אין לי מספיק נסיון וידע בתחום.
אני משוכנע שחנן ידע לספק תשובה מקיפה
Printable View
אין לי מספיק נסיון וידע בתחום.
אני משוכנע שחנן ידע לספק תשובה מקיפה
אני זוכר שיש בעיה לכיוון מסוים, אבל לא בטוח...אז קחו את זה בערבון מוגבל:
רכב חדש מנוהל מחשב שמיועד ל AGM לא יכול לקבל מצבר רגיל.
רכב ישן, מנהל ווסת טעינה יכול לקבל כל דבר.
נחכה לאישור.
זה עובד ברמה הבסיסית ללא התאמות, לשני הכיוונים.
פונקציות יותר מתקדמות כגון start&stop וטעינה מבוקרת שנותנת למשל יותר כח מנוע זמין בעליות, יש סבירות גבוהה שיתפקדו לא נכון או בכלל לא יעבדו.
אמר לי איש מצברים (ולא בדקתי את זה לעומק בעצמי) שמתח הטעינה של agm ומצבר חומצה רגיל הוא שונה, ולכן הם לא חליפיים לשום כיוון ולכל רכב/מערכת חשמל צריך להתקין את סוג המצבר שעבורו תוכננה מערכת החשמל.
כאמור לא בדקתי ולא העמקתי בעצמי, מצטט איש מצברים שאני מעריך את דעתו.
אלפי מכוניות בישראל, אולי יותר, שנולדו במקור עם agm וstart&stop ועברו למצבר רגיל ברגע שהמקורי נגמר מראות שהמציאות חזקה מהתיאוריה.
אבל גם בתיאוריה, מנעד המתחים שהטכנולוגיות השונות האלה מגדירות, למרות שהוא לא זהה, הוא מספיק רחב כך שכל מערכות הטעינה הקיימות מספקות מתח שנמצא בתוך הטווח המותר.
בתור איש מצברים הוא צודק. הagmים מן הסתם מקנים לו רווח גבוה יותר, בוודאי בטווח הקצר.
המצב דווקא היה הפוך - שאלתי על מצבר agm לרכב ישן והוא המליץ להשאר עם עופרת סטנדרטי, למרות שה- agm יקר יותר ונותן לו יותר רווח.
זה פשוט בעיני: לא מעניין עם מה הרכב נולד. בדוק את מתח הטעינה שלך. אם הוא בתוך המנעד שמוגדר למצבר שאתה מעוניין לקנות, אתה יכול לשים אותו ברכב.
אצלנו בעבודה עברו ברכבי startstop למצברים רגילים ואחרי תקופה התחילו בעיות.
ההוראה (ע"י האחראי- שלא מבין יותר מדי, וניזון ממה שאומר לו הבחור ממנו הוא קונה מצברים), היתה לבטל את הstartstop בכל תחילת נסיעה. אני בספק אם זה קשור, אבל תזכירו לי עוד שנה לעדכן אם זה עזר.
הגיוני. גם הבעיה ובמידה מסוימת גם הפתרון. הרי בסופו של דבר יש סיבה להשקעה של יצרני המכונית במצבר משופר ברכבים עם המערכת הארורה הנ"ל. מצבר רגיל לא מתוכנן לעמוד בעומס כזה.
רק שהפתרון שאני הייתי נוקט בו הוא ביטול המערכת ולא הסתמכות על זכרון והקפדת הנהג.
אני מכיר, אגב, סימפטום הפוך: שהמערכת לא מכבה את הרכב עם המצבר הרגיל.
אני מזכיר שכתבתי שההצרחה הפיכה ברמת התפקוד הבסיסי, כשפונקציות מתקדמות יותר לא יתפקדו, חלקית או בכלל.
עשיתי על זה ניסויים מבוקרים במשך שנתיים פלוס ועוד מעקב לפרק זמן דומה. ההבדל במתח הטעינה האופטימלי הוא עשירית עד שתי עשיריות. במציאות כאשר יש תנודות משמעותיות ממילא - זה לא משמעותי בכלל.
אין בכלל ספק ש AGM עדיף בכל מובן - וחליפי מכל היבט פרקטי לחומצה עופרת.
אבל הנושא כאן הוא מצברי אופטימה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מפעיל מקרר+משאבת מים+תאורת לד לחניון כל טיול, בערך פעם בחודש.
לפחות לילה אחד, ולא מתפשר על הטמפרטורה של המקרר כדי לנסות לחסוך משהו=צריך מצבר טוב לכל הפחות.
בטיול פסח הנוכחי קצת חרגתי מהשימוש הרגיל ובמשך 3 ימים המקרר היה קבוע על מינוס 10 כדי לשמור את הארטיקים קפואים לילדים.
מצבר נטען ביום עד שקיעה.
בבוקר המצבר על בערך 12.2
גם בפרופיל כזה, מצברי עופרת רגילים/AGM החזיקו מעל לתקופת האחריות עד שהתעייפו.
אז מצבר איכותי וחזק יותר כמו האופטימה הכחול בהחלט קורץ לי, אבל זה צריך להיות גם אטרקטיבי בעלות לתקופה.
כנראה שבשביל פעם בחודש בשבילי זה עדיין לא מתאזן בעלות-תועלת.
הצלחתי לקרוא את כל השרשור (חלק מהפוסטים אפילו הבנתי)
חדור מטרה , ניגשתי לאתר אופטימה וביקשתי לדעת מיהו המצבר המומלץ
מחברתם להתקנה ב JK 2018 שלי ?
התשובה הייתה YELLOWTOP DH6 , כפי שמופיע בצילום המסך.
קובץ מצורף 133527
עכשיו רק נשאר למצוא מי מחזיק את המוצר
את זה פחות הצלחתי ברשת, יש בכלל מוצר כזה בישראל ??
שלום חברים,
מעלה שרשור בן שנה ...
בינתיים מצברי האופטימה משווקים בארץ באופן סדיר תמורת 1,400 - 1,700 ש"ח (בערך, ממה שהצלחתי להתרשם).
שאלותיי:
האם מתאימים מתחת למכסה המנוע של WJ? אין שם הרבה גובה ...
נעלי כבל סטנדרטיים מתאימים?
איזה אופטימה מומלץ אם הצורך הוא בעיקר התנעה לאחר עמידה ממושכת (3-4 שבועות) של ג'יפ כבוי (בנזין 4.7 ל') , ופחות החזקת צרכני חשמל (אלא אם הזליגה בג'יפ כבוי היא גם סוג של צרכן ...)
אם לא היה ברור - אין כננת, אין מקרר, אין צרכנים חיצוניים.
אייל
בניתיים יצאה גם כתבה של נמרוד על התקנה בהיילקס.
אולי יעזרו לך נתוני הגודל שם, נמרוד כותב על צורך לייצר גשר הידוק חדש.
https://www.jeepolog.com/forums/cont...9C%D7%A7%D7%A1