תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
הכבל הישיר היה גם של מינוס?
כי בסוף חזרת למה שנראה כמו תקלת חיווט, אלא אם יש מגע רופף בתוך המקרר.
Slowly..
בוודאות תקלת חיווט, כי במערך של החיווט הקיים וחיבור כבל מקרר חדש לשקע מצת והמקרר חזר לחיים מלאים
המינוס לא רץ ישירות למצבר אלא מחובר לשלדה של הרכב קרוב למקרר עצמו, בצד של המצבר החלפתי את הכבל מינוס המקורי שהיה תקול בזוג כבלים שהולכים אחד ישירות לשלדה ואחד ישירות למנוע
כמובן שאני צריך לעבור על כל הכבל פלוס מהמצבר דרך הפיוז עד לשקע והמינוס מהשלדה לבדוק מה משובש כרגע.
אבל לפחות עם כבל חלופי, אני יודע שהמקרר עצמו תקין
#המדען_המטורף
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
"
המינוס לא רץ ישירות למצבר אלא מחובר לשלדה של הרכב קרוב למקרר עצמו, בצד של המצבר החלפתי את הכבל מינוס המקורי שהיה תקול בזוג כבלים שהולכים אחד ישירות לשלדה ואחד ישירות למנוע"
לדעתי זאת פעולה שיש לבצע בכל רכב מתיישן.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
"
המינוס לא רץ ישירות למצבר אלא מחובר לשלדה של הרכב קרוב למקרר עצמו, בצד של המצבר החלפתי את הכבל מינוס המקורי שהיה תקול בזוג כבלים שהולכים אחד ישירות לשלדה ואחד ישירות למנוע"
לדעתי זאת פעולה שיש לבצע בכל רכב מתיישן.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
++
וגם כשמתחילים לחבר צרכנים רחוקים מתא המנוע.
אצלי החלפתי את המינוסים של שני המצברים בתא המנוע לגוף הרכב עם כבל עבה פי 2 מהמקורי, והמינוס בארגז גם הוא חובר לגוף אחרי ניקוי הצבע עד למתכת, ואחרי החיבור צבע עליון.
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
פתח את הפנל של המקרר, כך שתראה את הבקר. זהה את החיבור על הבקר של החוט שנכנס מההזנה החיצונית.
מדוד מתח בין החוט הזה, על הבקר - לבין הפלוס על המצבר. מה מפל המתח?
חזור על המדידה, הפעם בין המינוס על הבקר למינוס על המצבר.
אסף.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
כשיהיה עומס (האוטו מונע, המתח עולה, המדחס דוחס) - יהיה מפל מתח בר מדידה. אם המדחס לא מצליח להתניע.... זה באמת מצב חמור (כפי שתיארת אצלך)
אסף.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
אסף, דורון,
הבעיה של דורון הייתה בחיבור מינוס, ולכן הבדיקה הזו לא תגלה את הבעיה.
הפעולה הראשונה צריכה להיות מדידת מתח על שני הטרמינלים העליונים של הבקר (זו הכניסת מתח לבקר).
אם זה לא תקין, צריך להתחיל לחפש איפה הנפילה.
המקרה של דורון "מעניין", כי מי שלא יקפיד על נוהלי עבודה, ולמשל יעשה את הבדיקה שהצעתם פה, או לחלופין יבדוק בין ה + של המקרר למינוס של המצבר, לא יגלה תקלה כזו.
אני מדגיש את זה, כי בסופו של יום, הרבה פעמים אנשים מתברברים רק בגלל הפרטים הקטנים האלו.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
השרשור ארוך ומייגע ולא קראתי את כולו.
אז אם זה כבר נכתב, אני מתנצל מראש.
מדחס מקרר בהתנעה לוקח פי 10 עד פי 15 זרם מאשר בעבודה סדירה. בחלק ממדחסי מקררים לרכב יש מעגל התנעה רכה יותר, אבל עדיין צריכת הזרם גדולה משמעותית בהתנעה.
לכן, אם יש מפלי מתח על הקווים, אזי בנוסף להבדל של עד 2 וולט בין מנוע פועל לכיבוי, יש נפילת מתח על המוליכים של עוד כמה וולט ואז הוא מגיע לסף ההגנה, או שסתם אין מספיק הספק למנוע.
לא ממליץ לשנות את סף ההגנה, כי אז יוריק את המצבר בפעולה תקינה.
הפתרון כמובן הוא הגדלה משמעותית של עובי החוטים.
אם אתה מניע בו"ז שני מקררים נדרש עובי כפול או להניע כל אחת לחוד.
1 קבצים מצורפים
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
המממממ....
זה לא מנוע AC שאנחנו מכירים שמניע עם קבל, וכל צורת העבודה (וההתנעה שונה).
כדי להיות מדוייקים עם המספרים (לקוח מהבורשור, מהודעה #17) -
ה BD35 מסוגל להגיע ל 5-6A זרם עבודה (רציפה), ועדיין ההמלצה של דנפוס היא נתיך 15A .
ודרך אגב, עובי חוטים, גם זה אין מה לנחש, הכל כתוב שם -
קובץ מצורף 125885
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
טוב, קצת עדכונים.
התייעצתי עם חבר מקומי מהפורום והחלטנו להתחיל במדידה של מתח על בית הפיוזים האחורי. למי שלא זוכר, הסטאפ הוא:
מצבר 90 אמ"ש [emoji672] קיל סוויץ 150 אמפר (סיני אז הנתון הזה [emoji848]) [emoji672] כבל עבה של מגברים עד לקופסת פיוזים אחורית ובנוסף מינוס מרצפת הרכב בקרבת הקופסה [emoji672] צרכנים שונים.
שיניתי באינדל את ההגדרות להמלצות יצרן פרט ל: הגנה על אמצע ואפשרות הפעלה קירור מהיר.
במקרר השני אין אפשרויות.
1. מדידת זרם על המצבר 12.87
2. מקררים כבויים מדידה על קופת הפיוזים 12.84
3. מקרר גדול עובד 12.36
4. מקרר אינדל עובד 12.56
5. שני מקררים עובדים 12.10
6. מדידה כל המצבר עם שני מקררים 12.72
השארתי את המקררים עובדים (ריקים) ויצאתי לשעתיים.
אחרי שעתיים באינדל הוריד 18 מעלות, הבייר 2 וכמובן שהגעתי הוא כבוי. הבייר צורך 4.6 אמפר, באינדל אני לא זוכר בדיוק, סביב 3.
עברתי על החיווט ובאמת הכבל של המינוס נראה דרדלה אז עיבתי אותו.
בדיקה חוזרת כמו מקודם:
1. מדידת זרם על המצבר 12.66
2. מקררים כבויים מדידה על קופת הפיוזים 12.64
3. מקרר גדול עובד 12.27
4. מקרר אינדל עובד 12.40
5. שני מקררים עובדים 12.10
השארתי אותם עובדים והלכתי לחצי שעה.
הבייר הוריד 8 מעלות והאינדל ירד בחמש או שש ועדיין עבד שניתקתי אותו.
סה"כ יש שיפור, אנסה לעשות טיולון בחמישי ולבחון את העניין
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
1.מניח שהתכוונת למדידת מתח...
3-6 בוצעו על המצבר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
עברתי על החיווט ובאמת הכבל של המינוס נראה דרדלה אז עיבתי אותו.
ליד המקרר או בתא מנוע?
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
המינוס מחובר ליד המקרר ולא מתא המנוע
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
1.מניח שהתכוונת למדידת מתח...
3-6 בוצעו על המצבר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
סליחה מתח
3 על הלוח פיוזים ו-6 על המצבר
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
המינוס מחובר ליד המקרר ולא מתא המנוע
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ומה המצב של הראשי התא המנוע?
תשקול לשדרג גם אותו.
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה יפה בתיאוריה.
בפרקטיקה, חוט 4ממר על 3וקצת מטר לא הספיק למקרר ותאורה/משאבת מים מידי פעם.
רק שדרוג לכבל עבה יותר פתר את הגמגומים.
בשביל השימושים שלנו בשטח, לדעתי אין מקום להתלבט, ההבדל בעלות הוא שקלים בודדים והרווח התפעולי גבוה.
Slowly..
זה מה שהם ממליצים למקרר בלבד.
אתה שם יותר צרכנים , בוודאי שצריך יותר עבה.
ובגדול, אני מסכים אתך, בגדלים האלו (עד 10ממר) תמיד לקחת רזרבה למעלה, בלי חסכון ובלי להתלבט ( כתבתי את זה לאסף השרשור לגבי תאורת שרות).
אבל...
וזה אבל גדול, צריך להכיר את המספרים, ובאמת אין מה להסתבך עם כבל פי 10 יותר עבה.
כבל שיוצר אתגרים של נעלי כבל והשחלות לא סטנדרטיים.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה יפה בתיאוריה.
בפרקטיקה, חוט 4ממר על 3וקצת מטר לא הספיק למקרר ותאורה/משאבת מים מידי פעם.
רק שדרוג לכבל עבה יותר פתר את הגמגומים.
בשביל השימושים שלנו בשטח, לדעתי אין מקום להתלבט, ההבדל בעלות הוא שקלים בודדים והרווח התפעולי גבוה.
Slowly..
זה מה שהם ממליצים למקרר בלבד.
אתה שם יותר צרכנים , בוודאי שצריך יותר עבה.
ובגדול, אני מסכים אתך, בגדלים האלו (עד 10ממר) תמיד לקחת רזרבה למעלה, בלי חסכון ובלי להתלבט ( כתבתי את זה לאסף השרשור לגבי תאורת שרות).
אבל...
וזה אבל גדול, צריך להכיר את המספרים, ובאמת אין מה להסתבך עם כבל פי 10 יותר עבה.
כבל שיוצר אתגרים של נעלי כבל והשחלות לא סטנדרטיים.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
זה לא עבד טוב גם כשהמקרר היה לבד.
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
אני כבר הרבה שנים מחבר באופן קבוע את המצבר של הג'יפ (שני דורות של פראדו) לספק כח (רגולטד) שניזון מהרשת באופן קבוע כשהוא בחנייה. אני משתמש מאושר של 60W 5A. כיוונתי אותו על 12.9V ואין חשש להשאיר אותו מחובר באופן קבוע. משהו כמו https://www.aliexpress.com/item/3287...285bzTBhsb&s=p. יש המון דגמים, רובם טובים.
ארגנתי לי חיבור זריז ונח שגם אשתי מתשמשת בו בשגרה.
ממליץ בחום על משהו כזה, זה טוב אם האוטו עומד תקופות ארוכות, אם שוכחים אורות, או אם רוצים לחבר מכשיר זולל חשמל כמו מקרר.
אם תרצה, אפרט יותר לגבי החיבור הזריז והנח. לא מדע טילים.
חיברתי אותו דרך מד זרם ומד מתח, כך שהעסק ממש בשליטה מלאה. זה פתרון זול ומאד אמין!
בהצלחה, רונן.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
60W לא מספיקים אם אתה שוכח אורות ..