לא ברור מה היה הפתרון, האם הכיוון לא היה נכון או שביצעת איזון, ואם כן איפה?(שם עסק)
איזה אחריות אחרי 8 חודשים??אתה חושב שדרור יקבל, בכל מקרה אין מה להפסיד
יואב
Printable View
חזרתי למשפץ (אותו משפץ שדרור ציין) שמדד על הג'יפ את אורך גל ההנעה והוא תיקן את הציר (הארכה).
לאחר ההתקנה נראה כי המצב השתפר אך לאחר כחדשיים הבעיה חזרה אך במינון מופחת (רעידה פחות חזקה.
למזלי, החלפתי את הגיר האוטומטי בגיר רגיל ומאז אני מאושר וגם אין רעידות.
המסקנה:
הרעידות נבעו במקור מהדריישפט הקדמי.
הבעיה היתה איזון ומידות (זויות ואורך)
למרות התיקונים, הבעיה בסופו של דבר לא נפתרה בגלל שממילא החלפתי גיר.
חשוב מאד למצוא משפץ טוב וכנראה המשפץ המדובר אינו כזה.
נ.ב.
בנוסף יש לוודא כיוון הרכבה נכון של הגל.
בשיפוץ של גל הינע אמורים להחליף גם את הסליפ-יוק ולא רק להחליף צלבים.
מכרו לך כנראה חומר לא איכותי - סליפ-יוק ממתכת באיכות ירודה.
גש לזאב בדרך בן - גוריון 111 ר"ג, זה בית מלאכה שנמצא בחצר של בית. תמדוד שהגל באורך תקין כך שבעמידת מוצא הוא בערך באמצע המהלך ותגיע אליו שיחליף לך סליפ-יוק לאורגינל של דאנה. גם גרינגראס יודע להוציא תחת ידיו כל מני קטסטרופות. ואל תעיז להרכיב גל הינע של טרקטור כמו שמייצרים היום אצלם למפלצות עבירות אבל גם לסוזוקי סמוראי...
בספר ההדרכה של הסופה היוק (פיית הגירוז) אמורה להיות מלפנים.
למרות זאת שמעתי מיודעי דבר כי ההרכבה הנכונה היא הפוכה ולחיזוק דעתם הם מצביעים על חור גירוז הקיים בגשר הגיר במקום המיועד לגירוז.
מה נכון אני ממש לא יודע. אני נכנעתי לנאמר בספר ולהמלצת "אלביס" אך נשאלת השאלה מדוע יש חור לגירוז בגשר אם זו ההרכבה הנכונה.
לשמחתי היום אני חי טוב עם ההרכבה לפנים ולכן לא המשכתי להתעתק בנושא.
היי לכולם,
התחילו לי רעשים לא נורמליים בנסיעה לאחור.
חשבתי שזה אולי מהדריישפט האחורי, וגיליתי שהחלק שישב בתוך הטרנספר היה שבור לגמרי.
כמובן שהרעש בנסיעה לאחור לא הפסיק גם לאחר שהורדתי את הדריישפט.
לאחר שנתיים שהרכב לא ראה מוסך, הבנתי שאני חייב לקחת אותו.
אמרו לי במוסך שיש שני אורכים של דריישפט אחורי (אולי קידמי). אחד לממוגן (קצר) ואחד לרגיל (ארוך).
מי שמכר לי את הג'יפ, כנראה הרכיב קצר, דבר שגרם לדריישפט האחורי להישבר בתוך הטרנפסר - ככל הנראה בנסיעת שטח - לדברי המוסך.
הסופה שלי מקוצרת, ונוסעת ככה חמש שנים ללא בעיות. יכול להיות שבאמת הדריישפט לא מתאים?
ועוד שאלה, מה הסיבה שאי אפשר פשוט להחליף את הצלבים? האם משיקולי כוחות ?
תודה רבה!
מאור.
לצערי הרב השרשור הזה עדיין חי ובועט....:evil:
גם הדריישפט המשומש במצב מעולה שהרכבתי לפני חודשיים וחצי - נגמר.
הסימפטומים דומים: חופש גדול, שיניים אכולות, רעש קל והתחלה של ויברציות קלות במהירות גבוהה.
לא צריך להיות גאון כדי להבין ששוב צריך לפרק, לשפץ/להחליף. אבל התיאבון של האוטו הזה לדריישפטים קדמיים לא מסתדר לי.
הפעם הלכתי לנחמן גרינגראס, גורו של דריישפטים, כדי שיחווה את דעתו לפני שאני מפרק ומרכיב ושוב מוציא אי אילו מאות שקלים מהארנק.
הוא שכב מתחת לג'יפ ומדד פעם ופעמיים ולטענתו 2 הדריישפטים הקדמיים המכוסחים שלי, (זה שעל הג'יפ וקודמו ששמרתי במחסן והבאתי איתי, שניהם במידה מקורית של סופה ידנית רגילה עם טרנספר 231) פשוט קצרים מדי.
"האוטו שלך גבוה, הדריישפט פתוח עד הסוף, בטח שהוא ייגמר מהר". ככה בפשטות.
הוא אומר שכדי לפתור את הבעיה, צריך דריישפט ארוך בלפחות 3-4 ס"מ (!!!) ממה שיש היום (מקורי).
אגב, הצעת המחיר שלו עבור ביצוע העבודה, נשמעת לי הוגנת ביותר. הופתעתי לטובה.
ובכל זאת אני לא שקט. משום מה תוספת אורך של 4 ס"מ נראית לי לא נורמלית. תיאורטית יכול להיות כאן סיכון שבסגירת מתלה הדריישפט ייסגר עד הסוף ויפצח את הטרנספר. ובכל זאת אני שואל - זה הגיוני שקיט קפיצים של 4-4.5 אינץ' מותח ופותח דריישפט קדמי ככה עד קצה גבול יכולתו? עם אותם קפיצים ממש על הסופה הקודמת לא היו שום בעיות במשך שנים. נכון שהיא היתה סגורה וכבדה יותר באיזה 200 ק"ג ולכן אולי-אולי נמוכה בס"מ וחצי, ממש לא יותר. אמור להיות כזה הבדל? אני סתם חרד?
דרור
לגביי מה ששאלת- בוודאי שעם קיט 4.5 דריישפט מקורי שיודע לעבוד עם גובה של אינצ' וחצי-2, יפתח כמעט עד הסוף. כל שינוי בגובה הרכב לרוב יגרור שינוי בגלי ההינע. באותה הזדמנות כדאי גם שיעיף מבט על הדרייבשאפט האחורי שלך, יתכן ואתה עובד על הקצה שלו גם כן ומסכן את זנב הטרנספר.
על נחמן- בדרייבשאפטים אני עובד אך ורק איתו, והרבה מאוד. הוא בעל מקצוע ברמה והוא יודע את העבודה שלו. מהנסיון שלי איתו (והרבה), אתה יכול להיות רגוע. תן לו לעשות את מה שהוא יודע ותהנה.
דרור שלום
אצלי יש קיט 4.5 של רוביקון אקספרס ולא הוחלף שום דריישפט
וטפו טפו כבר שנה וחצי הכל עובד כמו שצריך....
חיובי בוקסות שמנמיכות את הגשר גיר
בבקשה.
זה הפתרון.
אבל אתמול, אחרי שהרכבתי את הדריישפט החדש (מוארך ב-4 ס"מ ומאוזן) שמתי לב בפעם הראשונה שחלקנו, אני לפחות, קצת התבלבלנו בהבנת עקרון הפתיחה/סגירה של הדרישפט תחת שינויים במהלך המתלה.
כאמור - קפיץ ארוך בהרבה מהמקורי, דורש דריישפט ארוך יותר. אבל מסתבר שהדריישפט נפתח דווקא בזמן סגירת מתלה, ונסגר בזמן פתיחת המתלה. הפוך ממה שחשבתי בהתחלה.
בסופה, עם תושבת קפיץ קדמי סטטית שנמצאת בחלק האחורי של הקפיץ, כשקפיץ העלה נסגר (מתיישר) גדל אורך הרדיוס שבין התושבת הסטטית לבין מרכז הקפיץ (לצורך העניין בורג המרכוז שנמצא מתחת לסרן), ובהתאם הדריישפט נפתח. כשהקפיץ נפתח, הרדיוס קטן והדריישפט נסגר.
ברכב עם שאקל-רוורס, לדוגמה היילקס או בלייזר, זה בדיוק הפוך: שם כשהמתלה נפתח - גם הדריישפט נפתח. המתלה נסגר - דריישפט נסגר.
בקיצור - סוף-סוף יש הבנה. ויש גם דריישפט משופץ ומאוזן היטב והנסיעה חלקה ונעימה כמו שמזמן לא היתה. בהחלט תענוג.
עכשיו נראה כמה יחזיק.
ובכל מקרה - הנמכת טרנספר זה טוב, אבל אני לא מת על הבוקסות שבקיטי המתלה למיניהם. צריך לעבוד על תכנון גשר גיר חדש שיכלול גם הנמכה כלשהי של הטרנספר. ממש לא יזיק.
דרור מה שכתבת תקף לסרנים עם פניון עליון (כמו דנה 30 של סופה), בסרנים עם פניון תחתון העסק עובד הפוך.
מה משנה גובה הפיניון?
קפיץ עלה עובד בעצם כמו זרוע רדיוס עם אורך משתנה. לדעתי מה שמשנה זה מיקום התושבת הסטטית של הקפיץ. משם מודדים את הרדיוס.
הפעם לא נראה לי שטעיתי, אבל בבקשה תקנו אותי אם כן. אנחנו לעולם לא מפסיקים ללמוד....
במחשבה שניה אתה צודק, אין הבדל, אבל- בהצלבה, כאשר הקפיץ הרחוק מהדיפ' יסגר (וירחיק את הסרן) הקפיץ בצד השני ימשוך אותו פנימה לכיוון סגירה. בהתאם ככל שההצלבה תהיה יותר חריפה כך "יסחט" המתלה יותר ויסגר הדרייבשאפט פנימה.
יסגר בצד אחד ויפתח בצד שני..אתה מקבל ממוצע אמצע וסרן בהיגוי.
דרור צודק, נקודת ההתייחסות היא הרדיוס המשתנה מהתושבת הקבועה.
אני לא יודע איך זה בדיוק ברוביקון אבל בהרבה מקרים נקודת העיגון לסרן לא ממוקמת בדיוק במרכז הקשת האמיתית, מה שמשנה גם את מידת שינוי הרדיוס בעבודת הקפיץ.
דרור, כמה שאלות מתוך סקרנות ...
1) מה מחירו של דרייבשאפט כזה אצל נחמן ?
2) האם כולו חדש או משתמש בחלקים מהדרייבשאפט הקודם (צינור לדוגמא) ?
3) האם הוא מורכב מחלקים של ספייסר ?
תודה !