יש כמה מותגים רציניים - מהראש אני חושב על שלושה - yankum, בובה וarb. המחיר בהתאם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Printable View
יש כמה מותגים רציניים - מהראש אני חושב על שלושה - yankum, בובה וarb. המחיר בהתאם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מבקש ממכם להפסיק להתחכם, ולהעיר הערות עוקצניות. אם יש לך דעה להביע, אתה מוזמן להשמיע אותה.
א. אין לי כננת. הכבל שיש לי לקחתי מאסף. (אגב, לא כבל תקני, לפחות לא כמו שאני מכיר מפעם).
ב. אין שום סיבה בעולם שעל ציוד חילוץ מטקסטיל לא תהיה תוית. או אפילו תאריך ייצור.
ג. בשאקלים הרכים הזולים אין שום מפרט.
ד. העומס קריעה של חבלי כננת זולים הוא פאטתי. קרא קצת חוו"דים על המוצרים הזולים באמאזון, או חפש סרטונים ביוטיוב. הדברים הזולים נקרעים בקלות. והרבה פעמים שאקלים עשוים מאותו חומר.
ה. בגלל שפעם עסקתי בתחום, אני מרשה לעצמי לעשות דברים שבחיים לא אייעץ למישהו אחר, בטח לא לזר באינטרנט.
עכשיו, נשים שניה נסיון בצד, ונגייס קצת קומון סנס.
אם נראה לך הגיוני להשתמש במוצר זול ועלום שם שבמפרט שלו כתוב במקרה הטוב עומס קריעה (ביחידות מדידה סיניות) אתה מוזמן להשתמש בו.
אני לא פוסל על הסף. בסופו של דבר, יתכן שבאמת ניילון הוא ניילון הוא ניילון. ולעובדה, קניתי שאקלים כאלו. רק שאני לא אשתמש בהם עד שלא אהיה שקט לגביהם. לפחות לא בחילוצים עם עומס. להוציא פרייבט מקצת דשא רטוב לא אכפת לי לנסות אפילו עם חבל קש.
ודבר נוסף
המכפיל שקישרו כאן הוא קטן מדי ומייצר רדיוס קטן.
אתם מחפשים מכפיל בקוטר גדול יותר.
בזמנו אסף קישר את זה (כרגע לא זמין, אבל תתרשמו מהבדלי המידות):
https://www.amazon.com/dp/B086PJ62XD...p_mob_ap_share
כאן כבר הקוטר הוא משמעותית גדול.
אני הזמנתי את זה MIDOU AUTO Aluminum Recovery Ring 6.25" 45,000 lb. Black Snatch Ring Winch Ring Used with Winch Hook for ATV UTV SUV Truck Vehicle https://www.amazon.com/dp/B097XY8P2V...ing=UTF8&psc=1
הגיע, גוש אלומיניום גדול, נראה בסדר.עוד לא יצא לי להשתמש
אישית לא נתקלתי בכשל של שאקלים מפלדה.
מצד שני כולנו צריכים להיות מודעים לבעייתיות של הכלי הזה - כשל בשאקל פלדה, אם וכאשר יקרה, יהיה קטלני!
יש לי שני שאקלים פסולים (מעוותים) שמצאתי, אני לא אשתמש בהם אפילו לחילוץ של בימבה, מחזיק בהם לצורך הדגמות בלבד - אחד תקני (גדול - 7/8 מתוצרת קרוסבי, ה-WLL שלו הוא 6.5 טון) והשני סיני 3/4 לא תקני, עלום-שם וחף מכל מידע לחלוטין - ללא ציון שם יצרן, מידה, עומס עבודה מותר (WLL) ותו תקן.
מין הסתם הם התעוותו בגלל עומס יתר - במקרה של השאקל הלא-תקני, לכו תדעו מה ה-WLL שלו....
אחרי חילוץ קשה, כדאי לבדוק את תקינות הציוד. כל סימן לעיוות בשאקלים (למשל - פין שפתאום מתברג קשה) - פוסל את הכלי. שאקל 5/8 תקני חדש עולה בישראל כמו קופסת סיגריות, זה הכל. אל תקחו צ'אנסים עם זה.
וזה מביא אותנו לנושא המפרט/עומס עבודה מותר שצריך להיות מצוין על כל ציוד חילוץ באשר הוא.
אין מפרט? אין ציון של עומס עבודה מותר? לא קונים את המוצר הזה! נקודה. אלה דיני נפשות, לא פחות.
יצרנים שמציעים מוצרים זולים, מאוד לא אוהבים לציין נתון WLL - הם מעדיפים לציין עומס קריעה - כי זה מספר יותר גדול ולכן גם יותר מרשים, אבל רובו הוא מרווח הבטחון ולא עומס העבודה המותר באמת. זה גם למה אני מתלבט אם לרכוש ציוד חילוץ ממותגים לא מוכרים (בד"כ סיניים) דרך הרשת - המחיר בד"כ אטרקטיבי, הצבעים תמיד מגניבים - אבל לכו תדעו מה תקבלו. לפעמים זה באמת ציוד באיכות סבירה והחשד מוגזם, אבל לכו תדעו ומוטב להיזהר מאשר להיבהל או להיפגע. אלה דברים שעדיף למשש בידיים לפני ששולפים את הויזה.
כשל בנקודות עגינה/ריתום: נתקלתי שלוש פעמים בנקודות עגינה/ריתום מקוריות שכשלו ונתלשו מהשילדה. בשניים מהמקרים הם נתלשו עם "ביס" מהשילדה עצמה! כל שלושת המקרים הללו היו בכלי רכב מתוצרת סוזוקי - ויטרה, ג'ימני. אחת מהן (של ויטרה שחילצתי פעם, מזמן, בחולות אשדוד) גם התעופפה בעוצמה של קליע לתוך הג'יפ שלי וחלפה מילימטרים בודדים מהראש שלי.
אני לא רוצה לצאת בהכרזות גורפות על סוזוקים, אבל שלושה מקרים שאני נתקלתי בהם בכלי רכב של אותו יצרן, אומרים מבחינתי דרשני ובמקרה של חילוץ של סוזוקי תקוע, במיודח אם מדובר בדגם ישן, אני בוחן את נקודת הריתום שלו בקפדנות יתרה. כולל ניקוי של הלולאה במים וחיפוש סדקים/חלודה/סימני כשל מקדימים.
מעניין.
גם מניסיוני (בחילוץ גימיני דור קודם), נכשלה נקודת הריתום שלו…
שמירה על הנחיות בטיחות (בדגש על הרחקת כל המטיילים מאיזור החילוץ) מנעה פגיעה
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתם צריך לדעת טוב יותר שנק הריתום המקוריות המפארות את קצוות השלדה אינן נקודות חילוץ.
ובסוף הסכנה המרכזית, הוא המשתמש... לא הרכב לא היצרן ולא השאקלים שיש לכם.
שימוש מושכל ומודע לפני הכל.
ואני לא רוצה להכליל... אבל בעיקר שלדות מתפוררות ותיקוני שלדות באחוזים בחיי הקצרים יצא לי לראות בעיקר ברכבים אמריקאים וסופות.
הרבה פחות ביפנים, עם שלדות סגורות וטיפול איכותי כבר במפעל.
יש לומר שלא תמצאו יותר מדי דיווחים על כשלי שלדה בג'ימיני וסמוראי.. מעט מאוד אם בכלל.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אורי, זה שהרוב לא מדווחים קבל עולם על לולאת ריתום שנתלשה אלא הולכים למסגר ומרתכים/מתקנים, לא אומר שאין בעיה.
הבעיה שלי אינה עם חוזק השילדה ודרכי התיקון, אלא עם נקודת ריתום שנתלשת תחת מומנט של משיכה ויכולה לסכן אנשים.
להצהיר "טיפול איכותי/לא איכותי" בהסתמך על מוצאו העדתי של הרכב (....) נו, זה כבר הזוי אפילו ברמת ההצהרה.
כנ"ל הצהרות על שילדות סגורות או פתוחות.... נטולות כל ביסוס ואו הכרה של כל רכב לגופו.
למשאיות למשל, יש שילדות פתוחות. זה הופך אותן לפחות חזקות?
ב-CJ החל מ-77' וכמובן בסופות, שילדות סגורות לכל אורכן.
דווקא השילדות הסגורות נוטות לאורך שנים לצבור בחלקן הפנימי לחות ורטיבות/חול רטוב/בוץ רטוב ושאר מרעין בישין שקשה מאוד עד לא ניתן בכלל לשטוף ולנקות - ולפתח חלודות ורקבונות פנימיים, מה ששילדות פתוחות לא יודעות מה זה בכלל. ושלא תדע כמה שילדות רקובות ומתפוררות כבר ראינו. בכל סוגי כלי הרכב. כולל ביפניים מיוחסים.... אם רכבים נסעו פעם בים, זו תהיה התוצאה. לא שאי אפשר לתקן, מתקנים הכל. אבל זה יגיע.
בפועל השילדות הסגורות האלה בסוזוקים עשויות פח מכופף דקיק אבל ממש דקיק. בויטרה שאני חילצתי, לולאת הריתום נתלשה עם ביס מקצה השילדה בחילוץ משקיעה פשוטה בחול, כולל פינוי החול מלפני כל ארבעת הצמיגים כדי להפחית התנגדות. זה גם רכב קל ולא הופעלו שם מומנטים גדולים מדי.
לגבי נקודות ריתום/עגינה, לפחות בג'ימני יש מלפנים ומאחור לולאה מברזל מלא לחילוץ ובצד השני לולאת פח לריתום הרכב לאוניה/מובילית. תן קצת קרדיט שאני יודע להבדיל ביניהן. ואם לדעתך (שנחשבת ואני מכבד ומתייחס ברצינות, לנוכח נסיונך עם הסמו) שתיהן לא מיועדות לחילוץ?.... אולי זה אומר דרשני על התאמת הרכב לשימוש בשטח ברמת היצרן?....
גם דיפנדר לא הגיע עם נקודות חילוץ אמיתיות. מה זה אומר עליו מבחינת מוכנות לשטח מהיצרן?
אין לי כוח להתווכח.. אני הזוי.
קיוויתי שזו הדעה הרווחת כאן בדיוק כמו השימוש בשאקל לא תקני.. אבל או שהמדריכים צריכים ריענון או שבאמת עדיף לא ליישם המלצות שנכתבות בפורום עלום שם.
ובכדי להסיר ספק, לפני שיהיה תור גדול אצל המסגרים....
השימוש לצורך חילוץ ע"י נק הריתום המקוריות של "רכבי הכביש" שלכם הוא מסוכן, לכם .. לסובבים אותכם ולרכב.
אנא הפעילו תמיד בזמן חילוץ שיקול דעת סביר והיגיון בריא לפני שאתם מחלצים ומתחברים לאוזן מקורית כזו ועוד ברכב ישן ועוד בסוזוקי דקיק.. שמא תצטרכו לכתוב על כך בפורום שכמעט ומתתם.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לא רק דיפנדר. גם סופה לא הגיעה עם נקודה אחורית. אולי כי צה"ל לא דרש את זה במפורש....
קמצנות. קמצנות טהורה.
ואז את ה"הכנה לשטח" צריך לעשות הבעלים. וכן, זה כולל שתי לולאות ריתום מלפנים ושתיים מאחור. בסופה לפחות יש ארבעה ברגים גיבורים מכל צד בדיוק מול קצוות אחוריות של קורות השילדה, שמוכנים לזה מהמפעל. גם בדיפנדר יש מספיק חורים מוכנים להברגת כל מיני לולאות. זו ה"הכנה לשימוש בשטח" המדוברת. אמיתי.
אבל איך מחלצים בבטיחות ובלי לגרום נזק כשאין מקום לרתום רצועה? מוו גרירה?.... עזבו את הבעייתיות שבחילוץ מוו גרירה, אבל אם אין גם וו גרירה? רותמים למה? לסרן?.... תסכים שיש בעיה.
ברוב הכלים לפחות יש מקומות מוכנים להברגת לולאות שכאלה. אבל יש גם כאלה שאין. פשוט אין.
יש גם כאלה שעברו התקנת וו גרירה, וקורת הרוחב שלה הוברגה למרכב/שלדה על ההברגות המקוריות שאליהן היו מחוברות לולאות הריתום/חילוץ המקוריות שמתקין ווי הגרירה פשוט הסיר....
אני נתקל בזה בעיקר בגרנד צ'רוקים.
- - - Updated - - -
מסכים איתך לגמרי. אמיתי.
וכמובן, כל המדריכים צריכים רענון כי מה הם מבינים. כשתפתח קורס כזה, אני הראשון להירשם. ברצינות, לא בציניות.
אבל מספיק עם הבלבול המיותר הזה רבאק! אין על סופה בעולם!
ונק ריתום ונק חילוץ ...זה לא אותו דבר... אלו דברים שונים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הנה זה מתחיל שוב....
עזוב. חג שמח!
אז מה לגבי מכפיל?
שלא תזמין לי את הקטנצ'יק.
לך בגדול וחג שמח.
הגודל החיצוני לא משנה , ועלול להטעות
הקוטר הפנימי ( הרדיוס בפועל של כבל הכננת) חשוב
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש חשיבות לרדיוס הכבל בחיבור סטטי (כמו נק חילוץ ייעודית).. וגם במצב דינמי כמו במכפיל כוח.
ככל שהרדיוס גדל יש פחות עומס על הכבל.
המידע קיים בסרטון שהעלתי מקודם.
נ.ב יצרני החבלים הרציניים גם מפרסמים נתונים ומידע מה הרדיוס המומלץ לדוגמא.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk