ו........
שוב התחלנו.
נקודה להתייחסות. אני נתקלתי בa7s בשחיקה במגרעת של החיבור בין הביונט לעדשה. גרם לעדשה שמסתובבת כמה מילימטרים גם כשהיא "נעולה".
עשוי מאלומיניום. לא יודע אם זה מקרה חד פעמי או תופעה (לא חיפשתי ברשת).
Printable View
ו........
שוב התחלנו.
נקודה להתייחסות. אני נתקלתי בa7s בשחיקה במגרעת של החיבור בין הביונט לעדשה. גרם לעדשה שמסתובבת כמה מילימטרים גם כשהיא "נעולה".
עשוי מאלומיניום. לא יודע אם זה מקרה חד פעמי או תופעה (לא חיפשתי ברשת).
עברתי קצת ברשת על המצלמות של סוני ובעיקר על העדשות, התרשמות שלי היא שהם חסכו משקל על חשבון צמצם ובלי שום קשר היצע העדשות הוא עדיין קטן.
האופציה לקנות מתאם לעדשות של קנון הוא יתרון כי זה מאפשר להשתמש בעדשה 70-300L שהיא יקרה וטובה.
אני אמשיך לחפש אחרי טיולי החג.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אני לא מחדש, אבל לטובת מי שמחפש כאן מידע, גם יצרניות עצמאיות גדולות כמו טמרון וסיגמא מייצרות עדשות (גם) עבור סוני.
היצע העדשות היום עבור סוני הוא ממש לא קטן, אבל נכון דלק חן יש כנראה היצע נרחב יותר.
נשלח מהנייד
אני חוזר ומחדד (כי אני חושב שהמסר לא עבר עד הסוף)-.
יש את הגוף (BODAY) עצמו ויש את העדשות.
לדעתי, מי שרוצה להשאר עם עדשות full frame של ה DSLR, זו תהיה טעות לקנות גוף MIRORRLESS (אם עוברים למירורלס, ושומרים רק עדשת טלה אחת, גדולה, אבל שאר העדשנות "קטנות", זה עושה שכל).
היתרון של המירורלס, זה הגודל הכולל של כל הציוד, והקלות של לסחוב מצלמה לכל מקום כל הזמן. עדשה גדולה (DSLR), הורסת את היתרון הזה.
יש עדשות מירורלס באיכות שיותר ממספקת לרוב המשתמשים (כולל צלמים מקצועים שעברו לפורמט הזה).
מניסיון עם סוני (A6 + A6000), יש הבדל בתפקוד בין שימוש במתאם לעדשת DSL, עדשה למירורלס לא של סוני, ועדשה של סוני עצמם (כולל קרל זיס). לא יעזור הסוני עובדות טוב יותר מבחינת האלקטרוניקה (מבחינת אופטיקה יכול להיות שעדשה אחרת טובה יותר, אבל שזה מגיע לכל תצורות העבודה, כמעט אף עדשה, שהיא לא סוני אורגינל, לא תתמוך בכל המצבים).
לגבי השאלה שנשאלה -
אי אפשר לעשות הכללה על יכולת חישוב \ עיבוד. לכל היצרנים יש בגדול את אותן יכולות, וזו רק שאלה של הדגם שקונים והמחיר שמוכנים לשלם.
dxomark
זה האורים והתומים של מבחני ציוד צילום.
בהשוואה בין עדשות ניקון קנון וסוני, סוני תופסים את חמשת המקומות הראשונים.
https://www.dxomark.com/Lenses/
ויש להם עדשות עם מפתחים גדולים יותר מ 4.5....
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
צילמתי תקופה ארוכה ב SONY מודל NEX-6
מסכים שהמצלמה מעולה
הבעיה שנתקלתי בא היא ליכלוך על הסנסור בעקבות החלפת עדשה
באחד האתרים כשבדקתי האם אני בודד במערכה, כינו את הגלאי כ "מגנט אבק"
יש המון סרטונים והסברים איך לנקות את הגלאי כלומר זו בעיה נפוצה
לא ניתקלתי בבעיית אמינות
לסיכום: מומלץ רק למי שישתמש בעדשה בודדת ולא יפתח את המצלמה
כנראה סוגיית הלכלוך על הסנסור נפוצה יותר במצלמות מירורלס.
אני מנקה לבד כבר כמה שנים בדיוק כפי שמתואר בסרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=fsVtbgFcZc4
בעזרת הקיט שהוא ממליץ עליו - https://www.amazon.com/gp/product/B0...5d078dc9ec1c5d
חשוב להבין טוב:
1. כיצד לזהות את המקומות בהן הסנסור מלוכלך (בקצרה - לצלם עם צמצם סגור ככל האפשר (למשל F22) רקע בהיר מאד (שמיים, קיר לבן) בחשיפה ארוכה, אני גם דואג להזיז את המצלמה תוך כדי החשיפה כדי שיהיה ברור מה הלכלוך על הסנסור (שאינו מושפע מהתנועה) ומה מקורו ברקע. זכרו היכן מופיעים הכתמים שאתם רואים לאחר הצילום, זכרו גם את אפקט המראה כדי לאתר אותם אח"כ על הסנסור ...
2. לנקות את המצלמה ואת אזור חיבור העדשה עם אוויר (למשל - https://www.amazon.com/s?k=AIR+DUSTE...f=nb_sb_noss_2 ) באופן כללי ובעיקר לפני שמתחילים לנקות ומורידים את העדשה כדי שהאבק והלכלון לא יכנסו פנימה.
3. במקום נקי (חדר סגור) מורידים העדשה ומקפידים שהמצלמה תהיה כל הזמן עם הפתח למטה כדי שלא יפול אבק לתוכה (כמובן לכסות את פתח העדשה כדי לשמור עליה נקייה). אם איני מתעצל אני מחבר את המצלמה במצב זה לחצובה כדי לשחרר את הידיים.
4. עם המפוח הנ"ל - מנסים להעיף את האבק מפתח הסנסור, רצוי לעבוד לסירוגים מול ארבעת הפינות. להיזהר שלא לפגוע בסנסור עם קצה המפוח! לשלב גם מספר הפעלות של הניקוי האוטומטי של הסנסור מתוך תפריט המצלמה. לפעמים זה מספיק כדי להעלים גרגר אבק עקשן.
5. להעזר בתאורה טובה כדי לנסות לראות את הלכלוך על הסנסור - פנס לד עם אור מרוכז במקרה שלי. להאיר מהצד עד שרואים היטב את הלכלוכים שזיהיתם בצילומים שתיארתי בשלב הראשון.
6. כעת החלק העדין והרגיש, על אחריותכם, של ניקוי הסנסור עם מקלות הניגוב מהקיט שרכשתם, טיפה או שתיים על המגב שבקצה, פעולה לכיוון אחד, עם הצד השני לכיוון שני וזורקים את מקל הניגוב (לא לעשות בו שימוש חוזר!).
7. בדיקה עם הפנס כדי לבדוק האם יש לכלוך נוסף (אם כן חוזרים על הניקוי עם מקל-ניגוב חדש)...
חשוב - יש מקלות ניגוב המתאימים לקרופ-סנסור ויש לסנסור מלא (גודל שונה כמובן) - קנו את הגודל המתאים לסנסור שלכם.
אפשרות חליפית - למסור לניקוי במעבדה / חנות צילום מקצועית, נדמה לי שהעלות היא 150-250 שח לניקוי... כנראה שבפעם הבאה כבר תעשות לבד לפי הסרטון הנ"ל או דומים לו.
אני כבר כמה שנים עם ה 6000 ומחליף עדשות ולא שמתי לב שזה יותר "מגנט אבק" מהקנון למשל.
רק להקפיד על החלפה כמו שצריך.
Sent from my H3123 using Tapatalk
כאמור יש הרבה מידע במרשתת פשוט רשום באנגלית ניקוי גלאי ...
ארז הוסיף קישור
מבחינתי זו בעיה בלתי פתירה כי אני מטייל ברגל והחלפת עדשה בצורה נכונה דורשת חדר נקי של יצור ציפים (VLSI)
בסופו של דבר רכשתי בארצות הברית ערכת ניקוי (ראה תמונה מצורפת) , עבדתי זמן רב בניקוי ובדיקה שהגלאי נקי, ומסרתי את
המצלמה לביתי עם הנחיה לא לפתוח את המצלמה לעולםקובץ מצורף 126165
my two cents
צריך ללמוד להחליף עדשותף שהגוף למעלה, עם העדשה כלפי מטה.
מורידים עדשה, ומחברים את השני, בזמן שהפתח כל הזמן כלפי מטה.
אבל,
אני הורדתי את כמות ההחלפות למינימום.
יש בהגדרות מצב ניקוי חיישן עצמאי.
אני מנקה לבד (זו בעיה של מצלמות דיגיטליות ככלל, גם ב-DSLR אחרות שצילמתי, קשור בעיקר להחלפת עדשות בסביבה מאובקת וגם לעדשות זום בטווח רחב ששואבות אויר בפתיחה).
אפשרות ב׳ שצלמים מקצועיים עושים פעם בכמה זמן בלי קשר למותג, הוא לתת למעבדה לנקות.
זה עולה 100-200 שח.
יש מעבדה בדרך השלום הת״א, וגם דרך חנויות צילום רציניות.
לסוני a7s יש גם עדשה 70-400 2.8.