מוזר שאתה היחיד בקבוצה שחווה התחממויות. אני זוכר את התופעה מהL300 (וגם 200) הישנים שהיו כאן. והם עוד היו בלי הנעה 4*4 וצמיגים גדולים.
בכל אופן, קנאה גדולה. תהנה.
Printable View
מוזר שאתה היחיד בקבוצה שחווה התחממויות. אני זוכר את התופעה מהL300 (וגם 200) הישנים שהיו כאן. והם עוד היו בלי הנעה 4*4 וצמיגים גדולים.
בכל אופן, קנאה גדולה. תהנה.
כן, אתה צודק, אולי זה לא מדויק. אני גם קורא על זה בחו״ל ויש שוק לאינטרקולר או רדיאטור אלומיניום מוגדל. אבל שייכתי את זה בעיקר לזה שאלו רכבים שעברו הרבה שינויים.
אז אחדד: בספרד, החבר׳ה שמטפלים כמו שצריך ברכבים לא סובלים מהתחממות.
אולי שווה להשקיע ברדיאטור כזה. היצרן בטיוואן מבקש להחליף גם לתרמוסטט שנפתח בטמפרטורה נמוכה יותר. אני לא מחבב את הרעיון כל כך..
אני גם לא אוהב טרמוסטטים קרים.
מדהים כיף לשמוע ממך חבר תמשיך לעדכן
מקווה שגם היוזמה השניה שלך מתקדמת
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
כל הכבוד על הטיולים וערך החברות בקבוצה.
לגבי התחממות, מעבר ליישור קו של בדיקה, ניקוי וכיו"ב, רדיאטור גדול יותר בהחלט יכול לשפר. האם הסבו אצלך הקבוצה למאוורר חשמלי ? מאוורר 400 עד 500 וואט עם שתי מהירויות יכול להיות פתרון מצוין. הבקרה לא מסובכת.
כיף לקרוא ולקנא.
קמפר 4x4 בגודל כזה הוא החלום האמיתי שלי.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
סחטיין עימרי, תודה על השיתוף, הכתיבה והתמונות מרהיבות! לרגע ממש רציתי וואן... הניסיון שלי עם וונטה חשמלית מראה על ערך מוסף דווקא במהירות זחילה בה התנועה נעשית על סלד נמוך והמאוורר המכני לא מספק את הסחורה.
הוא מדווח על התחממות בנסיעה בעליות ארוכות. .. אני הייתי הולך על ריענון ותחזוקה קפדנית של המערכת הקירור המקורית .. ובמקסימום משקיע ברדיאטור עם קצת יתירות..
מעבר לוונטה חשמלית מנסיוני יצריך לא מעט זמן וכסף לא רק על הבקרה אלא גם לשדרוג מערכת החשמל.. ויש גם זמן "הבשלה" למערכת חדשה ולעיתים גם עלויות נוספות ,בזמן הזה האמינות לא מתאימה לדעתי לרכב מסעות.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תודה על התגובות חברים. באמת שאין מה לקנא.. וואן בן 30 שבעיקר עומד בחנייה, החלטה מטופשת שכל אחד מכם יכול לקבל מחר בבוקר :) בנתיים אני רק יושב על המקלדת.
אמשיך לעדכן לגבי מערכת הקירור. ממה שאני מבין וונטה נוספת אפקטיבית לנסיעה איטית ולא לכביש המהיר.
אתחיל לעבוד על מערכת הקירור ואנסה לראות אם אפשר לשפר את המצב (משאבת מים, רדיאטור חדש, ניקוי מעברים).
אני מתלבט אם להשאיר את המזגן או לא. היחידה יושבת לפני הרדיאטור של המנוע באזור שגם ככה הכל צפוף. מזגן זה עוד עומס על המנוע בימים חמים. בלי קשר יש בריחה של גז וכרגע הוא לא עובד. שוקל ללכת על פשטות ולהוציא אותו. חימום הקבינה יותר חשוב לי מהקירור.
צחי -אני לגמרי מסכים איתך לגבי הגודל של הוואן. זו בדיוק הסיבה שבחרתי בו. אין הרבה רכבים במחיר סביר שנותנים איזון דומה בין קמפר לרכב שטח.
תלוי לאן נוסעים.
במרכז ספרד בקיץ יכול להיות מאוד חם. אבל אז נשאלת השאלה.. האם ביום חם אעמיס על המנוע עם מזגן שיפלוט עוד חום בתא המנוע?
כשאתה ברכב הזה אתה בדרך לטיול או מטיול. זה לא רכב שנוסעים בו לפגישה, ובעיקר הפשוט מושכת אותי.
- - - Updated - - -
למה זה עדיף על מאוורר שיושב על פאן קלאץ?
הי עימרי
בקראוון שלי אין מזגן והוא חסר בנסיעות ארוכות שאני כבר על הקצה.
אני סבור שווה לתקן ולהשאיר אותו.
עומס על המנוע הוא בחירה שלך מעבר לרצועה הקבועה.
זה לטעמי זניח מול האופציה להעביר נסיעה בערנות שאתה חייב להגיע למקום הלינה .
אני הייתי פועל כך בנושא מערכת הקירור:
1. בדיקה מקיפה של מצב המנוע, במיוחד טיימינג ומערכת הזרקה: מצב המשאבה והמזרקים וכיול שלהם ומצב הטורבו. כתבת שיש תוספת עשן שחור, זו אינדיקציה שמשהו לא לגמרי תקין מערכת הדלק. אם משהו מפוספס בהיבטים האלו ומערכת הקירור גבולית, תהיה נטיה מוגברת להתחממות.
2. יישור קו מלא למערכת הקירור, כולל משאבה, פאן קלאץ', טמוסטט וצנרת. כדאי ורצוי לבדוק גם את מצב רדיאטור החימום, אם ישנן נזילות או סתימות. אפשר לחשוב על הגדלת רדיאטור, אבל אם מצבו תקין (לא נוזל ולא סתום) אפשר להשאיר אותו, לפחות בשלב זה. מילוי נוזל קירור מתאים וניקוז אוויר נאות.
3. תיקון והשמשת המזגן
4. בדיקת המערכת בעומס (שחזור התנאים בהם נגרמה ההתחממות). אם לא מתחמם, מצוין! אם כן מתחמם, לבדוק למה? אם הכל נצא תקין, אפשר לחשוב על שיפורים. לטעמי קודם הגדלת הרדיאטור ואחר כך הסבה למאוורר חשמלי. למאוורר חשמלי יתרונות רבים ומבחינה חשמלית ההסבה די פשוטה, אבל צריך לבצע אותה בקפדנות על מנת לקבל תוצאה אמינה לאורך זמן.
היתרון של מאוורר חשמלי הוא בסלד נמוך.
למאוורר מכני יש ירון מוחץ בסלד בינוני ומעלה.
אם הבעיה היא יחודית לרכב שלך הייתי בודק את מערכת הקירור כפי שהומלץ.
אם היא משותפת לדגם הייתי מנצל את הידע הנצבר אצל השותפים לתחביב ומיישם.
לתחושתי, תוספת מאוורר חשמלי דק , דוחף, לפני הרגיאטור מזגן הוא הפתרון הרצוי ולהפעיל ידנית או מעל חום מסויים וכמובן אוט׳ אם הדלקת מזגן...
לי יש קצת נסיום עם גראנד ZJ 5.2 שידוע כדגם שסובל בחום ומשפיע על יעילות המזגן בזחילות בקיץ.
אחרי שחידשתי א המערכת עם רדיאטור מקורי חדש, בצעתי הסבה לחשמלי.
פתר את הבעיה בזחילות אבל היה פחות יעיל בבינוני גבוה והכי חשוב- לא יכולתי להפסיק להביט בשעון החום מרוב חשש.
הסרתי, שמתי משאבה חדשה ופאן קלאץ׳ חדש ומאז אני רגוע וקצת מזיע באמצע הקיץ בטיולים אטיים עד כדי כיבוי מזגן לכמה דקות פה ושם.
שוקל בעתיד תוספת ספאל קדמי לעזרה למזגן. כשתהיה מוזה... התשתית חשמל קיימת.
ככל הנראה זה באמת מה שאעשה.
אתחיל בכיוון הטיימינג וההזרקה ומשם אמשיך ליישור קו מלא של מערכת הקירור (משאבה, פאן קלאץ טרמוסטט ורדיאטור מקורי).
את המזגן אשמיש ככל הנראה בשיפוץ המלא של הוואן כיוון שבכל מקרה אני מתכנן לפרק את כל הרכב לגורמים. גם חיווט ידני של המאוורר של המזגן יכול להיות מעניין.
התקנתי וואטצדוג ככה שמבחינת המעקב והתראה בזמן אני מכוסה.
חייב למצוא מקום לעבוד על הוואן, זה מאוד מתסכל.
מכל התוכניות והמשימות שרצות לי בראש, עד כה התקדמתי רק עם שני דברים: אגזוז ושנורקל.
את השנורקל הזמנתי מחברה בטייוואן שמייצרת כל מיני תוספות לדליקה. אחרי משלוח ומכס זה עלה הרבה יותר מידי למשהו שאפשר בקלות לבנות לבד לרכב הזה. הצורה של השנורקל מאוד פשוטה ואין סיבה שלא לעשות את זה מכמה צינורות PCV. השנורקל הזה מותאם לדגם עם גג מעט גבוה יותר ובגלל זה הוא בולט מעל הגג (מה שלא כל כך משנה כי אני הולך להתקין גגון).
את השנורקל שקניתי לא תכננתי להתקין בקרוב, אך כשגיליתי חור עצום בדוד של האגזוז נפתח חלון הזדמנויות עבור ההתקנה.
פרויקט אגזוז צד
הרעיון לפרויקט אגזוז צד הגיע כשחיפשתי פתרונות להגדלת מיכל הדלק. באחד האתרים המוכרים (או המדריך לשדרוג דליקה) נתקלתי בבחור שבנה מיכל דלק של 85 ליטר במיקום הגלגל ספייר (יושב בתחתית המרכב בחלק האחורי). כדי למקסם את המקום הוא קיצר את האגזוז והעביר את היציאה הצידה (לינק לפרויקט המקורי).
בפורומים קראתי על אנשים שממליצים להגדיל את קוטר הצנרת של הגזוז מ-2 אינץ מקוריים ל 2.5 אינץ. הטענה העיקרית היא ש-2.5 אינץ זה קוטר היציאה המקורי מהטורבו והגדלת הקוטר תורמת ליעילות פליטת החום מהמנוע (פעם הראשונה ששמעתי את הטענה הזו – מישהו יודע יותר מזה?).
אחרי שהלכתי לסדנא בברצלונה שמתמחה באגזוזים לרכבי ספורט התפשרתי על הגדלת הצנרת מ-2 אינץ ל-2.25. לטענתם מעבר ל 2.5 אינץ ישפיע על הכוח הזמין בסל"ד נמוך – באופן כללי הכל נשמע הגיוני אבל אין לי באמת מושג.
כדי שהאגזוז החדש יהיה חוקי הדוד חייב להיות זהה במימדים לדוד המקורי וגם מאושר לשימוש בספרד (את זה הבנתי אחרי שקניתי דוד אחר מאנגליה).
-האגזוז המקורי לצד הדוד החדש-
קובץ מצורף 133949
קובץ מצורף 133948
-הצנרת החדשה-
קובץ מצורף 133950
קובץ מצורף 133951
קובץ מצורף 133952
קובץ מצורף 133953
איך השנורקל נכנס לתמונה?
בספרד אפשר לעשות מגוון שינויים ברכב אבל כולם חייבים להיות רשומים במסמך הטכני שמלווה את הרכב (פיצ'ה טכניקה – ficha tecnica). זה מסמך שיש לכל רכב בנוסף לרשיון הרכב.
לוואן יש 2 עמודים של שינויים. זה מתחיל בוו גרירה והגבלה מספר הנוסעים ל-2 וממשיך ביעוד הרכב למגורים ופירוט השינויים שנעשו בפנים הרכב. מערכת המים, גודל מכלי המים, מטבחון, מיטה, ארון, חימום סטטי ועוד.
כל שינוי במסמך הזה דורש חתימה של מוסך/סדנא מורשת שביצעה את העבודה, ולאחר מכן חתימה של מהנדס רכב. זה אומר שכל פעם שעושים שינוי צריך לשלם באזור-200 יורו אבל אפשר להכניס הרבה שינויים באותה הזדמנות. כיוון שכבר היה לי את השנורקל וזו משימה שיכולתי לעשות על המדרכה ליד הבית, ניצלתי את ההזדמנות כדי להכניס גם אותו לרשיון.
-בית הפילטר המקורי-
קובץ מצורף 133936
-החלק המפחיד בהתקנת שנורקל, אחרי הרבה מדידות וכיול על המילימטר-
קובץ מצורף 133938
-מבפנים-
קובץ מצורף 133939
קובץ מצורף 133937
-גישה מוזרה כדי לחזק את הבנד של הצינור-
קובץ מצורף 133940
-אחרי יום עבודה ארוך-
קובץ מצורף 133945
קובץ מצורף 133946
הספייר שלי עדיין בתחתית המרכב והוא מחכה ליום שאבנה פגוש אחורי עם נקודות חילוץ ומתקן לספייר. אגב, מיכל דלק נוסף זה משהו שמאוד קשה לאשר ברשיון כי זה דורש אישורים מיוחדים ותוכניות של מהנדס (בעיקר עלויות גבוהות שהופכות את זה ללא משתלם אם אין קבוצה של כמה מעוניינים). את השנורקל והפגוש אפשר לאשר כ-בניה עצמית.
ההתקנה של השנורקל הייתה יחסית פשוטה, הגישה קצת חרא אבל זה היה נחמד סופסוף לעבוד קצת על הרכב.
הכניסה המקורית של יניקת האוויר לקייס של הפילטר פונה לכיוון המנוע – בכיוון ההפוך מהחור בבודי. כדי לגשר על זה, עם השנורקל החדש מגיע צינור גמיש בארוך מטר שעושה לופ כדי להצליח להתחבר לכניסה המקורית לפילטר – לא נראה כמו פתרון מוצלח. כדי למנוע את הלופ הזה ולאפשר יניקה טובה יותר העברתי את כניסת האוויר לבית הפילטר לצד השני (בעקבות הפוסט הזה).
-הלופ של הצינור הגמיש-
קובץ מצורף 133941
-בית הפילטר אחרי הוספת יציאה, עדיין לא אטום לגמרי-
קובץ מצורף 133942
קובץ מצורף 133944
השפעה חיובית על חום המנוע
מאז השינוי של האגזוז והשנורקל יש שיפור משמעותי בטמפרטורה של המנוע. אני לא יודע אם זה השנורקל שמאפשר זרימה טובה יותר של אויר קר למנוע או הקוטר של האגזוז החדש שעוזר בפליטת החום. כנראה ששניהם עוזרים קצת והחורים באגזוז הישן בוודאי שלא סייעו לעבודה יעילה של המנוע.
בפרק הבא... תכנית עבודה והצעת מחיר :)
מקווה עבורך שלא תהיה בעיה לאשר את יציאת מערכת הפליטה לצד ימין. זה שינוי שרוב מדינות אירופה לא מאשרות.
הכל כבר אושר.
יש הרבה רכבים מסחריים בכל אירופה שמגיעים ככה במקור.
מישהו בעבר אמר לי שאפשר לאשר יציאה צידית רק לרכב שמאושר ל-2 נוסעים (כדי הגזים לא יכנסו מהחלון), אבל המהנדס אמר שגם זה לא נכון.
אם אושר זה טוב.
כלי רכב מסחריים המגיעי םבסגנון זה מגיעים עם יציאה בצד שמאל !
יציאה בצד ימין מקובלת ממערב לאטלנטי, שם לא סופרים את הולכי הרגל על המדרכה שנושמים את זה. עניין של תקינה.