מוזר.
לא ידעתי שבחורף המים רותחים בטמפרטורה נמוכה יותר...
למדתי משהו חדש כנראה [emoji849][emoji849][emoji849]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
Printable View
מוזר.
לא ידעתי שבחורף המים רותחים בטמפרטורה נמוכה יותר...
למדתי משהו חדש כנראה [emoji849][emoji849][emoji849]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אם אתה מדקדק אז נראה שדווקא אצלך המח איטי בחורף כי הוא טען לגבי הטרמוסטט ולא השסתום אבל גם זה וגם זה לא נכונים.
ההוכחה לכך היא שקולט השמש מביא את הדוד לטמפרטורה גבוהה בהרבה מאשר גוף החימום ועליו אין טרמוסטט ...
אם זה קורה אז כנראה הצינור לא תיקני ומושפה מההפרש בין הקור בחוץ והחום בפנים ובגלל זה מתפוצץ...
דוד תקין מיועד לעבוד בלי תקלות 24/7
אגב, עניין שהושמט קודם לכן:
הפעלת דוד 24/7 יותר מסוכנת במידה והטרמוסטט כושל.
זה עלול במקרי קיצון להוביל אף לפיצוץ הדוד
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא מסכים עם התאוריה שלכם אבל זה נהיה כבר מסטיק
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הבנת הנקרא של שניכם לוקה בחסר.
לא דיברתי על שסתום פורק לחץ.
ה"בי-מטאל" של הטרמוסטט יושב בגוף הטרמוסטט, מחוץ לדוד.
ולכן הוא מושפע מעט מהטמפ' האופפת של הדוד.
אתם מוזמנים להתווכח איתי ולהמשיך לטעות (רוב הזכויות שמורות ליוני 5).
איתי
גם לנדרובר "מיועד"..
בפועל, מדובר על רכיבים שעובדים יום יום. בסביבה חמה/קרה/לחה/אבנית.
קורה לא מעט ששני רכיבי ההגנה האלו כושלים או לא מגיבים בזמן והתוצאה היא בית מוצף במקרה הגרוע או סתם בזבוז מים וכסף במקרה הטוב.
רוב מתקיני הדוודים/מחליפי הפלאנג׳ים שאני מכיר מכוונים את הטרמוסט למקסימום (70 מעלות) "כדי שהלקוח לא יתלונן". בדוד ארוך/גבוה יש הפרש טמפ' מובהק בין חלקו העליון לתחתון.
תקופה ארוכה הסתובבו בארץ טרמוסטטים קצרים שלא נתנו קריאה נכונה. בעיקר עם החמם כבר מלא אבנית. וכו' וכו...סיפורים לא חסרים.
כנ"ל לגבי פורקי לחץ. יש בשוק ותיקים מוכרים וטובים ויש כל מיני "מציאות" שבזמן אמת (וכנראה גם ברגע שירדו מפס היצור) לא יתפקדו.
איתי
לי יש pt100 בהתקנה צמודה לטרמוסס המובנה של הדוד.(דוד שוכב, אבל לא רלוונטי לנושא לדעתי)
בחורף, אני מגיע כמעט ל60 מעלות.
בקיץ, ביום חם "רגיל" ב12 בצהריים, כבר יש 70 מעלות.
ביום חם מעל הממוצע יש גם 85 מעלות.
ולא צריך להיות בחו"ל בשביל זה, זה ככה כל יום כל הקיץ.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
באמת, מוטי... למה להכניס עובדות לדיון הזה?
זה מקלקל סיפורי מעשיות שנבנו בעמל של שנים.
ואני בכל זאת אחזור לבסיס.
כשהצנרת תיקנית לא אמור להיות פיצוץ. שסתום הפריקה אמור לפרוק לחץ ראשון. הוא הפיוז של המערכת.
אם יש תקלות אז הן כנראה באשמת צנרת ישנה/ לא תיקנית ובתוספת הפרשי טמפרטורות גדול יותר שיש בחורף על התשתית. כידוע הפרשי חום גדולים ומהירים גורמים לקריסת לבקעים.
אנחנו מכירים את התופעה אפילו בכוסות זכוכית שמוזגים להם מים רותחים במהירות והן נשברות אבל כששמים כפית כמוליך לחום הן עומדות בכך...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
צודק,
למה לקלקל עובדות עם ערבוב של פרשנות?
אף אחד לא אמר רתיחה, אמרו שהטרמוסטט החיצוני מגיב לאט יותר בחורף ואז נבנה לחץ במערכת.
הציגו לך שאכן יש הפרש ניכר בטמפ המים בקיץ גם בלי גוף חימום..
ושאלו לגבי עבודה רציפה של הדוד כל השנה.
עכשיו, אתה נתלה בזה שכשהכל חדש דנדש ואיכותי אין בעיה, זה קצת בנאלי, לא?
השאלה הייתה מה קורה לאורך זמן.
וכאן קיבלת עדויות שאחרי זמן בו יש עייפות למערכת, באופן טבעי, זה כן עושה בעיות.
אז מה הפער?
אני לא רואה כזה.
ולגבי עליה בלחץ בחימום גם בלי רתיחה.
מציע לך לנסות להפעיל מנוע כשפקק הרדיאטור פתוח.
תראה שמפלס הנוזל עולה משמעותית הרבה לפני שהמנוע מגיע לטמפ עבודה, עוד בשלב בו אין לך בעיה לגעת בנוזל ביד חשופה.
התפשטות הנוזל מדגימה יפה מאד איך הלחץ עולה במערכת גם בטמפ נמוכה יחסית, וכשהצנרת והשסתום נתונים בלחץ התפשטות כל הזמן, זה עושה משהו.
אתה מתעלם מעובדות דורון-
למה בקיץ כשהטמפרטורה והלחץ גבוהים מאשר בחורף אין פיצוצים?
גם עם הלחץ עולה, יש שסתום פריקה שכפיוז הוא הראשון לעבוד.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94