אורי, לא צריך להכות כל כך חזק. מותר שתהיה דעה שונה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Printable View
אורי, לא צריך להכות כל כך חזק. מותר שתהיה דעה שונה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
+1
פיני ד. תואיל לשטוף איפה שצריך, לגרז איפה שצריך, לשמן איפה שצריך, לטפל במה שצריך, ותימנע "מצקצוקים ורעשים אחרי חודש חודשיים"... גם אבק/חול/פודרה גומרים רצועות/פולי וגלגלות...אז אל תיסע שם.
בחייאת אתה נוסע עם בוץ בן חודשיים על האוטו??
גם חצייה של נחל עם מי בוץ שלא מצריך שנורקל סותמת את הרדיאטור(שצריך שטיפה עם צינור גינה אחר כך).... אז אל תחצה.
העיניין זה לא רק מתי/איפה לטייל, זה גם איך לטפל, חלק מהתחביב(לפחות לחלק פה) זה גם הטיפול, סוג של תרפיה לדעתי האישית...
מתנצל.. לא אישי באמת.
מן זרם באתר של ... התפנפנות ... איבדתי את זה...
אחרי דאסטר כרכב טיולים שעושה עבירות... ואז ההוא מחפש טוארג (: ... ופה כבר כותבים שעדיף להימנע ממעברי מים.
עד פה... אני מחזיק את הגיפ במיוחד לעונה הגשומה והבוץ... נגע בנקודה רגישה.
פיני...סליחה.. לא אישי, באמת.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מן הידוע הוא שמשאיות חלוקה/זבל עירוניות הן מהקהל האופייני ביותר לאביזרי אפנת שטח שלא לצורך.
מייד אחרי ניקלים לחיפוי קשתות הגלגלים, עץ ריח ופרוות נמר לדשבורד.
אחרת תסביר לי למה כל פקקטה משאית עירונית פשוטה מגיעה עם שנורקל מובנה.
לא צריך ספויילר.
אני נוסע עם שנורקל ברכב הפרטי כמעט 17 שנים, ולמרות שאני לא חובב בוץ (היה מזה מספיק לכל החיים בגד"ש), אלא בגלל שלכל אחד יש את הרגע בו השלולית הייתה מעט יותר אתגרית ממה שחשב, כי לפעמים גם שלולית רדודה עולה מעל מכסה המנוע.
וכי המנוע שואב הרבה פחות אבק בכל שאר השנה היבשה במדבר.
ולא, הפולי לא הרעיש.
חיטטתי בתגובות עבר, עכשיו כשיש יותר זמן.
הנה עריכה של כמה דברים שכתבתי כאן בעבר בנוגע לסוגיית האבק באויר ולמה הגבהת אזור יניקת האויר בעלת יתרונות לרכב מנועי:
ציטוט:
בגדול, יש התפלגות די טובה של גודל גרגר ביחס לגובה אליו הוא מתרומם מהקרקע, ויחס הפוך בין גודלו ובין יכולת הניתוק או האנרגיה הנדרשת להרימו.
כלומר דוקא לגרגר קטן יותר של חרסיות קשה יותר להמריא עקב הקוטביות החשמלית שמצמידה אותו לגרגרים/משטחים אחרים.
גרגרי חול לדוג' מתקדמים בקפיצות ברוב המקרים, בדיוק בתחום הגובה יניקה של רוב הרכבים (עד מטר וקצת אם זו לא סופת אבק רצינית).
חפש ברשת מאמרים על התפלגות גודל גרגר כפונקציה של ההתרוממות מהקרקע והכמויות היחסיות של חומר באויר, יש הרבה מאד מחקרים על התקדמות אבק באויר וקרוב לקרקע, כולם מתחומי מדעי הקרקע אבל מהם ניתן לגזור בדיוק את הסיבות לכך שבשורה התחתונה פילטר אויר של רכב עם שנורקל נקי יותר בתנאי שטח נתונים.
אותו גרגר סילטי-סיליקטי, ש"קשה" לו להתרומם, כשהוא מתרומם, הוא מה שכולם מכירים כתופעת הפודרה כשזה בכמות גדולה, אבל בקושי נראה לעין בשאר הזמן, אבל הוא שם, ואז הוא עושה את הנזק.
הפילטר הרי לא מסנן 100% ובנסיעה בסביבה מאובקת אחת המנוע רואה אבק בכמות שפרייבט לא רואה כמעט בכל חייו, רק בשביל זה שווה שנורקל לרכב שאכן רואה אבק.
החלקים שבאמת משפיעים על שחיקה במנוע הם סיליקות בגדלים שבחלקם עוברות את הפילטר, אז כמה שפחות מהן יותר טוב.
מה שנקרא גרגר בגודל "סילט", שעובר את אלמנט הסינון, מתערבב בשמן על דפנות הצילינדר, ויוצר מישחת שחיקה שרצה במנוע עד להחלפת שמן הבאה.
זאת בנוסף לתרומה למוצקים לא שרופים בחלל הצילינדר.
זה לא ברמה של טורבינת סילון שנשחקת גם מגרגירי חול בגודל עד מ"מ (ראיתי צילומים של להבים שחוקים מטיסות אבק, פשוט מרשים מה חול עושה למתכת..)
דוקא החול הגדול יותר (עד 2מ"מ גרגר, שמסוגל להתרומם לגובה יניקה נורמלי של כל רכב) מהווה פחות בעיה כי הוא בכל מקרה לא עובר את הפילטר- ע"ע החלק הראשון של התגובה, אבל גם הוא עדיין סותם מתישהו את הפילטר, והגבההת פתח היניקה מפחית משמעותית את כמות החול שהפילטר פוגש.
היתרון ביחידה ציקלונית במידה ויש, הוא בנוסף.
האפקט הוא בהפחתה נוספת של כמות כוללת מופחתת לפילטר ואורך חיים ארוך יותר כי לוקח לו יותר זמן להסתם.
השנורקל ברכב שלי מחובר לתיבת הפליטר בצורה כזו שהאפקט הציקלוני מתרחש בתוך הדוד שבו יושב הפילטר, פחות יעיל מיחידה חיצונית אבל כמות האבק שמצטברת בפינה אליה הוא נזרק מרשימה, הפילטר לעומת זאת נקי למדי.
תסתכל על משאיות חלוקה עירוניות, כאלו שמעולם לא יורדות מהאספלט, כמעט לכולן יש שנורקל, חשבת פעם למה?
חשבת על כמות הג'יפה שמרחפת בגובה צינורות הפליטה והגלגלים גם בעיר? על הרסס של הג'יפה מהאספלט (כולל אדי שמנים, נוזלים, אבק משחיקת בלמים, "סתם אבק", ומידי פעם שפריץ בריא של מים מרכב חולף).
בשורה התחתונה, עם הגבההת נקודת השאיבה לגובה הגג=1.8מ'~ אתה מחוץ לחלק לא מבוטל של החומר המתרומם באויר, ובכך מפחית את הכמות הכללית של חומר שמגיע לפילטר, כתוצאה, משאיר את המעברים פתוחים זמן ארוך יותר=מנוע שיכול לנשום=ניצולת טובה יותר, ומאריך את החיים של הפילטר והמנוע.
.
אם כבר מדברים על שנורקל
טויוטה היילקס 2005-2015 יש הבדל בדגמים?
ובכלל, על מה צריך להסתכל / לבדוק כשבוחרים שנורקל?
תודה על התובנות
שנורקל מותג ספארי עולה כ 4k
שנורקל סיני עם התקנה 1k
סיבות לא להתקין סיני?
לא חושב שיש + מהותי לטובת מותג במקרה של שנורקל.
מה שכן, שים לב טוב שהסיני תואם/קרוב מאד למימדי קוטר הצינור לספארי, שלא יהיה מצב שספיקת האויר נפגעת.
שנורקל במידה הנכונה לא משפיע על ספיקת האויר או על הביצועים.
שנורקל צר חונק את המנוע.
אני רואה מידי פעם בכביש רכבים עם שנורקלים בקוטר מאד קטן.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
פעם עוד לפני שהיו הסינים לדעתי, היו רק המותגים, אישית התנקנתי גם ספארי לפחות פעמיים ברכבים שונים.
מאז שיש את הסינים/חלופיים כל הרכבים האחרונים שלי איתם, לא רואה הבדל באיכות החומר, כן יש הבדל בין החברות, שים לב מה שדורון כתב, צריך שתהיה התאמה בחיבורים במיוחד לבית הפילטר אוויר, אם יש הבדל גדול בקוטר ממליץ לא לנסות קומבינות חיבור, זה פשוט לא יעשה את העבודה, לאורך זמן האטימה תיפגע, לדעתי.
כמו כן שים לב לשבלונות שמגיעות עם השנורקל, לפעמים יש סטיה במיקום החורים, יש למדוד טוב טוב לפני שמחוררים.