הגעתי, אני כמעט ולא נכנס לג'יפולוג אבל ראיתי את הפרויקט שלך והצד החשמלי שלו זהה לחלוטין למה שאני עברתי. אם אתה צריך איזו שהיא עזרה אשמח לעזור 0545777547
ד"א תיקנתי גם את האתר שלי ועכשיו התצוגה המקדימה עובדת
Printable View
הגעתי, אני כמעט ולא נכנס לג'יפולוג אבל ראיתי את הפרויקט שלך והצד החשמלי שלו זהה לחלוטין למה שאני עברתי. אם אתה צריך איזו שהיא עזרה אשמח לעזור 0545777547
ד"א תיקנתי גם את האתר שלי ועכשיו התצוגה המקדימה עובדת
http://67.122.16.97/carterman/4runner/mods/locker/
זה יכול להיות מעניין למי שמתחיל פרוייקט, לא?
טוב,
הביצה בפנים..
ביצה שנת 97 מרכב שעבר תאונה חזיתית.
עירא חבר נוסף עזרו מאד בחלקים הכבדים ובשלב העיצוב פנים וההברזות,לקדוח בלי מקדחת שולחן נוח ומדוייק בהרבה כששני אנשים מסתכלים בצירים שונים על זוית המקדח, עדיין חורני אבל לוקח בגדול, בנסיון הראשון כל מוטות ההברגה הוכנסו והתאימו.
פרקתי והרכבתי את השאר לאט לאט עם שרטוטי ה"פיצוץ" שהורדתי מכמה אתרים וגם ההסברים שלכם, אין מה לעשות כמה טובה שתהייה האנגלית שלי(אקדמיה..הכל באנגלית)עדיין עיברית נוחה יותר.
זה ממש לא לוקח 4 שעות כמו שחגי כתב למי שעושה את זה בפעם הראשונה וכשרוב העבודה עד השלב שהסרן מחוץ לרכב נעשית לבד זה לוקח הרבה יותר.
אני מניח שאם היום הייתי מבצע את הנ"ל זה היה לוקח משהו כמו 5-6 שעות בקלות(לא כולל הסרת הסרן שמחייבת שני אנשים לפחות).
אגב,
יש נושא שחסר בתאור כאן באתר, לפי החומר מ4X4WIRE צריך להוריד חומר מהכיפה הקידמית כדי לפנות מקום לעטרה של הביצה הנעולה שלא תתחכך בכיפה מבפנים,לפי התאור של נמרוד לא בוצע הסרת חומר או כיפוף החוצה של הכיפה כדי לפנות מקום.
אני מדבר על החלק שמסומן באליפסה צהובה בתוך גוף הסרן בתמונה.
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/e.../housingsB.jpg
אנחנו חיממנו את הכיפה ודפקנו אותה מעט החוצה במקום להוריד חומר.
העניין הוא שבתאור כאן לא צויין כלל שיוף או שינוי הכיפה הנ"ל כולל בצילום עם החיצים לחורים החדשים שצריך לעשות ולעומת זאת דובר על רעשים ועלה הרעיון שאולי העטרה נוגעת במכסה הקידמי מבפנים וזה מה שעושה את הרעש שדובר עליו.
בעיית הצפיפות של הU בולט,ראינו שהורדת ממש מעט חומר מדופן השטוח של הביצה שצמוד לU בולט האחורי פותר את בעיית הצפיפות שם,מורידים מעט,בודקים עם הU ואם צריך מורידים עוד קצת, הדופן של הביצה בחלק הזה מאד עבה והסרת החומר מזערית כדי לתת פתרון לבעיה, אני העדפתי להסיר מהביצה מאשר מהU בולט.
עיקר החומר לגבי פרוק הסרן הגיע מהקישור הזה:
http://www.4crawler.com/4x4/CheapTri...eRebuild.shtml
ועכשיו לחשמל..
ברכב שהסרן הגיע ממנו לוח השעונים כבר נלקח ואין את המתג הפעלה ולפי בעל המגרש החלק שבו אמור להיות מעגל ההפעלה מרוסק אז לזה יהיה פתרון אחר בקרוב.
למה? לדעתי מספיק גם אחד.ציטוט:
לא כולל הסרת הסרן שמחייבת שני אנשים לפחות
לא יודע מה להגיד לך,
ראיתי אותך במפגש של ג'יפולוג ואתה לא נראה כזה סופרמן והסרן הזה כבד,ביחוד כשהביצה הנעולה עדיין בתוכו ולפרק אותה מתחת לרכב אפשר..אבל להוציא אותו משם ולהעביר אותו למשטח עבודה זה ממש לא לעניין לעשות לבד.
אז..
אז להסיר אותו לבד ולהעביר אותו לחמורים לסביבת עבודה נאותה זה לא ממש עבודה לאיש אחד.
הורדתי אותו מהארגז של הרכב לבד וזה בסביבה נוחה,לא כשהוא מתחת לרכב בלי שהרכב על ליפט.
קודם כל לנושא המשעשע של הסופרמניות...
אז אני לא סופרמן, אבל החלפתי בזמנו סרן קדמי בסיקס, לבד לגמרי. הרעיון הוא לפרק את הסרן, להוציא ממנו את כל התוכן, ואז גוף הסרן עצמו לא נורא כבד. בכל אופן דנה 30 של ג'יפ :D וסרן טויוטה 8 אינץ', כשהוא נקי מתוכן לחלוטין, עוד יותר קל, אדם אחד בהחלט מניף אותו בקלות.
זה לא משנה את העובדה שרק אידיוט/סוציופט בלי חברים מבצע כאלו עבודות לבד, זה קל וכיף פי כמה בחברותא.
לגבי הסרת החומר מהכיפה הקדמית - בדקנו, ולא היה צורך. זה לא מקור הרעשים במקרה שלי לפחות, בוודאות. עם זאת, אני מסכים שזה רעיון טוב ולא מזיק.
לגבי דיקוק היובולט/ הורדת חומר מהסרן - אז ככה, בטנדר שלי אני ואלון הורדנו את הסרן לגמרי, והרכבנו חזרה ולא היתה בעייה, הביצה הנעולה התאימה פיקס בלי צורך בהורדת חומר כלשהו. לעומת זאת בהתקנה של יוני, שבה לא פירקנו את הסרן ועבדנו מתחת לליפט, אכלנו די הרבה חרא, ואכן הבחננו בסופו של דבר שהדבר הנכון לעשות הוא להוריד חומר מראש, מהביצה, ולא להסתבך.
לגבי דיקוק היובולט/הורדת חומר מהסרן ...
אצלי ברכב נאלצתי לבצע את שניהם גם יחד , כיוון שהוחלפו הקפיצים המקוריים וגם מספר הקפיצים עלה ואולי גם העובדה ששתלתי ביצה נעולה של פראדו שהיא מסיבית יותר (ולכן גם רחבה במס' מילמטרים) -עובדה שהצריכה את הדיקוק של היובולט ושל הסרן באיזור המנוע .
גם אני לא בצעתי את האליפסה הפנימית ואין לי שום רעשים מהסרן .
איתי
מה יחס ההעברה של פראדו?
יחסי העברה של הפראדו הם 4.10 : 41 שיניים בקורונה ו10 שיניים בפיניון.
כמובן שאצלי החלפתי את היחסים לאלו של ההיילקס 4.56 .
איתי
הושלם החשמל, עקב חוסר הנסיון שלי בחשמל העדפתי לתת למי שמבין מה הוא עושה להכין את מעגל ההפעלה לנעילה-יואב.
יואב בנה מעגל הפעלה,השקיע לא מעט מזמנו כדי לעשות עבודה פשוט יפה עם הקפדה על פרוק ובדיקה של כל מה שקשור בהפעלה הנעילה מפרוק המנוע כדי לדעת מה המצב בפנים ולא רק לחבר ולנסות להפעיל וכולל חיווט חדש עקב צמת חוטים לא מתאימה שסופקה וקושי בהשגה של מקורית של טויוטה.(שאגב המחיר התאורטי שלה יכול להציק את רכישתה אם היתה כזו בנמצא..)
אני העדפתי להתקין מתג הפעלה מקורי של טויוטה, יש בדיוק את המקום הדרוש ליד המתג הקיים,גם עובד עם סוג של ניצרה שלא כל מגע לא זהיר יפעיל את המעגל וגם אסתטי לדעתי.
לא הותקנה נורת ביקורת לנעילה,החיווט קיים אם נרצה אבל זה די ברור מתי זה מנעול ומתי משתחרר וגיליתי שבסרן קידמי הנעילה משתחרר בקלות יחסית לאחורית,כנראה ריבוי מפרקים בסרן הקידמי וההיגוי עוזרים להוריד לחץ מהציריות בקלות יחסית ולשחרור מהיר.
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/0...une05_0035.jpg
תתחדש!
(יוני5, שים לב - הנה בנאדם רציני. אנחנו צריכים ללמוד ממנו... על מי אני עובד. שנינו מקרים אבודים) :lol:
אני כבר הייתי גומר את הנעילה מזמן אם לא היית מפריע לי... :Dציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
יוני5
שאלה לאנשי החשמל -
יש דרך לנצל את המעגל המקורי, הקיים, להפעלת הנעילה הקדמית בנוסף לאחורית?
זאת אומרת מגיעות שתי צמות זהות, אחת מקדימה, אחת מאחורה. מצד שני יש מעגל הפעלה מקורי. אני שם קופסה שחורה בין המעגל המקורי, לבין שתי הצמות, אולי יש עוד איזשהו מתג על הקופסה הזאת. מה צריך להיות תוכן הקופסה בשביל שזה יעבוד, או שזה בלתי אפשרי בגלל ההיזון החוזר מהנעילה?
כמובן שזה צריך להיות משהו יותר פשוט וזול מלבנות מערכת הפעלה נוספת.
נמרוד
לא!
בנית המעגל מאוד פשוטה למי שיש את הידע או מי שיבנה עבורו.
החוחמה זה לדעת ולהבין את המערכת ולהישתמש ברכיבים הנכונים .
יואב
יואב - למה גישה שלילית?
נמרוד התשובה היא בהחלט כן - הקופסה השחורה יכולה להיות קופסת פיקוד זהה לקופסה שיש לך לנעילה האחורית או קופסה דומה שיואב בונה.
אני דווקא זורם קצת עם מה שנמרוד רוצה.
אם תשים ממסרים שיבצעו סוג של MUX, באיזור הקו המקווקוו הצהוב השמאלי, בין חוטים שיגיעו מנעילה אחת או, במצב השני, חוטים שיגיעו מנעילה שניה, ובין שאר מע' ההפעלה, אני חושב שהעסק יעבוד. יהיה לך מפסק אחד שיברור בין הנעילות, וכפתור שני, המקורי, שיפעיל/יכבה אותן.
הבעיה היא שלחבר 5 (יש שם שישה חוטים שחוצים את הקו הצהוב, אחד הוא מינוס, שיכול להיות משותף) ממסרים רגילים או למצוא ממסר בודד עם חמישה מפסקים, עלול להיות יקר/מסובך יותר מאשר ללכת כמו בן אדם על המע' המקורית, או הדמוי-מקורית.
אגב, אני לא חושב שזה רעיון טוב. המעגל המקורי פשוט מאוד, אז למה לאלתר?
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/e...ker_wiring.GIF
ערן
אני שלילי :twisted: ? נהפוך הוא. הכל אפשרי אבל הכי טוב זה לבנות מעגל לפי הקישור בגיפ'טריפ של "ערן רוב". בכל מקרה עדיף כפתור עצמאי לכל נעילה, כשאני מתקין אני מחבר את הקידמית כך שאפשר להפעילה רק אחרי שהאחורית מופעלת ומצד שני כשאתה מנתק את האחורית גם הקידמית מתנתקת (כמובן שאפשר גם בלי).
חנן
המעגל שצרפתה זה מעגל מסובך יחסית (בגלל הרכיבים), ושוב המעגל של ערן הרבה יותר טוב ,קל,אמין,,,,,,,
ועוד
יש גם את נושא ההתקנה, על מנת להיתחבר לקופסה המקורית צריך לפרק גם את הקונסולה האמצעית או להתחבר על הצמה הראשית שיוצאת לחלק האחורי של הרכב (קונקטור גדול מתחת למושב הימני קדמי).
אני כעיקרון לא אוהב עבודות כאלה , מנסיון זה גורם לבעיות של קורוזיה ונתקים בעתיד.
אבל הכל אפשרי :)
יואב
חנן
בשרטוט של המעגל שלך נורות הביקורת הן בטור ?
כי אם כן שריפת נורה תגרום להפסקת תפקוד (כמו נתיך)
סוזי, זה לא מעגל שלי. זה מעגל שהיה בשרשור הזה באחת התגובות הראשונות. חוץ מזה שהנורות לא בטור אלא במקביל.
יואב, כתבתי שאני לא חושב שזה רעיון טוב, אבל נמרוד שאל, אז הוא קיבל ממני תשובה שמה שהוא מציע זה אפשרי, רק לא יותר יעיל.