תתפלא...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Printable View
אין בדוגמאות האלה אפילו רבע בסיס לדיון. אין לי מושג מה קרה שם, ובטח לא מושג על הרקע שקדם לאירוע.
לא בשביל להפחית את הזהירות הנדרשת ונקיטה באמצעים נכונים, אבל כן כדי לתת פרספקטיבה: גם מצברי חומצה-עופרת מתפוצצים מדי פעם. לי יצא להיות באיזור פיצוץ כזה שניות לאחר האירוע, פעמיים. זה אמנם לא אש, אבל גם חומצה שמוטסת לכל הכיוונים זה לא נחמד.
צריך לומר, אולי להזהיר, גם הLEV40 שאנחנו מאוד מתרשמים מהן יודעות להתנפח. יש אצלי שישה תאים נפוחים כאלה. הם יצאו ממארז ששתה כמות רצינית של מים והBMS בו נהרס.
אלו השישה שכולנו אסירי תודה להם על שזיכו אתונו בכל השאר?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בול
גם אני מסוקרן לגבי הצלחת הפרוייקט.
אולי כדאי לשלב אותו עם מטף קטן ליד.
הצלחתך שלך תרגיע אותי מאוד בקשר למארז שלי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אפשר לינק למאזן תאים שאתה משתמש בו!
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
Li-ion Lifepo4 LTO Battery Active Equalizer BMS Balancer Board 1.2A 2S 3S 5S-17S
ebay number: 313036567500
מה שיפה בו בניגוד לBMS, זה שאתה ממש רואה אותו עובד. הוא מדליק נורה ספציפית עבור כל זוג תאים שכנים שיש ביניהם הפרש מתח ושעבורם הוא מבצע איזון. כשהאיזון נגמר לאותו זוג תאים הנורה כבית. בדקתי עם רב מודד על תאים שהיו ביניהם הפרשים, ואני יכול לאשר שלא מדובר בסתם דיסקוטק אלא העבודה מבוצעת בפועל. תכונה נוספת שלו היא שהוא כביכול לא "מבזבז" את האנרגיה בתאים הגבוהים יותר על ידי פריקתם בעזרת נגד, אלא הוא מעביר את האנרגיה מתא גבוה לתא נמוך. זה כנראה די חסר משמעות מבחינה אנרגטית, אבל זרמי האיזון גבוהים יחסית, עד 1.2 אמפר, וכתוצאה מכך זמן האיזון מתקצר, והתהליך מייצר פחות חום. הנתונים מדברים על איזון ברמה של 30 מיליווטלט בין תא לתא, שזה פחות ממושלם. בסוללה של שמונה תאים טוריים, זה יכול כבר להיות באיזור ה0.2 וולט מהתא הנמוך ביותר לתא הגבוה ביותר אם הם במקרה מסודרים בצורה עוקבת וכולם עם פער מתח באותו כיוון, וזה לא מעט. אם זו בעייה אקדמית או פרקטית, עוד לא החלטתי, אבל אם אספת בשדה ערימת תאים במתחים שונים, זה בהחלט עושה את העבודה הראשונית ביעילות.
אני לא בטוח שאשתמש ברכיב הזה קבוע על הסוללה, מכיוון שבכל מקרה יהיה עליה BMS עם יציאת מתח מוגנת עבור המקרר, אז זו תהיה כפילות מיותרת.
הBMS יהיה:
4S 30A 12V BMS PCB Protection Board For LiFePo4 LiFe 18650 Battery w/ Balance
ebay number: 133043506935
אוופסס,
נקודה שלא עלתה ולדעתי שווה מחשבה -
נכון שיש לך מאזן, אבל אתה מטעין ישירות, בזרם שיכול להגיע לעשרות אמפר.
אם אחד התאים יצא מאיזון, המאזן לא יספיק לאזן בקצב של הטעינה ואתה עלול להיות בבעיה.
שני פתרונות -
1- תפרגן לעצמך BMS טוב וחזק יותר
https://www.ebay.com/itm/12V-16V-21V...53.m2749.l2649
חוץ מהסטרטר עצמו (ההפעלה, לא הפיקוד של האוטומט), שהכל יעבוד דרך הBMS. כמו שכתבת פה בעבר, יש מצב שזה ישגע את את הבקר טעינה של הרכב, תצטרך כנראה לחבר איזה מצבר עופרת קטן במקביל?
2- תתטעין ישירות, אבל צריך "לגנוב" יציאה מהמאזן , ולהבין מתי הוא חושב שנפתח פער, ואז לנתק את הטעינה.
ללא שום קשר, מציע לך להשקיע בBMS יותר טוב ממה ששמת, ולא פחות חשוב, אחד שיש לו רגש טמפ' (או להשקיע בהתראת טמפ' נפרדת).
הפרקטיקה הנפוצה ביישומים כנ"ל של זרמים חזקים היא לא לעבור עם הזרמים החזקים דרך הBMS. מנטרים את המצב, מפעילים במידת הצורך אזהרה, ומנתקים מפסק ראשי. גם באאוטלנדר חוטי האיזון לBMS הם דקים מאוד.
אני משתמש במצברים האלה במודול שמציג כל הזמן את המתח בכל תא והמתח הכללי.
https://youtu.be/Fw-Vq3xzeA4
ומה קורה לאלטרנטור כשאין לא מצבר אם ניתקת את הטעינה במצב כזה?
גם במיצובישי הטעינה היא ישירה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לאלטרנטור מסורתי אסור לעבוד ללא מצבר מולו. היה כאן דיון ארוך על הנושא ביוזמת גיתאי.
לא יהיה בשום פנים ואופן מצב שאני אסגור את הממסר הראשי בזמן עבודת מנוע. אם תתגלה תקלה אני אצטרך לכבות מנוע ולהבין\לפתור אותה.
ברכבים ההיברידיים והחשמליים כל זרמי הטעינה עוברים דרך בקר\ממיר ייעודי שמנהל את כל הקונצרט.
זה לא אומר שהוא יספוג או "יחסום בגופו" חלק מהזרמים, אלא הוא יווסת את תפוקת הטעינה כבר באלטרנטור או המנוע החשמלי.
זה מה שהתכוונתי באפשרות השניה, לטעון ישירות אבל לנתר.
חוטי האיזון אולי דקים, אבל ברגע שמתגלה יציאה מאיזון, המערכת בטוח עוצרת את הטעינה.
אני לא בטוח שההשוואה לרכב חשמלי \ היברידי לגמרי נכונה, (חוץ מסטרטר) אתה לא צריך זרמים כאלו חזקים.
בכל מקרה, לא הייתי בונה על העירנות של הנהג וכיבוי מנוע, צריך קצת לצלול על הפרטים, אבל בטוח אפשר לכבות את המתח "ערעור" של האלטרנטור, ולתת לו להמשיך להסתובב מבלי לייצר זרם.
לחלופין, תחזור לאופציה הראשונה - צריכה ישירה, ורק טעינה דרך BMS , ואז אנחנו חוזרים לסיפור של מצבר עופרת קטן במקביל.
מסובך מדי, ואני בוודאי לא הולך להתערב ברמה שתיארת בחיווט המקורי של הרכב.
דריפט של מתח תא זה תהליך ממושך, עד כמה שאני מכיר. איזון אוטומטי וניטור ידני יעשו את העבודה לדעתי, ואולי בהמשך אוסיף מעבד שינטר את הפרמטרים וידע להפעיל התראה אורקולית, אולי גם לנתק את הממסר כשהרכב כבוי.
מתח עירור ולא ערעור...[emoji4]
אם אכן יש לאלטרנטור אפשרות כזו אז זו דרך המלך לתת לו להסתובב בלי ליצר טעינה.
אבל זה בטח כבר שינוי כירורגי בווסת.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
חנן, באופנועים היה נהוג לשים קבל גדול במקום מצבר.
חשמל זה לא ממש תחום שאני מבין בו הרבה אז רק הזכרתי נקודה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לסיכום ביניים,
נראה עדיין לא ממש מרגישים בנוח להשתמש בבניה עצמית לשימוש ברכב.
יש הבדל גדול בין להוסיף מערכת (מערכת צרכנים, בדיוק כמו שאתה הוספת מצבר, איסולטור, חיווט), לבין להתערב במערכת הקיימת (כמו שחנן מציע פה להחליף את המצבר המקורי).
להוסיף מערכת צרכנים מבוססת ליתיום, יש בכל העולם. זה כבר לא חדש, וזה לא מדע טילים.
חנן מנסה לעשות שנוי מהותי במערכת המקורית, ועדין אומר שהוא לא רוצה להתערב בחלקים האינטימים של המערכת.
"ללכת עם ולהרגיש בלי", זה בפרסומת של החזיות או של הטמפונים.
הנה פתרון שעל פניו, לכאורה, בהנחה שהאלקטרוניקה הסינית עובדת (וכמובן שהפונקציות יבדקו אם וכשזה יגיע אליי) נראה לא יקר, פשוט מאוד ושלם (חוץ מהכננת, שכנראה תצטרך מעקף) :
https://m.aliexpress.com/item/400080...1c4da01&is_c=N
https://imagizer.imageshack.com/img923/5183/dXhv6p.jpg
הטעינה עוברת דרכו, הסטרטר, חשמל הרכב ואפילו האביזרים החיצוניים. הוא לא ידרוש שום שינוי חשמלי ברכב. בדיוק כפי שרציתי.