איך זה מגיע ומייושם?
אסף.
Printable View
איך זה מגיע ומייושם?
אסף.
זה צבע שמיועד במקור לארגזי טנדרים.
ניתן לבחור את רמת החיספוס.
ניתן לגיוון.
מגיע בפח של ליטר או בקיט של 4 ליטר עם אקדח מתאים. אמור להספיק בערך ל-15 מ"ר.
צריך קומפרסור.
הבנתי שמשפשפים את הצבע הקיים לחיספוס וצובעים עליו.
יש לי גישה למשייפת פניאומטית בעבודה. כלי מדהים, קל ומהיר לעבוד איתו ואני די מלהטט בו, כך שאני חושב שתהליך החיספוס יהיה קל יחסית. מפאת מחסור בזמן וחוסר יכולת להשבית את הג'יפ, אעבוד בתשלומים - כל פעם חלק אחר של המרכב.
אישית אני אוהב את הגימור המגורען. חושב שזה מתאים לרכבים סו-קולד "קשוחים" כמו סופות ודיפנדרים, סמוראים וכו'. כשמזג האויר יירגע ויתחמם, סוף החורף והלאה, נעשה נסיון ונראה.
זה משווק בארץ?
כמה עולה וכמה מכסה?
ליטר צבע ברק ישיר כולל כל מה שמסביב עולה נגיד 400 שח ומכסה שתי שכבות לחצי ג'יפ בקושי. כלומר על הצבע עצמו ללא עבודה תמחור של 1000 עד 1500 שח לג'יפ שלם נשמע ריאלי. זה יוצא יותר זול? יותר יקר?
(אני מנסה לסחוט מידע לטובת מי שייכנס לדיון הזה בעתיד)
אסף.
פרסמתי לא מזמן באחד השרשורים על בחור שמוכר את הרפטור הזה, אחפש בארכיון שלי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f1bc819c7c.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
אהלן
אני השתמשתי עם הרפטור בשלב השיפוץ של הסמוראי.
הישום היה בריצפה, בספים של הדלתות והפגושים.
החומר מאוד נוח לעבודה ויכול לטשטש פגמים קטנים בהכנת השטח, מאוד חשוב לנקות באציטון את האקדח כל החלפת מיכל-שניים תלוי במזג האוויר.
הוא מספיק להתמצק בחשפיה לאויר בין החלפות המיכלים וזה גורם לסטימות וטקסטורה לא אחידה.
רק בפנים הרכב השתמשתי ב 5 ליטר.
אבל מעבר לזה, לדעתי הוא לא עמיד עד כדי כך, בטח שלא הייתי סומך עליו בשמירה על הארגז של טנדר שעובד בעף הבניה,אני הייתי סומך הרבה יותר על האמבטיות לארגז.
לחוץ הרכב לא חשבתי להשתמש ברפטור כי אני רציתי את הרכב במראה מקורי.
אבל גם אם לא, הייתי חושב טוב טוב לפני שהייתי מתיז את החומר מבחוץ, זה נראה לי כמעט בלתי הפיך אחרי זה לחזור אחורה.
הסרה של החומר לגמרי הינה משימה חביבה אני מניח.
אני מניח שזה תקף גם שיש צורך בתיקוני פחחות.
ואם כבר מחליטים שכך צובעים מבחוץ לא הייתי צובע בנפרד כל חלק, לא תמיד מקבלים את אותה הטקסטורה, מניח שזה תלוי בהרבה משתנים.
את הרכב צבעתי בצבע ברק ישיר שקניתי גם כן מטופקולור לפי קוד הצבע המקורי (לדעתי של דופון) , הבחירה הייתה בדיוק מאותם סיבות של עמידות ויכולת תיקון.
מרמת הגימור שלי אני פחות מרוצה, הרכב הבאה ישלח אחרי כל ההכנות ליד של צבעי.
בבקשה
יש הרבה סרטני הדגמה ברשת, הבחור הזה דיי יסודי בהסבריו ואפילו התוצאה הסופית לא רעה:
https://www.youtube.com/watch?v=LfAAkTFQqLs
הרוב נאמר, אך קצת מניסיוני:1. הכנת הרכב - שיוף של הלכה וחספוס קל.
2. לצביעת הדיסקו ב 2 שכבות נדרשו לי 4 ליטר צבע.
3. הרפטור היה זול ב 20-30% לעומת צביעה רגילה בברק ישיר.
4. המרקם נקבע ע"י האקדח, לחץ האויר ומרחק ההתזה. אני עבדתי עם 28psi, דיזה 1.7 ומרחק של 40 ס''מ בערך.
אישית, אהבתי את העבודה עם הרפטור, גם את עמדות המשחק שלי אני תובע ברפטור (באופן ניסיוני, אם יצליח ויחזיק אז כולן יצבעו כך).
יש לבת שלי פיזו 307 עם צבע שרוף במכסה המנוע, אני מתאפק לא לרפטר גם אותו :)
טוב, אז אחרי שהצעתי את הרפטור שחלקכם אהבתם אבל נדב קצת פחות...
הנה עוד אופציה, שונה, משונה, לא אדום אבל קרוב לאדום:
יש טרנד היום בארה"ב לצבוע רכבים בצבע חלודה, כאילו הם באמת חלודים. בעיקר ג'יפים ורכבי ספורט:
https://i.pinimg.com/originals/19/7d...70685b1696.jpg
וגם... (זה למשל מדבקה):
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bLPtI...Xq6xXFXXXz.jpg
דורון,אני חושש שאתה מתבלבל עם חומר אחר.
הרפטור מגיע כ"בסיס" , מקשה ומדלל אקרילי.
אין "חול"/כל חומר אחר שנדרש על מנת לגרען אותו.
רמת הגרעון נקבעת ע"י רמת הדילול, לחץ האויר וכמובן האקדח (הדיזה שלו, אני כאמור עבדתי עם 1.7 , לגרעון גס עובדים עם אקדח זפת או עם המקורי של רפטור).
לגבי הליכלוך, דווקא הרבה פחות מלכלך מצבע רגיל, מתפזר פחות באויר. הבגדים איתם צבעתי עדיין משמשים אותי :)
צבעתי בחניה, פיזרתי ניירות מתחת לרכב ובסביבתו וזהו. לא נותרו סימנים ברחוב.
לגבי קומפרסור, עבדתי עם קומפרסור סיני, 2 בוכנות, 25 ליטר.
וסת על 28psi.
מתוך הוראות השימוש שלהם:
קובץ מצורף 127026
באופנועים הנישה הזאת נקראת road-rat. ואכן משתמשים בצבעים דמויי חלודה או רקבון.
אפשר גם לשים באוטו עץ ריח מסריח... :D
זה מקסים איך בנאדם בא ושואל אם אני מבין נכון על סוג צבע, אפילו לא גוון (שעליו הוא נעול מראש) ו4 דפים אחר כך אנחנו כבר בגימור חלודה.
זה נקרא rat bike, אצלי פשוט פירקתי את ההארלי לחלקים, ניקוי חול לכל מה שמתכת, ספריי עם חומץ לסלט ומספר נסיונות עד שמגיעים לגוון החלודה הרצוי. אחרי זה לכה על כל החלקים.
זה מה יצא בסוף
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...11d4157a27.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
בכל מקרה, נדב. גם אחרי ששיתפו במחיר של האלטרנטיבה - אני חושב שברק ישיר, 3 שכבות, בגוון המקורי - זה הדבר הנכון.
אסף.
שם הגוון הוא flame red, ואני מניח שלא תהייה בעייה למצוא אותו. כשכותבים clear coat הכוונה היא לשכבה של לכה מעליו. אני מנסה להגיע לתוצאה דומה ככל האפשר גם בלי שכבת הלכה ...