מכיר את זה היטב גם במכונות וציוד תעשייתי, עדיין, לצורך חישוב המעגל החשמלי נדרש ונכון להתייחס להספק הנקוב על המוצר/ציוד.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
Printable View
אתה ממשיך להתבצר ולא מקשיב מה אומרים לך.
בשום מקום לא הצעתי להפחית 20-30%, אני אומר כל הזמן, למדוד.
וכן, במקרה הזה, אני מוכן להתערב שזה יהיה פחות מ 50% ( ולא 20-30%).
בהצלחה
אני קורא את השרשור ומחייך לעצמי (ואז מפסיק....)
איכשהו נוצר כאן הרושם שלעשות את זה עם רילי זה פרוייקט מסובך?
אני חושב (ויושע) שזה לא. יותר מזה - כדאי לכל אחד שרוצה לטפל באוטו שלו בעצמו ללמוד ולהתרגל לעבוד עם הפתרון הזה. לא סתם המציאו אותו.
לעצם העניין - אני רוצה להוסיף רק נקודה אחת:
תחשבו עליכם באמצע שום מקום בלילה כשהאוטו פתאום השתתק ...
למה ? אתם לא יודעים כי חושך ...
אבל עוד שעה תגלו שכבל חשמל אחד שהשחלתם התחמם, נמס וקיצר את המצבר...
-כיף גדול? לא.
מי שמתקין "רק" לד בר בלי ריליי, כניראה ימשיך למשוך קוים עבים למפסקים בתוך האוטו לכל דבר. לקשר, למקרר, לכננת? ..
צריך שרק אחד מהם לא יעשה את מה שאמרו לו והטיול יהפוך לפחות כייפי.
(ולא דיברנו על שריפה חס וחלילה. רק קצר ... )
אני אישית בדיעה של Better safe then sorry
(חוצמזה שמנסיון - הרבה יותר קל לעבוד במפסקים בתוך האוטו עם כבלים קטנים ולצאת ל- ממסר בתא המנוע)
בהצלחה בכל דרך שתבחר :) ואם תרצה עזרה עם הרילי - סמן לי
בהחלט שלא רציתי להמשיך, אבל אני מרגיש שיש כאן עיוות העלול להטעות אחרים אז....
ZIVO&PAGEUP...
לפי איך שאני רואה זאת, היחידים שבוחרים להתבצר כאן, כנראה מרוב חשיבות (עצמית), והתנשאות שאינה מובנת לאף אחד אלה אתם!
מי שיקרא כאן את השרשור עלול להבין מכם שרצוי וקל ואולי עדיף יותר להתקין מעגל חשמלי זה ללא שימוש בריליי. ובכלל ניתן לזלזל בערכים הנקובים על המוצר ול"חסוך" את הריליי וכבלים...וזאת טעות!
תפסיקו להטעות כי אתם טועים.
אגב, ניסיתי להשתמש במוליכים דקים יותר של 2.5 ממ"ר לפרוג'קטורים הללו וזה לא עבד. הם היו כבים לאחר עשר דקות של עבודה מעצמם. לאחר שהחלפתי לעבים יותר של 4 ממ"ר התופעה נעלמה.
גם בסכימות ההתקנה של היצרנים מופיע ריליי, צורפה כאן לעיל. (תתווכחו גם איתם...).
שחררו...לא ביקשתי מכם עצות.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
בבקשה, עוד פעם, בעברית למתחילים-
1- מעולם לא אמרנו שלא צריך ריילי. הכי קרוב, שאלתי, אולי לא צריך?
2- הדבר היחידי שאנחנו ממליצים, זה למדוד, לא לנחש, ולא לסמוך על הסינים (ובניגוד למה שכתבת פה קודם, גם מעולם לא הצעתי לקחת מקדם של 20-30%).
3. שנינו הערנו על המנהג, של הרבה אנשים פה באתר, לבנות מערכות אובר-קיל.
4. כתבתי שאני מנחש, שהפרוז'קטור לא באמת 72W, ושלדעתי שני פרוז'קטורים לד, של 72 זה גם אובר קיל (יותר מ 10-12 פנסי H4).
5, כן אמרתי, שאני משתמש בחוט 2.5ממר לבר לדים שלי. ואני אוסיף, שלמרות שהוא פחות מ6A, אני כן עובד עם ריילי. כלומר עבור 72W, בוודאי עבור פעמיים 72W, לדעתי כן צריך ריילי.
מקווה שלפחות על העברית אין יותר אי הבנות מה אמרנו.
אתה לא רוצה לקבל, זכותך ( אני מכיר כאלו שגם שמים 10ממר, אז 4ממר כבר ממש לא מרגש אותי).
ועוד דבר (מעבר למה ש ZIVO כתב), מי שמתנשא פה ופוסק זה אתה.
מעבר לזה, הבנו שאתה דוגל בשיטת הניסוי וטעיה, מה שיכול היה
לגרום לרכב שלך לעלות באש.
בכל אחת מהתשובות שלי היה כתוב שעדיף לעבוד עם ריליי, אבל בחרת
להתעלם מזה וללכת על הפן האישי (מתנשאים, טועים), לא יודע מה
היכולות שלך ומה אתה יודע, אבל שאני מנסה לפתור בעיה הנדסית
אני מנתח, בודק, מודד ומוצא פתרון - אצלך זו כנראה לא הדרך, מה
שמעלה את השאלה, למי הייתי מקשיב אם הייתי צריך לבחור - לך
או לנו. אני אסביר לך את זה בצורה שתבין, נהוג ומומל. לעבוד עם ריליי,
אבל, אין שום מניעה בתכנון נכון לעשות את זה ללא אחד. מבחינת
פשטות המעגל, כן, ללא ריליי זה יותר פשוט. אם תרצה אני אשרטט
לך את שני השירטוטים (אתה רוצה את זה בציור פשוט, visio או שאתה
מתעקש על AUTOCAD?) ואז תבין מה יותר פשוט. אני אוסיף ואפסוק
שכנראה בשני המקרים הכבל בין המצבר לבין הנורות יהיה זהה
(כי הוא הארוך ועליו יש את מפל המתח העיקרי), אין שום הבדל בטיחותי
לעשות זאת בשני המקרים. מה שכן, יותר קל לסלול לתוך תא הנהג כבל
דק, ומפסקים "אסתטיים" לרוב עובדים עד 3A ולכן לא יתאימו.
אני הרבה שנים פה באתר, זו הפעם הראשונה שאני מגיע לרמה כזו
של דיון (אישי נטו), כנראה ואין לך את הידע ההנדסי להתמודד עם
הוכחות אימפיריות ולכן הגעת לנקודה זו בדיון.
אני סיימתי. מי שירצה לבחור באחת מן הדרכים יש לו את הידע לבחור,
אם מישהו ירצה להתייעץ איתי אני אשמח לעזור.
ועוד דבר למען לא יטעו המתכננים, את אורך הכבל מודדים פעמיים
אחת לפלוס ואחת למינוס מה לעשות, ההתנגדות של הכבל (שגורמת
למפל המתח והתחממות) נובעת מכל הקו ולא רק מכיוון אחד. לכן
אם מרחק הכבל הוא 3 מ (לכל אחד) יש להכניס לחישוב 6מטר, אלא
אם יש נקודה טובה לחיבור לשלדה (ולא לגג, לגגון או כל דבר אחר|).
אז ככה:
1. הזמנתי קיט שכולל חווט 12AWG , ריליי, מפסק וכו'. https://www.amazon.com/MICTUNING-Wir...5786787&sr=8-2
2. אני מתכוון להתקין שני פרוז'קטורים על הגג, לא התקנה קבועה אלא רק כשאצא לטיול (לילה) ולא לתאורת מחנה אלא רק לנסיעה עם מנוע עובד.
3. הקיט כולל מפסק שמתקינים בתוך הרכב, הזמנתי גם מפסק אלחוטי, יכול להיות שאוותר על התקנת המפסק בתוך הרכב. עדיין לא החלטתי סופית. https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
4. אלו הפרוז'קטורים שכבר הגיעו אלי, לפי חוות הדעת הם אולי לא הטופ, אבל גם לא זבל. https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
5. אני מבטיח לספר ולדווח תוצאות לאחר ההתקנה....
נו...באמת אתה לא רואה את ההתנשאות הגואה כאן בהודעה זו, בנוסף לסגנון של זילזול כלפי האיש שעומד מן הצד השני של הדיון?!
כנראה שאתה קצת פוליטיקאי בנוסף להיותך רב מהנדסים מהולל, ( תרשה לי להתרשם שזה יותר מהראשון מאשר האחרון...).
אם נגזור את כל דברי הרהב והתוכחה המתנשאים שלך, בשורה התחתונה לאורך השרשור, היה ניתן להבין מדבריך שניתן לבצע את המעגל ללא ריליי, תוך כדי הדגשת היתרון בשיטה זו לקלות הביצוע, (מה זה אם לא המלצה, אני לא יודע...).
אני כעקרון שולל זאת. כנראה שגם יצרני הרכב עצמו. לא מכיר מעגל ברכב שהיצרן בחר להתקין מפסק הפעלה לזרם גבוה על פני שימוש בריליי. גם ליצרני הרכב חסר את הידע ההנדסי להתמודד עם הוכחות אמפיריות? אגב, על איזה הוכחות אמפיריות אתה מדבר?! ייתכן שפיספסתי?
בנוסף נקבת גם בגודל מוליך של 18awg (הודעה #6), שזה שווה ערך ל0.823 ממ"ר, שזה איך לומר בעדינות...שטות מוחלטת... וזאת כאשר לקחת בחשבון שימוש בריליי + מפל המתח עליו + הקו חזרה...
וכל היתר מילים מילים ועוד מילים.
נראה שההתנצחות בדיונים מקצועיים אינה זרה לך, ואולי זה חלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית שלך. שיבושם לך. לא בשביל זה הגבתי. רציתי לסיים את הדיון לא מעט הודעות קודם, אבל בחרת להמשיך לתקוף ולהפליא בדברי רהב ולעג כלפיי, ואת זה אני לא מוכן לקבל.
אני רשמתי למן ההתחלה את ההמלצה שלי לבניית המעגל (הודעות #3,10), ומבלי להכביר במילים, נשארתי בהמלצה זו.
היכן טעיתי בהמלצתי באופן כל כך חמור שגרם לך להגיב כך? לא ברור...
אז אנא...חסוך ממני את התגובות הללו. אני ממש לא נהנה מהן.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
יותר מדי אמוציות בשביל דיון טכני, לא מורכב מדי.
בדיעבד, אני שמח שלא העליתי בהתחלה את התשובה הראשונה שעברה לי בראש: פיקוד PWM לשליטה בעוצמה.
למה לא להדפיס בקר ארדואינו בABS שיעשה את זה?
טל,
רגע בשקט, וננסה כולנו לנהל דיון טכני רגוע.
אני חושב שחלק חשוב של הדיונים פה, זה להוסיף הבנה ותובנה, ולא רק לחלוק עם אחרים מה עשיתי (גם אם זו טעות, ועכשיו מישהו יעתיק את הטעות הזו).
אם יש פה, ולו רק אחד (וראיתי כבר יותר מזה), שפתאום ההסבר של Pageup גרם להם להבין איך מחשבים אורך מוליך (X2), אז זה כבר היה שווה.
בנוסף, וזו הנקודה הכי חשובה שניסינו להעביר לך, ונראה שלא הצלחנו, היתה לנו אמירה לגבי נטיה לבניית מערכות overkill (שזה הצד השני של אותו המטבע של מערכת חלשה שנשרפת), בעיקר בגלל שאנשים בונים \ מעתיקים מערכות, מבלי לבדוק נתוני אמת.
לבנות מערכת כזו, מבלי לדעת מה הצרכים האמיתיים זו טעות!
ואת הנקודה הזו, לדעתי, אתה מפקשש.
אם לא יודעים כמה זרם זורם בחוט, אין שום משמעות לדיון על העובי (חוץ מאמירה של לקחת רזרבות משוגעות).
כל זה, חמור במיוחד בתחום של פנסים - אני לא חושב שאני מכיר עוד תחום, שבו הנתונים הנקובים כל כך רחוקים מהמציאות.
מי שפעם אחת באמת מודד, מבין. מי שלא מודד, ממשיך להעתיק שגיאות של אחרים.
ורק עוד אמירה לגבי "חובת ממסר" -
נדמה לי שזה היה אסף, שנקב פה פעם בכלל של עד 5A לא צריך ממסר.
אז אני לא מתווכח עם ה 5A של אסף, אבל אני בהחלט מאתגר את הקביעת "זרם גבוה" שלך.
רוב פנסי הלד שמסתובבים בשוק, צורכים פחות מ 5A.
זיו,
מסכים שמערכת יש לתכנן על סמך נתונים וחישובים.
לא מסכים עם ה"תובנה" של לא להסתמך על נתוני יצרן נקובים.
זה פשוט לא מקובל.
לפחות ככה לימדו אותי.
ואני בהחלט מודע שיכולים להיות פערים ניכרים בין הנקוב לבין המדוד. המעשי.
אתה לא יכול לבוא בטענה למישהו על כך שהתבסס בחישוביו על נתונים נקובים של הציוד. זה נשמע מצחיק.
מסכים שאנשים בונים מערכות over kill מבלי שיהיה להם מושג...
לא מסכים לקבוע שזאת טעות בכל מצב. בפרט שזה נעשה במודע ובאופן מושכל.
למשל, אם מדובר על רכב פרטי, פרוייקט בודד, כמויות קטנות, עלויות זניחות, דרישת מקדם ביטחון גבוה לאמינות, דורביליות, ועוד כיו"ב אז למה לא? מה טעות בזה? מה רע בזה? איפה זה פוגע? מלבד בכיסו של פלוני? וזה לא שאני ממליץ על השיטה הזו!
לגבי ההערה על ההערה, לא מדובר על חישוב אורך מוליך אלא על חישוב נפילת מתח.
ואם כבר נפילת מתח, קח בחשבון שבחירת גודל המוליך שלך יכולה להיות תואמת לחישוב הזרם, אבל בהחלט לא מספקת מבחינת נפילת המתח.
וביישום הנדון נוכחתי לדעת שנפילת המתח יכולה להיות קריטית.
ישנם עדויות (גם כאן) בנוגע להתקנת מקררים לרכב למשל שלפי דרישת הזרם, המוליכים שנעשה בהם שימוש, מתאימים, (יש שיאמרו אפילו over kill...) אבל בגלל שלא נלקח בחשבון נפילת המתח על הכבל, או שנעשה חישוב לא נכון, נוצרה בעיה.
אני לא חושב שפיקששתי דבר.
נסה שוב...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אני אישית דווקא יותר ממסכים עם התובנה. גם אם ביום יום אני עובד עם אלקטרוניקה תעשייתית ועוד. עדיין יש המון "חרטא"; טווחי מתחי עבודה, צריכת זרם, עמידות לתקני אטימות לאבק ומים, עמידה בתקני fcc ce וכו.
אז בטח ובטח ב"מוצרי איביי". הנסיון שלי מראה לרוב שליש הספק מההצהרה. והבדלים בין פנסים שחיצונית זהים אחד לאחד מספקים שונים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
“The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results”
נכון...אבל אם אתה צריך לתכנן מערכת כלשהי. נניח יש בה איזשהו מנוע dc, גוף תאורה כלשהו (או כמה), גופי חימום, מזין רוטט, שולחן אינדקס חשמלי... קונטקטורים ובקיצור צרכנים שונים ומשונים.
איך אתה ניגש לזה?
מבחינה עקרונית?
אתה מתעלם מהנתונים הנקובים של הציוד? מתחיל בבדיקה מעשית (מדידות ) של כל אחד מהצרכנים?
כשיטה, זה נראה לך מעשי?
מקובל בתכנון?
בתעשייה? במתקני חשמל?
יש לך דוגמא למערכת תקנית כלשהי שתוכננה והותקנה בשיטה הזו?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
בעולם שלי שבו זמני אספקה מרגע התנעת פרויקט הם לרוב 6-12 חודש. לרוב מתחילים מ"מדגים" שם העסק מתוכנן או על בסיס נתונים במקרה הרע או על בסיס יחידת מדגים (אותו מנוע DC לדוגמא במקרה שלי - מנוע עם קריאת זווית מדוייקת מאוד) שניתנה על ידי ספק בהשאלה לבחינת יכולות - או שנקנתה יחידה בודדת וזאת בטרם קטלוג במערכת ההנדסית של המפעל - דוגמה טריה - ספק מתח מעולה שלכאורה נטען כי הוא צבאי ועומד בכל התקנים הגיע אלי לבדיקה וניסוי - קנוקטור מתח הכניסה שלו AC220 הפינים הם אמנם נקבה (כנדרש) אבל הקונקטור מסוג מיושן והם על הפייס של הקונקטור - התחשמלתי ממנו - משמע הוא לא עומד בשום תקן צבאי - פינים נדרשים להיות שקועים. דוגמא נוספת - מנוע שנדרש לעבוד מתחים שבין 18-32 וולט מפסיק להגיב ב21 וולט.
האופציה השניה היא - מוצר שתוכנן לפי אפיון מלא שלי - PDR CDR ראש סדרה וכו. ושם לא היו תקלות/מריחות? ברור שכן לדוגמא - מגבר עם ספרת רעש גבוהה ממה שהתיר המפרט מה שהופך אתו לחסר תועלת עבורינו. במקרה הזה המוצר עלה רוויזיה, נעשתה עריכת מעגל מחדש.
זמני האספקה לרוב מאפשרים להתמודד עם משבר אחד או שניים שכאלה. לא מעבר.
+1
--------
לענין:
מכיוון שרוב זמן העבודה הוא ניתוב החיווט ברכב הספציפי, הגיוני מאד גם להפריד בין הפיקוד שעובר קיר אש לממסר, וגם להשתמש במוליכים עבים יותר מהמינימום הנדרש, כדי שהתשתית תוכל לשמש בעתיד פנסים אחרים, פנסים נוספים, או צרכנים אחרים. ולו רק כדי להקטין את הסיכון שאיזה בעלים עתידים של הרכב ישקיע ויחבר לאותה תשתית פנסים שדווקא כן נותנים את ההספק המוצהר.
שאל - עניתי.
על הלדים של איביי כבר דיי מיצינו את הדיון לא?
איך כתב פה מישהו - לא מעניין אותי שזה לא 72 וואט. העוצמה מספיקה לי. ואני מתחבר לזה מאוד. יש מוצרים שמזמינים אחרי נסיון של אחרים, לדים זה אחלה דוגמא לזה. גם בוסטר.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk