אם אני זוכר נכון - המסילות שלי הן 90 קילו
מדרגה מתחת היא 45 וזה הרגיש לי גבולי מידיי
Printable View
אם אני זוכר נכון - המסילות שלי הן 90 קילו
מדרגה מתחת היא 45 וזה הרגיש לי גבולי מידיי
כן.
תלחץ על שלם עכשיו, ואז הוא יכתוב לך שהמוכר לא ציין אפשרות משלוח לישראל. שלח אליו שאילתה, הוא יחזור אליך במייל.
המשלוח לא זול, אבל עושה רושם שהמסילות שוות את זה.
לא מצאתי כאלו בארץ, בעומס כזה, אורך כזה ועם מעצור.
סך הכל 325 ש"ח.
טוב, אז עד שיגיעו המסילות, צריך כבר להכין את השטח.
בנושא החשמל, בדקתי והשקע בבגז' מחובר תמיד, גם כשהרכב כבוי. השקע הוא שקע מצית 12וולט.
קראתי שכדאי להחליף את השקע, למה?
זה הכרחי?
[QUOTE=tiptipon;878829]אם לצורך העניין, המסילות עומדות בעומס של 125 ק"ג כאשר הן פתוחות, והמקרר נניח כשהוא מלא שוקל 50 ק"ג. עדיין יש לי ייתירות של לפחות חמישים אחוז למקרה של הישענות על המקרר או כל מיני עומסים לא צפויים.
- - - Updated - - -
ממש לא!
בקפיצות, העומס על המסילות יהיה גדול בהרבה מהמשקל שלו.
או שאתה לוקח מסילות חזקות יותר, או שבונים איזה מנגנון, שהמסילה סגורה (המקרר בפנים), המקרר נשען על משהו (ולא על המסילות).
אותו הדבר לגבי החיבור של המסילות, קח בחשבון קפיצות.
אני הייתי מנסה לא לרדת ממקדם של פי 3.
[QUOTE=zivo;879156]קצת חולק עלייך ... (לדעתי לפחות):
זה היה נכון אם המקרר היה "חופשי" ואז מקפץ באוויר ונוחת על המסילה. אז באמת יש משמעות למומט ולמכה שנוצרת אבל המכלול כולו תפוס יחד.
מתרומם ביחד ויורד ביחד. אני לא רואה מקרר של 50 קילו מייצר מכה של 150 קילו (ושכחת שזה מתחלק על 2 מסילות... ז"א גם לפי המקדם שלך היה צריך 75 קילו למסילה)
נשמע לי ש-125 ק"ג למסילה זאת יתירות מאוד מרשימה
הפיזיקה מנצחת.
המסה מוכפלת בתאוצה - וזה המשקל.
אם במצב סטטי מוכפלת ב 1g - זו תאוצת הכובד, בנסיעה, קפיצה בשטח, מוכפלת ב (זיו אמר) נגיד 3g - שזה ה1 ממקודם ועוד 2 מהקפיצה, אז המשקל הוא פי 3. נכון.. יש שאלה של למשך כמה זמן זה קורה - אבל בתדרים הנמוכים של המתלים בכלי רכב - זה נחשב העמסה סטטית.
המסה היא של המקרר ועוד החלק של המסילה שמחובר אליו, והם מפעילים את הכוח על החלק הקבוע של המסילה.
לכן חשוב ביותר שבעת נסיעה המסה לא תשב על המסילה אלא על מעצור או טריז שייקח ממנה את המשקל. די קל לתכנן ולבצע כזה -אך מעטים מהדיגומים ה'מקצועיים' שראיתי אכן מיישמים פתרון כזה. יותר קל, כנראה, לשים מסילות גיבורות ולחייב את הלקוח על 'הכי טוב'.
אנחנו כחובבים יכולים כן להיות חכמים ובעזרת מעצור כזה להשתמש במילות לעומס הסטטי ולא לבזבז כסף
אסף.
לא קראתי את הכל. מודה. התשובות חוזרות על עצמן, אז אני אחזור גםעל התשובה הנגדית כדי לאזן.
מסילה שמיועדת ל50 קילו במצב פתוח יודעת להתמודד עם פי הרבה יותר (שימו את המספר שמתאים לכם) כשהן סגורות.
לכן,
אם אתה לא מתכנן לנסוע עם המקרר כשהמסילות פתוחות, תא המטען פתוח והמקרר בחוץ, אין לך בעיה.
ברור שטריז שלוקח את המשקל מוריד עומס מהמסילה, אבל אין בו צורך אמיתי. רק לדאוג לסגר הכי טיפש שיש כדי שהמסילות ישארו נעולות.
(אגב, טריז כזה הוא כל כך פשוט לביצוע, שאין מניעה לשים אותו בשביל השקט הנפשי, ושהכל יהיה מהודק יותר ומקרקש פחות).
למאותגרים, יש דוגמא ויזואלית של הטריז המדובר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני מן הסתם נוסע כשהמסילות סגורות. המסילות מיועדות לעומס של 125 ק"ג כשהן פתוחות מקסימלית. כשהן סגורות והמנעול נעול, משמע כמעט לא יהיו תנועות חופשיות אם בכלל, אני לא חושב שיש איזה שהוא סיכון מבחינת המשקל של המקרר, גם עמוס על השיניים.
לגבי החשמל, מישהו יכול לומר לי מה רצוי לעשות בנוגע לשאלה הקודמת?
שקע המצית בתא המטען לא מיועד וגם לא מסוגל להחזיק מקרר. בכלל שקע מצית הוא סוג חיבור שלא מיועד לזרמים גבוהים, לא עמיד בטלטולים ונוטה להתנתק לפעמים.
תריץ כבל פלוס בריא מהמצבר, אחרי פיוז.
מינוס אתה יכול לקחת מהברגים של המושבים בשורה האמצעית.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אני לא אתווכח עם הקביעה שעדיף כבל בריא, אבל עובדתית הטענה ששקע בתא מטען לא מיועד או מסוגל היא פשוט לא נכונה
התקע המקורי ישב אצלי בחיבור המצת בלי תזוזות בשטח, והחזיק מקרר עובד לאורך סוף שבוע בלי בעיות
השקע מוזן ישירות ועובד עד 120w או במילים אחרות 10 אמפר .
היום אני עם מצבר צרכנים וחיבור דרך מחברי אנדרסון , אבל הכבל המקורי שמור לעת צרה ועובד מעולה בשקע המצת
המדען המטורף
ספציפית ברקסטון היא נכונה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
הרעידות וניתוקים רגעיים בנסיעת שטח של שקע מצית מתחרפנים את המקרר.
הוא נכנס ללופ של אתחול.
זרם ההתנעה גבוה עוד יותר. שקע המצית ברכב הספציפי מחובר לחוט דק וארוך, בזרם גבוה יש עליו מפל מתח רציני והמקרר לא מצליח להתחיל לעבוד כשהמנוע כבוי.
באופן כללי, לשקע מצית אין בכלל תקן. לא למידות, לא לטולרנסים, לא לחומרים, כלום.
כל סיני עושה את הישר בעיניו, לפעמים זה מתאים ויושב טוב, לפעמים לא.
אני לא ממליץ להשתמש בחיבור הזה לזרמים גבוהים מ 2-3 אמפר, וגם אז, רק אם הנהג יכול להעיף מבט ולוודא שהתקע לא קפץ החוצה באיזה טלטול של הרכב.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
טוב, בדקתי אתמול את המקרר, מחובר לשקע מצית בבגז'.
אז כשחיברתי את המקרר בבוקר, כשהרכב עדיין היה כבוי, המאוורר נדלק, גם התצוגה, אבל לאחר שעה, לא היה שום רושם של קירור...
הנעתי את הרכב, ותוך כחצי שעה כבר היה הבדל ניכר.
לעומת זאת, במהלך הטיול, כשהמקרר כבר היה קר ובעבודה, המדחס כן פעל בהפסקות בהן הרכב היה כבוי.
לא ברור.
התקע לא קפץ ולא התנתק משקע המצית בשום שלב והיה מהודק היטב. נדרש כוח למשוך אותו החוצה.
בנוגע להמלצות, נראה שיש תמימות דעות לטובת החלפת השקע + חיווט חדש. החלפת שקע זה לא בעיה, לאיזה שקע מומלץ? ( מה זה שקע אנדרסון ? )
הבעיה שלי היא החיווט... אני לא בטוח שאני יודע לבצע את זה.. 1- אני ממש לא מבין בחשמל. 2- איך אני מחדיר דרך קיר האש חוט חשמל, איך אני שם פיוז והאם צריך לפתוח את חיפויי הפלסטיק בספי הדלתות?
דוגמא לשקע/תקע אנדרסון
דרושות שתי יח׳
https://www.sollan.co.il/Sale.asp?pid=22881
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
יש מקררים שלא יתחילו לקרר לפני שתתניע את הרכב, נתקלתי בזה בכמה מקררים מבוססי דנפוס, ולא היתה בהם אופציה לבטל את הפיצ׳ר הזה.
המקרר שלי מתנהג בדיוק כך - חייב להתניע את הרכב לכמה דקות, אח"כ אפשר לכבות והמקרר ימשיך לעבוד כל עוד לא ייכנס להגנת מצבר.
אולי גם המקרר שלך כזה ...
(אם תציין את דגם המקרר, אולי מישהו בקהל ידע לומר)