אסף - אין לי מזגן... אולי כדאי שאתקין מזגן על מנת לשפר את כוח הבלימה??? :lol: ...זה נאמר בצחוק. לפי ההגיון כח המנוע כן קשור לבלימה... אם יש לי מנוע כח של X כ"ס, לכוח התאוצה ש הסיבוב שמפעיל הגלגל על המנוע תהיה התנגדות של אותו כח X. לא ככה?
Printable View
אסף - אין לי מזגן... אולי כדאי שאתקין מזגן על מנת לשפר את כוח הבלימה??? :lol: ...זה נאמר בצחוק. לפי ההגיון כח המנוע כן קשור לבלימה... אם יש לי מנוע כח של X כ"ס, לכוח התאוצה ש הסיבוב שמפעיל הגלגל על המנוע תהיה התנגדות של אותו כח X. לא ככה?
איתי, לא קלטת אותי... אני לא הולך להחליף מנוע פרפקט במנוע אחר... אני מחכה לרגע שהמנוע ישבוק... או לקראת הרגע הזה ואז להחליף למנוע הכי משתלם. מנוע 1300 "יבוא" יעלה לי נכון להיום 3000 ש"ח קומפלט (ללא עבודה)... מנוע 1300 מוזרק כולל מערכת הזרקה (סעפת, צמה, ומחשב?) יעלה, ככל הנראה, לא יותר מ- 4500... בהערכה גסה! - הכוונה להגיע ל-80 כ"ס (המקורי הלא מוזרק 61? ...כרגע המדוד של המנוע שלי עומד על 40 כ"ס - או +) ובתקווה לחולל שיפור ביכולת הטיפוס, יכולת הבלימה, ובעוד כמה וכמה פרמטרים...
לעת-עתה הסמוראי, עם מנוע יחסית חלש, מתפקד לא רע בכבישים מישוריים, בשטח מתון - MUI KEF -(לא נסעתי ביותר מזה), ובעיר (בלי מיזוג לא כייף כ"כ)... בירידות תלולות אני אומר "שמע ישראל" על מערכת הבלמים... המנוע לא באמת יכול לבלום את הירידות... ירידות חדות? הירידה מהרמת הגולן לכיוון שאר-ישוב, הירידה מבין-ג'אן לראמה, הירידה מצפת... רק למשל... גרוע מאוד! בעליות תלולות, אני מבקש סליחה בלב מכל הנהגים שמאחורי... הסמו חילזון... עליות תלולות? אותן ירידות תלולות, רק בכיוון השני... על הפנים... אבל בשאר התנאים הסמוראי מפצה על הכל :lol:
כולי תקווה שמנוע סמוראי "מוזרק + משופר" יציג ביצועים עדיפים בלי לפגוע בצריכת דלק (מה שנקרא "יעילות") שיצדיקו כל שקל!
לא, לא ככה. הרי ברור לך שכשאתה יורד במורד המנוע לא מייצר את ההספק המירבי שלו או אפילו קרוב לכך? בעצם נכון להגיד שהמנוע בכלל לא מייצר הספק במצב הזה, אלא צורך הספק (אגב, הספק = מילה אחרת לאנרגיה לצורך הדיון, ובכלל המילה שצריכה להחליף את "כוח" ב80% מהאזכורים בפורומים האלו. ואנחנו עוד מתימרים להיות פורום טכני רציני... ).ציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
תחשוב כך על מה שקורה בבלימת מנוע: המנוע הוא בכלל לא "מנוע" ("ייצרן הספק"), הוא משאבה, "צרכן הספק", שההספק שמגיע מהגלגלים (אנרגיה שאתה מקבל במתנה מכוח הכבידה) מסובב. המשאבה הזאת שואבת כמובן אויר. ככל שהמשאבה הזאת יותר גדולה, היא מבזבזת יותר הספק ולכן הרכב מתייצב על מהירות נמוכה יותר במורד נתון. מכיוון שיחסי הדחיסה במנועים דומים למדי, הרי שנפח המנוע (משאבה) הוא הגורם העיקרי שמשפיע על בלימת המנוע.
נמרוד לא ברור לי - הכוח הנדרש להוריד עצם מגובה 2 לגובה 1 הוא כוח שאמור להתגבר על כוח המשיכה... נגיד, במקרה של מסוק, כוח העילוי של הרוטור מתגבר על כח המשיכה שבין המסוק לכדה"א. אם המנוע "יאבד כח" בזמן שהמסוק באוויר, המסוק יתחיל לצנוח לכיוון הקרקע... (זה מה שקורה לרכב בירידות חדות) טוב, לא משנה... אתם טוענים שמנוע חזק לא ישפר את יכולת הבלימה העצמית שלו... לא נראה לי, אבל לא חשבתי על זה אנליטית מספיק... חזרתי הלילה מ-5 לילות בשטח, והמחשבות שלי לא כ"כ צלולות :roll:
האם נדרש כוח כדי להוריד עצם מגובה 2 לגובה 1 ??? הרי הסמוראי שלך ירד מגובה 2 לגובה 1 גם בלי מנוע בכלל. תחשוב שוב!ציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
:lol: :lol: :lol: הרגת אותיציטוט:
בשטח מתון - MUI KEF
מה לגבי השמן מנוע בדקת בבוקר שלמחרת(אחרי שיחתנו)? היה צריך להחליף? הוא אוכל שמן? זה חשוב כדי לדעת איפה הוא בתהליך הגסיסה..
לגבי המנוע החדש המוזרק אני איתך גבר לך על זה.
הייתי בודק קומפרסייה אצלך (ירידה של 20 כ"ס ????)
איזי
אין לי מושג מה אתה מחפש אבל אם זה רכב ספורטיבי אז טעית
אני לא מכיר אף עליה שאני נזקק לפחות מהילוך 3 והילוך 3 אין בעייה למשוך עד 80-90 קמ"ש ואפילו יותר :P
הרכב משייט ב110 וצפונה בקלות יחסית ומתקרב לסוף הסקאלה עם קצת מאמץ
להזכירך אני עם סמוראי סטנדרטי לצורך העניין (הגדלתי צמיגים אבל "תיקנתי" בטרנספר)
מזגן בהחלט יעזור בבלימת מנוע בייחוד אם לא מחברים את מגביר הטורים והבלימה משמעותית מאד
אם למנוע שלך יש 40 כ"ס אז הוא נראה לי מת לחלוטין וזה אומר שהוא איבד 1/3 מהכח
איפה בדקת?
להוריד עצם מגובה 2 לגובה 1 במהירות קבועה נדרש כח (בלימה)... נמרוד, יש לקרוא את המשפט נכון. להוריד עצם מגובה 2 לגובה 1 לא צריך כח, אפשר לתת לו ליפול... אבל לא זה מה שהייתי רוצה שיקרה לרכב שלי בירידה... אני יכול לשלב בניוטרל ולצבור תאוצה בדירדור חופשי... מה שיהפך לנפילה חופשית מהצוק בסיבוב הראשון :lol: ...הרעיון לשמור בדירדור על מהירות קבועה, ולצורך זה יש להפעיל כח נגדי לוקטור האנכי של כח המשיכה, לכן, ככל שהשיפוע יותר גדול הכוח הנדרש יותר גדול, כשבנפילה אנכית (מסוק) הכוח הוא מקסימלי, והכוח הנדרש גדול ביחב 1:1 למסה על-פי שכוח המשיכה הוא m1 x m2 חלקי ריבוע המרחק... וככל שהרכב כבד יותר ידרש כח רב יותר. :wink:
חבוב, תלמד לכתוב נכון. אני משתדל לדייק, ואני מניח שאחרים גם.ציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
נכון, בשביל להוריד משהו במהירות קבועה צריך כוח נגדי לכוח הכובד. אבל האם נדרש לספק אנרגיה? לא. אתה צריך לבזבז את האנרגיה שמקורה בכוח הכובד כדי לשמור על מהירות קבועה. בלי מנוע, אתה תבזבז את האנרגיה הזאת על ידי לחיצה על הבלמים - חיכוך. בלימת מנוע היא תחליף ללחיצה על הבלמים - המנוע משמש ככלי לבזבוז אנרגיה, בדיוק כמו הבלמים, הוא לא מספק אנרגיה.
יש כיוון גם להספק, ויש הספק שלילי! כשמה שאתה דורש מהמנוע שלך זה הספק שלילי, לא משנה מה ההספק החיובי המקסימלי שהוא יכול לספק בתנאים אחרים לגמרי - מה שמשנה זה התכונות שלו בתור משאבה - נפח ויחס דחיסה בעיקר. אגב, אתה רוצה להקטין עוד יותר את בלימת המנוע? שים יד על כניסת האויר למנוע. אני יכול, אצלי בג'יפ כונס האויר נמצא מתחת לדשבורד, בעזרת היד שלי אני מקטין את חתך כניסת האויר עד כדי חניקת המנוע. האפקט מורגש ביותר. או לחלופין, תחסום חלקית את צינור הפליטה - ככה משאיות כבדות בולמות בירידות.
איזי, אני נמנע מראשון LOW בירידות קשות כי הרכב שלי מחליק. הגלגלים פשוט מסתובבים לאט מדי. להוציא מדרגות סלע, עוד לא נדרשתי לגעת בברקס וגם במדרגות הנגיעה היא מינימלית. בוא תעשה סיבוב, תבין. יותר טוב, תבקש יפה ממישהו עם 4.16 ו215 סיבוב (יש כאלו). אתה תראה שהראשון לא דורש שום נגיעה בברקס.
דמיין לך את פרוייד ברביעי ב70, וכשאתה לוחץ על הגז האוטו מאיץ. זה מה שאתה תקבל (או קרוב לזה) עם יחסי העברה. בשטח? זחילה אל הסלע, נגיעה קלילה בגז, האוטו למעלה. בלי מהירות, בלי לחץ. תשכח מקלאץ' שרוף, תשכח מרכב שנכבה בעליה. תשכח מדילוגים מהירים מדי מעל מהמורות בנסיון לשמור על סל"ד מינימלי שהמנוע לא ייכבה. עולם אחר לגמרי.
בלי שום ספק אני מכריז על יחסי ההעברה שלי כשיפור הכי טוב (יחד עם הנעילות) עד אתמול. (היום פשוט קניתי צמיגים, היית צריך לראות את החבר'ה שם משתאים למראה דביל שמגחך כי הצמיג גדול מדי בשביל להכניס אותו לפוקוס של אמא... אבל זה לשרשור אחר).
אני לא נסעתי עם הרכב אף פעם יותר מ-90 קמ"ש... ולא מעוניין גם ליסוע מעבר לזה. אבל היו עליות שהרכב לא עבר את ה- 40-50 קמ"ש ...והייתה עלייה אחת שהייתי צריך לעלות במעברים בין הילוך ראשון לשני... איזה מצפה אחד ליד קיבוץ מרום גולן - הר בנטל (גובה 1171 מטר).
עידן:
בסוף לא היה חסר שמן... שמעתי לעצתך ובמקום לשלם 103 ש"ח על גלון שמן בתחנת דלק, נסעתי ישר אחרי השיחה להום-סנטר במעלות, ועבור 95 ש"ח קיבלתי את כל אלה: 2 גלונים של שמן (29 ש"ח כל אחד) + נוזל כחול לשמשות (13 ש"ח) + ארגז כלים קטן של סטנלי (25 ש"ח) ...שיהיה איפה לשים את המפתח + מפתח 17 (כמו שאמרת לי) תמורת תרומה של 1 ש"ח לחקר הסרטן ...לא היה להם למכירה אז נתנו לי מעודפים תמורת תרומה ...+ 2 סטים מתנה: מגבונים עם סיליקון לחידוש הדשבורד. ...למרות הכל למחרת בבוקר החלפתי שמן בשטח ...שיהיה.
נמרוד - :roll: - הרעיון של אגזוז ברקס נשמע מדליק... איך אפשר ליישם את זה? צריך להכניס חוליה בסעפת הפליטה?
צריך להכניס שסתום נשלט במערכת הפליטה. חפש בגוגל: exhaust brake, Jacob's brakeציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
שמתי לב לתופעה כזו שירדתי ירידות פחות תלולות (נכיוון יקנעם) מאחרי בת שלמה לצומת זכרון יעקוב...ציטוט:
דמיין לך את פרוייד ברביעי ב70, וכשאתה לוחץ על הגז האוטו מאיץ.
מבחינה זו אין לי טענות... לעת-עתה... בראשון, וב- 4LO הרכב מספיק איטי כדי כמעט ולא לגעת בגז... הוא לא משתנק ולא מראה סימני ניקור או הרדמות... אין לי ספק שאחליף יחס העברה, אבל בשביל זה אני צריך למצוא סיבה נוספת לטוס לארה"ב... מה שיקרה בחצי הראשון של 2005 בטוח!ציטוט:
בשטח? זחילה
אגזוז ברקס זה רעיון נהדר... אם אפשר היה ליישם אותו בצורה אסטתית: נגיד איזושהי מיצערת בתוך הרכב שהיא בד"כ פתוחה לגמרי - זרימה חופשית ושאפשר לסגור אותה עד חצי נגיד באמצעות מנוף קטן מתחת לדשבוארד...
אבל זה רק חצי ממה שאמרתי שאני צריך (עכשיו, מנסיון). החצי השני שה סחיבה טובה יותר בעליות (בלי לקחת תנופה :lol: )
איזי , הרכב לא בולם טוב בירידות ללא ברקס בעיקר בגלל שהמנוע גמור ....
תעשה ניסוי קטן ...תעצור באמצע עליה של 35 מעלות לערך ...כבה את הסמו שים בראשון ושחרר את הברקס ...
אם הרכב מדרדר אחורה סימן שהגיע הזמן ...
ככל שהקומרסיה ברכב גבוהה יותר כך יש לך יותר בלימה מהמנוע...
נראה לי שכבר הבנת את זה , אך רק בשביל הבדיקה ...
אני לא מכיר אותך ואת הרכב המדובר.. אבל לעלות עליות בראשון ? .....
תבדוק אולי שהמנוע מכוון והקרב' מכוון ?
1. השמן ב 29 ש"ח לגלון הוא ממש לא מומלץ - גם לא למנוע שלך. עדיף לקנות באוטודיפו את הדלקול בעוד כ 20 ש"ח לגלון (גלון ירוק בניגוד לאפור שמן הסתם קניתה).ציטוט:
נכתב במקור על ידי rinzai
2. אני מאוד מקווה שהשמן הישן שלך לא נשאר בשטח.... הזיהום קרקע שהשמן הזה יוצר הוא רע! קצת אבסורדי לזהם את הקרקע ואת מי התהום בגורמים מסרטנים אחרי תרומה לארגון שמתימר להילחם בסרטן.
נתחיל בזה: שהשמן לא נשאר בשטח... הוא פונה באותו גלון פלסטי שממנו מילאתי שמן חדש... הייתי שמח לדעת על מגרעותיו של השמן של הום-סנטר... אבל, אם אפשר באשכול "סוגי שמנים לסמוראי שלכם" הקישור: http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5597
...מנסה להחזיר את הפוקוס לנושא האשכול: "מנוע 1300 משופר - חוקי"
:lol:
...נקסוס פשוט שאל "למה צריך את זה?"