תמונה של התומכות לבודי שהתכוונתי אליהם מלכתחילה:
http://www.lizard.co.il/4x4/bodywork/dscn0342.jpg
Printable View
תמונה של התומכות לבודי שהתכוונתי אליהם מלכתחילה:
http://www.lizard.co.il/4x4/bodywork/dscn0342.jpg
למה משתמשים בפרופיל ולא בפלאח, בתגובה לשאלה הזו
http://www.jeepolog.com/forums/showp...8&postcount=38
כי חוזק שתקבל מפלאח בעובי 10 מ"מ במשקל X, אתה יכול לקבל מפרופיל בעובי 1מ"מ, ובמשקל עשירית ממנו.
התשובה היא - לא, אלו פלאחים ולא פרופילים, ולא, הם לא מתאימים לשמש קורות חיזוק לרצפה.
אתה מתעקש לבנות קורות חיזוק מפלאחים ולא מפרופילים - אז קח פלאחים בעובי 12 מ"מ, הם יתנו לך אולי את החוזק של פרופיל כמו שצירפתי בשרטוט, בעובי של 1.5 מ"מ.
נסה, מיכה, אולי תמציא את הפיסיקה ואת חוזק החומרים מחדש.
גם על גלילאו צחקו כולם כשטען שכדור הארץ עגול. למזלנו, הוא לא התייאש.
לא משתמשים בפרופיל סגור, אגב, אלא בצורה כמו שצירפתי, כי הריתוך לפרופיל סגור יהיה חלש הרבה יותר מאשר ריתוך נכון לפרופיל נכון.
ולשאלה בשרשור זה באותו עניין -
הפרופילים (כן, אלו פרופילים סגורים), בהם הקפת את הג'יפ אינם טובים למניעת עיוותים. הם טובים רק לסימון מידות חוץ.
בכדי למנוע עיוותים (במידה ואתה מתכוון לחתוך קורה ראשית) יש לרתך אלכסונים אל האזור אותו רוצים לחתוך לפני החיתוך, ורצוי גם שהבודי יעמוד באותו הזמן במקום, קרי - מקובע לשאסי.
את האלכסונים מחברים, כמובן, אל הקורות שלא יחתכו, מן הקורות הנגדיות והאלכסוניות לה.
לא חותכים קורות חיזוק! מקלפים מהן בזהירות את הפח החלוד, וחושבים 199 פעם לפני חיתוך קורה. יכול להיות שצריך להחליף בה חלק, נדיר שצריך להחליף קורה קומפלט.
בכל מקרה, לא מחליפים יחד גם קיר קומפלט וגם רצפה קומפלט, לפחות בהנחה שלא מדובר בחלקי חילוף של היצרן, ובהנחה שגם רוצים שהתוצר ידמה לרכב שהיה כאן פעם.
אוקי, מה יכול לשמש כקורת חיזוק טובה ומספיקה לדעתך?
כל הפרופילים מרובעים:
3X3 עובי 2 מ"מ
4X4 עובי 2.6 מ"מ
4X4 עובי 3.7 מ"מ
אם אף אחד מהם לא מתאים, אני אצטרך למצוא מקום שיכופף לי קורות חדשות. שלי גמורות. כמה גמורות? כשניסיתי להרים את הרצפה הן התפרקו.
תודה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
לא רק את חוקי הפיסיקה לכופף, אלא גם את התשובות שלי. אם נתתי תשובה התכונתי אליה. אם לא הייתי מתכוון לא הייתי עונה. ואם תשאל שוב לא תקבל תשובה שונה, אבל כן תקבל תשובה "אחרת" (לפחות עד שאתייאש שוב:twisted: ).ציטוט:
נכתב במקור על ידי שמיל
למען השם, מיכה, יש מצב שתתחיל להקשיב מתישהו?
אני מקשיב. באמת שכן. אני יודע שהאופטימלי זה פרופיל כמו שכתבת. ברור כשמש בצהרי היום ביום בהיר ללא עננים. בסדר ? :-)
אבל אין לי פרופיל כזה. לא מכיר מקום שאפשר לקנות בו פרופיל כזה ושאלתי את השאלה כי זה מה שיש לי.
בכל איזור תעשייה יש מישהו שמכופף פחים.
שאחפש בשבילך בדפי זהב, או שאבדוק בין חברים שגרים באיזר שלך? (אין צורך לענות לי, זו לא היתה שאלה).
אם כבר מפרקים את כל הג'יפ בשביל שיפוץ כמו שהתחלת, לא "סותמים חורים", משקיעים עוד שעה ועוד כמה שקלים (מה זה כמה שקלים למי שקונה תיכף סרני טויוטה וצמיגי 35), ועושים את העבודה כמו שצריך.
אם אתה רוצה להשתמש במה שיש תחת היד - יש לי יופי של לוחות עץ, אפשר לעשות מהם רצפה וקירות צד לג'יפ, במקום אלו מהפח, לא כתוספת.
איך נאמר היום בשרשור אחר ע"י ברוך "יופי, לפרק אתה כבר יודע, עכשיו נראה איך אתה בלהרכיב". יסלח לי ברוך אם הציטוט לא מדוייק.
ר.א.ם, אחרי צומת ירקון לכיוון הוד השרון, רמזור ראשון שמאלה, לכיוון "סנו", אחרי כ 200 מטר, מצד ימין. מוכרים את כל סוגי הפרופילים, לפחות חיתוך אחד ללא תשלום (מנסיון), כך ניתן להוביל על כל גגון של רכב פרטי (מוט באורך של 3 מטר).ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אביגדור
לאור ההצעות לפרופיל סגור -
הפרופיל הנדרש אינו פרופיל סגור, הוא מופיע בתמונה למטה מימין, מסומן כהיטל צד.
על מנת לקבל חוזק מקסימלי, קודחים בפרופיל היכן שמופיעות הנקודות הכחולות חור בקוטר 5-8 מ"מ, כל 3-4 ס"מ, ודרך החור הזה נחבר (נרתך) אח"כ את הקורה עם הפח.
שימו לב שאת היטל הצד של הקורה יש לסגור בקצה הקורה על מנת להוסיף לה חוזק במאמצי צד. הסגירה נראית בחלקה השמאלי תחתון של הקורה המחוברת למשטח. (המשטח באדום).
שמיל קבל ח"ח עצבני, אתה עושה כאן בית ספר לכולם, אני מקווה שנוכל לעמוד ברמה שלך באיסוף ושימור כל החומר הזה בפורום ואחר כך באתר עצמו. אסור שזה ילך לאיבוד.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
אביגדור, דובר על פרופילים מהסוג שיש על הסיקס. לא על פרופילים רגילים וסטנדרטיים.
יש כמה מקומות שאני מזמיםן מהם ברזל. לא זו הבעיה. הבעיה היא להשיג פרופיל -בדיוק- כמו שיש לסיקס. אם אין, אני אשתמש במה שיש לי כעת.
יופי, למדנו איך להשתמש בקורות.
http://www.jeepolog.com/forums/showp...7&postcount=44
וגם תגובה 47.
קורות החיזוק שאתה צריך לא חייבות להיות זהות לאלו הקיימות. העקרון הוא החשוב, היחסים בין המידות אורך רוחב גובה פחות או יותר צריכים להשמר, אבל זה לא חיב להיות זהה.
מעבר לגדנסקי ובן עזר באזה"ת הישן נתניה, שגם מכופפים לפי מידה, אינני יודע מי עושה זאת באזורך.
החוכמה היא לחשוב מראש מה יהיו כל הכיפופים שתצטרך, לתכנן אותם על פלטנ אחת שלמה (1.50 מ' על 2 מ'), וכך אתה לא מציק למכופף, לא משלם יותר מדי, ולא נוסע אליו פעם ביומיים.
דוגמא לתכנון פלטה לכיפוף מצורפת בהמשך ההודעה. בדוגמא אלו כיפופים פשוטים ומעטים, ובגליון זה הרוב היה דווקא חיתוך.
יש גם שיטות לכופף בבית, בפרט כשיש לך פרופילים ושולחן עבודה. נותנים כמה פיקים של הפלטה המיועדת לכיפוף לפרופיל (מעט פיקים, כאלו שלא יפריעו לכיפוף, או אפילו דרך חורים שנקדחו, ומשתמשים בפטיש כדי לבצע את הכיפוף לאורך הפלטה.
מקווה שהייתי ברור, אם לא, אצטרך שוב לצייר :mad:
שמיל, תאמין או לא, יש לי חבר שאבא שלו רתך נירוסטה שבונה דברים וכיפופים שאנחנו יוכלים רק לחלום עליהם ו...הוא 2 מטר מהבית שלי, שכחתי ממנו לגמרי :-)
מאחר וקניתי יותר מידי ברזל אז אנחנו עושים החלפות ;-) הוא יכופף לי את מה שאני צריך ואני אתן לו את הברזל שאני לא אצטרך. מבינת מחיר זה יוצא פחות או יותר אותו דבר.
שים לב לשאלה ששאלתי בשירשור השני, איך אפשר לכופף פרופיל U ל90 מעלות? יש לי רעיון אבל אני מעדיף לשמוע קודם ממכם.
שאלה מנושא ושרשור אחר, שהתשובה מתאימה לדעתי דווקא לכאן, על אף שהמדובר בשאסי, ולא בפח:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
כאשר נוצר סדק בשאסי, אנחנו רוצים לרתך את השאסי במצבו ובמידותיו המקוריות, כלומר ללחוץ את הסדק ולסגור אותו עוד לפני הריתוך, כך שגם אם יש לנו "סדק" ברוחב של ס"מ, נרצה לסגור אותו לפני הריתוך, ולא ע"י הריתוך.
אחרי שסגרנו את הסדק, אין לנו דרך לחבר באמת את שני חלקיו, כי הריתוך יהיה על פני המשטח ולא אל תוך המשטח (נכון גם לחיבור שתי פלטות ברזל עבות, לצורך חוק האצבע, נאמר - מעל 4 מ"מ), ולכן יוצרים פאזה.
הפאזה מאפשרת חדירת הריתוך לעומק.
ציור מצורף מדגים למה הכוונה.
תודה רבה שמיל!
דבר ראשון- מיכה, מה לעזאזל הקשר בין השאלות שלך ל CO2
ולעניין, נגיד שמישהו צריך לרתך פלטה קעורה נגיד גג למסגרת קיימת, איך אתה ממליץ לעשות את זה כדי
שלא יווצרו עיוותים במתכת?
איך מרתכיםצינור דק שאמור להעביר נוזלים?
תומר רומז לפלטה הראשונה של הגג התחליפי, שנאלצה לרדת עקב עיוותים, ולהיות מוחלפת מחדש.ציטוט:
נכתב במקור על ידי תומר א.
שמח על החיזוק, תומר, כי כבר אמרתי שגם אני נאלצתי לפרק ריתוכים שלא צלחו, ולא עברו את "מבחן הפדנט" ;-) .
והכי חשוב, תומר צילם תמונה שלי ושל חבר, בזמן שאנחנו עומדים על הגג, לוחצים את הפלטה למקום, ומרתכים בזווית גוף בלתי אפשרית. הכי עצוב, שהתמונה הזו היתה צריכה להיות שוס אדיר, אך משום מה הלכה לאיבוד.
חכה, עוד לא הגיע הזמן ל"מדריך לבניית גג":-P
אבל כפיצוי - תמונת הפלטה שפורקה (החלק שפורק מוקף בצהוב):
http://www.jeepolog.com/forums/attac...ntid=210&stc=1
מקסים פשוט מקסים
השאלה האם אתם מגיעים לעבודות כאלו בבית או רק במקום העבודה והאם אפשר להגיעה לדברים כאלו לבד בבית.
שנית יש לי שאלה וייתכן והיא מוזרה.
יש לי רתכת אלקטרונית ונאמר לי שאני יכול לרתך איתה co2 האם יש דבר כזה או שפשוט קונים את הרתכת קומפלט
במידה ויש לי אפשרות לרתך איתה co2 אני מעוניין לעשות זאת אני רוצה לדעת איזה חלקים עלי לקנות
אני מת לעשות עבודות כאלו בביתהבודי שלי שרד שני היתהפכויות קשות מאוד ואני מתלבט לקנות בודי מרכב אחר, אם אוכל להגיע לעבודה כזאת עדיף לי להשקיע על רתכת
אפשר לרתך פח גם עם רתכת רגילה. הייתי נכנס לפרטים ממש, אבל כרגע אני מכיר רק את התיאוריה הבסיסית ואין לי מספיק נסיון כדי לפתור בעיות או לתת טיפים, אז אני אתן רק אותה ומי שמעיז שיתקדם משם:
הבעיה העומדת בפנינו היא עודף חום כתוצאה מהספק גבוה מדי. הספק נמוך מספיק לא יאפשר לנו להחזיק קשת (אפילו לא להתחיל אותה, כנראה), לכן לא ניתן לשחק עם הספקי הרתכת ולרתך כמו כל דבר אחר. מה שאנחנו כן יכולים לשנות זה את כמות החומר עליו מתפרש החום הזה. עובי החומר קבוע, מה שמשאיר לנו רק אופציה אחת - כמות החומר הנוסף. להגדיל אלקטרודה אנחנו לא יכולים כי אז שוב ניתקל בבעיית יצירת הקשת, אבל להוסיף אלקטרודה שהורדנו ממנה את השלאקה כן אפשר. זה אומר שצריך לרתך כמו TIG, יד אחת עם אלקטרודה פעילה ויד שניה עם אלקטרודה חשופה, כאשר האלקטרודה הפעילה נתפשת כמקור חום ולא כמקור חומר.
זה ידרוש מיומנות חדשה גם לרתכי האלקטרודה הטובים שביננו; זה לא אלמנטרי בכלל להניע את היד השניה בדפוס נכון ובפרט בקצב נכון, שכן אין לנו יכולת להוריד את החום הנוצר מה שיכריח אותנו לנוע יחסית מהר. זה כן אפשרי, ראיתי עבודות שנעשו כך (חלקים קטנים יחסית), התוצאה הסופית טובה אצל אנשים שמיומנים בטכניקה הזו. אני מתכוון ללמוד אותה בקרוב...
כן, אפשר גם בבית, לשאלתו של קובי, ומה שאתה רואה בתמוה מוגדר כ"בית" לא כמקום עבודה, אבל צריך לא מעט מקום, וג מקום לאחסון הכלים. בית בכפר, זה כבר הכי טוב ;-).
ניתן לרתך פח גם עם רתכת חשמלית. עשיתי זאת, אלא שהתוצאה, בעיני, עך אף שהיא חזקה, אינה יפה מספיק, והיא מאד קשה. המעבר לCO2 היה אחרי שהתחלתי עם החשמלית, והבנתי שפח חיצוני היה קשה עד בלתי אפשרי לעשות איתה, ושאכן, כמו שאלון כתב מעלי, החום שנוצר גרם לי לעיוותי פח. כל זמן שהעיוות הוא בקיר פנימי או בקיר אש זה פחות נורא. עיות בקיר חיצוני זה כבר בעייתי.
אינני מכיר רתכת חשמלית שיכולה לרתך CO2. אילו שיטות אחרות, ידיות וכבלים אחרים, ואפילו פנים הרתכת כולל מנוע וגלגלים לחוט, מקום לחוט וכד'.
אהלן שמיל,ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
אני מחזיר אותנו קצת אחורה בשביל לקבל קצת הבהרות.
הייתי אצל מסגר שיסגור לי את החורים שדיברתי עליהם. הוא רצה פשוט לרתך עליהם פלטה ולשים זפת.
מן הסתם לקחתי את האוטו והלכתי.
להלן כמה שאלות:
1. רצפת הסמוראי היא כמו שאתה חושב שהיא-בעלת גלים במהווים קורות חיזוק מובנות. השאלה היא איך אני יכול ליצור כזו פלטה שתכלול את הקורות חיזוק/גלים הללו?
2.בחלק מהמקומות שצריך לטפל אכן יש קורות מתחת לבודי. איך אני "מגלף" את הפח מהקורה מבלי לפגוע בה? אילו כלים צריך?
עמרי