תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .
עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or_t
נכון אני לא מבין את העסק, בגלל זה שואל כאן [emoji3]
החישוב שעשית כאן הוא לכמה מפולת מתח תהיה, חושב שהחישוב שאני צריך הוא עובי כבל.
בכל מקרה, אני חושב שהזרם הרלוונטי לחישוב עובי הכבל הוא זרם הטעינה ולא הזרם שצורך מקרר.
אז אם אלטרנטור יודע לתת 90 אמפר, זה מה שאני צריך לחשב?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה מערבב כל מיני נושאים.
הזרם של האלטרנטור לא קשור ישירות לחישובים שלך. עזוב אותו במנוחה לפחות בשלב הזה.
אתה צריך לסכום את סך הצריכה של כל הצרכנים שעלולים לעבוד במקביל בתא המטען ולהוסיף להם מקדם ביטחון מסויים.
המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.
במקביל אליו אתה תרצה לטעון את מצבר הצרכנים שלך ( שאינני יודע מה הקיבולת שלו אבל לילה של מקרר בקיץ עשוי להגיע גם לריקון מצבר LifePo4 בקיבולת של כ 30 א”ש.
בהנחה שזה המינימום אז סביר שתוען אותו בכ 10 אמפר.
הרי לך 20ֶאמפר שתעביר על הכבלים עם מעט מקדם ביטחון.
המלצות יצרני המקררים עצמם מדברות למיטב זכרוני על 6 ממ״ר בלי מצבר צרכנים לטעון.
לדעתי גם כל אלו שנמצאים כאן וניסו הגיעו למסקנה שעדיף כבלים גם הרבה הרבה יותר עבים מ 6 ממר.
השאלה היא אם תתחיל מכבלים דקים ותחליף אותם פעם פעמיים עד שתלמד את הנושא על בשרך או שמראש תפריז ותשים את הובים ביותר שתוכל להרשות לעצמך.
אגב, המפסק הראשי הייתי שם אל המצבר עצמו על המינוס עבור ניתוק מוחלט של המצבר ולא של הקן לתא המטען. בשביל ניתוק תא המטען יש את ה VSR.
ואפרופו, גם הוא לא יתפקד נכון אם הכבלים יהיו דרים מדי והוא יחוש מתח נמוך מדי בגלל זה. הוא ישאר סגור
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.
סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.
תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .
עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.
בועז,
בא ונעשה תרגיל פשוט בהגיון.
נגיד ואני צודק, והמקרר צורך 5A גם בפעולה השותפת וגם בהתנעה.
ונגיד שרוקנת את המצבר, או שיש בעיית חיבורים ובצריכה של 5A, המתח נופל מתחת ל 11.8 והמקרר נעצר.
מה תהיה התופעה בזמן ניסיון התנעה?
בקיצור,
התאור של מקרר של מצליח להניע, לא מספיק בשביל לקבוע שזרם ההתנעה גבוה מזרם העבודה.
אנחנו פשוט מכירים תופעה כזו ממנועים אחרים, ולכן זה היה טבעי לנחש.
לגופו של עניין, וכתבתי את זה כבר בעבר.
בשעתו, חשבתי על אפשרות להפעיל את המקרר על תא LEV40 יחיד.
המחשבה הייתה שאם שלישיית לב נותנת 15 שעות, סוללה אחת תתן בערך 5 שעות.
הרעיון היה להשתמש ב Stepup DC2DC.
עם המקרר צורך 5A בעבודה, זה אומר בערך 15A + מהמצבר ( וה LEV מחזיק זרם כזה בלי בעיה).
אז קניתי כזה DC2DC, ועשיתי ניסויים (כולל מהירויות שונות).
אני לא זוכר את המספרים המדוייקים אבל אני זוכר שזה היה שולי, עד כדי לא מדיד, ועזבתי את זה.
גם אני בהתחלה הופתעתי, אבל שחיפשתי וחקרתי, הבנתי שנושא הלחץ הוא הגורם מס' 1 למאמץ של המדחס, ובהתנעה הוא נמוך.
לגופו של עניין, ולפני שמתחילה פה התקטננות וכו', צריך להכניס את הדברים לפורפורציות.
שמישהו אומר שהזרם התנעה יותר גבוה, שינקוב באחוזים.
אם זה 5% אז הוא צודק שזה יותר גבוה, אבל אתה בטוח לא רוצה מערכת שעובדת על הקצה.
ואם אתם אומרים שזה גבוה ומשמעותי גבוה ( עשרות אחוזים) אז אני אומר שאתם טועים.
מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.
תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..
תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?
להיזכר ??
מצאת לך באמת...
אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.
היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.
המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
להיזכר ??
מצאת לך באמת...
אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.
היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.
המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
לפחות לפי נתוני יצרן הוא צורך 5 אמפר במהירות הגבוהה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
השאלה בפניה עומד פות״ש היא מה הוא עובי החוטים המינימלי בין המצבר לתא המטען.
לדבריו 6 מטר.
אני הצעתי 6 ממר לתמיכה בעד 20 אמפר.
רשמו את דעתכם סביב הנושא הזה כרגע.
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.
לא חשבתי פעמיים, אני עם 10ממ"ר.
הכי גדול שאני יכול לעשות סופיות בקלות.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
להיזכר ??
מצאת לך באמת...
אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.
היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.
המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
בסופו של יום, המעבה, המאייד, המדחס והצנרת זו מערכת סגורה.
בזמן שהמקרר קר, המאייד נמצא בסביבה של 1-4 מעלות, ובזמן העבודה של המדחס, הטמפ' שלו יורדת למינוס 15-20.
שהמקרר חם ( 25-30) הלחצים במערכת עולים, ולכן המקרר צורך יותר זרם.
תבדוק פעם מקרר בתחילת עבודה בקיץ, לעומת מקרר שכבר התייצב בחורף ותראה את ההבדלים.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא חשבתי פעמיים, אני עם 10ממ"ר.
הכי גדול שאני יכול לעשות סופיות בקלות.
המלצה לאיפה לקנות כבל ומוצרים נלווים (סופיות פיוטים וכו)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
toy4FUN
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...
שמע זה ממש מעניין. נראה לי שאנסה את זה לפני כל השאר.
עשית את זה על שקע אנדרסון?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
לא הייתי ממהר לעשות את זה, בטח לא אם המקרר באחריות. מציע לך קודם להתייעץ עם עידן מאיש שטח ...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
שאני סללתי חשמל בטנדר העברתי מהמצבר כבל פלוס ומינוס 25 ממר לתוך הארגז, משם לקופסת פיוסים ולצרכנים.
יש מצב שזה אובר קיל אבל לדעתי אז הסתכלתי לפי טבלה של שטח חתך שמסתובבת פה + חישוב של צרכנים.
הכל עבד למופת.
לגבי מצבר צרכנים. במשך 7 שנים טיילתי עם מקרר, גם שניים. משאבת מים ותאורת מחנה ללא מצבר צרכנים ומעולם לא נזקקתי לכבלים.
אור, אם תמהיל הטיולים שלך לא השתנה מאז שטיילנו יחד יש מצב שזה מיותר.
עכשיו יעשו עלי עליהום ואני ואתה נמשיך מחר בטלפון.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
toy4FUN
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...
באיזה תקע השתמשת?
יש כזה שמאפשר חיבור חוטים ישירות אליו?
אשמח לתמונות או קישור. תודה
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
לא הייתי ממהר לעשות את זה, בטח לא אם המקרר באחריות. מציע לך קודם להתייעץ עם עידן מאיש שטח ...
בסרטון הדרכה שמגיע עם המקרר הדוגמן (עידן מאיש שטח) ממליץ לחבר את המקרר עם כבל ושקע אנדרסון שנמכרים בנפרד.
לצערי זה לא משהו שיכולתי לנסות כי המקרר כבר הגיע ללא הכבל, והנחתי שאם זה היה כזה חשוב החברה שמייצרת את המקרר הייתה כוללת כבל כזה בערכה.
עד עכשיו המקרר היה מחובר לשקע מצת בפאנל שקעים שיש לי בארגז. אני צריך להבין איפה קורה מפל המתח ואתחיל באפשרויות הבאות:
1. כבל חיבור מהמקרר לפאנל (אשתמש בכבל שנמכר באיש שטח)
2. הפאנל עצמו
3. הכבלים מהמצבר לארגז
אעדכן בהקדם!
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
נדמה לי שלא היתה כאן התייחסות למיקום מצבר הצרכנים, ויש לזה השפעה דרסטית על חתך המוליכים.
בהנחה שמצבר הצרכנים יושב מאחור, ליד המקרר, ושהוא נטען בעזרת מודול dc2dc שיושב קרוב למצבר האביזרים:
אם תטען את המצבר בזרם של עד 30 אמפר, מוליכים של 4ממ"ר יעשו את העבודה. יפול עליהם קצת מתח וממיר הdc2dc יפצה על זה.
מהמצבר אביזרים אל המקרר יש מרחק קצר, ולכן מוליכים של 4ממ"ר יספיקו מעל ומעבר.
אם מיקום הרכיבים שונה משתיארתי, תצטרך פתרונות שונים למוליכים. ציין מה המיקום ותקבל תשובה.
עם כל הכבוד לצחי, הוא לא לקח את מאפייני השאלה שלך (מכשיר במצב הקפאה נונסטופ, 24ש ללא התנעה) בתשובה שלו, שהתייחסה לצרכים הפרטיים שלו, ואתה לא רוצה לקבל את הפתרון שלו, כי אתה תתקע בשטח בלי חשמל להתנעה.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
נדמה לי שלא היתה כאן התייחסות למיקום מצבר הצרכנים, ויש לזה השפעה דרסטית על חתך המוליכים.
בהנחה שמצבר הצרכנים יושב מאחור, ליד המקרר, ושהוא נטען בעזרת מודול dc2dc שיושב קרוב למצבר האביזרים:
אם תטען את המצבר בזרם של עד 30 אמפר, מוליכים של 4ממ"ר יעשו את העבודה. יפול עליהם קצת מתח וממיר הdc2dc יפצה על זה.
מהמצבר אביזרים אל המקרר יש מרחק קצר, ולכן מוליכים של 4ממ"ר יספיקו מעל ומעבר.
אם מיקום הרכיבים שונה משתיארתי, תצטרך פתרונות שונים למוליכים. ציין מה המיקום ותקבל תשובה.
עם כל הכבוד לצחי, הוא לא לקח את מאפייני השאלה שלך (מכשיר במצב הקפאה נונסטופ, 24ש ללא התנעה) בתשובה שלו, שהתייחסה לצרכים הפרטיים שלו, ואתה לא רוצה לקבל את הפתרון שלו, כי אתה תתקע בשטח בלי חשמל להתנעה.
מסכים שחייב להתחשב במיקום המצבר וחזה התכוונתי כששאלתי אם בחישוב עובי החוטים אני צריך להתמקד בטעינה שמגיע מהאלטרנטור ולא בזרם שצורכים הצרכנים.
בלי קשר אני רוצה לבודד רגע את הבעיה בחיבור המקרר לפני שאני רץ להתקין מצבר.
כרגע לא רואה מצב של 24 שעות ללא התנעה. מניח שזה יגיע למקסימום 16 בטיולי חורף, אבל אז המקרר גם יצרוך פחות חשמל.
שווה אולי לשנות את כותרת השרשור ל״מקרר snomaster נכבה בעבודה על מתח מצבר ראשי״ או משהו בסגנון [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
אור,
לא חייבים לצטט על פעם תגובות מלאות - זה מקשה על הקריאה, במיוחד מהנייד.
אם אתה שם מצבר צרכנים מאחור שנטען מ dc2dc אז האלטרנטור לא קשור בכלל לסיפור.
נשלח מהנייד