תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
טוב,
אני הולך לעשות את העבודה בעצמי - הדיסקברי צריך להבין שאיתי הוא לא מתעסק :)
מבחינת סדר פעולות:
1. הולך לבדוק שזה אכן אטם ראש (למרות שכמעט אין לי ספק) - בדיקת שמן המנוע, בדיקת לחץ הפוך דרך המחממים או בדיקת גזים.
2. מכין את החלפים הבאים:
- אטם ראש מנוע
- אטם סעפת פליטה (למרות שהחלפתי לא מזמן - מעריך שלא ישרוד את הפירוק)
- תרמוסטט חדש + אטם - לא לקחת סיכון.
- ברגי ראש חדשים
- אטם מכסה שסתומים
3. מתחיל לעבוד - נפרט ונתייעץ כשנגיע לזה.
הערות או משהו נוסף שצריך להכין לפני שמכניסים את הידיים לבוץ הבריטי?
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
לא מכיר ספציפית בדיסקברי, מדבר בכלליות:
1. לא ציינת אטם סעפת יניקה.
2. את ברגי הראש לא בהכרח צריך להחליף, אמורות להיות בספר רכב מידות אורך מקסימליות לברגים. רק אם הם ארוכים יותר צריך להחליף.
3. כדאי לנקות את ההברגות בבלוק עם מברז מתאים.
4. שים לב שגם בפירוק צריך לעבוד לפי סדר מסוים, למשל בפירוק גל זיזים חשוב סדר פתיחת הברגים למנוע עיוותים בגל. כנ"ל בראש עצמו.
בקיצור לעבוד לפי הספר..
5. אני משתדל להחליף כל מה שקל לבצע בזמן ביצוע הראש כי גם ככה מפרקים ומזמן לא בוצע: גלגלות רצועה, מותחנים, שרשרת ומותחן שרשרת טיימינג (אם יש), משאבת מים, שיפוץ טורבו, וכו'..
אני גם עושה פלאשינג למנוע לפני ריקון השמן ותחילת העבודה, על מנת שאחרי השיפוץ המנוע יהיה במצב נקי ככל הניתן. אבל זה כמובן לא נדרש זה יותר שיגעון שלי.
כל זה כמובן אם אתה בונה על הרכב לטווח ארוך.
בהצלחה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
סדר פתיחת וסגירת הברגים חשוב מאוד. עבוד מול ספר הרכב.
אתה צריך לבדוק את הראש לסדקים ו\או עיוותים. עד כמה שזכור לי כתוב כיצד בספר הרכב.
אתה יכול לשלוך אותו לבדיקה ויישור במכון.
זו הזדמנות טובה לבדוק את השסתומים והבית שלהם. לשם כך צריך לפרק אותם.
לא סיפור גדול אם יש לך את הכלי המתאים.
בסגירה צריך לעבוד עם מד מומנט ואז עם מד זווית (עד כמה שזכור לי)
מד מומנט חובה, מד זווית ניתן לאלתר, על אף שזה לא כלי יקר.
כדאי מאוד לבדוק את צינורות המים, ולשקול להחליף אותם.
הלחץ הגבוה שנוצר במערכת כתוצאה מלחץ עודף, לא מוסיף להם חיים..
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
את אטם הראש ניתן להזמין בעובי משתנה בין 1.3 ועד 1.6 מ"מ.
איך אני יודע מה להזמין? רק לאחר פירוק הראש?
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
באופן כללי (לא מכיר את המנוע שלך):
עובי מתאים של אטם הראש תלוי במידת ההשחזה של הראש, ככל שגובה הראש קטן, נדרש אטם עבה יותר על מנת לשמר את יחס הדחיסה המקורי של המנוע למרות ההשחזה.
מצד שני, אטם עבה יהיה פחות עמיד ללחצים, וגם אם יחס הדחיסה יגדל קצת זה לא בהכרח נורא.
אני הייתי נשאר עם אטם דק ככל האפשר, אבל כדאי לבדוק/לחכות לבעל ניסיון במנוע הספציפי
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
תודה על הטיפים עד כה.
הוזמנו חלקים, נמתין להגעה.
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ב300TDI אתה יכול לראות קרוב לפינה בשוליים של האטם בליטה עם חורים.
מספר החורים מסמל את העובי.
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
א.פ
ב300TDI אתה יכול לראות קרוב לפינה בשוליים של האטם בליטה עם חורים.
מספר החורים מסמל את העובי.
תודה.
יש שלושה חורים, ז"א לפי הבנתי 1.5 מ"מ.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
רואים את המעברים בין צילינדר למים
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
רואים את המעברים בין צילינדר למים
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא ממש ברור, אבל רואים במרכז בין שני הצילינדרים אזור שנראה שממנו ברחו גזים למים..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
אני מחפש את המידה של גובה הראש כדי לדעת אם כבר שוייף ושהוא לא במידה המינימלית.
מישהו יודע לומר מה המידות המותרות?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
כרובי
לא ממש ברור, אבל רואים במרכז בין שני הצילינדרים אזור שנראה שממנו ברחו גזים למים..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
על זה דברתי,
צריך לבחון את האטם + ראש +בלוק לאחר הפתיחה אבל לפני ניקוי כשיש את כל הסימנים טריים.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
הראש הולך לשיפוץ בכל מקרה, את החלק העליון של הבלוק אני משייף עם אבן.
על הדרך אני מחליף גם רצועת טיימינג + מותחנים ומחזירי שמן.
בתמונה, חלק ממה שיצא מהאזור של הרצועה.. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7566c6d99e.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
אחרי שעשיתי משו זהה.....
1. לבדוק טוב טוב את סעפת הפליטה לסדקים
2. צינורית גדישה שמתחברת מהטורבו לשסתום, וייסטגייט (צינורית קצרה) אם איננה יש מצב שזה חלק מהבעיה שגרמה לפריצה עקב עודף גדישה, בכל מקרה להחליף אותה ורצוי צינורית סיליקון (אפשר למצוא בחנויות גומי אין שם משו מיוחד).
3. לבדוק טורבו, חופשים וכד'
4. לסגירה צריך גם מד זווית, אפשר להשתמש באפליקציה בטלפון על גבי ידית הכוח אם אין לך נגיש
5. גומיות שסתומים להחליף כמובן ולבדוק תושבות
אני עשיתי את שיפוץ הראש אצל ברזני בת"א.
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gradar
אחרי שעשיתי משו זהה.....
1. לבדוק טוב טוב את סעפת הפליטה לסדקים
2. צינורית גדישה שמתחברת מהטורבו לשסתום, וייסטגייט (צינורית קצרה) אם איננה יש מצב שזה חלק מהבעיה שגרמה לפריצה עקב עודף גדישה, בכל מקרה להחליף אותה ורצוי צינורית סיליקון (אפשר למצוא בחנויות גומי אין שם משו מיוחד).
3. לבדוק טורבו, חופשים וכד'
4. לסגירה צריך גם מד זווית, אפשר להשתמש באפליקציה בטלפון על גבי ידית הכוח אם אין לך נגיש
5. גומיות שסתומים להחליף כמובן ולבדוק תושבות
אני עשיתי את שיפוץ הראש אצל ברזני בת"א.
צינורית גדישה? איפה?
לגבי מד זוית - גם מוני כתב על זה - מה ולמה? (לא הגעתי לשם אז עוד לא חפרתי בנושא)
גומיות שסתומים - נשלחו חדשות עם הראש לשיפוץ.
סעפת, טורבו - יבדקו.
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
הידוק ברגי ראש הוא לפי מומנט, ואז עוד x מעלות
.
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
תגובה: מיכל עיבוי דיסקברי 1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
כרובי
צינורית גדישה? איפה?
לגבי מד זוית - גם מוני כתב על זה - מה ולמה? (לא הגעתי לשם אז עוד לא חפרתי בנושא)
גומיות שסתומים - נשלחו חדשות עם הראש לשיפוץ.
סעפת, טורבו - יבדקו.
מד מעלות כבר ענו לך, צינורית וויסגייט , צינורית קצרה מגומי בין הטורבו לווסת שמורכב עליו