא טורי ולאחר מכן לצורך התיעלות.
המאוורר החשמלי או יותר נכון מערכת הקירור החשמלית צריכה לדעת וכמה שיותר במדויק מתי יש צורך לתגבר את הרדיאטור, וכדי לקבל את הקריאה הנכונה ביותר לדרישה הזו היא חייבת לקבל מידע על המים שיוצאים מהרדיאטור לפני שהם חוזרים אל המנוע כיוון שבנקודה הזו הם סיימו סופית את מעגל הקירור וזו הנקודה הכי קרה אליה הם הגיעו במחזור הנוכחי. המערכת צריכה לדעת מתי הנקודה הזו חמה מדי, משמע הרדיאטור צריך תגבור כיוון ששוב - המאוורר נועד לתגבר את הרדיאטור - לא לקרר את המנוע, ולכן ההפעלה שלו צריכה להתבצע רק ע"י הרדיאטור בנקודה שבה היצרן הספציפי החליט לשים את הרגש שלו (תלוי בתצורת הרדיאטור ומעגלי הזרימה שלו - דודים אנכיים או אופקיים, תעלות ישרות או מפותלות, רדיאטור מעורב קירור שמן גיר ועוד).
לעבוד על בערך ועל הפרשי טמפרטורה תמיד אפשר, וזה יעבוד גם עם חיישן ביציאה מהמנוע, אבל התנודתיות בחום המנוע תהיה תכופה יותר, המאווררים יעבדו יותר ומערכת החשמל תעבוד קשה יותר. אז זה עובד, אבל זה רחוק מלהיות אופטימלי וזאת בסופו של דבר השאיפה עם כל מערכת ברכב (הזרקה, הצתה, גם קירור ועוד).
golyat - אם בנסיעה עם מאווררים עובדים קבוע במהירות גבוהה עם מזגן הג'יפ שלך היה מתחמם אז אני כמובן חושב כמו שמיל, סיכוי לא רע שבנקודת זמן הזו היתה לך (אם עכשיו הכל תקין אולי כבר אין?) בעיה אחרת במערכת הקירור שלך, למרות שהתנאים שאתה מתאר הם קיצוניים ויכול לקרות מקרה כמו שתארת בשטח ב38-40 מעלות עם מזגן במהירות איטית. כבר נוכחתי להיות בסיקס ברמה גבוהה מאוד ובנוי נכון עם מזגן במצב כזה עם מזגן שהתקשה לקרר וחום שטיפס לאט, אבל מצבי קיצון הם סיפור אחר.
אגב "סיקסים טוחנים רדיאטורים"....
לכל מי שהחליט להישאר עם מניפה מכנית בסיקס שלו:
המפגש האלים בין המניפה לרדיאטור קורה רק כשתושבות המנוע עייפות.
ומכיוון שהתושבות המקוריות עשויות גומי שכשהוא מתיישן הוא עובר דפורמציה למצב צבירה שמזכיר מרשמלו, ואז כל יחידת ההנעה משחקת קדימה-אחורה ובזמן אימפקט כלשהו רתיעת המנוע קדימה מכניסה את המאוורר לתוך הרדיאטור ומרטשת אותו.
ועל הדרך לפעמים גם משמידים פילטר שמן ובעקבותיו את כל המנוע...
וידוא תקינות התושבות ימנע את זה.
תושבות פוליאוריטן על אחת כמה וכמה.
עובד יופי.
18 אינץ זה יותר מדי.
16 מספיק.
חבל שנגמרו המשלוחים חינם מאמזון.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
flex a lite nilon fan.
standart rotation. 16 inch.
אלו הנתונים. לא יודע להעלות קישור.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תודה, ותוכל להרחיב לגבי הקביעה ש16 מספיק? לך יש 18? הבדלים, התאמה לכונס וכו...