תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
היה כאן לא מזמן שירשור מצויין על נושא הידוק ברגי גלגל והמלצות לעשה ואל תעשה.
כמובן ששניה אחרי שעצרתי בצד עברה המחשבה "ברור. למה לא חשבתי לבדוק שהאומים מחוזקים" אבל הדבר לא עבר לי בראש בכלל.
קצת לגבי הגלגלים והצמיגים שעל הרכב.
אני קניתי אותו עם חישוק 18 וצמיגים 255/70/R18 - זו לא המידה המקורית של רנגלר ספורט. אני חושב שזו מידה שמגיעה בדגם סהרה.
הצמיגים הם צמיגי כביש ונראים במצב טוב. לא רואה סיבה להחליף אותם בקרוב.
הגלגל הרזרבי היה שונה במידה וקטן יותר (לא שמתי לב למידה המדוייקת) וטוב ששמתי לב וביקשתי מהדילר להחליף. זה עזר להחלפה זריזה אתמול.
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
יש כמה מוצרים שונים שמכוונים את מחשב הרכב ופותרים את הבעיה. קראתי ביקורות סותרות על חלק מהם, בסוף בחרתי במכשיר הזה:
https://www.amazon.com/dp/B017C1G1UC
https://m.media-amazon.com/images/I/...AC_SL1000_.jpg
הוא פשוט לשימוש ולא דורש אפליקציה. מודדים את גובה הצמיג (31 וחצי אינץ) מכוונים כמה מפסקים קטנים, מחברים לשקע OBD וזהו.
המכשיר מיועד לרכב אחד בלבד. בשימוש ראשוני הוא ננעל על הVIN של הרכב. בשביל להעביר אותו לרכב אחר צריך לאפס את הרכב הראשון בחזרה להגדרות יצרן.
דבר נוסף היה נורת לחץ אוויר שדלקה וצפצפה - TPMS - אני בדקתי את הלחץ בכל הצמיגים והוא היה תקין. (גם פה לא שמתי לב ששום דבר משוחרר, אבל לא עברתי על האומים עצמם). השתמשתי באותו מכשיר לנטרל את ההתראה וזהו. אני לא חושב שיש לי באמת טעם לתקן את החיישנים.
זכורים לי מספר שרשורים על בעיות של מילוי אוויר בתחנות הדלק. אז פה המצב גרוע עוד יותר. דבר ראשון מילוי האוויר הוא לא חינם. ודבר שני במכשירים בתחנות הדלק אין אפשרות לכוון לחץ אוויר רצוי, וכנראה שאין בכלל מד לחץ אוויר בתחנות.
צריך לקנות מכשיר מדידה בנפרד. לבעלי ג'יפים שמשנים את לחץ האוויר מדי פעם זה לא כזה משנה, אבל נשמע לי מאוד טרחה לבעלי רכבים פרטיים.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
אתה בטוח שלחת האוויר תקין לפי הגדרות יצרן לאחר השינוי מידה?
יש לי רכב מאותו יצרן (ראם) הלחץ אוויר לפי היצרן אמור להיות 65 psi אני בדרך כלל נוסע על קצת יותר מ50, אם הלחץ אוויר יורד מ50 הנורה לא תכבה עד שאני ימלא מעל 60 psi
אולי הבעיה אצלך מגיעה מאותה סיבה, אולי שווה לנסות למלא אוויר מעל הכמות הנצרכת ולראות אם ההתראה נכבית
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
GPS הוא לא כלי מדויק למדידת סטיית מהירות באחוזים שציינת.
למעשה, הסטייה שלו תו״כ תנועה בקלות גוברת על השינוי שראית.
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
גם המפות של גוגל אינן ״על המטר״ והצהרת הדיוק שלהן משתנה בטווח של1-20מ ומשתמש ממוצע לא יודע מה המצב במקום שאתה נמצא בו.
סטייה אחת ועוד אחת ועוד אחת.. (שורש ריבועי הסטיות) ואז תבין כמה זה לא מדויק.
אני לא הייתי מסתמך על השיטה הזו לאמוד את הפער שגם ככה נשמע בתוך סטיית התקן שלא תוכל לצמצם באמצעים רגילים.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
ברכבים שלי לאורך השנים, מד המהירות זייף משמעותית (כ10%) כלפי מעלה.
בפועל המהירות היא 90 קמ"ש והמד הציג 100 קמ"ש.
אבל מד המרחק היה מדויק. הייתי בודק זאת לפי התמרורים הקטנים
של מס' הקילומטר שבצידי הכביש. נסיעה לאורך 10 ק"מ,
נותנת אינדיקציה דיי מדוייקת.
כמובן שלא בכל הכבישים המספרים מדוייקים
אבל בכביש חדש וישר, מספרי הק"מ מדוייקים בדרך כלל.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ברוב המכוניות שיצא לי לראות את מד המהירות שלהם לעומת מדידת מהירות עם GPS, יש סטייה של כ-10 קמש (אולי סטייה של 10 אחוז כי תמיד המדידה שלי היא בעת נסיעה בינעירונית במהירויות של 80-100 קמש...).
כבר דובר על זה הרבה כמעט בכל פורום העוסק במכוניות או בנושאים הקשורים ל-GPS.
לגבי ההערה של דורון על איכות המדידה עם GPS, אז ככל שהנסיעה היא בקו ישר, במהירות אחידה ולא נמוכה מדי - הדיוק יהיה גבוה יותר (מדידת המהירות הרי מתבצעת בעזרת "סנסור" הנותן מיקום, כלומר אנחנו למעשה מקבלים כל פעם מיקום, לכן חישוב המהירות מתבצע על ידי חישוב הפרשי המיקום ביחידת זמן ולכן אם מדובר בקו ישר ובמהירת קבועה, הסטיות והשגיאות זניחות והדיוק יהיה גדול יותר).
נשלח מהנייד
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מדי המהירות ברכבים מראש באים עם סטייה קטנה למטה בקריאת המהירות.
הסטייה בספידומטר היא למעלה, לדוגמה 100 קמ"ש בספידומטר = 95~ קמ"ש בפועל.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
רק אחרי כמה שבועות יצא לי לנסוע רחוק יותר ועם GPS ושמתי לב שיש סטייה של 10% בערך בין מד המהירות והמרחק לבין המפות של גוגל.
המהירות בפועל הייתה 10% יותר ממה שהיה במחוונים. והמרחק היה 10% פחות.
.
יש כאן כשל לוגי.
אם המהירות האמיתית גבוהה יותר, גם המרחק גדול יותר ולהיפך.
קרא שוב את התגובה של דורון.
הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
לגבי ההערה של דורון על איכות המדידה עם GPS, אז ככל שהנסיעה היא בקו ישר, במהירות אחידה ולא נמוכה מדי - הדיוק יהיה גבוה יותר (מדידת המהירות הרי מתבצעת בעזרת "סנסור" הנותן מיקום, כלומר אנחנו למעשה מקבלים כל פעם מיקום, לכן חישוב המהירות מתבצע על ידי חישוב הפרשי המיקום ביחידת זמן ולכן אם מדובר בקו ישר ובמהירת קבועה, הסטיות והשגיאות זניחות והדיוק יהיה גדול יותר).
נשלח מהנייד
כפי שציינת, הרבה נכתב. אבל גם נבדק.
אם אין לך מסלול מבוקר עם מכשור איכותי, אתה רק חושב שאתה נוסע/מודד במהירות קבועה.
וברגע שהתשתית עצמה מוגדרת כבועה של 10-20מ סטייה, והמפה גם בסטייה עצמית, אז תחשוב שהקריאה שלך בעצם משתוללת בתוך הבועה הזו...
אז שוב, גם אם אתה חושב שאתה יציב במרחב, ה-GPS קורא אותך לא יציב.
בשביל הרכבים שלנו הסטיות המצטברות האלו משאירות אותך יפה בטווח המאפשר תכנון מהירות שמהותו לא לעבור על החוק.
אבל לא הייתי בונה על קריאת המהירות של GPS בשיטה הזו כמשהו מדויק.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Zevulun
אתה בטוח שלחת האוויר תקין לפי הגדרות יצרן לאחר השינוי מידה?
יש לי רכב מאותו יצרן (ראם) הלחץ אוויר לפי היצרן אמור להיות 65 psi אני בדרך כלל נוסע על קצת יותר מ50, אם הלחץ אוויר יורד מ50 הנורה לא תכבה עד שאני ימלא מעל 60 psi
אולי הבעיה אצלך מגיעה מאותה סיבה, אולי שווה לנסות למלא אוויר מעל הכמות הנצרכת ולראות אם ההתראה נכבית
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
האמת שאני ממש לא בטח. לא מצאתי מידע רשמי של לחץ אוויר מומלץ.
על הצמיג עצמו כתוב את הלחץ האוויר ביחס למשקל עליו. אבל רשמית ההמלצה היא לפי מה שיצרן הרכב כותב על הדלת. רק שמה שכתוב שם לא מתאים למידות הצמיג.
ההמלצות בפורומים השונים נעות מלשקול את הרכב ולחלק ל4 ולעשות את החישוב המתאים ועד "מבחן הגיר" שלא חיפשתי עדיין מה זה בכלל.
אני משער שהחיישן מכוון לפי הצמיגים המקוריים. המכשיר שקניתי מאפשר גם לשנות את הערך הזה. אבל עוד לא התעסקתי עם זה.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
יש כאן כשל לוגי.
אם המהירות האמיתית גבוהה יותר, גם המרחק גדול יותר ולהיפך.
אתה צודק, זה התבלבל לי עם משפט אחר שהתכוונתי לכתוב.
המהירות במחוונים הייתה נמוכה יותר מהמהירות בגוגל מפות ("בפועל") וגם המרחק הראה פחות מהמרחק בפועל.
אני יודע שנכתב על זה הרבה ושה-GPS לא כזה מדוייק. אבל, גם כמו שהזכירו פה, בדרך כלל המכוניות מראות מהירות גבוהה מהמהירות האמיתית. ופה זה היה הפוך.
אני מעדיף לנסוע לאט יותר ממה שאני חושב מאשר הפוך. אשתי כבר קיבלה פה 150$ קנס ממצלמה על נסיעה מופרזת באזור בית ספר - המהירות מוגבלת ל-20 מייל לשעה בשעות התחלת וסיום בית ספר.
חוץ מזה המהירות בגוגל מפות מתאימה לי בדיוק למהירות הדיגיטלית שמופיעה בטויוטה - שכמובן יכול להיות ששם יש את הסטיית יצרן.
והמהירות בשניהם מתאימות בדיוק לשלטים המהבהבים שיש פה ושם שמתריעים כל המהירות שלך, שאני משער שגם הם יתנו סטייה כלפי מעלה כי מטרתם לגרום לאנשים לנסוע לאט.
אז אני מרוצה מהכיול החדש. למרות שהוא לא קריטי לצמיגים 31 שלי. שלחתי את הלינק לחבר שקנה ג'יפ דומה עם צמיגי 37' - נראה איך זה ישפיע אצלו.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תודה!
4 קבצים מצורפים
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
אז רק חודשיים אחרי שהרכב אצלי ויצאתי לטיול ראשון. סיבוב שבילים קצר במרחק של 30-40 דקות מהבית.
כמובן, התחיל בתקלה, איך אפשר בלי. יצאתי מהרחוב והאיתות שמאלה מתקתק במהירות. מנורה אחורית נשרפה.
החלטתי לא לדחות את התיקון, במיוחד כשאני נוסע יחסית רחוק ועל כביש מהיר.
בדרך עצרתי בO'Reilly Auto Parts - רשת לרכבים שנמצאת ממש בכל עיירה פה. החלפתי את המנורה במגרש חניה והמשכתי.
הרכב עלה מבחינתי ענה כל הציפיות. נסיעה נוחה ונעימה, ירידה קלילה אל השבילים. ארבע על ארבע מתפקד כמו שצריך. לא צריך הרבה יותר מזה.
החלק הקדמי של הגג מתפרק בדקות. ואחרי הטיול הגעתי למסקנה שלא צריך באמת יותר מזה. אם אני נוסע לבד או עם זוג, פתיחת החלק הקדמי מספקת בהחלט. ואפשר לשים את הגג המפורק בתא המטען - פעם הבאה אני אביא חתיכת בד כדי למנוע קרקושים.
אין סיבה לפרק את הגג המלא אם לא נוסעים מעבר ל-2 אנשים. וזו כבר אופרציה מורכבת יותר ובעיקר דורשת להשאיר את הגג בבית ולנסוע כל הדרך עם רכב פתוח.
פירוק הדלתות נראה גימיק חמוד והבטחתי לילד שאראה לו איך עושים את זה, אבל לא נראה לי באמת כזה שימושי.
הטיול עצמו היה במעלה הר ובחזרה. סך הכל שביל פשוט וללא אתגרים. התחיל בתור שביל עפר עם בורות והמשיך לעליה סלעית. אם אמשיך עם טיולים כאלה אצטרך להחליף לצמיגים רציניים יותר. כשהמשכתי השביל נהיה צר ממש ואני לא בטוח מה הייתי יכול לעשות אם היה מגיע רכב מולי.
את המסלול מצאתי דרך אפליקציה שנקראת All Trails - אני משתמש בה גם לטיולים המשפחתיים. אבל היא לא כזו מוצלחת ואני אצטרך לחפש משהו אחר. יש בה לא מעט מסלולים שעברתי עליהם שהערות האנשים סותרים את תיאור המסלול וצריך לחפור קצת כדי למצוא מסלולים טובים.
קובץ מצורף 138751
קובץ מצורף 138750
קובץ מצורף 138749
קובץ מצורף 138748
הערמוני - Wrangler 2010 Sport
[QUOTE=יגאל81;993100]
החלק הקדמי של הגג מתפרק בדקות. ואחרי הטיול הגעתי למסקנה שלא צריך באמת יותר מזה. אם אני נוסע לבד או עם זוג, פתיחת החלק הקדמי מספקת בהחלט. ואפשר לשים את הגג המפורק בתא המטען - פעם הבאה אני אביא חתיכת בד כדי למנוע קרקושים.
[QUOTE]
יש מנשאים / מארזי בד יעודיים (מסופקים עם הגיפ) בהם ניתן לאחסן את חלקי הגג הפריקים.
כמו כן ניתן לרכוש גג בד נפתח של באס-סטופ או דומיו, המאפשר פתיחה וסגירה של הגג בשניות. מומלץ מאוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
בדיוק מה שרציתי לרשום
בנוסף ברגע שפירקת והחזרת צפה נזילות בגשם
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
בדיוק מה שרציתי לרשום
בנוסף ברגע שפירקת והחזרת צפה נזילות בגשם
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרכב חונה בלילה בגראז' וגם בעבודה כמעט תמיד בחניה מקורה.
אז אני לא חושב שנזילות יהיו כאלה קריטיות בנסיעה פה ושם בגשם. יורד פה גשם כל השנה אבל רובו לא חזק.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
כמה עדכונים קטנים.
שיניתי את סדר הכניסה שלי לרכב. הייתי רגיל תמיד להתניע ואז להחגר. ברכב הזה זה גורר סדרת צפצופים מאוד מעיקה. אז קודם חגורה ואז מתניעים.
הכנסתי את הרכב לטיפול בבעית המנוע - קוד P0404 שהיה.
הוחלף איזה חלק ממחזור הגזים וצמת החשמל שלו (לא ה-EGR Valve) - ככל הנראה קשור לענייני החלודה שמתחת לרכב.
כמו כל דבר אחר פה, השירות היה אדיב עם חיוך ויקר נורא.
המשכתי עם ישור הקו בעצמי - החלפת שמן בדיפרנציאלים.
דיפרנציאל אחורי הלך ממש בקלות, פתיחת פתח מילוי, פתיחת פתח ניקוז, הוצאת השמן ושמן חדש. קלי קלות.
עברתי לדיפרנציאל הקדמי ושם לא מצאתי פתח ניקוז, שאני לא יודע למה היה לי כל כך ברור שצריך להיות.
בקריאה אחר כך ראיתי טענה שרק מ-2012 יש ברנגלרים את הניקוז. אני לא יודע למה פה יש.
הדבר היחיד שנראה לי שהצלחתי לאמת שמאחורה יש דנה 44 ומקדימה דנה 35.
בחרתי לא לפרק את כל מכסה הדיפרנציאל ובמקום זה הזמנתי משאבת שמן וניקזתי באמצעותה. לא הלך בקלות בכלל. ולדעתי ניקזתי רק חצי מהנוזל. בהזדמנות אני אלך על טיפול מלא של פירוק המכסה והחלפה מלאה של השמן.
במהלך ההתעסקויות השונות מצאתי כבל חשמל עם תקע 110V (תקע! לא שקע). לא הצלחתי לעקוב לאן בדיוק הוא מתחבר, אי שם באזור המנוע. וחששתי לחבר אותו לקיר ולגלות מה קורה.
המכונאי במוסך אמר שככל הנראה זו מערכת חימום של המנוע. עוד מתנה מקנדה מולדת הרכב. אנשים מחממים את הרכב לפני שמתניעים אותו עם גוף חימום חיצוני. הוא אמר שזו מערכת לא זולה בכלל ושחבל לי לפרק אותה. לא שיש לי איזה שימוש בשביל זה.
לעומת זאת, משהו אחר חסר בג'יפ - מזגן. עוד משהו שלא עלה בדעתי לבדוק בכלל כשקניתי את הרכב. לא באמת קריטי פה ב-95% מהשנה.
הלאה - פלגים. הזמנתי והם יושבים על המדף אבל לא מצאתי את הזמן לטפל בהם.
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
התקע 110 אכן לחימום.
רכב לא מניע כשהדלק קפוא. אז כשטמפ הסביבה מתחת ל0 מחנים אותו בלילה מחובר למתח ובבוקר הוא מופשר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
החלטתי לנסות לטפל קצת בענייני החלודה. או לפחות להבין מה קורה שם.
פירקתי את מגן הטרנספר. המצב שלו לא נורא בכלל. שייפתי את החלודה הרופפת וצבעתי בrustoleum צבע שאמור להיות מיועד לטפל בבדיוק דברים כאלה. לקחתי את גרסת ה'שחור גומי' שמיועדת לתחתית של רכבים.
את הברגים השארתי לילה בחומר הורדת חלודה של wd40.
לפני
קובץ מצורף 139663
אחרי
קובץ מצורף 139664
כמובן שזה חלק קוסמטי בלבד ולא קשור לשלדה עצמה ולשאר החלקים החלודים. זה היה רק לקבל תמונת מצב.
רציתי להמשיך ולעשות אותו דבר למגן מיכל הדלק. שנראה חלוד בצורה הרבה יותר חמורה.
תמכתי את המגן עם ג'ק והתחלתי עם הברגים.
5 ברגים השתחררו די בקלות אחרי לילה עם wd40 ועם הבורג השישי די נאבקתי. הוא ממוקם בנקודה מאוד לא נוחה.
אבל כשהתחלתי להוריד את הג'ק נראה היה לי שמיכל הדלק עצמו מתחיל לרדת גם.
אז בדיעבד כתוב בהיינס שיכול להיות שאותם ברגים מחזיקים גם את המגן וגם את המיכל. אבל בתמונות בספר הברגים נראים במקומות שונים לגמרי.
יכול להיות שאני לא יכול להוריד רק את המגן? אני צריך לפרק את כל הצנרת של המיכל דלק?
אני לא בטוח שזה משהו שאני רוצה להכנס אליו.
בכל מקרה כרגע אני לא יכול להרשות לעצמי להשבית את הרכב באמצע השבוע. אז כרגע הג'ק מחזיק הכל ומחר בבוקר ארכיב הכל בחזרה.
3 קבצים מצורפים
תגובה: הערמוני - Wrangler 2010 Sport
עבר זמן מאז שעדכנתי. לא הרבה קרה בזמן הזה.
הצלחתי בסוף לפרק את מגן של המיכל דלק. השתמשתי בטריק שראיתי בסרטון יוטיוב. לרצ'ט את מיכל הדלק בזמן שמפרקים את המגן. ניקיתי כמה שהצלחתי את החלודה, צבעתי והרכבתי מחדש.
קובץ מצורף 142314
קובץ מצורף 142315
חוץ מזה אני ממשיך באותו מתווה נסיעה של נסיעות יומיות קצרות. לא הדבר הכי בריא לרכב אבל זה מה יש.
חששתי למצבר שאני לא יודע בן כמה הוא. אבל הוא מחזיק מעמד מצויין. גם אחרי שבועיים וחצי שלא נסעתי הג'יפ הניע בנגיעה.
מה שכן זה בהחלט לא בריא לממיר הקטליטי ואני חושש שזו הסיבה לתקלת 0420 שצצה.
איפסתי אותה פעם אחת והיא חזרה אחרי שבוע. אני צריך לטפל בזה.
בהתחלה הייתי משוכנע שאתקין מצלמת רברס ומערכת שמע חדישה יותר. אז חניה עם הדבר הפצפון הזה היא ממש לא אתגר. מצלמה אולי תעזור לי לא לחנות מטרים מהקיר, אבל אני נוהג גם על הרכב השני בבית שכפול באורך שלו. אז זה דורש הסתגלות.
אני מאוד מרוצה מהרדיו המקורי הפשוט ולא מצאתי סיבה להחליף אותו. לניווט הספיקה בינתיים תושבת טלפון פושטית שהייתה לי כבר בבית.
למרות שחברה של הילדה שלי שאלה לפני כמה ימים איפה אני רואה את הווייז. כנראה בשבע שנותייה לא נסעה ברכב בלי מסך.
לבן הקטן הייתי צריך גם להסביר למה תקוע מפתח ליד ההגה.
כשהחורף הגיע ואיתו ימים מאוד קצרים ולילות מאוד חשוכים גיליתי שהאורות הקדמיים לא שווים כלום.
התחלתי בלהחליף נורות, רק אחרי כשקניתי אותם גיליתי שהחלפת נורות כרוכה בפירוק הגריל מקדימה ופירוק בית המנורה עם ברגי כוכב?! מזל שבמקרה היה לי ביט מתאים להם.
המנורות הישנות שחורות לגמרי. לא יודע מה גרם לזה.
אז ציפיתי לשיפור משמעותי אחרי ההחלפה.
אז לא. שיפור שולי לחלוטין בההארה. ונראה שהפתרון המומלץ הוא לעבור לנורות לד.
בינתיים אני מדליק גם את פנסי הערפל הקדמיים כשחשוך ממש.
קובץ מצורף 142317
כשפירקתי את הגריל מצאתי גם חיישן כלשהו מחובר ממול לרדיאטור. אני לא מצליח להבין אם הוא מקורי או לא.
למישהו יש מושג מה זה?
קובץ מצורף 142316