אהה מה?!?
עושה רק טוב? פיתרון זול לנעילה, לא פחות, בטח שלא יותר.
עדיף חריקה ושחיקת צמיגים על פני תיקתוקים?
Printable View
אהה מה?!?
עושה רק טוב? פיתרון זול לנעילה, לא פחות, בטח שלא יותר.
עדיף חריקה ושחיקת צמיגים על פני תיקתוקים?
כמה דגשים מצידי:
מנוע 258 עם ראש של סופה.
מוטורקארפט ומערכת הצתה משופרת - "מתכון אשר".
מגבר בלמים הידראולי - עד שלא תיסע, לא תבין את ההבדל
עם תצליח להרכיב בודי ארוך, לטעמי עדיף.
גיר T18A, זה גם החלום שלי.
בכל מקרה, אני מקנה, מאחל בהצלחה, ומחכה ליום בו אני אתחיל פרויקט כזה (עם הבן שלי, עוד 13 שנים...).
נ.ב,
תשתדל לא להקשיב למוני כאשר התגובות שלו פונות לצד הריגשי, הוא רק התגרש עכשיו...
אביגדור
זה אמנם לא הדיון המקורי וחבל להרוס אותו אבל :
אין שום חריקה , הסרן נעול תמיד , אין מכות, אין תיקתוקים
אין קפיצים שנהרסים עם הזמן
אחרי נסיון עם מיני ספול על צמיגי 31 שטח מלא
אני יכול רק להמליץ בחום , שחיקת צמיגים ? קיר אחד שאתה מטפס
אתה שוחק יותר ממה ששחקת שנה שלמה .
היום הלכתי לבקר את הקנדידט, באתי עם בגדי עבודה וזחלתי קצת, וזה מה שראיתי:
זה אכן CJ-6, שנת 79. השילדה נראית על פניו במצב מצויין. ללא קרעים, סדקים, חלודה, בטח שלא חורים.
הבודי הפתיע אותי לגמרי. ציפיתי לבודי גמור ורקוב ומצאתי בודי שלא עבר פחחות מעולם (!), צבע מקורי, ללא חלודות וללא חורים. קצת דפיקות בכנפיים, מכסה מנוע עקום שעמדו עליו וזהו. הבדיקה שלי שטחית לגמרי, אבל בדקתי המקומות המועדים לחלודה - ואין. יש אפילו סגירת פח... שתעוף כמובן. יש גגון אלומיניום נהדר.
נראה כמו הג'יפים שהיו פעם לעיריות.
יש מנוע 3800 עם סעפות וקרבורטור חד לוע, גיר 3 הילוכים, טרנספר לא מזוהה. איזה טרנספר היה מותקן על סיקסים בשנה זו?
סרן אחורי AMC 20, קדמי דנה 30 עם לוקרים, שניהם צרים, טובים לברזל...
כמה שאלות לגבי רישוי:
הרכב כאמור שנת 79, ללא טסט 10-15 שנים. הבעלים, גוף מוסדי שלשהו, טוען כי "החזיר את הרשיונות" בזמנו.
מהו התהליך העדיף מבחינת רישוי, חשבתי על שתי אלטרנטיבות:
א. לערוך זכרון דברים עם המוכר היום. אחרי 1.1.2009 לרשום את הרכב כאספנות, להעביר בעלות ולהעלות אותו לכביש. החיסרון: הרכב לא שלי עד תום התהליך, אם הבעלים פושט רגל/מתחרט/משעבד את הרכב - אכלתי אותה. יתרון - חסכתי כמה גרושים, ויכול להיות שזו הדרך היחידה.
ב. בהנחה שרשיונות הרכב הוקפאו, "להפשיר" את הרשיון, לשלם אגרה אחת, להעביר בעלות, ב-1.1.2009 לרשום כאספנות. האם זה אפשרי? ככל הידוע לי, לא ניתן להעביר בעלות לרכב ללא טסט... אישור תנועה זמני הולך? היתרון: הרכב בבעלותי עוד לפני שעלה על הגרר. חיסרון: יקר יותר, האם אפשרי בכלל?
אשמח להתייחסותכם.
רעיונות יצירתיים :wink: - אפשר בפרטי.
תודה,
בעז.
אה, כן, לגבי עלויות:
הרבה יותר קל לי להתחיל פרוייקט כזה כשאני מגדיר 30K. אני הרי לא אעצור אותו אם אני אחרוג....
להחזיק SUV מתבגר גם עולה 10K בשנה, לפני שנסעת מטר. בדוק.
בסוף הפרוייקט יהיה לי רכב חדש, לטיולים אמיתיים וסתם לנסוע לים עם הילדה. גם לנסוע בערב קיץ לעיר, בלי ברזנט, לאכול גלידה... סוג של חלום. סיקס פשוט עושה לי את זה. לא פרקטי, לא נוח, לא חסכוני ולא כלום.
פשוט הדבר האמיתי בשבילי.
תבדוק בדיוק מה זה אומר "החזיר את הרשיונות"
יש 2 אופציות. הקפאת רשיונות והפקדת רשיונות! ההבדל הוא שבשני אין כבר רישוי לרכב. נאדה, גורנישט מת וקבור. הרכב טוב רק לחלקים.
קח בחשבון שמה שאתה קונה בכל הרכב הזה זה שלדה, בודי (כנראה, צריך לראות בדיוק), מנגנון הגה ואולי צמת חשמל. חוץ מזה, כל שאר החלקים, זבל עופות. כנראה שהטרנספר הוא DANA20, שמשודך לT150, יש לי סטאפ דומה מג'יפ אחר שהיה לי (פורק) משנת 79 גם כן.
ההמלצה שלי, עבור. אלא אם הרכב ניתן לך במתנה או קרוב מאוד לזה, זה לא שווה את ההשקעה, ותאמין לי שאני קניין גרוטאות ידוע :-) אם היה לו מנוע 258, ניחא. אבל אפילו את זה.
כתבתי לך ה"פ
דנה 20 זה טוב ליהודים. Bolt on על ה-T18A, דרופ בצד נוסע. טרנספר HD, חסרונו היחיד הוא ביחס נמוך של 1:2, יש קיטים לשיפור ואפשר להפוך אותו ל Twin Sticks.
ואנא אל תתווכחו לגבי נעילה או מיני ספול. הנו סליפ שירדה מהקורנדו תיעלב....
הקיט הזה עולה 600 דולר בארה"ב לפני משלוח בתחומי ארה"ב. תחשוב כמה זה יעלה לך בארץ.
אני יכול לנסות לארגן לך אחד ב1300 דולר בארץ, אבל עדיין אתה עם 1:3, מה שבא סטנדרט בDANA300.
תבדוק אם זה לו פייב כי לפי מה שאתה אומר על המנוע זה נשמע כמו פייב(דעתי האישית קחו זאת ככזה אולי אני טועה ומטעה בידקו אצל משהו אחר את נכונות דבריי)ודעתי האישית למצב הרישוי עזוב ועבור לרכב אחר שהרישוי מוקפא אך מצבו הפיזי הוא סביר .אולי אם חלקים חדשים יותר כמו סרנים רחבים מנוע .
אני אהיה חד וממוקד יותר:ציטוט:
נכתב במקור על ידי בוזי
אם "החזיר את הרשיונות" משמעו הוריד את הרכב מהכביש, אזי אין מה לעשות עם הרכב חוץ מחלקים.
אם הוא הפקיד רשיונות, אז ניתן להחזיר את הרכב לכביש בפרוצדורה שציינת.
אני יושב וחופר בפורומים ולא מצליח להגיע ל "רשימת קניות" מסודרת.
המנוע - סגור שיהיה 258.
גיר - אני מאוד רוצה T18A, אבל זה מתחיל להיות בעייתי, ושימו לב למה.
הגיר שמצאתי יורד מ J20, ומשודך אליו טרנספר של NP, כנראה 208.
אז אני תקוע עם טרנספר 208, שהוא לא ממש חזק, האוזינג אלומיניום, מונע שרשרת. מאידך עם מנוע 258 וצמיגי 33" על רכב שמשקלו טונה וחצי, הוא יתמודד. יתרונו הוא ביחס הנמוך: 2.61:1. הבעיה שהדרופ שלו בצד הנהג וזה מביא אותי לשאלת הסרנים.
מאחור דנה 44, זו ברירת המחדל ואין בעיה. מלפנים, סימן שאלה. יחס הזחילה המתקבל עם הרכיבים הנ"ל הוא כבר מעל 1:70, כך שהסרנים רואים מומנט גדול ונדרש סרן חזק.
האם קיים דנה 44 קדמי ברוחב זהה לאחורי "רחב" עם ביצה בצד נהג?
אולי 10 בולט גדול? קיימת גם סוגיית הברגים בג'אנט, אני מעוניין שמעגל החלוקה יהיה זהה מלפנים ומאחור.
בזכות זה שאני בונה מאפס, כל האפשרויות פתוחות.
אשמח לעצות והצעות לגבי הסרנים.
תודה חברים.
מה עם דנה 44 רחב קדמי של וואנדורה? ביצה בצד נהג..
יש גם 10bolt קדמי רחב של וואנדורה, דומה מאוד ל44, גם ביצה בצד נהג.
ושווה לבדוק עם אלון, יש לו דנה 44 עם ביצה בצד שאתה רוצה. לא יודע כמה הוא רחב.
בוזי, קח בחשבון שאם מדובר על רכב שיעבור טסטים אז אולי יעשו לך בעיות על טרנספר לא מקורי וכדומה. לא מאמין אבל לך תדע.
מה גם שזה עלול ליצור לך בעיות עם המיקום של הדרייבשאפט הקדמי, אני לא בטוח בזה ב100% אבל כדאי שתבדוק קודם למה בסופה האגזוז פונה לצד נוסע ולא בצד נהג כמו בסיקסים.
אם בכל זאת אתה הולך על הסטאפ הזה, תשקול סרנים של וונדורה, משנה מסויימת הם באים עם 4.1 בסרנים, D44 קדמי וGM 14 כמדומני באחורי. אותם סרנים שברוך משתמש בצפרדע ובחרגול. סרנים חזקים מאוד.
אמנם הם רחבים מאוד, תמדוד קודם אם זה באמת מעשי לרכב שעולה על הכביש, אבל תמיד תוכל לבנות כנפונים כמו של עמרי2. מפרופיל של קיר גבס.
הDANA20 לא מתחבר BOLT ON לT18?
לדעתי האישית, קודם תתחיל בניקוי שלדה ובודי. בתור התחלה תשתמש בחלקים שבאים עם הג'יפ המקורי, רק כדי שתוכל להוזיז אותו ממקום למקום. אחרי שתסיים שלדה ובודי, תתחיל לחפש סרנים ברצינות, מי יודע, אולי תמצא מציאות עד אז.
דנה 44 מואנדורה יהיה יותר מדי רחב.
בכלל כל 44 מטנדר פול סייז יהיה כבר מאד רחב.
סקאוט זה בערך האופציה היחידה שיש בארץ או לחזק את הדנה 30, למרות ששוב, גם עם מומנט, כל עוד אתה לא משתולל, לא תישבור כל כך מהר.
הלאה לגיר, ההתעקשות על הT18 זה נחמד, אבל יש פתרונות אחרים לקבל יחס זחילה איטי, ההמלצה שלי, תיבת הפחתה שיכולה לשמש גם כמתאם לדנה 300, תלוי בתצורת חיבור של ה208 ל18.
או לחילופין לחבר אותה ישר ל176.
בכל מה שנוגע מעבר לזה לטסטים, שים פלטת גיר גדולה יותר שתסתיר הכל.
מיכה אתה טועה, בסופה האגזוז מגיע בסופו של דבר ביציאה לצד נהג, הוא יוצא מהסעפת עובר מתחת להאוזינג, הולך במקביל לשלדה צד נוסע ואז הולך שמאלה מעל הדריישפט לפני הקורה האחורית שלפני המיכל דלק ויוצא בצד הנהג לפני הגלגל השמאלי אחורי.ציטוט:
אני לא בטוח בזה ב100% אבל כדאי שתבדוק קודם למה בסופה האגזוז פונה לצד נוסע ולא בצד נהג כמו בסיקסים.
בוזי,
התיבה 231 ולא 208. כמו בסופה.
208 לא הייתי מציע לך לקחת לא בגלל החוזק, אלא בגלל הגודל - זו תיבה ענקית יחסית.
מיכה, בדוק את עצמך לפני שאתה מייעץ. גם אם לואנדורה יש את ה14 בולט FF ולא את אחיו הקטן (והמחורבן), זה עדיין 2 סדרי גודל יותר ממה שהוא רוצה לרכב. אלו סרנים ל37 ומעלה, הם יתמודדו גם עם 44 על סיקס (ה14FF, לא השאר).
אני דוקא חושב שבוזי התחיל עם מתכון נהדר לרכב שטח. בלי שיפורים מוגזמים. פשוט רכב כיפי ומאוזן.
לדעתי אם אתה ממש רוצה את הT18, אז תשים את הטרנספר דנה20 וזהו. יהיה בסדר גמור לדעתי.
לא צריך להשתולל. הרכב הזה נועד להיות גם כיפי בין היתר, ורכב משופר מאוד לא בהכרח יהיה כיפי יותר מרכב מאוזן, ומשופר קלות "בלבד".
והמטרה העיקרית פה היא רכב שיפיק את מירב ההנאה, לא רכב עבודה או תחרויות.
מוריס אתה צודק, התכוונתי לכל הסיבוב הזה שהאגזוז עושה, צריך לבדוק למה הוא עושה את זה. נדמה לי שזה בגלל שהביצה נמצאת בצד נהג. אני לא בטוח.
אלון ועומר, גם אתם צודקים אבל לצערנו הרב בארץ למצוא D44 ברוחב נורמלי ביצה בצד נוסע זה קשה, כל אלו שיש להם לא רוצים למכור (לפחות לי :-)). אני משתעשע ברעיון של ניתוח רציני לסרן D44 סופה, אבל כנראה שבסופו של דבר אלך על סרן וונדורה גם כן כי הוא יותר זמין. גם בגלל שהחוק כבר לא ממש מעניין אותי, בטח אם הרכב יהיה רכב ספורטיבי בלבד (אני מתכוון לסיקס שיש לי כעת)
בקשר לסרן האחורי, בהחלט OVERKILL רציני. אבל אם הוא כן קונה סרן וונדורה קדמי, שיקנה את התואם האחורי. בטח אם היחסי העברה שלהם הם 4.1 מקורי. פשוט זה יצא זול יותר מאשר לקנות סרן (לא משנה איפה הביצה כרגע) ולהחליף לו קייס ויחסי העברה ל4.1
זה לא אידיאלי, אפילו רחוק מאידיאלי כי האמת המרה היא שזה לא בטוח שזה אפשרי בכלל בגלל מיקום הביצה, יכול להיות שהקפיץ יהיה בדיוק עליה או קרוב אליה במקום שאי אפשר לרתך תושבות, אבל שווה לו לבדוק את זה. אני יכול לעשות עבורו מדידות כי יש לי גישה לשני הסרנים.
אלון, בטוח שזה 231? הסטנדרט במודל שלך הוא 208.
אולי תבנה לי מתאם לדנה 300? תראה איזה בלגן הגיר שלך עושה...
השאיפה שלי לא להשתמש בחלקים אקזוטיים, אני רוצה חלקים נפוצים ואמינים.
לגבי הדנה 20:
הייתי מסתפק בו בהחלט, והוא גם היה חוסך ממני את הכאב ראש.
לצערי הגיר הספציפי שהשגתי לא מתאים לדנה 20, צריך מתאם שלא קיים במודל הזה.
במודלים מוקדמים יותר המתאם היה כלול, והגיר היה משודך לדנה 20.
אני מרגיש כמו ההוא שתופר חליפה לכפתור...
מיכה, הוא עושה את כל הסיבוב הזה בגלל שהביצה היא בצד של הנהג ואין מקום להעביר גם את הצנרת אגזוז וגם את הדריישפט הקידמי בצד שמאל בין הגיר והשלדה.