שמתי לב שבסרטון שצירפתי הם משתמשים בממסר 5 רגליים.
זה ממסר שמוציא את זרם הכניסה מהרגל האמצעית כשהפיקוד לא עובד ( ממסר כבוי לכאורה) ואז הזרם כניסה מופנה לממסר השני.
זה מאפשר הפעלה רק של ממסר אחד בו זמנית
Printable View
שמתי לב שבסרטון שצירפתי הם משתמשים בממסר 5 רגליים.
זה ממסר שמוציא את זרם הכניסה מהרגל האמצעית כשהפיקוד לא עובד ( ממסר כבוי לכאורה) ואז הזרם כניסה מופנה לממסר השני.
זה מאפשר הפעלה רק של ממסר אחד בו זמנית
בועז,התקנתי(ניסיתי) היום זוג ממסרים "רגילים" 4 רגליים ומיקמתי אותם מתחת להגה ממש בקרבת המתג המחליף גבוה/נמוך עצמו אך לצערי הכל נשאר בדיוק אותו דבר,כלומר בהחלפת האורות לגבוהים מיד "כל הממסרים" מתקתקים במהירות בנוסף למתג המחליף עצמו וכל ארבעת הפנסים הקדמיים מהבהבים למספר שניות ונכבים (אם ההחלפה לנמוכים מתעכבת מעל לכמה שניות המתג המחליף מתחמם מאוד ומעלה עשן ונשרף)עד להחלפת האורות בחזרה לנמוכים, כלומר נראה לי שיש משהו(קצר?) על קו האורות הגבוהים.
עוד שאלה, למתג המחליף גבוה/נמוך יש 3 רגליים במקור, חתכתי את חוט המתח האמצעי המזין אותו וחיברתי אותו לצד שרץ למצבר לשניי הממסרים ביחד לרגליים 30,עכשיו את הקצה השני שבא מהמתג עצמו לאן לחבר? משהו כאן לא מובן לי.
תעצור לפני שהאוטו ישרף.
עבור על כל החוטים מהמקור ועד הפנסים ותבנה שרטוט על דף של מה שהולך אצלך באוטו.
קשה להבין מי נגד מה.
התיקתוקים עשויים להיות ממינוס לא טוב לפיקוד או ממגע לא טוב לפלוס של הפיקוד.
אם המחליף כבר הותך ומעשן הוא חשוד מרכזי.
לא ברור לי איך זה מגיע למצב הזה ולמה הפיוז שאמור להיות שם לא נשרף...
נראה שאתה לא מבין מספיק ועושה ניסויים באש חיה שעלולים לגרום לנזק רב.
ואם אתה רוצה עצה ידידותית, גם חשמל באוטו זה לא משחק.
אני למרות ידיעה תאורטית מסויימת נעזר תמיד בחשמלאי.
זה לא יקר ונותן לי שקט.
אני יכול להמליץ על אחד באזור צומת הולץ שעובד יפה מאוד וגם לא יקרן
הפוך גוטה הפוך...
את הכבל האמצעי אתה משאיר.
אתה סולל חוט חדש מהמצבר (עם פיוז על הקו) לרגל 30 של שני הממסרים (שים לב שמה שאתה סולל מספיק עבה לצרכנים שאתה מפעיל)
את שני הכבלים הנוספים אתה חותך באמצע. את הצד שמגיע מהמפסק אתה מחבר לרגל 86 (מעגל הבקרה)
ואת הצד שהולך למנורות אתה מלבר לרגל 87 (מעגל זרם גבוהה)
את כל זה (הממסרים והפיוז והכבל מהמצבר) הייתי ממקם על כנף שמאל של האוטו בתוך התא מנוע ולא בקבינה אבל זה לא חובה
בועז,המתג המחליף הותך/נשרף בעבר פעמיים, אבל כרגע הוא חדש סיני אבל תקין.
עירא,את החוט האמצעי(הצהוב) שרץ כרגע במקור מהמצבר ועד המתג המחליף להשאיר שלם ומחובר למתג ובנוסף אליו לסלול עוד חוט עבה יותר(נניח אדום) מהמצבר ישירות לרגליים 30 של שניי הממסרים? אני מבין אותך נכון?
עירא,כמה עבה הכבל צריך להיות וכמה אמפר הפיוז שקרוב למצבר צריך להיות?
אתה לא שיטתי ויסודי וקשה להתקדם איתך. לך לחשמלאי או שאם אתה מתעקש תמפה את החוטים אצלך באוטו ותעיין שוב לאט במה שכבר כתבנו לך.
איך הדרך הכי קלה ונכונה לאתר את שניי החוטים שעליי לחתוך באמצע ולחבר לממסרים שלמעשה רצים מהמתג המחליף לבין הנורות?
האם עוצמת התאורה תהיה חזקה יותר משמעותית עם ממסרים לעומת חיבור ישיר ללא ממסרים?
האם החוט שמתחבר בין רגל 87 בממסר לבין הנורה צריך להיות יותר עבה/בריא מהחוט שמתחבר בממסר לרגל 86 שמגיע ישירות מהמתג המחליף?
נסיון אחרון...
תנתק את החיבורים מהמנורות בשביל שלא יהיה עומס על הקווים בתור התחלה.
86 בכל אחד מהממסרים מגיע מהיציאה של המחליף אורות.
אתה אמור לאתר אותו אם הוא לא מסומן על ידי נורת ביקורת.
ברגע שהמפסק אורות דולק נכנס אליו פלוס קבוע שמנותב פעם אחת לאור הגבוה ופעם אחת לאור הנמוך.
אתה מחבר אותו בהתאם לכל אחד מהממסרים לרגל 86.
כפי שנכתב מספר רב של פעמים בשרשור זה, אתה לוקח כבל כבה מהמצבר, באמצע פיוז ומחבר לרגל 30 בכל ממסר.
אותו עובי כבל ממשיך מהיציאה שהיא רגל 87 לרגל הנכונה במנורה כאשר יש גשר בין שני הפנסים על אותה הרגל.
את הממסרים שים באזאר הפנסים ובהמשך תמגן אותם נגד מים בקופסא.
הרעיון הוא שחוטי הפיקוד יכולים להיות ארוכים אולם חוטי העומס ( 30 ו 87 אמורים להיות קצרים ככול שניתן).
כל החיבורים עם סופיות כבל ממוגנות שעושים בלחיצה עם לוחץ מתאים.
לא לוותר על פיוזים.
במיוחד כשאתה לא ממש מבין מה אתה עושה.
שוב, ממליץ לך ללכת לחשמלאי
התחממות היא תוצאה של זרם גבוה מדי לחיווט ו\או לאביזר-קצה (כמו מתג, צרכן וכו').
לכן התחממות מתרחשת כאשר הפיוז הוא בערך גבוה מדי עבור המעגל הנתון,
ו\או כאשר אחד הטרמינלים לא מחובר היטב (למשל טרמינל מינוס כלשהו),
ו\או כאשר נגרם נזק איפשהו בחיווט כמו חוט חצי-קרוע (ואז הגידים שנשארו כבר אינם מספיקים כדי 'לסחוב' את הזרם), או כמו קורוזיה בגידים (תוצאה של דקירת החוט בעבר לצורך עבודת חשמלאות או במקרים רבים פציעת החוט לביצוע חפיפניקי של צומת וכו').
לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.
ממליץ לך ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב, בין השאר את אופן פעולת הממסר.
התקנתי כרגע "מגבר אורות ייעודי" (לא שניי ממסרים רגילים) לאור גבוה/נמוך ומיקמתי אותו בחזית הרכב ממש באמצע בין שניי הפנסים, ההתקנה בוצעה ממש "לפי הספר"(בהדרכת חשמלאי רכב מוסמך)עם כל ההלחמות/סופיות/פיוזים/בידודים אך לצערי גם זה לא פתר לי את בעיית האורות המהבהבים והמתג/ממסר המתקתק ומתחמם כשמחליפים אורות לגבוהים, מה עוד ניתן לעשות? לסלול צמה חדשה קומפלט ישירות מהמצבר דרך ממסר ועד המתג המחליף בקבינה?
ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה.
כפי שאמרתי - לא נכון ואפילומסוכןלנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:
1. ללמודללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל
2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.
זו המלצתי.
- - - Updated - - -
ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה ואתה בכיוון של לשלם על זה ביוקר.
כפי שאמרתי - לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.
לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:
1. ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל
2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.
זו המלצתי.
תזהר!
למתג מחליף אורות לא אמור להיות מינוס... הוא רק מנתב את הפלוס מהכניסה לאחת משתי היציאות.
יש לך מנורת ביקורת?
נשמע שאילו היית יודע להשתמש בכזו היית מבין הרבה יותר טוב את המעגל.
נתק את חיבורי המנורות מהצמה בשביל שלא תעבוד בבדיקה על עומס.
שים פיוז תקין ובעל ערך לא גבוה וקח ליד מנורת ביקורת.
היא תיתן לך אינדיקציה מה קורה על החוטים בלי שתעמיס עליהם זרם גבוה וככה תוכל לבדוק בנחת ובלי חשש מה משתבש.
אבל בשביל זה אתה צריך להבין איזה חוטים יש לך שם.
תצייר לך את המעגל ותציין את צבעי החוטים וככה גם תקבל מושג וגם תוכל להעלות לכאן את הציור ותקבל עזרה ממשית.
אם תמשיך בדרך הזו שלך לפחות תתזמן את ההמשך ללג בעומר ותזמין אותנו למדורה...
בדיון הקודם, אני חושב שצירפתי לך סכמת חשמל מקורית של הרכב שלך. אם לא, מצא אחת.
צריך לעבור על החיווט לפי הסכמה.
תוך כדי להגיע למפסק מפסק ורכיב רכיב ולבדוק את התפקוד שלהם עם רב מודד או נורת ביקורת.
החשש שלי מהצירוף של התקלות הוא משהו (מתג) שנשרף וגרם גם לבידודים להישרף. מכאן אתה בנזק מתגלגל ולכן המלצתי על החלפת צמה.
אסף.
למחליף גבוה נמוך לא צריך מינוס.
למתג אורות עצמו צריך מינוס (ובחלק מהרכבים הוא מקבל את המינוס מהמגע של המפסק בלוח המכוונים, ואם שם יש עודף צבע אז יכולה להיות שם בעיית מינוסים)
בנוסף לרוב יש מינוס בצמה קרוב לחזית (גם פה לרוב מדובר בבורג שמתחבר לגוף המרכב) וגם זו נקודת כשל פוטנציאלית.
כשיש קצר, בידודים ניתכים ונשרפים ויש הפתעות שלא מוצאים אותן עד הקצר הבא.
בשלב מסויים בשיקולי עלות תועלת, ובעיקר סיכון לקצר נוסף - עדיף כבר להחליף. במיוחד במקרה הזה שמדובר במכונית אמריקאית שיש עבורה צמה חדשה.
אסף.
כל ההתעסקות והעקשנות שלי לפתור את הבעיות ברכב הנ"ל בעצמי זה בשל החשש שלי לתת את הרכב לאדם אשר אינו בקיא ומכיר היטב את הרכב שכאמור כבר מאוד ישן ועבר לא מעט התקנות וקומבינות מקומיות במהלך השנים, אני כבר פחות או יותר מכיר את "השיגעונות" שלו ואני מפחד שייגעו שם בדברים שלא קשורים אפילו בטעות ולך תניע אותו אח"כ ובכלל לך תבין איך להחזיר את המצב לקדמותו שכאמור כרגע מניע ועובד מצוין.
אני צריך חשמלאי רכב מאוד פדנט בעל ניסיון (מומלץ שמכיר רכבים אמריקאים)ובעיקר עם הרבה סבלנות ורצון לעבוד על רכב כזה ולצערי איני מכיר אחד כזה.מה גם שאני מעדיף להיות נוכח בזמן העבודה על הרכב.מכירים מישהו כזה (רצוי באיזור חולון/מרכז)שאתם יכולים להמליץ לי עליו בעיניים עצומות שאפשר לסמוך עליו?