הונאה המקורית חשמלית או מכנית?
Printable View
הונאה המקורית חשמלית או מכנית?
נעשו אי אילן שינויים. פחות רלוונטי לפה.
העיקר שהוונטה תפעל.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הוונטה עובדת .. בזמן שהיא נכנסת לעבודה המתח נופל מ13.7 וולט ל12.5 . עם אורות עובדים ל12.
הפחידו אותי ואמרו שכשהוונטה נכנסת לעבודה, הניצוץ נחלש ואף המשאבת דלק.
המליצו לי להקטין את הפולי של האלט'
נראה לי קצת מוזר מאחר והחלפתי את האלט 70 אמפר המקורי ל110אמפ אמריקאי.. cs130d שמתהדר באמפ' גבוה בסלד סרק.
מה דעתכם ?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מה הקשר בין השניים?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כולם צרכנים כבדים על האלט'
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כנראה שגם במכונאות רכב יש פיק ניוז
איציק
כן .. עלייה קלה בסלד והוא עולה...
אבדוק את הגדלים מחר.
איציק יש לך איזו הארה? תובנה ? אשמח לשמוע...מעבר להשלכות של וונטה מכנית לעומת חשמלית, כאמור אני עם חשמלית.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
שאלת צד. איפה נק המדידה של מתח המצבר? על המצבר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
חיובי.
סל"ד סרק סביב ה900סל"ד..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני רק שאלה...
אתה לוקח רכב עם מנוע קטן וחלש, שם עליו מניפה פי שלוש חזקה ממה שיש, ובנוסף, הגדלת את האלטרנטור ב 50% ועכשיו עוד להקטין את הפולי.....
ניסת לחשב כמה סוסים אתה מעביר אותם מעבודתם המקורית (להסיע את הרכב), למשימה של לעשות רוח?
אתה בטוח שזה נכון?
מה החישוב שעומד מאחורי כל הפעולות האלו? (אני מניח שהמוטיביציה זו איזה מרה התחממות).
דרך אגב ורק בשביל הפורפורציה (למי תוהה מה הקשר) - מנורת H4 רגילה (הלוגן סטנדרטי של מנורה ראשית) היא בסביבות 55W כלומר שני הפנסים הראשיים יחד לוקחים פחות מחצי הספק של הוונטה.
נכון לצרכים שלי, כן.
רכב טיולים לזוג, עמוס במשקל עודף, צרכני חשמל שונים ואמור להתמודד בהצלחה בתוואי שטח קשה.
אז מנוע מעט מתקדם מהמקור , עם 16 שסתומים ומערכת הזרקה מלאה במקום הtbi.
כדי להתמודד עם זחילות בטמפ' קיצוניות הוונטה החשמלי יעילה יותר מהמכנית.
כנ"ל במעברי מים (בזכות אופ' לכיבוי).
היא פחות מעמיסה על המנוע בהאצה ופחות על המשאבת מים לאורך זמן.
לגבי האלט',
החלפת האלט המקורי לgm היא אופ' נפוצה בארה"ב עוד מתחילת שנות השמונים ...
האלטנטורים שציידו את האמריקאיות עתירות פנוקי חשמל.. ותוכננו לתת אמפרג גבוה יחסית כבק בסל"ד סרק מאוד מתאימים לשימושים שלי.
נעשה בעזרת תושבת bolt-on. וכמובן שהותקן מצבר גדול יותר מהמקור.
עכשיו חזרה לדיון,
אנסה מחר למדוד את הקטרים של הפולים...אשמח לעזרה מה לעשות בדיוק עם הנתונים.
אם יש למישהו כיוון נוסף אשמח לשמוע.
נראה קצת תמוהה שאלט' מסיבי מתרגש מוונטה 12"...מה היה קורה עם כננת...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני לא חושב שאתה צריך להתרגש מכך שבמקרה קצה מסוים, בתופעת מעבר, אין לך כיסוי טעינה מוחלט.
זה קיים בכל מכונית באשר היא.
לכן גם דוגמת הכננת לא שייכת.
מה שצריך לעניין אותך זה אם בממוצע, המצבר נפרק או נטען. אם בסוף נסיעה ולאחר שעתיים של פריקת surface charge המצבר שלך עומד על 12.7 וולט, אז סע לשלום. המפתחות בפנים.
הוונטה נכנסת לעבודה בתדירות גבוהה יותר מכננת... עם אורות בכלל...
מה יהיה עם חימום בחורף+ מקרר עובד.. ווישרים ופרוגקטורים לנסיעה בלילה.. אני מסתכן בפריקה?
והאם יש אמת שבזמן העומס המשאבת דלק והמערכת הצתה יעבדו מעט חלש יותר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
רכיבי הרכב החיוניים לעבודת המנוע עובדים גם ב9.5 וולט, המתח שאליו מותר למתח המצבר לרדת בזמן סטרטר. מציע לשכוח מהם.
ההצעה הראשונית שלי היא לא לעשות כלום. לעקוב אחרי המצב ולראות אם בכלל יש בעייה בממוצע, ואם כן, האם זה מספיק נדיר, כך שניתן להסתפק בפתרון מקומי בעזרת שינוי תפעול כלשהו.
חקרתי מודלים של רכבים שמספיק להדליק בהם בסרק תאורה ומזגן, ומאזן האנרגיה יורד למינוס שמונה אמפר (פריקה), ועדיין עשרות אלפים מהם נמצאים על הכבישים ללא כל בעייה, למעט מקרי קצה, של מטומטמת שמתעקשת להפעיל מפשיר אדים אחורי באופן קבוע כל הנסיעה בכל מזג אוויר, או סוכן נוסע שמשתמש ברכב כמשרד על גלגלים.
המשך יבוא...
ווישרים במהירות מלאה ביחד עם ונטה עצבנית קבועה? ותאורה? כלומר-בלילה? בארץ ישראל? בסרק? מציע לנסות תרחיש ריאלי יותר.
גם המקרר צורך אמפר או שניים, ממש לא קבועים. בוודאי לא בלילה ברכב פתוח.
ונניח שהנסיון שלי ושל כמה מאות אלפי רכבים לא תופס למקרה הפרטי שלך:
מניפה כל כך עוצמתית שצריכה לפעול רצוף? משהו לא תקין או לא מתוכנן נכון. טמפ' כניסה נמוכה מדי, מע' קירור תקולה, מנוע לא מתואם...
ניתן לקנות ב20 ש"ח בקר מהירות למניפה, שיאפשר לך משחק בצריכת הזרם לפי הצורך המיידי.
ובסוף כן, ניתן גם לשחק בקוטר הפולי, בד"כ באופן מינורי למדי בגלל אילוצים גיאומטריים-הפולי מלכתחילה די קטן, או בסל"ד המנוע. הייתי שם. נורות לד השפיעו הרבה יותר על מאזן האנרגיה.
וגם אלט' בריא יותר. רכבי הסטרטסטופ מגיעים במקרים רבים עם אלטרנטורים מחוזקים, כמו 130 אמפר, בגודל סטנדרטי.
אבל, כמו שכתבתי, אני ממש לא משוכנע שאתה חייב להגיע למקומות האלה.
כולכם מדברים בהיגיון, ויכול להיות שתפעול נכון יותר של המניפה יביא למאזן אנרגיה יעיל יותר, אבל אתם שוכחים שמדובר במערכת לא מקורית ויכול להיות מאוד שיחס ההעברה קראנק/אלטרנטור לא תקין,מהסיבה שהוא לא מקורי. - במנועי GM היחס הוא בסביבות 1 ל 3 ,כשפולי הקראנק בסביבות 7.5 אינטצ' , וכשלוקחים אלטרנטור "GM" עם פולי מקורי שמותאם לממדים הללו ודוחסים אותו לסמוראי בעל פולי קראנק משלו, סביר להניח שישנו כשל בסל"ד מינימום.